Głośna praca silnika po rozgrzaniu,wibracja między 1000/1200obr
Czesc mam problem odnosnie mojej mazdy: przy zimnym silniku jest wszystko ok. Gdy przejadę 20-30km zaczyna głosno klekotać ,pózniej cichnie i tak na przemian.Gdy wchodzi na obroty 1000/1200 wpada w wibrację.Byłam w serwisie mazdy powiedzieli ze moze to być koło dwumasowe.Jeszcze jedno przy wcisnięciu sprzęgła przy zmianie biegów jest taki odgłos turkotania co to moze być????????????dzięki
za ewentualną odpowiedź
za ewentualną odpowiedź
Marta6
- Od: 22 sty 2008, 20:00
- Posty: 8
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda6 2004r 2000D
marta6 poprawiłem za Ciebie temat
widzę że jesteś nowym użytkownikiem forum... witamy
Na przyszły raz proszę zapoznaj się z regulaminem forum
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=31504
Co do Twoich problemów...
Wszystko wskazuje właśnie na "dwumasówkę"
niestety naprawa wiąże się ze sporymi kosztami...... (nie wiem ile, musisz zapytać w ASO) ciekawe jeszcze w jakim stanie jest sprzęgło..
Pozdrawiam serdecznie
P.S
Jaki przebieg ma to autko?
Na przyszły raz proszę zapoznaj się z regulaminem forum
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=31504
Co do Twoich problemów...
Wszystko wskazuje właśnie na "dwumasówkę"
Pozdrawiam serdecznie
P.S
Jaki przebieg ma to autko?
Dwumasówka boli – faktRiki napisał(a):niestety naprawa wiąże się ze sporymi kosztami
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
przepraszam za problem jesli cos namąciłam
ma przejechane 103000
pytałam w ASO na Szparagowej w Łodzi tam kosztuje 6 tyś
ale wygrzebałam na allegro za 2,400 orginalne LUK
tylko tez niewiem czy wymieniac same kolo czy komplet,no i czy to napewno orginalne bo przeciez kupuje w ciemno
no i czy to jest to na 100%,bo jesli wymienię to kolo a to dalej bedzie klekotac w tym silniku i turkotac jak wcisne sprzegło, to chyba zjem kierownicę
no i ta wibracja na niskich obrotach...Dzięki wielkie
pozdrawiam
ma przejechane 103000
pytałam w ASO na Szparagowej w Łodzi tam kosztuje 6 tyś
ale wygrzebałam na allegro za 2,400 orginalne LUK
tylko tez niewiem czy wymieniac same kolo czy komplet,no i czy to napewno orginalne bo przeciez kupuje w ciemno
no i czy to jest to na 100%,bo jesli wymienię to kolo a to dalej bedzie klekotac w tym silniku i turkotac jak wcisne sprzegło, to chyba zjem kierownicę
no i ta wibracja na niskich obrotach...Dzięki wielkie
pozdrawiam
Marta6
- Od: 22 sty 2008, 20:00
- Posty: 8
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda6 2004r 2000D
wiecie co tak czytam posty z problemami jakie wiążą sie z silnikiem diesla (jak jest zimny silnik to chodzi jak traktor,jak sie rozgrzeje to cichnie)kurcze u mnie jest zupełnie odwrotnie:jak jest zimny to chodzi jak pszczółka,jak sie rozgrzeje to wali jak stary diesel i jak mu sie zachce to znowu cichutko i tak na przemian......
Marta6
- Od: 22 sty 2008, 20:00
- Posty: 8
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda6 2004r 2000D
marta6 napisał(a):przepraszam za problem jesli cos namąciłam
Wszystko jest OK
marta6 wydaje mi się że koło trzeba będzie kupić oryginalne. LUK to porządna firma ale nie wiem czy warto je stosować... niech wypowiedzą się Ci co wymieniają...... np. Jaksa
Trzeba rozebrać to wszystko i zobaczyć co padło.. jak "tylko koło" to pół biedy...ale i tak kieszeń boli

marta6 napisał(a):jak jest zimny to chodzi jak pszczółka,jak sie rozgrzeje to wali jak stary diesel i jak mu sie zachce to znowu cichutko i tak na przemian
Jakieś kaprysy ma
Pozdrawiam
Dokładnie tak , nie ma co w ciemno wydawac kasy.Riki napisał(a):Trzeba rozebrać to wszystko i zobaczyć co padło..
Moze to panewka/korba? ( tfu )marta6 napisał(a):jak jest zimny to chodzi jak pszczółka,jak sie rozgrzeje to wali jak stary diesel
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
najgorsze to jest ze w serwisie nikt mi nie może odpowiedzieć na 100% bo np.z takim przypadkiem sie jeszcze nie spotkali
Pojade dzis do drugiego serwisu naPrzestrzenną zobaczymy co tam zdziałają
Jaksa ta panewka/korba to coś poważnego(drogiego)?
Dzięki
Jaksa ta panewka/korba to coś poważnego(drogiego)?
Dzięki
Marta6
- Od: 22 sty 2008, 20:00
- Posty: 8
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda6 2004r 2000D
O ile jest to co myslę , tutaj jest efekt koncowy stukania silnika http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=45789marta6 napisał(a):ta panewka/korba to coś poważnego
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Co do tego postukiwania przy puszczaniu sprzęgła – jak jest cisza w kabinie i trochę się wysilę, słyszę przy wciskaniu sprzęgła takie głuche, cichnące dźwięki "obijania-terkotanie". Od razu wpadło mi do głowy koło dwumasowe i żeby potwierdzić, że to nic nadzwyczajnego przejechałem się dwoma innymi mzr-cd – jedna to nowa 3 dostarczona niedawno do salonowego showroomu – w obu przypadkach efekt ten sam – jest cichutkie klepanie po wysprzęgleniu. Jednak trzy samochody to trochę mała reprezentacja – czy ktoś jeszcze tak ma? Rozumiem, że 6 marty6 ma podobny objaw, więc jeśli to norma, wówczas niekoniecznie kłopot dotyczy tegoż koła. Więc ma ktoś podobne efekty dźwiękowe (zaznaczam, że ciężko to usłyszeć – może zależy od obrotów w momencie wciskania sprzęgła)?
(Ja mam Mazde 2 1,4 benzyna i jak auto chodzi sobie na luzie to jest róznica w odgłosach, tzn. przy wcisnietym sprzęgle jest ciszej. Auto ma przejechane 41 tys. km i nikt go nie katuje.)
To, że jest różnica w dźwięku przy włączonym/wyłączonym sprzęgle to chyba jak najbardziej normalne. W końcu po wysprzęgleniu mniej się tego wszystkiego obraca. Na luzie nie ma efektu, o którym pisałem. Pojawia się przy wciskaniu sprzęgła przy obrotach około 2,5 i wyżej i przytrzymaniu go w podłodze. Chyba po prostu tłumik drgań, którym jest koło dwumasowe robi swoją robotę. A ta wewnętrzna część ma w końcu jakąś bezwładność i się przez chwilkę oscyluje pod wpływem sił bezwładności, ograniczane tym sprężynkami, co je ma po obwodzie... Jest kilka sekund inercji zanim się ustabilizuje. Może tak być?
No i okazało sie ze to zawór pompy wtryskowej a koło dwumasowe jest ok,a do turkotania przy włączaniu sprzęgła to jest to normalne bo taki odgłos daje turbina
czy cos z tym powiązane (nie pamiętam już dokładnie).Zamowili juz część-zobaczymy jak po naprawie bedzie jezdzic.
Marta6
- Od: 22 sty 2008, 20:00
- Posty: 8
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda6 2004r 2000D
marta6 napisał(a):okazało sie ze to zawór pompy wtryskowej
SCV
marta6 napisał(a):koło dwumasowe jest ok
To chyba najważniejsze
marta6 napisał(a):do turkotania przy włączaniu sprzęgła to jest to normalne bo taki odgłos daje turbina
marta6 napisał(a):zobaczymy jak po naprawie bedzie jezdzic.
Dokładnie.. zdaj relację.
Tiaaaaa?hm... ciekawe odkrycie ......marta6 napisał(a): turkotania przy włączaniu sprzęgła to jest to normalne bo taki odgłos daje turbina
Łeee to mały wydatek.....800 zł chyba mozna przezyćmarta6 napisał(a):No i okazało sie ze to zawór pompy wtryskowej
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
mcbeth napisał(a):Ja tylko nie rozumiem DLACZEGO nie robią tego wadliwego SCV za darmo
W czasie gwarancyjnym wymieniali od ręki... z przeproszeniem i bez gadania, że paliwo jakieś złe.
Ale po gwarancji – martw się sam...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
hej,dzisiaj auto było w naprawie i jezdzi jak pszczółka
,tylko tu chłopaki piszecie o zaworze SCV,a tam mówili IMS,CZY IMT napewno coś na I czy to to samo?i to turkotanie jest nawet jakby cichsze ,ale jest
Mechanik powiedział ze to od naszego polskiego paliwa,bo na zachodzie jest zupełnie inne i dletego tak sie dzieje
no ale cóz wazne ze jest ok .
dzięki za pomoc,jak cos znowu bedzie nie ta to będę pytac(chociaz Pan naprawiacz powiedział ze :nie ma Pani Forda,czy Opla tylko ma Pani MAZDE
........
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Mechanik powiedział ze to od naszego polskiego paliwa,bo na zachodzie jest zupełnie inne i dletego tak sie dzieje
dzięki za pomoc,jak cos znowu bedzie nie ta to będę pytac(chociaz Pan naprawiacz powiedział ze :nie ma Pani Forda,czy Opla tylko ma Pani MAZDE

Marta6
- Od: 22 sty 2008, 20:00
- Posty: 8
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda6 2004r 2000D
W takim razie wszystkie szostki powinny terkotaćmarta6 napisał(a):to turkotanie jest nawet jakby cichsze ,ale jest
Mechanik powiedział ze to od naszego polskiego paliwa
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6