Wymiana rozrzadu (BA Z5)
OneCent napisał(a):Trochę odkopie kotleta ale mam pytanie, a tutaj chyba będzie najodpowiedniejsze miejsce aby je zadać.
Cieknie mi pompa wody czy ma ktoś jakieś dobre rady co do wymiany?? Nie mam dwóch lewych rąk do mechaniki ale wole się przygotować teoretycznie na zapas. Trzeba zrzucić pasek rozrządu?? Trochę szkoda mi go bo niedawno (3k km) był zmieniany. Ktoś był by na tyle uprzejmy i napisał mi co i jak?? Jak by co mój silnik to z5 z łańcuchem.
aby wymienić pompę wody musisz zdjąć pasek rozrządu
nom jak kolega wyżej pisze trzeba zdejmować pasek rozrządu.
a do wymiany trzeba się przyłożyć i oczyściś blok ze starej uszczelki i najlepiej odtłuścić powierzchnie przed montażem ja osobiście nakładam jeszcze bardzo cieńutką warstwe silikonu temperaturowego żeby być pewnym że nie puszcza . warto do oczyszczenia bloku użyć papieru wodnego o granulacji 1000 wodnego ,
oczywiście odpowiednio zabezpieczyć wszystkie wloty przed dostaniem się brudu. przy skręcaniu przyłapać wszystkie śrubki palcami a po ok 5 min dokręcić śrubki kluczem (jeśli używamy silikonu) a jeśli jesteśmy pewni że powierzchnie międy pompą a blokiem są idealnie przylegające to montujemy bez silikonu ( ja zawsze używałem silikonu czy to vw czy audi mazda aaaaaa nie przepraszam w ojca oplu corsie składałem beż sylikonu bo tam jest oring na pompie )
pozdro
łukasz
a do wymiany trzeba się przyłożyć i oczyściś blok ze starej uszczelki i najlepiej odtłuścić powierzchnie przed montażem ja osobiście nakładam jeszcze bardzo cieńutką warstwe silikonu temperaturowego żeby być pewnym że nie puszcza . warto do oczyszczenia bloku użyć papieru wodnego o granulacji 1000 wodnego ,
oczywiście odpowiednio zabezpieczyć wszystkie wloty przed dostaniem się brudu. przy skręcaniu przyłapać wszystkie śrubki palcami a po ok 5 min dokręcić śrubki kluczem (jeśli używamy silikonu) a jeśli jesteśmy pewni że powierzchnie międy pompą a blokiem są idealnie przylegające to montujemy bez silikonu ( ja zawsze używałem silikonu czy to vw czy audi mazda aaaaaa nie przepraszam w ojca oplu corsie składałem beż sylikonu bo tam jest oring na pompie )
pozdro
łukasz
A mógłby ktoś obcykany napisać jak sprawa wymiany rozrządu ma się Vce ? Dokładnie w 323F 2.0 V6, taką mini relacje co po kolei trzeba odkręcać, żeby się przygotować "psychicznie" do wymiany rozrządu 
Dziś wieczorem mnie to czeka jeżeli nie ma nigdzie fotorelacji z wymiany w K-serii to napiszę
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Majki88 napisał(a):Dziś wieczorem mnie to czeka jeżeli nie ma nigdzie fotorelacji z wymiany w K-serii to napiszę
o super czekam z niecierpliwością
Po założeniu paska rozrządu ustawiasz wszystko na znaki. Następnie powoli obracasz wałem korbowym (tak jak się kręci silnik podczas pracy-w prawo) o 1 obrót +300*. Luzujesz śrubę napinacza paska, po chwili jak rolka napinacza napnie już pasek-dokręcasz śrubę momentem 38-51Nm. Następnie obracasz wałem 2 obroty w prawo + 60* aby rozrząd był znów na znakach. Obciążasz pasek rozrządu w połowie pomiędzy kołem wałka rozrządu a górną rolką prowadzącą ciężarem 10kg-jeśli pasek ugnie się 7,0-9,0mm to kontynuujesz składanie dalej. Jeśli nie-powtarzasz napinanie.
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
a spodziewałeś się że od razu się urwie lub przeskoczy?kinki napisał(a):nie zdążyłem doczytać Twojego postu i już poskładałem. napiąłem na "oko", z delikatny, luzem. po odpaleniu chodził pół godzinki i żadnych złych objawów nie ma. zobaczymy co będzie w trasie.
Niewłaściwe napięcie paska to większe zużycie silnika.
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
Szybkie pytanie, czy ktoś ma luźny klin wału korbowego do BA Z5 
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Myślę, że Panu Proboszczowi klin już nie potrzebny:) Załatwił nówkę dla mojej srebrzynki:P
Mazda 323F BA-Z5 1998 Limited Edition a'la GT
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=143940
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=143940
- Od: 19 sie 2012, 20:02
- Posty: 58
- Skąd: Żywiec
- Auto: 323F BA-Z5; 1998
mam już wszystkie części i planuje sam wymienić rozrząd.. miałbym kilka pytań i proszę osoby znające się na rzeczy o pomoc...
niektóre pytania mogą się wam wydać głupie... wiec wybaczcie za ich zadanie.. ale ja po prostu tego nie wiem..
1. Czy jak zdejmuje pokrywę zaworów to muszę świece wykręcić?
2. chciałbym wymienić również uszczelniacze wałków x2 i wału x1 trudno jest to zrobić? czy jak już wszystko rozbiorę zgodnie z fotorelacją to będą miał do nich łatwy dostęp? Czy wymiana jest na zasadzie "wyjąć włożyć" ? czy coś bardziej skomplikowanego?
3. jak wymienić pompę wody? rozumiem że jak już wszystko "rozbroję" i spuszczę borygo z układu chłodzącego? to pompę mogą odkręcić? i wstawić nową i przykręcić? czy coś musi być ustawione jakoś w należyty sposób o czym ja nic nie wiem? i czy przy wkręcaniu nowej pompy wystarczą uszczelki dostarczone przez producenta? czy uszczelniać silikonem? (pompa firmy ASIN jakby ktoś pytał)
4. Jak to potem wszystko po składać? tzn wiem że musi być wszystko ustawione na znaki odpowiednie wg zamieszczonego schematu.. tudzież schematów zamieszonych na forum w innym dziale.. ale oprócz tego chodzi mi tu o te całe naciągnięcie paska? jak to zrobić? może ktoś mi JASNO to przedstawić?? zakładam go i co potem robie?
5. wymieniać też będę paski wieloklinowe oba.. i teraz pytanie.. czy jak przy skręcie kół do samego końca słuchać że pasek sobie "popiskuje" to rozumiem że jest ma on za duże naprezenie i trzeba poluzować? jak to zrobić?
6. przy odpalaniu samochodu coś niemiłosiernie piszczy... (nie zawsze ale jak tak o około 10 sekund może 15.. piszczy tez przy obrotach powyżej 5,5 tyś obr. jak go przegazuje to taki pisk jest..) podejrzewam że któryś z pasków.. (dlatego wymieniam wszystkie) lub może jakieś łożysko alternatora? da się takie łożysko wymienić? co obstawiacie że może to być?
7. chyba tyle moich pytać na chwilę obecną.. bardzo proszę o pomoc. wiem że mogę oddać samochód do mechanika.. i nie zawracać wam głowy.. ale po pierwsze.. chciałbym się tego nauczyć.. a po drugie.. mechanik kosztuje..
Pozdrawiam i bardzo Wam z góry dziękuję za wszelkie pomocne odpowiedzi.. zdjęcia mile widziane.
niektóre pytania mogą się wam wydać głupie... wiec wybaczcie za ich zadanie.. ale ja po prostu tego nie wiem..
1. Czy jak zdejmuje pokrywę zaworów to muszę świece wykręcić?
2. chciałbym wymienić również uszczelniacze wałków x2 i wału x1 trudno jest to zrobić? czy jak już wszystko rozbiorę zgodnie z fotorelacją to będą miał do nich łatwy dostęp? Czy wymiana jest na zasadzie "wyjąć włożyć" ? czy coś bardziej skomplikowanego?
3. jak wymienić pompę wody? rozumiem że jak już wszystko "rozbroję" i spuszczę borygo z układu chłodzącego? to pompę mogą odkręcić? i wstawić nową i przykręcić? czy coś musi być ustawione jakoś w należyty sposób o czym ja nic nie wiem? i czy przy wkręcaniu nowej pompy wystarczą uszczelki dostarczone przez producenta? czy uszczelniać silikonem? (pompa firmy ASIN jakby ktoś pytał)
4. Jak to potem wszystko po składać? tzn wiem że musi być wszystko ustawione na znaki odpowiednie wg zamieszczonego schematu.. tudzież schematów zamieszonych na forum w innym dziale.. ale oprócz tego chodzi mi tu o te całe naciągnięcie paska? jak to zrobić? może ktoś mi JASNO to przedstawić?? zakładam go i co potem robie?
5. wymieniać też będę paski wieloklinowe oba.. i teraz pytanie.. czy jak przy skręcie kół do samego końca słuchać że pasek sobie "popiskuje" to rozumiem że jest ma on za duże naprezenie i trzeba poluzować? jak to zrobić?
6. przy odpalaniu samochodu coś niemiłosiernie piszczy... (nie zawsze ale jak tak o około 10 sekund może 15.. piszczy tez przy obrotach powyżej 5,5 tyś obr. jak go przegazuje to taki pisk jest..) podejrzewam że któryś z pasków.. (dlatego wymieniam wszystkie) lub może jakieś łożysko alternatora? da się takie łożysko wymienić? co obstawiacie że może to być?
7. chyba tyle moich pytać na chwilę obecną.. bardzo proszę o pomoc. wiem że mogę oddać samochód do mechanika.. i nie zawracać wam głowy.. ale po pierwsze.. chciałbym się tego nauczyć.. a po drugie.. mechanik kosztuje..
Pozdrawiam i bardzo Wam z góry dziękuję za wszelkie pomocne odpowiedzi.. zdjęcia mile widziane.
Ostatnio edytowano 29 kwi 2013, 11:59 przez 1wilq, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 7 lis 2012, 12:22
- Posty: 29
- Skąd: Ząbki k. Warszawy
- Auto: Mazda 323f BA 96' 1.5 16V Z5
AD1
zdecydowanie
Ad2
nie jest to proste
Ad3
jak już dojdziesz do pompy, co nie jest łatwe to jej skręcenie nie będzie problemem
Ad4
pasek naciągniesz na oko
Ad 5
wymień paski i zobacz co będzie się działo
Ad6
to samo co Ad5
Ad7
powodzenia
zdecydowanie
Ad2
nie jest to proste
Ad3
jak już dojdziesz do pompy, co nie jest łatwe to jej skręcenie nie będzie problemem
Ad4
pasek naciągniesz na oko
Ad 5
wymień paski i zobacz co będzie się działo
Ad6
to samo co Ad5
Ad7
powodzenia

Ad2 i Ad3
jakieś rady? opis jak to zrobić? może te uszczelniacze widać za zdjęciu którymś?
co jest tutaj trudnością? dostęp? wyjęcie? umiejętność wymiany? a może potrzeba posiadania specjalnych narzędzi?
a i jeszcze pytanie.. z tym odkręcaniem koła pasowego (bo to pod nim chyba jest uszczelniacz prawda?) to rozumiem że jak już włożę klucz i zaprę o coś to normalnie przy rozpiętym rozrządzie mogę przekręcić kluczyki w stacyjce żeby zakręcić rozrusznikiem? i nic się nie stanie? (samochód nie odpali bo przewody wys napięcia odłączone i świec nie ma.. tak? ) poza okręceniem się tej śruby?
Pozdrawiam
jakieś rady? opis jak to zrobić? może te uszczelniacze widać za zdjęciu którymś?
co jest tutaj trudnością? dostęp? wyjęcie? umiejętność wymiany? a może potrzeba posiadania specjalnych narzędzi?
a i jeszcze pytanie.. z tym odkręcaniem koła pasowego (bo to pod nim chyba jest uszczelniacz prawda?) to rozumiem że jak już włożę klucz i zaprę o coś to normalnie przy rozpiętym rozrządzie mogę przekręcić kluczyki w stacyjce żeby zakręcić rozrusznikiem? i nic się nie stanie? (samochód nie odpali bo przewody wys napięcia odłączone i świec nie ma.. tak? ) poza okręceniem się tej śruby?
Pozdrawiam
- Od: 7 lis 2012, 12:22
- Posty: 29
- Skąd: Ząbki k. Warszawy
- Auto: Mazda 323f BA 96' 1.5 16V Z5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości