pompa vacuum (podciśnienia)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Pablo 333 » 29 kwi 2009, 20:31

No właśnie – myślący... trochę się tego obawiam. Poza tym natychmiast po wymianie rozrządu zaczęło auto hałasować przy obrotach 1800-2200 – dźwięk był paskudny, jak w ciężarówce, a przed wymianą nie hałasował. Zgłaszałem im kilka razy i twierdzili, że wszystko jest OK, że to może vacum, może poduszka silnika albo rozwarstwiony tłumik końcowy. Założyli pasek Conti 153z – 162 PLN, napinacz 626 GF – 641 PLN, rolka prowadząca M6 2.0 – 193 PLN, rolka napinacza – 206 PLN. Auto przejechało na tym rozrządzie 9 kkm.
PAbLO
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2009, 14:28
Posty: 7
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 2.0 d. 136 KM 2004

Postprzez Pablo 333 » 29 kwi 2009, 20:31

No właśnie – myślący... trochę się tego obawiam. Poza tym natychmiast po wymianie rozrządu zaczęło auto hałasować przy obrotach 1800-2200 – dźwięk był paskudny, jak w ciężarówce, a przed wymianą nie hałasował. Zgłaszałem im kilka razy i twierdzili, że wszystko jest OK, że to może vacum, może poduszka silnika albo rozwarstwiony tłumik końcowy. Założyli pasek Conti 153z – 162 PLN, napinacz 626 GF – 641 PLN, rolka prowadząca M6 2.0 – 193 PLN, rolka napinacza – 206 PLN. Auto przejechało na tym rozrządzie 9 kkm.
PAbLO
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2009, 14:28
Posty: 7
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 2.0 d. 136 KM 2004

Postprzez Enduro » 29 kwi 2009, 21:51

Jaksa napisał(a):
Enduro napisał(a): w tym motorze raczej uszkodzeniu ulegaja w takich przypadkach dzwigiennki zaworow

Teoretycznie Robercie teoretycznie , praktyka mowi inaczej wszystko zalezy przy jakich obrotach silnika strzela pasek , im szybciej tym gorzej dla zaworów ktore tez się speczają a pozniej zacierają sie w prowadnicach i "czapka"do gory.


zgadzam sie z tym absolutnie
i tak ja pisalem, to tylko przypuszczenia
a przy naprawie nalezy bezwzglednie wszystko sprawdzic !
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Enduro » 29 kwi 2009, 21:51

Jaksa napisał(a):
Enduro napisał(a): w tym motorze raczej uszkodzeniu ulegaja w takich przypadkach dzwigiennki zaworow

Teoretycznie Robercie teoretycznie , praktyka mowi inaczej wszystko zalezy przy jakich obrotach silnika strzela pasek , im szybciej tym gorzej dla zaworów ktore tez się speczają a pozniej zacierają sie w prowadnicach i "czapka"do gory.


zgadzam sie z tym absolutnie
i tak ja pisalem, to tylko przypuszczenia
a przy naprawie nalezy bezwzglednie wszystko sprawdzic !
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzych » 29 kwi 2009, 22:13

A vacuum nie? Toz mowiles Jarku ze to tez rozrzad napedza...? (tylko pytam)
Co by sie np. stalo jakby to sprzeglo co podobno laczy rozrzad z pompa sie jakos "zakleszczylo" na stale, w sensie zablokowalo? Nie przypadkiem wlasnie zabki pojda? (tak tylko sobie mysle nie znajac sie zupelnie :P)

Wspolczuje Ci Pablo. Zycze madrego rzeczoznawcy.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krzych » 29 kwi 2009, 22:13

A vacuum nie? Toz mowiles Jarku ze to tez rozrzad napedza...? (tylko pytam)
Co by sie np. stalo jakby to sprzeglo co podobno laczy rozrzad z pompa sie jakos "zakleszczylo" na stale, w sensie zablokowalo? Nie przypadkiem wlasnie zabki pojda? (tak tylko sobie mysle nie znajac sie zupelnie :P)

Wspolczuje Ci Pablo. Zycze madrego rzeczoznawcy.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Jaksa » 29 kwi 2009, 23:00

Pablo 333 napisał(a):Założyli pasek Conti
To wyjasnia całe zamieszanie i tak długo na tym pasku przejechałes , zawsze strzelają po 5 tysiacach.
krzych napisał(a):A vacuum nie? Toz mowiles Jarku ze to tez rozrzad napedza
Słuchaj uchem :P <lol> na temat gitar basowych nie zabieram głosu hahaha . Pompa wspomagajaca hamulca dostaje naped od wałka rozrzadu i to on ją napedza , na tej pompie nie ma az tak duzych oporów aby zerwał sie pasek a to co brzeczy to na 80 % jest polączenie ( bede mądrzejszy jak wymienie na nowa przekładnie dzisiaj zamowilem )
krzych napisał(a):Zycze madrego rzeczoznawcy
Tutaj na tym forum kolega miał juz podobny problem , naprawiałem auto po strzale paska . Rzeczoznawca ( dubek ze tak brzydko napisze ) opisał ze przyczyna zerwania paska bylo zatarcie wałka rozrzadu <glupek2> dziwne bo wałek obracał sie malinowo yyyyyyy w koncu własciciel mazdy ( po rozmowie z prawnikiem ) odpuscil temat. Mam nadzieje ze kolega Pablo nie da sie wrobic. ( zycze powodzonka i wygrania sprawy )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Jaksa » 29 kwi 2009, 23:00

Pablo 333 napisał(a):Założyli pasek Conti
To wyjasnia całe zamieszanie i tak długo na tym pasku przejechałes , zawsze strzelają po 5 tysiacach.
krzych napisał(a):A vacuum nie? Toz mowiles Jarku ze to tez rozrzad napedza
Słuchaj uchem :P <lol> na temat gitar basowych nie zabieram głosu hahaha . Pompa wspomagajaca hamulca dostaje naped od wałka rozrzadu i to on ją napedza , na tej pompie nie ma az tak duzych oporów aby zerwał sie pasek a to co brzeczy to na 80 % jest polączenie ( bede mądrzejszy jak wymienie na nowa przekładnie dzisiaj zamowilem )
krzych napisał(a):Zycze madrego rzeczoznawcy
Tutaj na tym forum kolega miał juz podobny problem , naprawiałem auto po strzale paska . Rzeczoznawca ( dubek ze tak brzydko napisze ) opisał ze przyczyna zerwania paska bylo zatarcie wałka rozrzadu <glupek2> dziwne bo wałek obracał sie malinowo yyyyyyy w koncu własciciel mazdy ( po rozmowie z prawnikiem ) odpuscil temat. Mam nadzieje ze kolega Pablo nie da sie wrobic. ( zycze powodzonka i wygrania sprawy )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez krzych » 30 kwi 2009, 00:02

Oj no pisalem ze pytam tylko :P A co do informacji jakie mi przekazujesz to dobrze slyszalem, ze rozrzad napedza a o sprzegle gdzies chyba wyczytalem – polaczylem dwa w jedno i mi takie cos wyjszlo :P A wypowiadam sie, bo chce wiedziec, ze to nie vacuum, bo mi vacuum halasuje :P. To polaczenie to chyba wlasnie to co maxkls nazwal sprzeglem (o ile dobrze pamietam) i wlasnie jego zdaniem to to brzeczy, wiec mam nadzieje, ze po wymianie bedzie git to moze sobie tez wymienie... A ile to kosztuje tak nawiasem?

No ja Pablo zycze zeby sie udalo zalatwic tak jak nalezy. Troche bieda z takim pogruchotanym silnikiem... (i oby jak najmniej uszkodzen w srodku bylo)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krzych » 30 kwi 2009, 00:02

Oj no pisalem ze pytam tylko :P A co do informacji jakie mi przekazujesz to dobrze slyszalem, ze rozrzad napedza a o sprzegle gdzies chyba wyczytalem – polaczylem dwa w jedno i mi takie cos wyjszlo :P A wypowiadam sie, bo chce wiedziec, ze to nie vacuum, bo mi vacuum halasuje :P. To polaczenie to chyba wlasnie to co maxkls nazwal sprzeglem (o ile dobrze pamietam) i wlasnie jego zdaniem to to brzeczy, wiec mam nadzieje, ze po wymianie bedzie git to moze sobie tez wymienie... A ile to kosztuje tak nawiasem?

No ja Pablo zycze zeby sie udalo zalatwic tak jak nalezy. Troche bieda z takim pogruchotanym silnikiem... (i oby jak najmniej uszkodzen w srodku bylo)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Jaksa » 30 kwi 2009, 10:03

krzych napisał(a):A ile to kosztuje tak nawiasem
Coupling Set RF2A-18-V50 263 zł , Bolt 9YA02-1242 118 zł.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Jaksa » 30 kwi 2009, 10:03

krzych napisał(a):A ile to kosztuje tak nawiasem
Coupling Set RF2A-18-V50 263 zł , Bolt 9YA02-1242 118 zł.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez krzych » 4 maja 2009, 21:13

To daj znac czy pomoglo, bo jesli oba trzeba wymienic to tanio nie jest :P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krzych » 4 maja 2009, 21:13

To daj znac czy pomoglo, bo jesli oba trzeba wymienic to tanio nie jest :P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Pablo 333 » 17 cze 2009, 06:00

No i jestem już po naprawie:) Uszkodzone zostały cztery dźwigienki zaworowe. Naprawili, założyli nowy rozrząd + pompę wody. Rzeczoznawca orzekł winę napinacza. Uznali to i naprawili na swój koszt. Niestety trwało to 7 tygodni. Auto jeździ ok, może jest trochę głośniejsze, a może mi się tylko wydaję bo przez ten czas jeździłem benzyną. Niestety vacuum dalej terkocze, więc chyba będę musiał wymienić połączenie (Coupling Set RF2A-18-V50 263 zł , Bolt 9YA02-1242 118 zł). Jaksa, daj proszę znać czy już wymieniłeś i czy pomogło.
PAbLO
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2009, 14:28
Posty: 7
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 2.0 d. 136 KM 2004

Postprzez Pablo 333 » 17 cze 2009, 06:00

No i jestem już po naprawie:) Uszkodzone zostały cztery dźwigienki zaworowe. Naprawili, założyli nowy rozrząd + pompę wody. Rzeczoznawca orzekł winę napinacza. Uznali to i naprawili na swój koszt. Niestety trwało to 7 tygodni. Auto jeździ ok, może jest trochę głośniejsze, a może mi się tylko wydaję bo przez ten czas jeździłem benzyną. Niestety vacuum dalej terkocze, więc chyba będę musiał wymienić połączenie (Coupling Set RF2A-18-V50 263 zł , Bolt 9YA02-1242 118 zł). Jaksa, daj proszę znać czy już wymieniłeś i czy pomogło.
PAbLO
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2009, 14:28
Posty: 7
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 2.0 d. 136 KM 2004

Postprzez Jaksa » 17 cze 2009, 12:21

Pablo 333 napisał(a): więc chyba będę musiał wymienić połączenie (Coupling Set RF2A-18-V50 263 zł , Bolt 9YA02-1242 118 zł). Jaksa, daj proszę znać czy już wymieniłeś i czy pomogło.
Pomogło , jest cicho.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Jaksa » 17 cze 2009, 12:21

Pablo 333 napisał(a): więc chyba będę musiał wymienić połączenie (Coupling Set RF2A-18-V50 263 zł , Bolt 9YA02-1242 118 zł). Jaksa, daj proszę znać czy już wymieniłeś i czy pomogło.
Pomogło , jest cicho.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Mc'Fly » 11 sty 2010, 22:03

Jaksa,
zdradź tylko proszę czy ten Bolt po prosu się wyciąga ??, czy jest przy tym jakaś większa gimnastyka?? Dzięki za pomoc.
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 15:45
Posty: 62 (0/5)
Skąd: Puck
Auto: Mazda 5 CW 1,6 diesel 2011,
wcześniej
Mazda Premacy 2,0 DiTD 2003

Postprzez Mc'Fly » 11 sty 2010, 22:03

Jaksa,
zdradź tylko proszę czy ten Bolt po prosu się wyciąga ??, czy jest przy tym jakaś większa gimnastyka?? Dzięki za pomoc.
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 15:45
Posty: 62 (0/5)
Skąd: Puck
Auto: Mazda 5 CW 1,6 diesel 2011,
wcześniej
Mazda Premacy 2,0 DiTD 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6