Opadanie obrotów w trakcie jazdy i na postoju

Postprzez zygtoy » 21 kwi 2008, 10:08

cool_mario
może przyczyną jest Mass Air Flow (MAF) Sensor.
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2007, 13:17
Posty: 34
Auto: mazda 6 benz. 2.0

Postprzez cool_mario » 21 kwi 2008, 10:32

zygoty
MAF – ale jak to ugryść ? gdzie to jest i czy można to bez młotka ? :)
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:43
Posty: 32
Skąd: wRZESZCZ
Auto: 6 136

Postprzez zygtoy » 21 kwi 2008, 11:34

cool_mario
Odnoszę się do benzyny, mając taki objaw, wyczyszczenie MAF-a poskutkowało. Lokalizacja MAF, na rurze pomiędzy filtrem powietrza a kolektorem dolotowym, mocowany 2 srubkami, odłączasz przewód napęciowy, odkręcasz śrubki, wyjmujesz MAF, czyści się preparatem w aerozolu do czyszczenia układów elektronicznych, nie mogą pozostawiać tłustego nalotu, tzw. druciki gorące znajdują się w głebi plastykowej rurki.
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2007, 13:17
Posty: 34
Auto: mazda 6 benz. 2.0

Postprzez cool_mario » 21 kwi 2008, 16:59

zygtoy
nie jestem jakimś tam fachowcem ale mam śrubokręt i trochę oleju w głowie :D spróbuję wyczyścić tego MAF ;) a nuż w deislu też pomoże – i forum będzie mądrzejsze :)
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:43
Posty: 32
Skąd: wRZESZCZ
Auto: 6 136

Postprzez darrecki » 28 kwi 2008, 23:39

cool_mario napisał(a):Koledzy co może być przyczyną ? Gdy auto jedzie i puszczam gaz auto ma 900 obrotów np. przy dojeżdżaniu do krzyżówki gdy się toczy ma 900 obrotów ... lecz jak nacisnę na hamulec i auto staje... obroty spadają do normalnych 700 .... Co to może znaczyć ???


U mnie tak jest odkad mam auto, to juz 2 lata bedzie. Przestalem na to zwracac jakakolwiek uwage.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3140 (49/163)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez Jaksa » 28 kwi 2008, 23:51

darow napisał(a):U mnie tak jest odkad mam auto, to juz 2 lata bedzie
Normalny objaw – tak ma być.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Cichyq » 29 kwi 2008, 08:55

Tez tak mam :)
Poki sie auto toczy, nawet z predkoscia slimaka, to obroty sa troszke wyzsze.
Jak sie calkowicie zatrzyma to spadaja ;)
Nie wiem dlaczego tak jest, ale mi to nie przeszkadza ;)
Sytuacja ta nie zawsze wystepuje (choc czesciej wystepuje) :)
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez xANDy » 29 kwi 2008, 09:10

System podbicia obrotów przy spuszczaniu z gazu.
Powody są zasadniczo dwa – żeby nie trzęsło tyłkami na tylnym siedzeniu oraz aby nie spadły obroty za bardzo bo mógłby zdechnąć motorek i zakrztusić się. Jest taki wątek na forum na ten temat... wystarczy tam poczytać.
W czasie kulania się potrzebne jest wspomaganie (vacuum pompa), jakby zdech motorek to będziesz miał problemy z zahamowaniem i kręceniem kierownicą. Więc obroty są wyżej, żeby nie zdechł pod obciążeniem hamulców czy kierownicy.

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=33569
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez cool_mario » 29 kwi 2008, 10:29

No i po sprawie – tak ma być :–) jestem zdrowszy.
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:43
Posty: 32
Skąd: wRZESZCZ
Auto: 6 136

Postprzez cool_mario » 2 maja 2008, 15:17

cool_mario napisał(a):No i po sprawie – tak ma być :–) jestem zdrowszy.


No i nie do końca...........<głaszcze>

A więc nie dało mi to spokoju i postanowiłem jednak wyczyścić tego MAF'a
zygtoy napisał(a):tzw. druciki gorące znajdują się w głebi plastykowej rurki

zgodnie z podpowiedzią zygtoy.
Zakupiłem na allegro środek, który zawiera alkohol izopropylowy – nie zostawia żadnych śladów i schnie raz dwa..... odkręciłem gada, prysnąłem z dwa razy , poczekałem trzy minutki aż wyschnie i zakręciłem.

Odpaliłem auto, zrobiłem test iiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Obroty zostały ujarzmione !!!!!!!!! są na stałym poziomie ....

Dziękuję zygtoy. Ciekawe gdzie to widziałeś. :D
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:43
Posty: 32
Skąd: wRZESZCZ
Auto: 6 136

Postprzez thomass » 3 maja 2008, 00:37

odpowiednie obroty 800 /min jest ok.ja na zimnym mam troche wiecej po rozgrzaniu 800 .bez paniki nic sie nie dzieje.jak nie szarpie motorkiem nie ma co szukac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez cool_mario » 8 maja 2008, 21:33

Przyznaję się bez bicia znowu to samo – obroty podczas toczenia się auta są o deko wyższe.
Nie będę się już z fachowcami ( Jaksa, xANDy ) spierał alle jest to dziwne – ponieważ tak jak pisałem, zaraz po wyczyszczeniu obroty były OK i o ile sobie przypomnę po "ściągnięciu" auta z "D" wszystko chyba było w porządku... ale chyba .... Widocznie tak ma być <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:43
Posty: 32
Skąd: wRZESZCZ
Auto: 6 136

Postprzez Jaksa » 8 maja 2008, 22:47

cool_mario napisał(a):Nie będę się już z fachowcami ( Jaksa, xANDy ) spierał
Dlaczego ? mozemy o tym pogadac , od tego jest forum tak ? <lol>
cool_mario napisał(a):o ile sobie przypomnę po "ściągnięciu" auta z "D" wszystko chyba było w porządku
Mysle ze byłes zafascynowany nowym nabytkiem i nie zwracałes uwagi na takie detale ( tak samo jest z kobietami hahaha ) w praniu wszystko wychodzi <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez cool_mario » 8 maja 2008, 23:07

tak samo jest z kobietami – w praniu wszystko wychodzi

AMEN
Jaksa

zacząłem się śmiać i moja żonka przeczytała powyższą wiadomości – jej tekst " masz bee kolegów na forum – musisz czytać to forum ? " hahaha
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:43
Posty: 32
Skąd: wRZESZCZ
Auto: 6 136

Postprzez Jaksa » 8 maja 2008, 23:22

cool_mario napisał(a):tak samo jest z kobietami – w praniu wszystko wychodzi
Samo zycie kolego ....
cool_mario napisał(a):musisz czytać to forum

<lol> zawsze mozna wskoczyc na Laski .pl hahaha
;)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez mcartechnic » 13 cze 2010, 00:21

Witam
Podbijam temat bo mam te same ojawy jak u kolegów. Czyszcenie spiytusem %%%%% przepływomierza nic nie dało
Co zaobserwowałem:
Na zimnym silniku obroty zgodnie z normą plus minus 800 rpm
Po złapaniu temperatury roboczej podczas jazdy na sprzęgle, luzie i toczenia sie jest 1000 max 1050
Podczas tego zjawiska słychać trochę inna pracę silnika tak jak by cos pocichu jeczało, dzwięk słychać w okolicach trójkąta filtra pow.,vacum, turbo, może jestem dziwny ale wkładałem mikrofon pod maskę aby ustalić co to jest i gdzie to jęczy, normalnie trzeba sie mocno wsłuchac aby to usłyszeć siedzac za kierownicą.
Czasem wszystko jaest OK przez dnień dwa zwłaszcza po jeździe po autostradzie gdy zaczynam miasto po kilku hamowaniach na światłach problem wraca.
Byłem z tym problemem w serwisie u siebie i w Niemczech i mimo podłaczenia komputera, osłuchiwania stetoskopem, sprawdzania co się da nic nie znaleźl, mimo to przyznali, że cos jest nie tak ale nie wiedzą co? Poradzili aby jeździc i obserwowac ale ile można
Sam sprawdzałem wszystkie połaczenia podciśnień i nic, najgorsze jest to że dzwiek sie rozmywa nie jestem w stanie dokładnie ustalić gdzie to jest bo po zatrzymaniu wszystko wraca do normy.
Ten objaw nie jest chyba groźny ale działa mi na nerwy, podobne problemy ma mój zanjomy w Mondeo
No i co z tym robić??
mcartechnic
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6