Olej silnikowy kiedy zmienić i czy wogóle na 10W40

Postprzez thomeq » 12 sie 2011, 17:16

cześć,
mam mazdę 6, diesel 136km rok 2004, przebieg 116000km (autentyczny)

po przejechaniu 2800km muszę dolać oleju bo mi poziom spadł do LOW,
wlane było 1/2 miarki pomiędzy LOW a FULL i po 2800km mam taki ubytek

używam oleju "Dexelia Ultra 5W-30"

czy przy tym przebiegu nie powinienem zagęścić oleju i zmienić na "Dexelia Ultra 10W-40" ?

co w pierwszej kolejności zrobilibyście na moim miejscu ?
oczywiście oprócz dolewki, którą zaraz zrobię
spadek z 1/2 miarki do kreski gdzie jest poziom równy LOW to ile będzie w litrach ?
sądzę, że to zbyt duży spadek niż normalnie dopuszczalny

moja jazda do 30% miasto, 70% trasa (prędkość 120km/h – 140km/h – na obowodnicy)
przy rocznych przebiegach na poziomie 17 000 km
thomeq
 

Postprzez Grzyby » 12 sie 2011, 20:56

thomeq napisał(a):co w pierwszej kolejności zrobilibyście na moim miejscu ?

Poszukali rozwiązania problemu (który jak widać istnieje – i na pewno nie jest to wina oleju).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Hubix » 13 sie 2011, 22:51

Zalej 20W50 najlepiej. Masz już ponad 100 tys. więc trzeba zalać coś gęstego ,żeby uszczelnić zużyty silnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Grzyby » 13 sie 2011, 22:52

hahaha
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez agnostyk » 16 sie 2011, 13:36

thomeq napisał(a):przebieg 116000km (autentyczny)


tak tylko zapytam – po czym to wnosisz? Bo chyba nie po ks. serwisowej?
Ps. takie znikanie oleju, nie jest normalne przy tym przebiegu, chyba, że zrobimy tu +200 tkm. (zmiana tylko jednej cyferki).
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez thomeq » 16 sie 2011, 14:56

wnoszę po tym, że sprawdzałem we własnym zakresie wpisy w książce sewisowej

no chyba że ktoś od ostatniego wpisu jeżeli w ciągu niespełna roku zrobił 100tyś km.
thomeq
 

Postprzez Grzyby » 16 sie 2011, 19:11

No to mamy przykład, że silnik po przebiegu 116kkm może być rzęchem <rotfl>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez maselek » 16 sie 2011, 19:59

thomeq napisał(a):używam oleju "Dexelia Ultra 5W-30"


I niech tak zostanie, amen.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez thomeq » 16 sie 2011, 20:02

uzupełniłem olej na full (nawet trochę ponad bo mi się przelało), spisałem stan licznika (km) i zobaczymy w jakim czasie spadnie do poziomu min.
thomeq
 

Postprzez agnostyk » 17 sie 2011, 00:32

thomeq napisał(a):wnoszę po tym, że sprawdzałem we własnym zakresie wpisy w książce sewisowej


Możesz rozwinąć co znaczy "sprawdzałem we własnym zakresie"?

PS 1. Czy nr silnika zgadza się z nr silnika wklejonym do książki serwisowej? (taka biała naklejka)

PS 2. Uzupełniłeś olej Dexelią, czy takim jak zalecał Hubix ? :]
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez thomeq » 17 sie 2011, 09:08

agnostyk napisał(a):
thomeq napisał(a):wnoszę po tym, że sprawdzałem we własnym zakresie wpisy w książce sewisowej


Możesz rozwinąć co znaczy "sprawdzałem we własnym zakresie"?

PS 1. Czy nr silnika zgadza się z nr silnika wklejonym do książki serwisowej? (taka biała naklejka)

PS 2. Uzupełniłeś olej Dexelią, czy takim jak zalecał Hubix ? :]


ad 1. wszystko się zgadza
ad 2. uzupełniłem dexelią ultra 5w30. w mojej ocenie hubix trochę sobie jaj porobił z tego 20W50
thomeq
 

Postprzez s i w y » 17 sie 2011, 14:07

weź człowieku sprawdź turbo i czy IC nie jest mokry. Czytając twojego posta sądzę że będziesz miał w nim ze 2 litry <rotfl> Tylko 100 tys przebiegu i takie cyrki? dziwne. Ktoś wcześniej nie dbał o autko. pewnie dziadzia miał ciężką nogę :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez Hubix » 17 sie 2011, 22:18

Nie wyczułeś ironii.

Czasy 125P, Żuka dawno minęły.

Fakt diesel Mazdy to nie wzór trwałości, gładzie cylindryczne, pierścienie itp. zapewne siądą szybciej niż przy klasycznych TD bądź TDI z lat 90-2005.

Lanie gęstszego oleju po 100 tys do tego silnika to raczej kiepski żart.
Owszem, jest dopuszczalny 10W40, ale jeśli by był najlepszy do tego silnika to by go lali od początku.

Dojedziesz do 200 tys to wlejesz 15W40 ? Czy jeśli teraz samochód będzie brał tyle oleju to dasz 15W ?

100 tys to rozgrzewka w tym silniku dla układu tłokowo-korbowego. U Ciebie problem tkwi w czym innym, albo wycieki, albo turbo albo co innego. Więc, albo coś masz uszkodzone, albo sporo cofnięty licznik. Lanie 10W to leczenie paliatywne.

Ja u siebie mam 170 tys najechane. Zalany silnik jest 5W30 – mało tego leje olej który tworzy cienkie filmy olejowe, przez co opory toczenia są bardzo małe, jednocześnie zapewnione dobre smarowanie. Silnik pali od strzała, nawet po kilku dniach postoju przy mrozach -15. Nie ma charakterystecznego klekotu chwilę po starcie gdyż zalany olej momentalnie dociera wszędzie. Autem nie szarżuje, ani nie piłuje go do czerwonego pola. Przez to spalanie mam 5,7L.
5W30 będę lał cały czas. Jeśli będę miał 300 tys i dalej będę posiadaczem tego auta, to może przejdę na coś innego, ale nie 10W40 a coś z rodziny 5W50 o większym ciężarze właściwym i większej lepkości. Będzie większy opór w układzie smarowania ale jednocześnie grubszy film olejowy co ma duże znaczenie w starszych konstrukcjach lub silnikach z dużym przebiegiem.

pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez agnostyk » 18 sie 2011, 11:52

thomeq napisał(a):ad 1. wszystko się zgadza


moim zdaniem nie wszystko, oczywiście niekoniecznie z nr silnika, ale to tylko moje subiektywne zdanie... sprawdź akcje specjalne, czy był w ramach akcji wymieniany np. IC itp.

Jestes chyba pierwszym przypadkiem, który przy 116 tkm (zakładając, że oryginalne), ma takie hece z wciąganiem oleju (chyba, że zrobi się samemu dziurę w misce olejowej, to wtedy i w nowym może olej "uciec" ;) )
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez thomeq » 19 sie 2011, 10:18

agnostyk napisał(a):moim zdaniem nie wszystko, oczywiście niekoniecznie z nr silnika, ale to tylko moje subiektywne zdanie... sprawdź akcje specjalne, czy był w ramach akcji wymieniany np. IC itp.


IC był wymieniany na gwarancji (informacja z serwisu mazdy)

dodam jeszcze, że auto prawidłowo przyspiesza, nie kopci, zachowuje się normalnie

czyli co w pierwszej kolejności są do sprawdzania ?
thomeq
 

Postprzez Enduro » 22 sie 2011, 10:21

jesli ubywa oleju to albo
masz gdzies wyciek...
turbina jest uszkodzona,
lub popekane masz tloki lub jeden
i tak: szukaj wycieku nas silniku ( w ten sam osobicie mocno watpie!),
sprawdz luzy na osce turbiny od strony powietrza,
ostatnie sprawdzisz tylko po demontau glowicy, bo nawet test kompresji moze nic nie wykazac.
P.S. w celach testowych mozesz oczywiscie zalac 10 w40 i najlepiej oleju nalej do "MAX"
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez thomeq » 22 sie 2011, 10:31

Enduro napisał(a):lub popekane masz tloki lub jeden


od czego może być popękany ?
auto miało zerwany pasek rozrządu przy 106tyś czy to mogło to spowodować ?
thomeq
 

Postprzez s i w y » 22 sie 2011, 10:33

i nie miałeś sałatki w silniku po tym zerwaniu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez thomeq » 22 sie 2011, 10:49

s i w y napisał(a):i nie miałeś sałatki w silniku po tym zerwaniu?


nie wiem co tam było bo stało się to za poprzedniego właściciela
thomeq
 

Postprzez Enduro » 22 sie 2011, 11:04

thomeq napisał(a):
Enduro napisał(a):lub popekane masz tloki lub jeden

od czego może być popękany ?
auto miało zerwany pasek rozrządu przy 106tyś czy to mogło to spowodować ?

uszkodzone wtryski są tego przyczyną!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6