Wymiana rozrzadu (BA Z5)

Postprzez kinki » 12 lis 2012, 20:52

przyłącze się do pytania, też mnie to czeka
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6089 (471/185)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez flywin » 12 lis 2012, 23:27

OneCent napisał(a):Trochę odkopie kotleta ale mam pytanie, a tutaj chyba będzie najodpowiedniejsze miejsce aby je zadać.
Cieknie mi pompa wody czy ma ktoś jakieś dobre rady co do wymiany?? Nie mam dwóch lewych rąk do mechaniki ale wole się przygotować teoretycznie na zapas. Trzeba zrzucić pasek rozrządu?? Trochę szkoda mi go bo niedawno (3k km) był zmieniany. Ktoś był by na tyle uprzejmy i napisał mi co i jak?? Jak by co mój silnik to z5 z łańcuchem.


aby wymienić pompę wody musisz zdjąć pasek rozrządu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez łukaszinio » 13 lis 2012, 01:22

nom jak kolega wyżej pisze trzeba zdejmować pasek rozrządu.
a do wymiany trzeba się przyłożyć i oczyściś blok ze starej uszczelki i najlepiej odtłuścić powierzchnie przed montażem ja osobiście nakładam jeszcze bardzo cieńutką warstwe silikonu temperaturowego żeby być pewnym że nie puszcza . warto do oczyszczenia bloku użyć papieru wodnego o granulacji 1000 wodnego ,
oczywiście odpowiednio zabezpieczyć wszystkie wloty przed dostaniem się brudu. przy skręcaniu przyłapać wszystkie śrubki palcami a po ok 5 min dokręcić śrubki kluczem (jeśli używamy silikonu) a jeśli jesteśmy pewni że powierzchnie międy pompą a blokiem są idealnie przylegające to montujemy bez silikonu ( ja zawsze używałem silikonu czy to vw czy audi mazda aaaaaa nie przepraszam w ojca oplu corsie składałem beż sylikonu bo tam jest oring na pompie ) :D :D ;)
pozdro
łukasz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez kinki » 13 lis 2012, 15:52

a ktoś zakładał pompę wody valeo ??
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6089 (471/185)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez lukasssss1 » 13 lis 2012, 18:14

A mógłby ktoś obcykany napisać jak sprawa wymiany rozrządu ma się Vce ? Dokładnie w 323F 2.0 V6, taką mini relacje co po kolei trzeba odkręcać, żeby się przygotować "psychicznie" do wymiany rozrządu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez Majki88 » 17 lis 2012, 16:20

Dziś wieczorem mnie to czeka jeżeli nie ma nigdzie fotorelacji z wymiany w K-serii to napiszę
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez lukasssss1 » 17 lis 2012, 16:57

Majki88 napisał(a):Dziś wieczorem mnie to czeka jeżeli nie ma nigdzie fotorelacji z wymiany w K-serii to napiszę


o super czekam z niecierpliwością :D :D Majki rób dużo fotek i opis chętnie przygarnę na maila :D :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez kinki » 26 lis 2012, 00:24

to jak to jest z tym napinaniem paska ?? skąd wiedzieć że jest już dobrze napięty ?
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6089 (471/185)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez rider143 » 26 lis 2012, 01:21

kinki napisał(a):to jak to jest z tym napinaniem paska skąd wiedzieć że jest już dobrze napięty ?
w jakim silniku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez kinki » 26 lis 2012, 09:57

Z5
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6089 (471/185)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez rider143 » 26 lis 2012, 18:56

Po założeniu paska rozrządu ustawiasz wszystko na znaki. Następnie powoli obracasz wałem korbowym (tak jak się kręci silnik podczas pracy-w prawo) o 1 obrót +300*. Luzujesz śrubę napinacza paska, po chwili jak rolka napinacza napnie już pasek-dokręcasz śrubę momentem 38-51Nm. Następnie obracasz wałem 2 obroty w prawo + 60* aby rozrząd był znów na znakach. Obciążasz pasek rozrządu w połowie pomiędzy kołem wałka rozrządu a górną rolką prowadzącą ciężarem 10kg-jeśli pasek ugnie się 7,0-9,0mm to kontynuujesz składanie dalej. Jeśli nie-powtarzasz napinanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez kinki » 26 lis 2012, 23:54

nie zdążyłem doczytać Twojego postu i już poskładałem. napiąłem na "oko", z delikatny, luzem. po odpaleniu chodził pół godzinki i żadnych złych objawów nie ma. zobaczymy co będzie w trasie.
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6089 (471/185)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez rider143 » 27 lis 2012, 00:24

kinki napisał(a):nie zdążyłem doczytać Twojego postu i już poskładałem. napiąłem na "oko", z delikatny, luzem. po odpaleniu chodził pół godzinki i żadnych złych objawów nie ma. zobaczymy co będzie w trasie.
a spodziewałeś się że od razu się urwie lub przeskoczy?
Niewłaściwe napięcie paska to większe zużycie silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez kinki » 27 lis 2012, 00:43

urwania się nie spodziewałem, nie było takiej opcji :)
sprawdziłem ugięcie, które było do 1cm dokładnie ok 0,7cm więc byłem i nadal jestem dobrej myśli :)
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6089 (471/185)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez rider143 » 27 lis 2012, 00:44

kinki napisał(a):urwania się nie spodziewałem, nie było takiej opcji
sprawdziłem ugięcie, które było do 1cm dokładnie ok 0,7cm więc byłem i nadal jestem dobrej myśli
Spoko <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez ProboszczV6 » 20 lut 2013, 21:14

Szybkie pytanie, czy ktoś ma luźny klin wału korbowego do BA Z5 ??
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez pacio41 » 11 mar 2013, 00:21

Myślę, że Panu Proboszczowi klin już nie potrzebny:) Załatwił nówkę dla mojej srebrzynki:P
Mazda 323F BA-Z5 1998 Limited Edition a'la GT
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=143940
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2012, 20:02
Posty: 58
Skąd: Żywiec
Auto: 323F BA-Z5; 1998

Postprzez 1wilq » 29 kwi 2013, 11:49

mam już wszystkie części i planuje sam wymienić rozrząd.. miałbym kilka pytań i proszę osoby znające się na rzeczy o pomoc...
niektóre pytania mogą się wam wydać głupie... wiec wybaczcie za ich zadanie.. ale ja po prostu tego nie wiem..


1. Czy jak zdejmuje pokrywę zaworów to muszę świece wykręcić?

2. chciałbym wymienić również uszczelniacze wałków x2 i wału x1 trudno jest to zrobić? czy jak już wszystko rozbiorę zgodnie z fotorelacją to będą miał do nich łatwy dostęp? Czy wymiana jest na zasadzie "wyjąć włożyć" ? czy coś bardziej skomplikowanego?

3. jak wymienić pompę wody? rozumiem że jak już wszystko "rozbroję" i spuszczę borygo z układu chłodzącego? to pompę mogą odkręcić? i wstawić nową i przykręcić? czy coś musi być ustawione jakoś w należyty sposób o czym ja nic nie wiem? i czy przy wkręcaniu nowej pompy wystarczą uszczelki dostarczone przez producenta? czy uszczelniać silikonem? (pompa firmy ASIN jakby ktoś pytał)

4. Jak to potem wszystko po składać? tzn wiem że musi być wszystko ustawione na znaki odpowiednie wg zamieszczonego schematu.. tudzież schematów zamieszonych na forum w innym dziale.. ale oprócz tego chodzi mi tu o te całe naciągnięcie paska? jak to zrobić? może ktoś mi JASNO to przedstawić?? zakładam go i co potem robie?

5. wymieniać też będę paski wieloklinowe oba.. i teraz pytanie.. czy jak przy skręcie kół do samego końca słuchać że pasek sobie "popiskuje" to rozumiem że jest ma on za duże naprezenie i trzeba poluzować? jak to zrobić?

6. przy odpalaniu samochodu coś niemiłosiernie piszczy... (nie zawsze ale jak tak o około 10 sekund może 15.. piszczy tez przy obrotach powyżej 5,5 tyś obr. jak go przegazuje to taki pisk jest..) podejrzewam że któryś z pasków.. (dlatego wymieniam wszystkie) lub może jakieś łożysko alternatora? da się takie łożysko wymienić? co obstawiacie że może to być?

7. chyba tyle moich pytać na chwilę obecną.. bardzo proszę o pomoc. wiem że mogę oddać samochód do mechanika.. i nie zawracać wam głowy.. ale po pierwsze.. chciałbym się tego nauczyć.. a po drugie.. mechanik kosztuje..

Pozdrawiam i bardzo Wam z góry dziękuję za wszelkie pomocne odpowiedzi.. zdjęcia mile widziane.
Ostatnio edytowano 29 kwi 2013, 11:59 przez 1wilq, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 7 lis 2012, 12:22
Posty: 29
Skąd: Ząbki k. Warszawy
Auto: Mazda 323f BA 96' 1.5 16V Z5

Postprzez kinki » 29 kwi 2013, 11:58

AD1
zdecydowanie
Ad2
nie jest to proste
Ad3
jak już dojdziesz do pompy, co nie jest łatwe to jej skręcenie nie będzie problemem
Ad4
pasek naciągniesz na oko
Ad 5
wymień paski i zobacz co będzie się działo
Ad6
to samo co Ad5
Ad7
powodzenia <spoko>
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6089 (471/185)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez 1wilq » 29 kwi 2013, 12:31

Ad2 i Ad3

jakieś rady? opis jak to zrobić? może te uszczelniacze widać za zdjęciu którymś?

co jest tutaj trudnością? dostęp? wyjęcie? umiejętność wymiany? a może potrzeba posiadania specjalnych narzędzi?


a i jeszcze pytanie.. z tym odkręcaniem koła pasowego (bo to pod nim chyba jest uszczelniacz prawda?) to rozumiem że jak już włożę klucz i zaprę o coś to normalnie przy rozpiętym rozrządzie mogę przekręcić kluczyki w stacyjce żeby zakręcić rozrusznikiem? i nic się nie stanie? (samochód nie odpali bo przewody wys napięcia odłączone i świec nie ma.. tak? ) poza okręceniem się tej śruby?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 7 lis 2012, 12:22
Posty: 29
Skąd: Ząbki k. Warszawy
Auto: Mazda 323f BA 96' 1.5 16V Z5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323