Zmiana lepkości oleju

Postprzez Andrew_War » 8 lut 2009, 11:22

Udesky napisał(a):O co biega

Twoja wypowiedź nie wnosi nic do tego problemu na forum.
Generalnie każdyma prawo do wypowiedzi ale, takie wypowiedzi o przepalonym oleju to czysto tematy ze znanych brukowych gazet.
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 09:51
Posty: 27
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM

Postprzez elpc » 7 lut 2011, 15:20

Mam wlany 10W40 shell, niestety z niewiadomy mi przyczyn, auto (2.0D 136KM) ma dopiero 100 000 przebiegu, chciałbym zmienić na 5w30 jak przystało w tych autach.
1. Czy mogę zrobić przy wymianie kompletnej oleju taką podmianę ?
2. Czy wiąże się to z jakimś kompletnym czyszczeniem silnika
3. Czy w ogóle jest sens takiej zmiany ?
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 17:49
Posty: 49
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi

Postprzez Neonixos666 » 7 lut 2011, 18:34

Śmiało lej 5w30 i niczym się nie przejmuj.
Sens jest taki że będzie lepszy rozruch na zimnym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez eszo67 » 7 lut 2011, 18:59

ELPC jak bedziesz zmienial olej poczytaj o smoku olejowym jest o nim na forum.
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 17:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

Postprzez elpc » 7 lut 2011, 22:38

1. Mam właśnie zamiar wyczyścić go (smok olejowy), choć mechanik który będzie to robił, zdziwił się bardzo że w M6 trzeba to czyścić.

2.Również czytałem na forum że M6 do wymiany oleju potrzebuje ok 4,5 litra, jednak już przy czyszczeniu smoka olejowego 5,4 litra, czyli powinienem zaopatrzyć się w 6literków ?

3.No ale najważniejsze, proszę o info kogoś kto po takiej zamianie z 10w40 na 5w30 miał jakieś problemy lub inaczej widzi w tym jakieś problemy.
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 17:49
Posty: 49
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi

Postprzez Rafał » 7 lut 2011, 23:04

ad3. Co prawda mam benzynę ale po kupnie autka zmieniłem 10W40 na 5W 30.
Było to prawie 3 lata temu i na początku wlałem Valvoline 5W40, później Elfa 5W 30, a teraz mam Motula X-Clean C3 5W 30. Co prawda wymiany poprzedzone były płukanką silnika. Ryzyko jest, gdy kupujesz używane autko i robisz płukankę wraz z wymiana oleju na "rzadszy". Może się okazać, że przed sprzedażą był wlany np.moto doktor.... i wtedy może być problem. Ja zaryzykowałem i na szczęście jest pozytywnie.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez bieski » 7 lut 2011, 23:32

elpc napisał(a):3.No ale najważniejsze, proszę o info kogoś kto po takiej zamianie z 10w40 na 5w30 miał jakieś problemy lub inaczej widzi w tym jakieś problemy.


W moim od nowości zalewany był Dexelia 10W40. Mi ASO zalalo Dexelie 5W30 z adnotacja ze nie bedzie problemow bo to oleje zblizone do siebie i ze powinno wszysto hulac. Zrobiłem jakies 7 – 8k od wymiany. Nic sie nie dzieje.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez kwaśny » 8 lut 2011, 01:01

elpc napisał(a):1. Mam właśnie zamiar wyczyścić go (smok olejowy), choć mechanik który będzie to robił, zdziwił się bardzo że w M6 trzeba to czyścić.

2.Również czytałem na forum że M6 do wymiany oleju potrzebuje ok 4,5 litra, jednak już przy czyszczeniu smoka olejowego 5,4 litra, czyli powinienem zaopatrzyć się w 6literków ?

3.No ale najważniejsze, proszę o info kogoś kto po takiej zamianie z 10w40 na 5w30 miał jakieś problemy lub inaczej widzi w tym jakieś problemy.


1. czysc, niech sie dziwi ! jezeli jest chocby troche brudny – powiedzmy w 20% to podkladki pod wtryskami do wymiany i to jak najszybciej.

2. 5 l w zupelnosci wystarczy, u mnie po czyszczeniu smoka ( naszczescie byl "tylko" w 1/5 zaklejony) czyli zupelnym osuszeniu miski przy 5 l bylo na max

3. ja zmienilem 20 kkm temu – roznica jest w 100% zauwazalna zima, robilem to zima wiec mam porownanie "dzien po dniu" , przy rozruchu az chce krecic :) moze jest to takze w jakiejs mierze spowodowane kompresja, ktora po wymianie podkladek niewatpliwie wzrosla ..
druga roznica ktorej nie widac a napewno jest – zdrowiej dla silnika
od tego czasu zrobilem 1 wymiane teraz bedzie 2 i nie bierze ani grama oleju, dodam ze wczesniej lakomil sie na 1l na 2 – 3 tys :) teraz jakbym mu cokolwiek dolal to chyba by pogardzil i wyplul :D
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 21:05
Posty: 56
Auto: M6 GY 03r CiTD

Postprzez agnostyk » 8 lut 2011, 06:11

elpc napisał(a):Mam wlany 10W40 shell, niestety z niewiadomy mi przyczyn, auto (2.0D 136KM) ma dopiero 100 000 przebiegu, chciałbym zmienić na 5w30 jak przystało w tych autach.


Coś mi się wydaje, że powinieneś do tego dodać jakieś 50-100 tkm, bo jak na 6-7 letni samochód, to na 99% był kręcony, tym bardziej, że miałeś wlany półsyntetyk, obym się mylił.

elpc napisał(a):1. Czy mogę zrobić przy wymianie kompletnej oleju taką podmianę ?


Dlaczego nie. Przy okazji nie zapomnij zrobić wcześniej wspomnianego czyszczenia smoka i wymiany podkładek pod wtryskami.
Po tym czyszczeniu i wymianie nie powinno Ci brać ani grama oleju.
Ja ustaliłem sobie interwał wymiany oleju na 10 tkm i zaraz jak kupiłem samochód wymieniłem/wyczyściłem co trzeba. W ciągu dwóch wymian oleju nie miałem/nie mam żadnych ubytków oleju – co było zalane, to zostaje spuszczone, na bagnecie zawsze ten sam poziom.
Wchodzi 5 litrów i wtedy na bagnecie jest full. Tak jest zalecane – nie 1/2, nie 3/4, a ma być full.
Zalej Dexelię, albo jako zamiennik Elf o tej samej specyfikacji/parametrach. Ja miałem od nowości przez Niemca zalany Mobil 5W-40, ale wolałem mieć to co zaleca Mazda.

elpc napisał(a):2. Czy wiąże się to z jakimś kompletnym czyszczeniem silnika


Zawsze możesz spróbować zrobić płukankę, jak sobie chcesz, nie zaszkodzi.

elpc napisał(a):3. Czy w ogóle jest sens takiej zmiany ?


Dla portfela, w przypadku samego oleju – nie.
Dla silnika – jak najbardziej.
Wybór należy do Ciebie.
Niekiedy oszczędzanie na oleju mści się w przyszłości... tak jak na wszystkim, co tańsze, czy gorszej jakości.
Ja na Twoim miejscu bym się nie zastanawiał.
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez elpc » 8 lut 2011, 11:56

agnostyk napisał(a):Coś mi się wydaje, że powinieneś do tego dodać jakieś 50-100 tkm, bo jak na 6-7 letni samochód, to na 99% był kręcony, tym bardziej, że miałeś wlany półsyntetyk, obym się mylił.


Nie wchodząc w szczegóły czy tak może być czy nie, to co jeżeli tak jest i auto ma 150-200 tys km ? To wtedy lepiej lać 10W40, widziałem że często stosuje się wtedy Castrol Magnatec, czy jednak dalej 5w30 ?
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 17:49
Posty: 49
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi

Postprzez Grzyby » 8 lut 2011, 12:07

Lej 5W30 niezależnie od przebiegu.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez elpc » 8 lut 2011, 13:49

No i jest zgryz bo
– wszyscy na forum wymień na 5w30
– mechanicy, nawet handlowcy takim sprzętem nie wymieniaj bo rozszczelni się silnik itd

Ogólnie że nie wymienia się półsyntetyk na syntetyk, tylko w drugą stronę.
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 17:49
Posty: 49
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi

Postprzez bieski » 8 lut 2011, 13:59

Marudzisz juz :P

Poczytaj
viewtopic.php?p=1793631#p1793631
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez teti » 8 lut 2011, 14:12

Oczywiście, że można i to bez skutków ubocznych dla silnika zresztą w innym wątku pisalem i zamieszczałem skan instrukcji mazdy, w której jest wyraźnie napisane dla diesla olej 5W30 lub 10W40
Ale nie licz na to, że po zmiane odczujesz diameralną różnicę w kulturze pracy, dynamice, lub spalaniu ( chyba że samego oleju ;) ) moim zdaniem różnicy nie będzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 20:59
Posty: 73
Skąd: okolice Raciborza
Auto: M6 '04 diesel 136KM Kombi

Postprzez Hubix » 8 lut 2011, 20:03

Ładuj 5W30

I nie słuchaj o rozszczelnaniu, bo przy 200 tys Ci minerala zalecą.

To nie żuk.

Gwarantuję Ci, że nic Ci się nie stanie jak dasz 5W.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez agnostyk » 8 lut 2011, 23:27

elpc napisał(a):mechanicy, nawet handlowcy takim sprzętem nie wymieniaj bo rozszczelni się silnik itd


bzdury Ci gadają, bo sie nie znają na Mazdzie – przykład miałeś, gdy Twój mechanik sie dziwił, że w M6 klekocie wypadałoby sprawdzić i ewentualnie wyczyścić smoka, o podkładkach już nie wspomnę.

Co niektórzy mechanicy albo handlowcy uczą się z tego forum – przykładem właśnie mogą być smok i podkładki, oraz SCV.
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez Hubix » 9 lut 2011, 02:47

Niektórzy mechanicy twierdzą, że im większy przebieg tym gęstszy olej.

Stawiam dobrą butelkę wódki jak ktoś znajdzie mi instrukcję pojazdu gdzie są takie zalecenia.

Osobiście jak na szafie będę miał 300 tys. dalej będę lał 5W30.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez elpc » 10 lut 2011, 13:25

agnostyk napisał(a):Przy okazji nie zapomnij zrobić wcześniej wspomnianego czyszczenia smoka i wymiany podkładek pod wtryskami.


Czy tą wymianę podkładek pod wtryskami trzeba zrobić razem z wymianą oleju czy mogę np. tydzień później ?, czy da się to zrobić samemu, nie znam się na autach ale też nie jestem lewy i samemu można wiele zrobić

[b]Ale Plan jest taki na "kompletne" wyczyszczenie :[/b]

1. Dolewam np. forte (trochę poczytałem na forum o tym może pomoże pewnie nie zaszkodzi) Advanced DFC, przejeżdżam bak, aby przeczyścić układ paliwowy
2. Dolewam czyszczyciel komory silnika (np. Forte Motor Flush) do aktualnego oleju, zostawiam na 1h aby popracował przy działającym silniku, liczę że jeżeli były zabrudzenia to trochę wypłucze (13 tys km na 10w40 przejechane)
3. Czyszczenie smoka
4.Wymiana filtrów oleju, paliwa, powietrza
5. Wlewka nowego oleju 5W30 Dexelia
6.Wymiana podkładek pod wtryskiwaczami
7.Spuszczenie wody z odstojnika
8.Wyczyszczenie sitka gdzie jest przelewanie paliwa koło baku(nie wiem jak to się nazywa)

Czy o czymś zapomniałem lub warto też zrobić ?
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 17:49
Posty: 49
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi

Postprzez Sebal » 10 lut 2011, 22:35

Człowieku co ty chcesz zrobić tej madzi. Jak chcesz ją zarżnąć to oddaj od razu na złom. Jakie forte. To nie jest silnik do eksperymentów i na pewno mu nie pomożesz zalewając środki czyszczące a wręcz przeciwnie. Samochód bierze Ci olej? Dymi? Jak nie to wymiana podkładek nie jest konieczna (co nie znaczy że nie można jej zrobić oczywiście – jak masz kase i ochote to wymieniaj). smok olejowy no możesz sprawdzić i przeczyścić. Jak samochód był dobrze użytkowany, olej wymieniany na czas to nie powinno być z nim kłopotu. Ja przejechałem taką samą mazdą z tym samym silnikiem 170 tys. km i przed sprzedażą kazałem sprawdzić smoka choc w moim znajomym ASO mówili ze nie musze. I jak się okazało mieli racje bo był czysty z tym że ja skróciłem sobie interwał zmiany oleju do 15 tys. km. Wodę przy filtrze trzeba sprawdzać jak jeździsz na kiepskim paliwie i nie zalewasz nigdy pełnego baku. Wtedy tę czynność trzeba robić regularnie. Ja nigdy tego nie robiłem i nigdy nie miałem z tym problemów. Tylko zgodnie z książka miałem wymieniany filtr i przy tym zapewne wylewało sie wode lub jego resztki. Nie wiem dlaczego większość ludzi pisze że 10W40 to musi być półsyntetyk. Są też oleje w pełni syntetyczne 10W40 np. Motul ma taki w ofercie czy np. Shell Helix Plus 10W-40 . W każdym bądź razie moim zdaniem spokojnie możesz zmienić na 5W30. Wydaje mi sie jednak że nie odczujesz różnicy.
Ostatnio edytowano 10 lut 2011, 22:44 przez Sebal, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Mazda_Man » 10 lut 2011, 22:40

Szanowni Koledzy,


Do swojego dieselka (136KM Sport Exclusive) wlałem ok. pół litra Castrola Edge 5W-40. Normalnie zalany jest olejem 5W-30 ale nie miałem takiego pod ręką a trzeba było uzupełnić.
Czy ktoś się może orientuje czy dodanie 5W-40 może zaszkodzić silnikowi?
Do wymiany oleju mam jeszcze ok. 2 tys. km i nie wiem czy można poczekać czy dodanie "40" może coś pozapychać?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lis 2010, 17:28
Posty: 5
Auto: Mazda 6 Sport Exclusive 2.0 Diesel 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6