Mazda6 (GH) – Szybkie pytania
Witam. Swoje pytanie kieruję do użytkowników wersji 2012 navi plus pół-skórzana tapicerka.
Swoja kupiłem w jesieni i dopóki była zima to nie miałem problemu ale nagle przyszła wiosna i odkąd jeżdżę w samej koszuli potwornie przeszkadza mi poprzeczne przeszycie w oparciu fotela. Tam jest chyba jakiś fiszbin (drut), który skutecznie podczas jazdy przysparza mnie o zwyrodnienie kręgosłupa.
Czy ktoś ma ten problem?
Swoja kupiłem w jesieni i dopóki była zima to nie miałem problemu ale nagle przyszła wiosna i odkąd jeżdżę w samej koszuli potwornie przeszkadza mi poprzeczne przeszycie w oparciu fotela. Tam jest chyba jakiś fiszbin (drut), który skutecznie podczas jazdy przysparza mnie o zwyrodnienie kręgosłupa.
Czy ktoś ma ten problem?
- Od: 19 kwi 2013, 20:42
- Posty: 4
- Auto: mazda 6 gh 2012 navi plus 155km
MusicMan napisał(a): Swoje pytanie kieruję do użytkowników wersji 2012 navi plus pół-skórzana tapicerka.
Raczej nic nie powinienes czuc na pkecach... a byles w ASO z tym?
tapatalk 2
Hejka,
dzisiaj podczas jazdy mialem totalny zanik mocy, deptalem pedal do podlogi na 2,3 i 4 biegu, silnik mial od 2500 do 4000 obrotow a TURBO nie zaskakiwalo. Normalnie jakbym jechal wolnossacym dislem.
Na poczatku spekalem troche, ze turbo moze sie popsulo czy cos, chociaz nie wyobrazam sobie jak, skoro auto ma dopiero nieco ponad 24000mil na liczniku, ale zatrybilem, ze jezdze na rezerwie paliwa od jakiegos czasu, wiec zajechalem do stacji i zatankowalem do 1/4 ropy. Od razu pomoglo. TURBO zaczelo zaskakiwac od razu i samochod dostal kopa jak dawniej.
Teraz pytanie, czy jak licznik wskazuje, ze zasieg auto zszedl do ZERA (a tak bylo) to czy wlacza sie jakis tryb awaryjny czy cos takiego co powstrzymuje wlaczanie sie turbo sprezarki?? dodam tylko ze zadna kontrolka na desce sie nie zaswiecila.
Pozdrawiam
Bartek
dzisiaj podczas jazdy mialem totalny zanik mocy, deptalem pedal do podlogi na 2,3 i 4 biegu, silnik mial od 2500 do 4000 obrotow a TURBO nie zaskakiwalo. Normalnie jakbym jechal wolnossacym dislem.
Na poczatku spekalem troche, ze turbo moze sie popsulo czy cos, chociaz nie wyobrazam sobie jak, skoro auto ma dopiero nieco ponad 24000mil na liczniku, ale zatrybilem, ze jezdze na rezerwie paliwa od jakiegos czasu, wiec zajechalem do stacji i zatankowalem do 1/4 ropy. Od razu pomoglo. TURBO zaczelo zaskakiwac od razu i samochod dostal kopa jak dawniej.
Teraz pytanie, czy jak licznik wskazuje, ze zasieg auto zszedl do ZERA (a tak bylo) to czy wlacza sie jakis tryb awaryjny czy cos takiego co powstrzymuje wlaczanie sie turbo sprezarki?? dodam tylko ze zadna kontrolka na desce sie nie zaswiecila.
Pozdrawiam
Bartek
Już od dawna stosowany jest w mazdach taki "zawór bezpieczeństwa". Przy oparach paliwa (nie ma to nic wspólnego z wyświetlanym 0 km na kompie) włącza się tryb awaryjny obniżający moc silnika aby dało się dojechać do stacji. Z doświadczenia wiem że po włączeniu trybu awaryjnego da się przejechać około 5 do 10 km.
Witam, mój pierwszy post więc proszę o łagodne komentarze.
Od dwóch tygodni w moim posiadaniu jest Mazda GH 20. diesel kombi i tu mam pare pytań do doświadczonych kolegów, także koleżanek. Niestety kupion egzemplarz ma małe, mam nadzieję wady i proszę o parę wskazówek.
1. kontrolka air bag pali się cały czas, na podłączonym kompie nie można skazowac błędu, a dodatkowo był błąd pasów bezpieczeństwa, nie działa również sygnalizacja pasów bezpieczeństwa.
2. nie działa sterowanie lusterek, składają się, ale nie działa ustawienie luster.
3. głośna, metaliczna prac vacu pompki.
Dzięki za pomoc w określeniu przyczyny awarii i o określenie ewentualnych kosztów naprawy.
Ostatnie pytanie, chyba najbardziej banalne, jak rozpoznać wersję wyposażenia?
ps: te forum to super sprawa!
Od dwóch tygodni w moim posiadaniu jest Mazda GH 20. diesel kombi i tu mam pare pytań do doświadczonych kolegów, także koleżanek. Niestety kupion egzemplarz ma małe, mam nadzieję wady i proszę o parę wskazówek.
1. kontrolka air bag pali się cały czas, na podłączonym kompie nie można skazowac błędu, a dodatkowo był błąd pasów bezpieczeństwa, nie działa również sygnalizacja pasów bezpieczeństwa.
2. nie działa sterowanie lusterek, składają się, ale nie działa ustawienie luster.
3. głośna, metaliczna prac vacu pompki.
Dzięki za pomoc w określeniu przyczyny awarii i o określenie ewentualnych kosztów naprawy.
Ostatnie pytanie, chyba najbardziej banalne, jak rozpoznać wersję wyposażenia?
ps: te forum to super sprawa!
- Od: 20 kwi 2013, 22:06
- Posty: 5
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 626 2.0
obecnie: GH 6 2.0 diesel
ralfbyd napisał(a):1. kontrolka air bag pali się cały czas, na podłączonym kompie nie można skazowac błędu, a dodatkowo był błąd pasów bezpieczeństwa, nie działa również sygnalizacja pasów bezpieczeństwa.
To mi wygląda na usterkę komputera sterującego airbagami. Zazwyczaj dzieje się tak po dzwonie. Wtedy albo należy wymienić sterownik, albo pojechać do osób które potrafią wgrać nowe ustawienia do sterownika tzn. innymi słowy skasować "bombe" w sterowniku. Oczywiście zakładam, że z airbagami i napinaczami jest wszystko ok.
ralfbyd napisał(a):2. nie działa sterowanie lusterek, składają się, ale nie działa ustawienie luster.
Rozebrać boczek kierowcy i sprawdzić prawidłowość połączeń. Jeżeli jest ok to prawdopodobnie do wymiany jest panel sterowania przy kierowcy.
ralfbyd napisał(a):3. głośna, metaliczna prac vacu pompki.
Pewnie do wymiany. Sprawdziłbym szybko.
dzieki Sebal, te forum to dobra rzecz. nie pamietam abym czytal o tym w instrucji ale moze po prostu przeoczylem. Ja przejechalem ponad 10mil wiec ponad 16km ale generalnie nie jezdze na oparach bo to nie zdrowe.
Pozdro. Bartek
Pozdro. Bartek
Jeśli chodzi o sterowanie lusterek spróbuj w ten sposób,– jednym palcem dociśnij mocniej ten przełącznik L-R (lewe-prawe) a drugim palcem spróbuj za sterowac lusterkami, u mnie w taki właśnie sposób działa ustawianie lusterek
pozdrawiam Tomek
pozdrawiam Tomek
relim1 napisał(a):jednym palcem dociśnij mocniej ten przełącznik L-R (lewe-prawe) a drugim palcem spróbuj za sterowac lusterkami
Niezły sposób , ale chyba nie tak w zamyśle konstruktora miało to działać ...
Witam, lakiernik zrobil fuszerke z malowaniem tylnego zderzaka w kombi i pomalowal caly w klolorze nadwozia
i nie uwzglednil dolnego paska czarnego.
Mam prosbe, moze ktos wie jak i w jakiej lini odtworzyc czarny dolny pasek zderzaka?
Lakiernik oddal kase i w ramach rekompensaty proponuje ponownie zamalowac dol na czarny mat....

Mam prosbe, moze ktos wie jak i w jakiej lini odtworzyc czarny dolny pasek zderzaka?
Lakiernik oddal kase i w ramach rekompensaty proponuje ponownie zamalowac dol na czarny mat....
Czy moze mi ktos powiedziec jak czuly jest alarm w naszych mazdach i co go uruchamia? Dwa razy mi dzisiaj wyl alarm, raz pod domem a drugi raz jak bylem w pracy. Rano myslalem ze moze ktos mi zahaczyl auto na parkingu ale jak wyjzalem przez okna nikogo nie bylo a na aucie ani rysy, poza tym dlaczego wlaczyl sie tez jak bylem w pracy?? Nigdy wczesniej sie nie wlaczal nawet przy mocnych wichurach...
Ktos ma jakas mysl...
Ktos ma jakas mysl...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6