Mazda MX-5 NA 1.6
Modyfikacje Silnika
Stock BP dohc, Greddy Turbo KIT @ 0,8 bar, chłodnica oleju, 54 mm chłodnica wody
Układ Dolotowy
Dolot z kwasowki, intercooler, BOV typ II ProPerfekt, stozek, EBC
Układ Wydechowy
Downpipe i reszta wydechu 2,5 cala z kwasówki. Katalizator z wkladem metalicznym, tłumik środkowy i koncowy przelotowy z wyjsciem na dwie strony.
Modyfikacje Elektroniki i Paliwa
Standalone megasquirt V3.0, Wtryski RC 440cc, stopień zimniejsze świece NGK , walbro hp 190 lph, sonda szerokopasmowa Innovative LC-1, konwersja na COP – cewka nad świecą.
Układ Napędowy
16' Dragwheels DR-9 , opony Yokohama Parada Spec 2 205/45/16, swap dyferencjału z 1.8 szpera Torsen typ II
Układ Hamulcowy
Przód tarcze na zamówienie nacinane i nawiercane Mikoda, tył seria
Modyfikacje Zawieszenia
Gwint Tein Supersport, Stabilizatory Goodspeed, 4 rozpórki : góra pod maską, środek auta (w tej roli roll bar), dolna tylna rozpórka zamykająca sanki wokół dyferencjału, dolna przednia.
Modyfikacje Wnętrza i Car Audio
Kierownica HBM (+12 do respektu), kulowa gałka Sparco, lakierowany na czarny połysk kokpit, chromowane ringi wokół nawiewów, pałąki antykapotażowe, pokrowiec na złożony dach, siatkowy windshot, Siedzenia i boczki – czarna skóra samochodowa i kopia alacantary, obszyte niebieska nicią. Polerka kilku gratów pod maską. Caraudio – jest
Body KIT i Oświetlenie
Hardtop, przerobiony przedni zderzak, progi scalone z nadwoziem, zamienione przednie kierunki z postojówkami
Fabryczna Moc i Moment
115 KM przy 6500 , 135 Nm przy 5500
Moc i Moment Po Modyfikacjach
245,6 KM@5937 316,8 Nm@4946
Oficjalny czas na 1/4 mili
ET 13.569 (Gecko Cup Bemowo, wrzesień 2009)
Artykuł w GT 11/2009
Stare felgi BBS Formula 1 :
Więcej na stronie 18
Maxituning 09/2008
A ponizej maly podglad, tego co na rzeczy.
Nie ukrywam ze kupowalem madzie z planem zakupienia do niej pieknego zestawu z ofertu firmy Greddy a mianowicie Turbo Kit. Nitro bylo fajnym epizodem ale zaostrzylo apetyt na wiecej. Nowy sezon – nowe mozliwosci wiec zakasalismy z Piotrusiem rękawy i posciagalismy z usa kilka niezbednych gratow. Seryjny kit Greddiego nie ma intercolera i lata na 0,3 bara wiec coby sie nie rozdrabniac od razu uderzylem w intercooler i obrocilem kompresor dla bardziej optymalnego poprowadzenie dolotu. Obecnie turbina laduje 0,5 bara, przelewa wachą na potęge ale lepiej za bogato niz lapac tloki w wiadero. Zaniedlugo wieksze wtryski, świnka i afr bedzie optymalny.
Troche gratow: suszarka , kolektor, ic i jakies tam pierdoly z wylosowane z pudełka :
Pompa walbro (zakup w pl
Gdyby ktos nie wiedzial w mx5 zbiornik z paliwem jest zaraz za plecami:
Lepsiejsze wrogiem dobrego
Walbro juz na miescu:
Syczek do syczenia, made in...Bydgoszcz
Branding musi byc
Burdello bum bum:
Aluminiowy wypełniacz dziur w zderzaku:
IC na miejscu:
Orurowanie intercoolera to dzieło firmy YAKUZA http://www.yakuza.com.pl . Polecam!
Rzut okiem na silnik :
Sprawczyni całego zamieszania:
BOV – blow off valve lub jak kto woli zawór upustowy
FMU – cisnieniowy regulator cisnienia paliwa na listwie – dba o odpowiednia dawke wachy w funkcji doladowania. To male czarne to MAP sensor – mierzy nad- i podcisnienie i rzuca wartosci na wskaznik doladowania.
W kolejce czeka bandaz oraz sprzeglo stage1 seco (sprawka Piotrusia). Widoczne na fotce MBC, takze made in Bydzia, dba o 0,5 bara
Polerken machen :
MBC instaliren
A tak bylo wczoraj:
I zusamen do kupy:
A teraz maly filmik, od jedynki do dwojki, delikatnie na .3 bara
-->Od jedynki do dwojki – bov demo
-->Filmik z wnetrza
(ten syk na koncu to imitacja bov'a w wykonaniu operatora – Piotrusia
Krotka relacja z wycieczki kilka przecznic dalej.
Na początek klienta nalezy unieruchomic, aby bez zapalaty nie oddalil sie z warsztatu:
Nastepnie nalezy upewnic sie czy da sie wyjsc z auta w razie eksplozji/implozji....
...i potem wlaczyc wentylatorek i zakręcic czterema tylnimi rolkami
I wykresik: grube linie wykres nowy, cienkie linie stary
Podziękowania dla wszystkich co pomagali i nadal pomagaja w tym projekcie, szczegolnie Piotrusiowi, Otikowi, Patrykowi, Stelmiemu i Filipowi z http://www.tuning-studio.pl za dobre ceny
Wnętrze:
Tak było, czarno, smutno i bez ikry :
A tak jest teraz, na nowo i na moherowo
A tak wyglada trapicerka juz na swoim miejscu :
Zgodnie z zapowiedzią, przedstawiam fakty dokonane
To co najlepsze w mx5:
A tak seryjna madzia śmiga:
http://www.witam.net/mazda/lot_miaty.avi
bez dachu gtech wyplul 8,6 do 96 km/h
A tak madzia znosi zagazowanie rozweselaczem od pierwszego do trzeciego biegu przy dyszach +50
–<< Do pobrania film 12,5 MB >>–
No i fajwopakowa madzia na dopingu podczas polfinalow TUNEBALL vs 2.0 v6 – 38MB
http://www.witam.net/tuneball/mx5_vs_32 ... lfinal.MPG
I na koniec trochę złomu:
LPG w bagażniku, butla ekonomiczna 4,5 kg :
Stary opis
Jeszcze tylko dekielki do doklejenia i bedzie lans&bounce
Wizyta na hamowni i moc silnika po 16 latach od opuszczenia bram Hiroshimy:
---------------------------------------------------------------------------------
Na razie fotki i krotki opis.
Po ciezkim emocjonalnie rozstaniu z mx3 (Link do autka tutaj), ktory na szczescie trafil w bardzo dobre rece, przyszla pora na najlepszy roadster swiata i za razem na jendo z najmniej awaryjnych auto swiata (sprawdze
Auto to Mazda MX-5 Miata model kultowy NA. Kolor chabrowy (taki jak w RS4

Auto pochodzi z niemiec, od pierwszej wlascicielki, sprowadzony dwa dni temu do Polski, gdzie czujne oko five'a je wypatrzylo
knujący Piotruś, nasz friendly neighbourhood moderator
Pierwszy rzut okiem
Jazda probna
Szybka, meska decyzja i auto juz na lawecie
I strzałka do bydzi
Thanxxx to Piotruś za asystowanie w tej jakze ciezkiej chwili