Olej silnikowy kiedy zmienić i czy wogóle na 10W40
1, 2
cześć,
mam mazdę 6, diesel 136km rok 2004, przebieg 116000km (autentyczny)
po przejechaniu 2800km muszę dolać oleju bo mi poziom spadł do LOW,
wlane było 1/2 miarki pomiędzy LOW a FULL i po 2800km mam taki ubytek
używam oleju "Dexelia Ultra 5W-30"
czy przy tym przebiegu nie powinienem zagęścić oleju i zmienić na "Dexelia Ultra 10W-40" ?
co w pierwszej kolejności zrobilibyście na moim miejscu ?
oczywiście oprócz dolewki, którą zaraz zrobię
spadek z 1/2 miarki do kreski gdzie jest poziom równy LOW to ile będzie w litrach ?
sądzę, że to zbyt duży spadek niż normalnie dopuszczalny
moja jazda do 30% miasto, 70% trasa (prędkość 120km/h – 140km/h – na obowodnicy)
przy rocznych przebiegach na poziomie 17 000 km
mam mazdę 6, diesel 136km rok 2004, przebieg 116000km (autentyczny)
po przejechaniu 2800km muszę dolać oleju bo mi poziom spadł do LOW,
wlane było 1/2 miarki pomiędzy LOW a FULL i po 2800km mam taki ubytek
używam oleju "Dexelia Ultra 5W-30"
czy przy tym przebiegu nie powinienem zagęścić oleju i zmienić na "Dexelia Ultra 10W-40" ?
co w pierwszej kolejności zrobilibyście na moim miejscu ?
oczywiście oprócz dolewki, którą zaraz zrobię
spadek z 1/2 miarki do kreski gdzie jest poziom równy LOW to ile będzie w litrach ?
sądzę, że to zbyt duży spadek niż normalnie dopuszczalny
moja jazda do 30% miasto, 70% trasa (prędkość 120km/h – 140km/h – na obowodnicy)
przy rocznych przebiegach na poziomie 17 000 km
-
thomeq
thomeq napisał(a):co w pierwszej kolejności zrobilibyście na moim miejscu ?
Poszukali rozwiązania problemu (który jak widać istnieje – i na pewno nie jest to wina oleju).
thomeq napisał(a):przebieg 116000km (autentyczny)
tak tylko zapytam – po czym to wnosisz? Bo chyba nie po ks. serwisowej?
Ps. takie znikanie oleju, nie jest normalne przy tym przebiegu, chyba, że zrobimy tu +200 tkm. (zmiana tylko jednej cyferki).
- Od: 10 sty 2011, 00:23
- Posty: 242
- Skąd: Rawa Mazowiecka
- Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y
wnoszę po tym, że sprawdzałem we własnym zakresie wpisy w książce sewisowej
no chyba że ktoś od ostatniego wpisu jeżeli w ciągu niespełna roku zrobił 100tyś km.
no chyba że ktoś od ostatniego wpisu jeżeli w ciągu niespełna roku zrobił 100tyś km.
-
thomeq
uzupełniłem olej na full (nawet trochę ponad bo mi się przelało), spisałem stan licznika (km) i zobaczymy w jakim czasie spadnie do poziomu min.
-
thomeq
thomeq napisał(a):wnoszę po tym, że sprawdzałem we własnym zakresie wpisy w książce sewisowej
Możesz rozwinąć co znaczy "sprawdzałem we własnym zakresie"?
PS 1. Czy nr silnika zgadza się z nr silnika wklejonym do książki serwisowej? (taka biała naklejka)
PS 2. Uzupełniłeś olej Dexelią, czy takim jak zalecał Hubix ?
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 10 sty 2011, 00:23
- Posty: 242
- Skąd: Rawa Mazowiecka
- Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y
agnostyk napisał(a):thomeq napisał(a):wnoszę po tym, że sprawdzałem we własnym zakresie wpisy w książce sewisowej
Możesz rozwinąć co znaczy "sprawdzałem we własnym zakresie"?
PS 1. Czy nr silnika zgadza się z nr silnika wklejonym do książki serwisowej? (taka biała naklejka)
PS 2. Uzupełniłeś olej Dexelią, czy takim jak zalecał Hubix ?
ad 1. wszystko się zgadza
ad 2. uzupełniłem dexelią ultra 5w30. w mojej ocenie hubix trochę sobie jaj porobił z tego 20W50
-
thomeq
Nie wyczułeś ironii.
Czasy 125P, Żuka dawno minęły.
Fakt diesel Mazdy to nie wzór trwałości, gładzie cylindryczne, pierścienie itp. zapewne siądą szybciej niż przy klasycznych TD bądź TDI z lat 90-2005.
Lanie gęstszego oleju po 100 tys do tego silnika to raczej kiepski żart.
Owszem, jest dopuszczalny 10W40, ale jeśli by był najlepszy do tego silnika to by go lali od początku.
Dojedziesz do 200 tys to wlejesz 15W40 ? Czy jeśli teraz samochód będzie brał tyle oleju to dasz 15W ?
100 tys to rozgrzewka w tym silniku dla układu tłokowo-korbowego. U Ciebie problem tkwi w czym innym, albo wycieki, albo turbo albo co innego. Więc, albo coś masz uszkodzone, albo sporo cofnięty licznik. Lanie 10W to leczenie paliatywne.
Ja u siebie mam 170 tys najechane. Zalany silnik jest 5W30 – mało tego leje olej który tworzy cienkie filmy olejowe, przez co opory toczenia są bardzo małe, jednocześnie zapewnione dobre smarowanie. Silnik pali od strzała, nawet po kilku dniach postoju przy mrozach -15. Nie ma charakterystecznego klekotu chwilę po starcie gdyż zalany olej momentalnie dociera wszędzie. Autem nie szarżuje, ani nie piłuje go do czerwonego pola. Przez to spalanie mam 5,7L.
5W30 będę lał cały czas. Jeśli będę miał 300 tys i dalej będę posiadaczem tego auta, to może przejdę na coś innego, ale nie 10W40 a coś z rodziny 5W50 o większym ciężarze właściwym i większej lepkości. Będzie większy opór w układzie smarowania ale jednocześnie grubszy film olejowy co ma duże znaczenie w starszych konstrukcjach lub silnikach z dużym przebiegiem.
pzdr
Czasy 125P, Żuka dawno minęły.
Fakt diesel Mazdy to nie wzór trwałości, gładzie cylindryczne, pierścienie itp. zapewne siądą szybciej niż przy klasycznych TD bądź TDI z lat 90-2005.
Lanie gęstszego oleju po 100 tys do tego silnika to raczej kiepski żart.
Owszem, jest dopuszczalny 10W40, ale jeśli by był najlepszy do tego silnika to by go lali od początku.
Dojedziesz do 200 tys to wlejesz 15W40 ? Czy jeśli teraz samochód będzie brał tyle oleju to dasz 15W ?
100 tys to rozgrzewka w tym silniku dla układu tłokowo-korbowego. U Ciebie problem tkwi w czym innym, albo wycieki, albo turbo albo co innego. Więc, albo coś masz uszkodzone, albo sporo cofnięty licznik. Lanie 10W to leczenie paliatywne.
Ja u siebie mam 170 tys najechane. Zalany silnik jest 5W30 – mało tego leje olej który tworzy cienkie filmy olejowe, przez co opory toczenia są bardzo małe, jednocześnie zapewnione dobre smarowanie. Silnik pali od strzała, nawet po kilku dniach postoju przy mrozach -15. Nie ma charakterystecznego klekotu chwilę po starcie gdyż zalany olej momentalnie dociera wszędzie. Autem nie szarżuje, ani nie piłuje go do czerwonego pola. Przez to spalanie mam 5,7L.
5W30 będę lał cały czas. Jeśli będę miał 300 tys i dalej będę posiadaczem tego auta, to może przejdę na coś innego, ale nie 10W40 a coś z rodziny 5W50 o większym ciężarze właściwym i większej lepkości. Będzie większy opór w układzie smarowania ale jednocześnie grubszy film olejowy co ma duże znaczenie w starszych konstrukcjach lub silnikach z dużym przebiegiem.
pzdr
thomeq napisał(a):ad 1. wszystko się zgadza
moim zdaniem nie wszystko, oczywiście niekoniecznie z nr silnika, ale to tylko moje subiektywne zdanie... sprawdź akcje specjalne, czy był w ramach akcji wymieniany np. IC itp.
Jestes chyba pierwszym przypadkiem, który przy 116 tkm (zakładając, że oryginalne), ma takie hece z wciąganiem oleju (chyba, że zrobi się samemu dziurę w misce olejowej, to wtedy i w nowym może olej "uciec"
- Od: 10 sty 2011, 00:23
- Posty: 242
- Skąd: Rawa Mazowiecka
- Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y
agnostyk napisał(a):moim zdaniem nie wszystko, oczywiście niekoniecznie z nr silnika, ale to tylko moje subiektywne zdanie... sprawdź akcje specjalne, czy był w ramach akcji wymieniany np. IC itp.
IC był wymieniany na gwarancji (informacja z serwisu mazdy)
dodam jeszcze, że auto prawidłowo przyspiesza, nie kopci, zachowuje się normalnie
czyli co w pierwszej kolejności są do sprawdzania ?
-
thomeq
jesli ubywa oleju to albo
masz gdzies wyciek...
turbina jest uszkodzona,
lub popekane masz tloki lub jeden
i tak: szukaj wycieku nas silniku ( w ten sam osobicie mocno watpie!),
sprawdz luzy na osce turbiny od strony powietrza,
ostatnie sprawdzisz tylko po demontau glowicy, bo nawet test kompresji moze nic nie wykazac.
P.S. w celach testowych mozesz oczywiscie zalac 10 w40 i najlepiej oleju nalej do "MAX"
pozdr.Enduro
masz gdzies wyciek...
turbina jest uszkodzona,
lub popekane masz tloki lub jeden
i tak: szukaj wycieku nas silniku ( w ten sam osobicie mocno watpie!),
sprawdz luzy na osce turbiny od strony powietrza,
ostatnie sprawdzisz tylko po demontau glowicy, bo nawet test kompresji moze nic nie wykazac.
P.S. w celach testowych mozesz oczywiscie zalac 10 w40 i najlepiej oleju nalej do "MAX"
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):lub popekane masz tloki lub jeden
od czego może być popękany ?
auto miało zerwany pasek rozrządu przy 106tyś czy to mogło to spowodować ?
-
thomeq
s i w y napisał(a):i nie miałeś sałatki w silniku po tym zerwaniu?
nie wiem co tam było bo stało się to za poprzedniego właściciela
-
thomeq
thomeq napisał(a):Enduro napisał(a):lub popekane masz tloki lub jeden
od czego może być popękany ?
auto miało zerwany pasek rozrządu przy 106tyś czy to mogło to spowodować ?
uszkodzone wtryski są tego przyczyną!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6