Znaczny wzrost temperatury pod obciazeniem – diesel
Panowie co by to było??
temeratura wody przy normalnej jezdzie i w korkach okej, a jesli dam mu na obroty i powyzej 130 km/h autostrada gwałtownie rośnie do czerwonego, po spuszczeniu z gazu znowu opada. Na jałowym w porządku wentylator ok załącza, może tak chodzic i godzine i się nie dzwiga. Płyn ok.
temeratura wody przy normalnej jezdzie i w korkach okej, a jesli dam mu na obroty i powyzej 130 km/h autostrada gwałtownie rośnie do czerwonego, po spuszczeniu z gazu znowu opada. Na jałowym w porządku wentylator ok załącza, może tak chodzic i godzine i się nie dzwiga. Płyn ok.
-
trala
Miałem taki przypadek w VW i Hondzie Civic Coupe. W obu przypadkach winna byłą pompa wody. Przy wysokich obrotach nie ma swojej wydajności.
A płyn wyrzuca???????????? JEżeli tak to uszczelka głowicy lub głowica, jeżeli nie to ja bym wymienił pompe
A płyn wyrzuca???????????? JEżeli tak to uszczelka głowicy lub głowica, jeżeli nie to ja bym wymienił pompe
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
płynu nie wyrzuca. Normalnie sie zachowuje, tylko jak na piątce jade chwile troszke wiecej to temp. wody rośnie szybko
-
trala
trala napisał(a):Panowie co by to było??
temeratura wody przy normalnej jezdzie i w korkach okej, a jesli dam mu na obroty i powyzej 130 km/h autostrada gwałtownie rośnie do czerwonego, po spuszczeniu z gazu znowu opada. Na jałowym w porządku wentylator ok załącza, może tak chodzic i godzine i się nie dzwiga. Płyn ok.
tak jak kolega sugeruje...
Ps. moze kolega by uzupelnil profil uzytkownika?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Dodam również że samochod nie puści żadnego dymka, a w szczególności białego. Płyn w chłodnicuy jest cały czas na tym samym poziomie.
-
trala
Wygląda na uszkodzone łopatki pompy wody.
Zrób z tym coś szybko bo jak przegrzejesz silnik to już zawsze będą problemy ...
Zrób z tym coś szybko bo jak przegrzejesz silnik to już zawsze będą problemy ...
ja już widziałem pompe wody bez łopatek, nie było po nich śladu, a silnik przy większych predkościach dostawał nagle sporych temperatur...
polecam jej demontaż, choć to nie jest proste zadanie,no i powiązane z garścią przekleństw z powodu upierdliwego umiejscowienia i problematyczności demontażu/wymiany jej!
powodzenia . pozdr. E.
polecam jej demontaż, choć to nie jest proste zadanie,no i powiązane z garścią przekleństw z powodu upierdliwego umiejscowienia i problematyczności demontażu/wymiany jej!
powodzenia . pozdr. E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
panowie u mnie cos podobnego jest!!! – wyjazd na urlop, i co w pewnym momencie patrze a wskazowka na maxa – zjezdzam i maska w gore i widze ze silnik zalany plynem – wysunela sie ta cienka rurka co idzie z korka do zbiorniczka wyrownawczego – dodam ze przed wyjazdem dolalem plynu na zimno- do chlodnicy i do zbiornika -tak wwiecej jak max – dolalem do zbiorniczka plynu i jade dalej – zero wyciekow nowych- bo rurke wsunelem -ale jak jade 120-130 lub wlaczam klimatyzacje – to znowu sie grzeje –, jak otworze ogrzewanie to temperatura spada, jade okolo 100 to temperature grzeje sie,
bylem u mechanika i ten mowi ze nie ma pplynu w oleju i na odwrot – ze moze byc zapowietrzony uklad, bo tak odrazu na uszczelke to nie wyglada – i teraz nie wiem co robic, bo do domu prawie 800 km:( – jutro rano mysle dolac plynu i zobaczyc co i jak, dodam ze przy odtwartym korku chlodnicy i przy przygazowaniu nie wyrzuca plynu
wczesniej zauwazylem, ze jak gasilem silnik, to slyszalem takei bulkotanie w srodku – taki odglos przelewania wody
ktos mal moze podobne cos takiego?
a dodam ze rozrzad i pompa wody wumieniana 20 tysiecy temu
bylem u mechanika i ten mowi ze nie ma pplynu w oleju i na odwrot – ze moze byc zapowietrzony uklad, bo tak odrazu na uszczelke to nie wyglada – i teraz nie wiem co robic, bo do domu prawie 800 km:( – jutro rano mysle dolac plynu i zobaczyc co i jak, dodam ze przy odtwartym korku chlodnicy i przy przygazowaniu nie wyrzuca plynu
wczesniej zauwazylem, ze jak gasilem silnik, to slyszalem takei bulkotanie w srodku – taki odglos przelewania wody
ktos mal moze podobne cos takiego?
a dodam ze rozrzad i pompa wody wumieniana 20 tysiecy temu
- Od: 9 lip 2010, 11:50
- Posty: 83
- Skąd: OLSZTYN
- Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi
w zimie jest ono normalnym zjawskiem, latem tj. powyzej 7 St C. raczej nie.maromarcin napisał(a):...
wczesniej zauwazylem, ze jak gasilem silnik, to slyszalem takei bulkotanie w srodku – taki odglos przelewania wody
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Może byc uszkodzony sam korek od chłodnicy który to po zamknięciu nie " trzyma " i nie ma podciśnienia .Temperatura wrzenia wody jak wiadomo ma 100 stopni w podcisnieniu ma troszkę więcej , ale każdy ma raczej płyn , kiedyś w starej Toyocie własnie padł mi korek i się gotowała mechanior wymienił korek i jak ręką odją
- Od: 16 sty 2008, 22:17
- Posty: 83
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 MZR-CD 143 DPF
po diagnozie w serwisie mazdy – prawdopodobnie uszczelka lub glowica, wlozyli banke do chlodnicy – takze plyn byl na wierzchu i przy przygazowaniu zaczely pojawiac sie pecherzyki powietrza w plynie –
i niestety trzeba zrzucac glowice i sprawdzac – mam nadzieje ze to tylko uszczelka – ale znajac zycie ........
orientuje sie mniej wiecej ktos jakie to moga byc koszta?
i niestety trzeba zrzucac glowice i sprawdzac – mam nadzieje ze to tylko uszczelka – ale znajac zycie ........
orientuje sie mniej wiecej ktos jakie to moga byc koszta?
- Od: 9 lip 2010, 11:50
- Posty: 83
- Skąd: OLSZTYN
- Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi
Pompa wody wymieniona choć stara jak sie okazało była dobra. I dalej sie grzeje.. Zobaczymy co u kolegi z uszczelką..
-
trala
panowie, dalszy problem????????
uszczelka wymieniona, glowica robione, robione zawory – chodzi, ale dalej sie grzeje – [cenzura]........ jak oni w serwisie mi sprawdzali to?
jakie moga byc przyczyny – dodam ze grzeje sie jak jade 110-120 – po miescie, nie grzeje sie, wentylator zalancza sie gdy jest wskazowka na srodku
termostat?????? – jutro beda sprawdzac?
pompa wody – wymieniona z rozrzadem okolo 20 tys km temu?
co moze byc jeszcze przyczyna tego?
uszczelka wymieniona, glowica robione, robione zawory – chodzi, ale dalej sie grzeje – [cenzura]........ jak oni w serwisie mi sprawdzali to?
jakie moga byc przyczyny – dodam ze grzeje sie jak jade 110-120 – po miescie, nie grzeje sie, wentylator zalancza sie gdy jest wskazowka na srodku
termostat?????? – jutro beda sprawdzac?
pompa wody – wymieniona z rozrzadem okolo 20 tys km temu?
co moze byc jeszcze przyczyna tego?
- Od: 9 lip 2010, 11:50
- Posty: 83
- Skąd: OLSZTYN
- Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi
wczoraj wymienilismy termostat na nowy – i dalej to samo – chociaz juz sie wolniej nagrzewa – ale wskazowka na 3/4 skali wskoczyla
juz nie wiem co moze byc przyczyna tego – mechanik mowi ze przeczysci uklad – moze chlodnica jest zabita syfem – co wy na to?
no i pompa wody zostaje jeszcze!!! – a czy moze jakis problem byc w elektryce?
juz nie wiem co moze byc przyczyna tego – mechanik mowi ze przeczysci uklad – moze chlodnica jest zabita syfem – co wy na to?
no i pompa wody zostaje jeszcze!!! – a czy moze jakis problem byc w elektryce?
- Od: 9 lip 2010, 11:50
- Posty: 83
- Skąd: OLSZTYN
- Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi
maromarcin napisał(a):wczoraj wymienilismy termostat na nowy – i dalej to samo – chociaz juz sie wolniej nagrzewa – ale wskazowka na 3/4 skali wskoczyla
juz nie wiem co moze byc przyczyna tego – mechanik mowi ze przeczysci uklad – moze chlodnica jest zabita syfem – co wy na to?
no i pompa wody zostaje jeszcze!!! – a czy moze jakis problem byc w elektryce?
Raczej nie. Przy takiej jeździe nie powinien się włączać wentylator więc elektrykę zostawmy.
Chyba, że wskaźnik na desce zepsuty
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Wczoraj jechałem autostradą na próbe jeszcze raz bo samochód mam od nie dawna. No i przy takim upale jak wczoraj na Śląsku 29st, 110 km/h i temperatura na 3/4 jak mu dałem jeszcze to prawie na czerwone... no nie da się jeździć. Po puszczeniu ogrzewania w kabinie na max i nadmuch na full teperatura wody spada do połowy a w aucie piekarnik..można w ten sposób mknąć 160 km/h i sie nic nie dzieje chyba ze cos wyzej to znowu podrzuca na 3/4.. wymieniam chłodnice... niema juz innej mozliwosci. Dodam jeszcze ze na postoju na jałowym bez obciążenia temperatura spada do połowy i tak trzyma.
-
trala
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6