Znaczny wzrost temperatury pod obciazeniem – diesel

Postprzez trala » 27 maja 2011, 00:54

Panowie co by to było??
temeratura wody przy normalnej jezdzie i w korkach okej, a jesli dam mu na obroty i powyzej 130 km/h autostrada gwałtownie rośnie do czerwonego, po spuszczeniu z gazu znowu opada. Na jałowym w porządku wentylator ok załącza, może tak chodzic i godzine i się nie dzwiga. Płyn ok.
trala
 

Postprzez zetek » 27 maja 2011, 07:30

Miałem taki przypadek w VW i Hondzie Civic Coupe. W obu przypadkach winna byłą pompa wody. Przy wysokich obrotach nie ma swojej wydajności.

A płyn wyrzuca???????????? JEżeli tak to uszczelka głowicy lub głowica, jeżeli nie to ja bym wymienił pompe
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez trala » 27 maja 2011, 16:32

płynu nie wyrzuca. Normalnie sie zachowuje, tylko jak na piątce jade chwile troszke wiecej to temp. wody rośnie szybko
trala
 

Postprzez Wojtek » 27 maja 2011, 19:15

trala napisał(a):Panowie co by to było??
temeratura wody przy normalnej jezdzie i w korkach okej, a jesli dam mu na obroty i powyzej 130 km/h autostrada gwałtownie rośnie do czerwonego, po spuszczeniu z gazu znowu opada. Na jałowym w porządku wentylator ok załącza, może tak chodzic i godzine i się nie dzwiga. Płyn ok.

tak jak kolega sugeruje...

Ps. moze kolega by uzupelnil profil uzytkownika? :> ...zycie bedzie latwiejsze ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Hubix » 28 maja 2011, 21:53

Mogą też być mikropęknięcia głowicy.

Oczywiście nie dopuszczaj do przegrzania.

Układ chłodzenia w M6 jest bardzo bardzo wydajny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez trala » 30 maja 2011, 08:37

Dodam również że samochod nie puści żadnego dymka, a w szczególności białego. Płyn w chłodnicuy jest cały czas na tym samym poziomie.
trala
 

Postprzez Grzyby » 30 maja 2011, 20:09

Wygląda na uszkodzone łopatki pompy wody.
Zrób z tym coś szybko bo jak przegrzejesz silnik to już zawsze będą problemy ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Riki » 31 maja 2011, 00:10

Ostatnio słyszałem o takim przypadku w CiTD – zajrzyj do pompy wodnej. Od tego bym zaczął.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Enduro » 1 cze 2011, 23:07

ja już widziałem pompe wody bez łopatek, nie było po nich śladu, a silnik przy większych predkościach dostawał nagle sporych temperatur...
polecam jej demontaż, choć to nie jest proste zadanie,no i powiązane z garścią przekleństw z powodu upierdliwego umiejscowienia i problematyczności demontażu/wymiany jej!
powodzenia . pozdr. E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez maromarcin » 7 cze 2011, 13:58

panowie u mnie cos podobnego jest!!! – wyjazd na urlop, i co w pewnym momencie patrze a wskazowka na maxa – zjezdzam i maska w gore i widze ze silnik zalany plynem – wysunela sie ta cienka rurka co idzie z korka do zbiorniczka wyrownawczego – dodam ze przed wyjazdem dolalem plynu na zimno- do chlodnicy i do zbiornika -tak wwiecej jak max – dolalem do zbiorniczka plynu i jade dalej – zero wyciekow nowych- bo rurke wsunelem -ale jak jade 120-130 lub wlaczam klimatyzacje – to znowu sie grzeje –, jak otworze ogrzewanie to temperatura spada, jade okolo 100 to temperature grzeje sie,
bylem u mechanika i ten mowi ze nie ma pplynu w oleju i na odwrot – ze moze byc zapowietrzony uklad, bo tak odrazu na uszczelke to nie wyglada – i teraz nie wiem co robic, bo do domu prawie 800 km:( – jutro rano mysle dolac plynu i zobaczyc co i jak, dodam ze przy odtwartym korku chlodnicy i przy przygazowaniu nie wyrzuca plynu
wczesniej zauwazylem, ze jak gasilem silnik, to slyszalem takei bulkotanie w srodku – taki odglos przelewania wody
ktos mal moze podobne cos takiego?

a dodam ze rozrzad i pompa wody wumieniana 20 tysiecy temu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez Enduro » 7 cze 2011, 17:52

maromarcin napisał(a):...
wczesniej zauwazylem, ze jak gasilem silnik, to slyszalem takei bulkotanie w srodku – taki odglos przelewania wody
w zimie jest ono normalnym zjawskiem, latem tj. powyzej 7 St C. raczej nie.
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez ru35 » 7 cze 2011, 21:02

Może byc uszkodzony sam korek od chłodnicy który to po zamknięciu nie " trzyma " i nie ma podciśnienia .Temperatura wrzenia wody jak wiadomo ma 100 stopni w podcisnieniu ma troszkę więcej , ale każdy ma raczej płyn , kiedyś w starej Toyocie własnie padł mi korek i się gotowała mechanior wymienił korek i jak ręką odją
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 22:17
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: M6 MZR-CD 143 DPF

Postprzez maromarcin » 10 cze 2011, 10:14

po diagnozie w serwisie mazdy – prawdopodobnie uszczelka lub glowica, wlozyli banke do chlodnicy – takze plyn byl na wierzchu i przy przygazowaniu zaczely pojawiac sie pecherzyki powietrza w plynie –
i niestety trzeba zrzucac glowice i sprawdzac – mam nadzieje ze to tylko uszczelka – ale znajac zycie ........
orientuje sie mniej wiecej ktos jakie to moga byc koszta?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez trala » 14 cze 2011, 12:05

Pompa wody wymieniona choć stara jak sie okazało była dobra. I dalej sie grzeje.. Zobaczymy co u kolegi z uszczelką..
trala
 

Postprzez maromarcin » 20 cze 2011, 16:25

panowie, dalszy problem????????

uszczelka wymieniona, glowica robione, robione zawory – chodzi, ale dalej sie grzeje – [cenzura]........ jak oni w serwisie mi sprawdzali to?

jakie moga byc przyczyny – dodam ze grzeje sie jak jade 110-120 – po miescie, nie grzeje sie, wentylator zalancza sie gdy jest wskazowka na srodku

termostat?????? – jutro beda sprawdzac?
pompa wody – wymieniona z rozrzadem okolo 20 tys km temu?

co moze byc jeszcze przyczyna tego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez maromarcin » 22 cze 2011, 09:37

wczoraj wymienilismy termostat na nowy – i dalej to samo – chociaz juz sie wolniej nagrzewa – ale wskazowka na 3/4 skali wskoczyla

juz nie wiem co moze byc przyczyna tego – mechanik mowi ze przeczysci uklad – moze chlodnica jest zabita syfem – co wy na to?

no i pompa wody zostaje jeszcze!!! – a czy moze jakis problem byc w elektryce?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez Hubix » 22 cze 2011, 13:17

maromarcin napisał(a):wczoraj wymienilismy termostat na nowy – i dalej to samo – chociaz juz sie wolniej nagrzewa – ale wskazowka na 3/4 skali wskoczyla

juz nie wiem co moze byc przyczyna tego – mechanik mowi ze przeczysci uklad – moze chlodnica jest zabita syfem – co wy na to?

no i pompa wody zostaje jeszcze!!! – a czy moze jakis problem byc w elektryce?


Raczej nie. Przy takiej jeździe nie powinien się włączać wentylator więc elektrykę zostawmy.

Chyba, że wskaźnik na desce zepsuty :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez zetek » 22 cze 2011, 20:31

A ta pompa to jakiej firmy była założona ??????????
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez trala » 22 cze 2011, 23:17

orginalna mazdowska..
trala
 

Postprzez trala » 23 cze 2011, 13:02

Wczoraj jechałem autostradą na próbe jeszcze raz bo samochód mam od nie dawna. No i przy takim upale jak wczoraj na Śląsku 29st, 110 km/h i temperatura na 3/4 jak mu dałem jeszcze to prawie na czerwone... no nie da się jeździć. Po puszczeniu ogrzewania w kabinie na max i nadmuch na full teperatura wody spada do połowy a w aucie piekarnik..można w ten sposób mknąć 160 km/h i sie nic nie dzieje chyba ze cos wyzej to znowu podrzuca na 3/4.. wymieniam chłodnice... niema juz innej mozliwosci. Dodam jeszcze ze na postoju na jałowym bez obciążenia temperatura spada do połowy i tak trzyma.
trala
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6