Klekotanie przy dużym obciążeniu silnika

Postprzez Enduro » 30 cze 2010, 09:51

Marekz6` napisał(a):... W połowie sitka był nagar, ale opiłków nie było

to dobry znak!
z opisu wynika, ze raczej bez pompcy ASO i ich testera, ktory to jednoznacznie stwierdzi przy kalibracji stan wtryskow tych starych lub nowych- sie nie obedzie...
powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 30 cze 2010, 10:25

Enduro napisał(a):raczej bez pompcy ASO i ich testera, ktory to jednoznacznie stwierdzi przy kalibracji stan wtryskow tych starych lub nowych- sie nie obedzie.
O ile kolegi PCM ma w ogole opcje sprawdzenia wtrysków ( w pidach )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Marekz6` » 30 cze 2010, 16:44

Mam nadzieje że to finał mojej sprawy. Wymiana wszystkich 4 wtrysków oraz podkładek na nowe pomogła. Silnik nie klekocze na wolnych obrotach i nie klekocze też na 5 biegu. Powiem inaczej taką mazdą to jeszcze nie jeździłem. Jest dużo cichsza, miękko chodzi silnik, fajnie wchodzi na obroty...Jutro jadę w dłuższą trasę żeby samochód przegonić. Dzięki wszystkim za bardzo cenne wskazówki :)
Ostatnio edytowano 30 cze 2010, 17:33 przez Marekz6`, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Postprzez Norby » 30 cze 2010, 17:23

Marekz6` napisał(a):Mam nadzieje że to finał mojej sprawy. Wymiana wszystkich 4 wtrysków oraz podkładek na nowe pomogła.


Nowe znaczy nowe wtryski czy inne używane??
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez Marekz6` » 30 cze 2010, 17:33

Używane rzecz jasna. Wolałbym druga mazde na części kupić. 5,5 klocka za sztukę chcą w ASO i jeszcze nie sprzedali sztuki. Mówie o moim aso
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Postprzez Grzyby » 30 cze 2010, 17:34

No to lux że zadziałało.

P.S. Nowy, oryginalny wtrysk kosztuje w DENSO 1800zł.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Marekz6` » 30 cze 2010, 17:52

Grzyby napisał(a):P.S. Nowy, oryginalny wtrysk kosztuje w DENSO 1800zł.


Tylko pozazdrościć ludziom z takim portfelem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Postprzez Norby » 30 cze 2010, 17:55

Może wystarczyło zlokalizować uszkodzony wtrysk i wymienić podkładki bez konieczności wymiany wszystkich czterech co zmniejszyło by koszty. Proponuję udać się do serwisu Boscha i sprawdzić wtryski możne się okazać, że część jest dobra.
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez Myjk » 30 cze 2010, 17:59

[OT] Z czego wynika tak wysoka cena wtrysku? Czy to kwestia technologii?
BTW: http://www.turbo-tec.eu/pl/wtryski_elek ... tyczne.php
http://www.peugeot-klub.pl/forum/attach ... kiwacz.jpg
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Marekz6` » 30 cze 2010, 20:31

Norby napisał(a):Może wystarczyło zlokalizować uszkodzony wtrysk i wymienić podkładki bez konieczności wymiany wszystkich czterech co zmniejszyło by koszty


W moim przypadku z wtryskami było dużo rzeczy pochrzanione. Jeden miał spalona końcówkę, inny był również lekko nadpalony, w jednym była sprawa innego kabla oporowego niż wtrysk, przypadku pozostałych dwóch nie mam radnych informacji. Po wymianie tych dwóch w najgorszym stanie, nadal coś klepało, chociaż to mogłoby byc powodem braku zmiany podkładek. Oczywiście serwis z jakąś dziwną łachą mi to wymieniał, twierdząc że to głupia robota "wkładanie złomu do samochodu-wtrysków", czyli dla nich byłoby najlepszym rozwiązaniem zakup 4 sztuk nowych. Za używane wtryski zapłaciłem 800 zł, z kpl odpowiednich kabli-a to bardzo ważne. Pojedyncze sztuki na allegro kosztują od 300-450 zł. U mnie jak widać opłacało się wymianę 4.
Te moje wyjęte będę chciał sprawdzić w Mabi i albo zostawię te sprawne na "odpukać " w razie czego, lub je poprostu opchne.

Apropo Bosha to z jednej strony mówią że mogą sprawdzić tyle co Mabi, jednak do końca nie da ocednić się ich sprawności. Napisałem to co usłyszałem, ale nic z tego nie wiem :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Postprzez Norby » 30 cze 2010, 21:45

Kupiłem wtryskiwacz ale dla pewności sprawdziłem. W firmie wydrukowano tabele ciśnień bez obciążenie jak i z nim obok zapisano wartości uzyskane podczas testów. Wszystko mieściło się w normie czyli w wartościach granicznych podanych przez producenta.
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez Grzyby » 30 cze 2010, 22:27

W jakiej firmie? Dosyć przydatne info :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Norby » 1 lip 2010, 06:39

67-200 Serby, ul. Ogrodowa 5. tel. 76 8331218 Serwis Bosch. Jak znajdę wydruk wrzucę na forum
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez ruby81 » 7 lip 2010, 14:18

ja się podepnę jeśli pozwolicie, ostatnio zrobiłem sobie test przelewowy i nie zaciekawie to wyszło :/ wyniki to :
Wtryskiwacz nr 1- 42ml,
Wtryskiwacz nr 2- 29ml,
Wtryskiwacz nr 3- 31ml
Wtryskiwacz nr 4- 50ml.
wydaje mi się ze rozbieżności są zbyt duże :/ czy kalibracje mona przeprowadzić i powinno być ok ?.
Początkujący
 
Od: 2 sie 2009, 20:08
Posty: 13

Postprzez Myjk » 7 lip 2010, 14:29

Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Enduro » 7 lip 2010, 14:43

ruby81 napisał(a):ja się podepnę jeśli pozwolicie, ostatnio zrobiłem sobie test przelewowy i nie zaciekawie to wyszło :/ wyniki to :
Wtryskiwacz nr 1- 42ml,
Wtryskiwacz nr 2- 29ml,
Wtryskiwacz nr 3- 31ml
Wtryskiwacz nr 4- 50ml.
wydaje mi się ze rozbieżności są zbyt duże :/ czy kalibracje mona przeprowadzić i powinno być ok ?.

zbyt duze roznice, szczegolnie an 1 i 4 !
max. to do 20 % -powyzej to alarm i polecam kalibracje, jaknajszybciej.
jesli ona nie pomoze no to tylko wymiana,
bo moze uszkodzic sie przez nie silnik i to dosc powaznie...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez aphelium » 14 lip 2010, 19:28

U mnie rowniez wystepuje podobny klekot ale dopiero 3 krotne zalanie forte w trasie skutecznie to wycisza.Zrobiłem równiez test przelewowy i takie miałem wyniki
1. 355 ml
2. 355 ml
3. 395 ml
4. 325 ml
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 16:18
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Otwock
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2004r kombi 164kKM

Postprzez Norby » 14 lip 2010, 19:48

Enduro napisał(a):zbyt duze roznice, szczegolnie an 1 i 4 !
max. to do 20 % -powyzej to alarm i polecam kalibracje, jaknajszybciej.
jesli ona nie pomoze no to tylko wymiana,
bo moze uszkodzic sie przez nie silnik i to dosc powaznie...
pozdr.
E.

Enduro czy nie jest odwrotnie jeśli wtrysk leje to mniej wraca do zbiornika?
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez Enduro » 14 lip 2010, 20:24

Norby napisał(a):Enduro czy nie jest odwrotnie jeśli wtrysk leje to mniej wraca do zbiornika?

na logike tak, ale wg. serwisu im wiecej paliwa jest zwracane przelewami. tym gorszy stan wtrysku
i tego nalezy sie trzymac
ponadto jak wtrysk leje, to kapie w jedno miejsce i powoduje ogromne nagrzenia tloka i jego stopienie
i nie jest to wymierne w ilosc zwracanego paliwa przelewami
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzych » 15 lip 2010, 23:18

aphelium napisał(a):U mnie rowniez wystepuje podobny klekot ale dopiero 3 krotne zalanie forte w trasie skutecznie to wycisza.Zrobiłem równiez test przelewowy i takie miałem wyniki
1. 355 ml
2. 355 ml
3. 395 ml
4. 325 ml


Miedzy 3 a 4 masz za duza roznice wg. tego co Enduro podaje, ale pewnie podaje dobrze. Proponuje przestac opierac sie na "cudownych" specyfikach, zrobic kalibracje w ASO, sprawdzic co sie da komputerem i jesli nie pomoze, zaczac powoli szukac tanich wtryskow w dobrym stanie.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6