Mazda6 (GH) – Szybkie pytania

Mazda6 2007–2012

Postprzez chmooreck » 19 kwi 2013, 13:50

Jeśli nie ma przedmuchów (nie dymi spod korka) oraz masz pewność, że serwis olejowy był 7,5 tyś km temu i zalano odpowiedni olej to nie trzeba moim zdaniem zmieniać go w tej chwili.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez KubaJ. » 19 kwi 2013, 14:30

Generalnie nie chodzi mi o olej a o smok :) Trochę się naczytałem o tym, a samochodzik 2 zł nie kosztuje więc wolę się upewnić.
Początkujący
 
Od: 31 sty 2013, 14:26
Posty: 28
Auto: BMW E36 316i LPG
Mazda 6 GH 2.0 CiTD '08

Postprzez chmooreck » 19 kwi 2013, 14:36

Jak nie ma przedmuchów to powinien być czysty. Oczywiście dla własnego spokoju możesz sprawdzić – nie zaszkodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez MusicMan » 19 kwi 2013, 21:03

Witam. Swoje pytanie kieruję do użytkowników wersji 2012 navi plus pół-skórzana tapicerka.
Swoja kupiłem w jesieni i dopóki była zima to nie miałem problemu ale nagle przyszła wiosna i odkąd jeżdżę w samej koszuli potwornie przeszkadza mi poprzeczne przeszycie w oparciu fotela. Tam jest chyba jakiś fiszbin (drut), który skutecznie podczas jazdy przysparza mnie o zwyrodnienie kręgosłupa.
Czy ktoś ma ten problem?
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2013, 20:42
Posty: 4
Auto: mazda 6 gh 2012 navi plus 155km

Postprzez kogut1235 » 20 kwi 2013, 11:01

w zwykłej "szmacianej" z tego samego rocznika nic nie czuć.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2012, 23:46
Posty: 103
Skąd: Świnoujście
Auto: Lexus IS 300H 2013

Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION

Postprzez Wojtek » 20 kwi 2013, 12:58

MusicMan napisał(a): Swoje pytanie kieruję do użytkowników wersji 2012 navi plus pół-skórzana tapicerka.

Raczej nic nie powinienes czuc na pkecach... a byles w ASO z tym?

tapatalk 2
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez MusicMan » 20 kwi 2013, 15:10

Dzwoniłem do ASO KRK ale powiedzieli mi, że budowa ciała nie taka :) za to w Katowicach byli bardziej życzliwi i powiedzieli powodzenia na koniec rozmowy :)
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2013, 20:42
Posty: 4
Auto: mazda 6 gh 2012 navi plus 155km

Postprzez boyazont » 20 kwi 2013, 22:59

Hejka,
dzisiaj podczas jazdy mialem totalny zanik mocy, deptalem pedal do podlogi na 2,3 i 4 biegu, silnik mial od 2500 do 4000 obrotow a TURBO nie zaskakiwalo. Normalnie jakbym jechal wolnossacym dislem.
Na poczatku spekalem troche, ze turbo moze sie popsulo czy cos, chociaz nie wyobrazam sobie jak, skoro auto ma dopiero nieco ponad 24000mil na liczniku, ale zatrybilem, ze jezdze na rezerwie paliwa od jakiegos czasu, wiec zajechalem do stacji i zatankowalem do 1/4 ropy. Od razu pomoglo. TURBO zaczelo zaskakiwac od razu i samochod dostal kopa jak dawniej.

Teraz pytanie, czy jak licznik wskazuje, ze zasieg auto zszedl do ZERA (a tak bylo) to czy wlacza sie jakis tryb awaryjny czy cos takiego co powstrzymuje wlaczanie sie turbo sprezarki?? dodam tylko ze zadna kontrolka na desce sie nie zaswiecila.
Pozdrawiam
Bartek
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 20:52
Posty: 84 (1/2)
Skąd: Hampshire UK
Auto: Mazda 6 SPORT 2.2 DIESEL 2009 (185BHP)

Postprzez Sebal » 20 kwi 2013, 23:48

Już od dawna stosowany jest w mazdach taki "zawór bezpieczeństwa". Przy oparach paliwa (nie ma to nic wspólnego z wyświetlanym 0 km na kompie) włącza się tryb awaryjny obniżający moc silnika aby dało się dojechać do stacji. Z doświadczenia wiem że po włączeniu trybu awaryjnego da się przejechać około 5 do 10 km.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez ralfbyd » 21 kwi 2013, 00:42

Witam, mój pierwszy post więc proszę o łagodne komentarze.
Od dwóch tygodni w moim posiadaniu jest Mazda GH 20. diesel kombi i tu mam pare pytań do doświadczonych kolegów, także koleżanek. Niestety kupion egzemplarz ma małe, mam nadzieję wady i proszę o parę wskazówek.
1. kontrolka air bag pali się cały czas, na podłączonym kompie nie można skazowac błędu, a dodatkowo był błąd pasów bezpieczeństwa, nie działa również sygnalizacja pasów bezpieczeństwa.
2. nie działa sterowanie lusterek, składają się, ale nie działa ustawienie luster.
3. głośna, metaliczna prac vacu pompki.
Dzięki za pomoc w określeniu przyczyny awarii i o określenie ewentualnych kosztów naprawy.
Ostatnie pytanie, chyba najbardziej banalne, jak rozpoznać wersję wyposażenia?
ps: te forum to super sprawa!
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2013, 22:06
Posty: 5
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 626 2.0
obecnie: GH 6 2.0 diesel

Postprzez Sebal » 21 kwi 2013, 19:51

ralfbyd napisał(a):1. kontrolka air bag pali się cały czas, na podłączonym kompie nie można skazowac błędu, a dodatkowo był błąd pasów bezpieczeństwa, nie działa również sygnalizacja pasów bezpieczeństwa.

To mi wygląda na usterkę komputera sterującego airbagami. Zazwyczaj dzieje się tak po dzwonie. Wtedy albo należy wymienić sterownik, albo pojechać do osób które potrafią wgrać nowe ustawienia do sterownika tzn. innymi słowy skasować "bombe" w sterowniku. Oczywiście zakładam, że z airbagami i napinaczami jest wszystko ok.
ralfbyd napisał(a):2. nie działa sterowanie lusterek, składają się, ale nie działa ustawienie luster.

Rozebrać boczek kierowcy i sprawdzić prawidłowość połączeń. Jeżeli jest ok to prawdopodobnie do wymiany jest panel sterowania przy kierowcy.
ralfbyd napisał(a):3. głośna, metaliczna prac vacu pompki.

Pewnie do wymiany. Sprawdziłbym szybko.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez boyazont » 22 kwi 2013, 01:36

dzieki Sebal, te forum to dobra rzecz. nie pamietam abym czytal o tym w instrucji ale moze po prostu przeoczylem. Ja przejechalem ponad 10mil wiec ponad 16km ale generalnie nie jezdze na oparach bo to nie zdrowe.
Pozdro. Bartek
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 20:52
Posty: 84 (1/2)
Skąd: Hampshire UK
Auto: Mazda 6 SPORT 2.2 DIESEL 2009 (185BHP)

Postprzez relim1 » 22 kwi 2013, 21:47

Jeśli chodzi o sterowanie lusterek spróbuj w ten sposób,– jednym palcem dociśnij mocniej ten przełącznik L-R (lewe-prawe) a drugim palcem spróbuj za sterowac lusterkami, u mnie w taki właśnie sposób działa ustawianie lusterek
pozdrawiam Tomek
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 09:02
Posty: 52 (2/1)
Auto: Mazda 3 Skyactiv-x Enzo
2019

Postprzez Sebal » 22 kwi 2013, 22:11

relim1 napisał(a):jednym palcem dociśnij mocniej ten przełącznik L-R (lewe-prawe) a drugim palcem spróbuj za sterowac lusterkami

Niezły sposób , ale chyba nie tak w zamyśle konstruktora miało to działać ...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez glowasiek » 22 kwi 2013, 22:37

ralfbyd napisał(a):2. nie działa sterowanie lusterek, składają się, ale nie działa ustawienie luster.

znana usterka – sterowanie lusterkami do wymiany – nawet ASO ma je w przyzwoitej cenie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Janusz626 » 23 kwi 2013, 23:55

Witam, lakiernik zrobil fuszerke z malowaniem tylnego zderzaka w kombi i pomalowal caly w klolorze nadwozia <głaszcze> i nie uwzglednil dolnego paska czarnego.
Mam prosbe, moze ktos wie jak i w jakiej lini odtworzyc czarny dolny pasek zderzaka?
Lakiernik oddal kase i w ramach rekompensaty proponuje ponownie zamalowac dol na czarny mat....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez ralfbyd » 24 kwi 2013, 22:09

relim1 – dzięki, rzeczywiście wystaczy przycisnąć, nie jest to planowane przez producenta, ale działa najważniejsze. Co do kontrolki poduszki, niestety padł sterownik, zamówiny i czekam.
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2013, 22:06
Posty: 5
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 626 2.0
obecnie: GH 6 2.0 diesel

Postprzez boyazont » 26 kwi 2013, 23:37

Czy moze mi ktos powiedziec jak czuly jest alarm w naszych mazdach i co go uruchamia? Dwa razy mi dzisiaj wyl alarm, raz pod domem a drugi raz jak bylem w pracy. Rano myslalem ze moze ktos mi zahaczyl auto na parkingu ale jak wyjzalem przez okna nikogo nie bylo a na aucie ani rysy, poza tym dlaczego wlaczyl sie tez jak bylem w pracy?? Nigdy wczesniej sie nie wlaczal nawet przy mocnych wichurach...
Ktos ma jakas mysl...??
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 20:52
Posty: 84 (1/2)
Skąd: Hampshire UK
Auto: Mazda 6 SPORT 2.2 DIESEL 2009 (185BHP)

Postprzez Wojtek » 27 kwi 2013, 00:14

czasem pada czujnik alarmu (wlacznik) maski... pomaga przeczyszczenie ;)
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dyzioo » 27 kwi 2013, 11:38

A ja nie miałem alarmu.... musiałem instalowac...hmmmmm....

Pozdro600
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6