Opadanie obrotów w trakcie jazdy i na postoju
1, 2
zygoty
MAF – ale jak to ugryść ? gdzie to jest i czy można to bez młotka ?
MAF – ale jak to ugryść ? gdzie to jest i czy można to bez młotka ?
- Od: 16 paź 2007, 21:43
- Posty: 32
- Skąd: wRZESZCZ
- Auto: 6 136
cool_mario
Odnoszę się do benzyny, mając taki objaw, wyczyszczenie MAF-a poskutkowało. Lokalizacja MAF, na rurze pomiędzy filtrem powietrza a kolektorem dolotowym, mocowany 2 srubkami, odłączasz przewód napęciowy, odkręcasz śrubki, wyjmujesz MAF, czyści się preparatem w aerozolu do czyszczenia układów elektronicznych, nie mogą pozostawiać tłustego nalotu, tzw. druciki gorące znajdują się w głebi plastykowej rurki.
Odnoszę się do benzyny, mając taki objaw, wyczyszczenie MAF-a poskutkowało. Lokalizacja MAF, na rurze pomiędzy filtrem powietrza a kolektorem dolotowym, mocowany 2 srubkami, odłączasz przewód napęciowy, odkręcasz śrubki, wyjmujesz MAF, czyści się preparatem w aerozolu do czyszczenia układów elektronicznych, nie mogą pozostawiać tłustego nalotu, tzw. druciki gorące znajdują się w głebi plastykowej rurki.
- Od: 8 paź 2007, 13:17
- Posty: 34
- Auto: mazda 6 benz. 2.0
zygtoy
nie jestem jakimś tam fachowcem ale mam śrubokręt i trochę oleju w głowie
spróbuję wyczyścić tego MAF
a nuż w deislu też pomoże – i forum będzie mądrzejsze 
nie jestem jakimś tam fachowcem ale mam śrubokręt i trochę oleju w głowie
- Od: 16 paź 2007, 21:43
- Posty: 32
- Skąd: wRZESZCZ
- Auto: 6 136
cool_mario napisał(a):Koledzy co może być przyczyną ? Gdy auto jedzie i puszczam gaz auto ma 900 obrotów np. przy dojeżdżaniu do krzyżówki gdy się toczy ma 900 obrotów ... lecz jak nacisnę na hamulec i auto staje... obroty spadają do normalnych 700 .... Co to może znaczyć?
U mnie tak jest odkad mam auto, to juz 2 lata bedzie. Przestalem na to zwracac jakakolwiek uwage.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3140 (49/163)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Normalny objaw – tak ma być.darow napisał(a):U mnie tak jest odkad mam auto, to juz 2 lata bedzie
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Tez tak mam
Poki sie auto toczy, nawet z predkoscia slimaka, to obroty sa troszke wyzsze.
Jak sie calkowicie zatrzyma to spadaja
Nie wiem dlaczego tak jest, ale mi to nie przeszkadza
Sytuacja ta nie zawsze wystepuje (choc czesciej wystepuje)
Poki sie auto toczy, nawet z predkoscia slimaka, to obroty sa troszke wyzsze.
Jak sie calkowicie zatrzyma to spadaja
Nie wiem dlaczego tak jest, ale mi to nie przeszkadza
Sytuacja ta nie zawsze wystepuje (choc czesciej wystepuje)
System podbicia obrotów przy spuszczaniu z gazu.
Powody są zasadniczo dwa – żeby nie trzęsło tyłkami na tylnym siedzeniu oraz aby nie spadły obroty za bardzo bo mógłby zdechnąć motorek i zakrztusić się. Jest taki wątek na forum na ten temat... wystarczy tam poczytać.
W czasie kulania się potrzebne jest wspomaganie (vacuum pompa), jakby zdech motorek to będziesz miał problemy z zahamowaniem i kręceniem kierownicą. Więc obroty są wyżej, żeby nie zdechł pod obciążeniem hamulców czy kierownicy.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=33569
Powody są zasadniczo dwa – żeby nie trzęsło tyłkami na tylnym siedzeniu oraz aby nie spadły obroty za bardzo bo mógłby zdechnąć motorek i zakrztusić się. Jest taki wątek na forum na ten temat... wystarczy tam poczytać.
W czasie kulania się potrzebne jest wspomaganie (vacuum pompa), jakby zdech motorek to będziesz miał problemy z zahamowaniem i kręceniem kierownicą. Więc obroty są wyżej, żeby nie zdechł pod obciążeniem hamulców czy kierownicy.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=33569
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
No i po sprawie – tak ma być :–) jestem zdrowszy.
- Od: 16 paź 2007, 21:43
- Posty: 32
- Skąd: wRZESZCZ
- Auto: 6 136
cool_mario napisał(a):No i po sprawie – tak ma być :–) jestem zdrowszy.
No i nie do końca...........

A więc nie dało mi to spokoju i postanowiłem jednak wyczyścić tego MAF'a
zygtoy napisał(a):tzw. druciki gorące znajdują się w głebi plastykowej rurki
zgodnie z podpowiedzią zygtoy.
Zakupiłem na allegro środek, który zawiera alkohol izopropylowy – nie zostawia żadnych śladów i schnie raz dwa..... odkręciłem gada, prysnąłem z dwa razy , poczekałem trzy minutki aż wyschnie i zakręciłem.
Odpaliłem auto, zrobiłem test iiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Obroty zostały ujarzmione

Dziękuję zygtoy. Ciekawe gdzie to widziałeś.
- Od: 16 paź 2007, 21:43
- Posty: 32
- Skąd: wRZESZCZ
- Auto: 6 136
Przyznaję się bez bicia znowu to samo – obroty podczas toczenia się auta są o deko wyższe.
Nie będę się już z fachowcami ( Jaksa, xANDy ) spierał alle jest to dziwne – ponieważ tak jak pisałem, zaraz po wyczyszczeniu obroty były OK i o ile sobie przypomnę po "ściągnięciu" auta z "D" wszystko chyba było w porządku... ale chyba .... Widocznie tak ma być
Nie będę się już z fachowcami ( Jaksa, xANDy ) spierał alle jest to dziwne – ponieważ tak jak pisałem, zaraz po wyczyszczeniu obroty były OK i o ile sobie przypomnę po "ściągnięciu" auta z "D" wszystko chyba było w porządku... ale chyba .... Widocznie tak ma być

- Od: 16 paź 2007, 21:43
- Posty: 32
- Skąd: wRZESZCZ
- Auto: 6 136
Dlaczego ? mozemy o tym pogadac , od tego jest forum tak ?cool_mario napisał(a):Nie będę się już z fachowcami ( Jaksa, xANDy ) spierał

Mysle ze byłes zafascynowany nowym nabytkiem i nie zwracałes uwagi na takie detale ( tak samo jest z kobietamicool_mario napisał(a):o ile sobie przypomnę po "ściągnięciu" auta z "D" wszystko chyba było w porządku


Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
tak samo jest z kobietami – w praniu wszystko wychodzi
AMEN Jaksa
zacząłem się śmiać i moja żonka przeczytała powyższą wiadomości – jej tekst " masz bee kolegów na forum – musisz czytać to forum ? "
AMEN Jaksa
zacząłem się śmiać i moja żonka przeczytała powyższą wiadomości – jej tekst " masz bee kolegów na forum – musisz czytać to forum ? "

- Od: 16 paź 2007, 21:43
- Posty: 32
- Skąd: wRZESZCZ
- Auto: 6 136
Samo zycie kolego ....cool_mario napisał(a):tak samo jest z kobietami – w praniu wszystko wychodzi
cool_mario napisał(a):musisz czytać to forum


Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam
Podbijam temat bo mam te same ojawy jak u kolegów. Czyszcenie spiytusem %%%%% przepływomierza nic nie dało
Co zaobserwowałem:
Na zimnym silniku obroty zgodnie z normą plus minus 800 rpm
Po złapaniu temperatury roboczej podczas jazdy na sprzęgle, luzie i toczenia sie jest 1000 max 1050
Podczas tego zjawiska słychać trochę inna pracę silnika tak jak by cos pocichu jeczało, dzwięk słychać w okolicach trójkąta filtra pow.,vacum, turbo, może jestem dziwny ale wkładałem mikrofon pod maskę aby ustalić co to jest i gdzie to jęczy, normalnie trzeba sie mocno wsłuchac aby to usłyszeć siedzac za kierownicą.
Czasem wszystko jaest OK przez dnień dwa zwłaszcza po jeździe po autostradzie gdy zaczynam miasto po kilku hamowaniach na światłach problem wraca.
Byłem z tym problemem w serwisie u siebie i w Niemczech i mimo podłaczenia komputera, osłuchiwania stetoskopem, sprawdzania co się da nic nie znaleźl, mimo to przyznali, że cos jest nie tak ale nie wiedzą co? Poradzili aby jeździc i obserwowac ale ile można
Sam sprawdzałem wszystkie połaczenia podciśnień i nic, najgorsze jest to że dzwiek sie rozmywa nie jestem w stanie dokładnie ustalić gdzie to jest bo po zatrzymaniu wszystko wraca do normy.
Ten objaw nie jest chyba groźny ale działa mi na nerwy, podobne problemy ma mój zanjomy w Mondeo
No i co z tym robić??
Podbijam temat bo mam te same ojawy jak u kolegów. Czyszcenie spiytusem %%%%% przepływomierza nic nie dało
Co zaobserwowałem:
Na zimnym silniku obroty zgodnie z normą plus minus 800 rpm
Po złapaniu temperatury roboczej podczas jazdy na sprzęgle, luzie i toczenia sie jest 1000 max 1050
Podczas tego zjawiska słychać trochę inna pracę silnika tak jak by cos pocichu jeczało, dzwięk słychać w okolicach trójkąta filtra pow.,vacum, turbo, może jestem dziwny ale wkładałem mikrofon pod maskę aby ustalić co to jest i gdzie to jęczy, normalnie trzeba sie mocno wsłuchac aby to usłyszeć siedzac za kierownicą.
Czasem wszystko jaest OK przez dnień dwa zwłaszcza po jeździe po autostradzie gdy zaczynam miasto po kilku hamowaniach na światłach problem wraca.
Byłem z tym problemem w serwisie u siebie i w Niemczech i mimo podłaczenia komputera, osłuchiwania stetoskopem, sprawdzania co się da nic nie znaleźl, mimo to przyznali, że cos jest nie tak ale nie wiedzą co? Poradzili aby jeździc i obserwowac ale ile można
Sam sprawdzałem wszystkie połaczenia podciśnień i nic, najgorsze jest to że dzwiek sie rozmywa nie jestem w stanie dokładnie ustalić gdzie to jest bo po zatrzymaniu wszystko wraca do normy.
Ten objaw nie jest chyba groźny ale działa mi na nerwy, podobne problemy ma mój zanjomy w Mondeo
No i co z tym robić??
-
mcartechnic
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6