Mazda MX-3 EC BP Turbo '92

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Boris86 » 17 paź 2012, 21:20

Wyglada na żeliwo szare, pewnie po obróbce cieplnej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Marcin1mazda » 20 paź 2012, 19:42

Boris86 napisał(a):Ja pytam. Ty odpisujesz. Ja dopytuje dalej bo z tego co odpisałeś wynika to że mechanizm będzie zblokowany, a ty na poprzednie pytanie odpowiadasz inaczej i każesz mi coś przestudiować?


Nie denerwuj się Borysie ;)

Poprawiłem się chwilę później, pisząc że to był błąd w sztuce, bez 'y' powinno być ;) mowa była o spawaniu trzpienia a nie satelit



tekkenfan napisał(a):z tego co ja się doczytałem i rozumiem to zaspawujesz pin "prowadzący" 2 małych satelitek. W ten sposób satelity nie wypadną ze swojej osi, jednocześnie nie tracimy w żaden sposób fabrycznych parametrów skrętu itp.


Dokładnie ;) !
tekkenfan napisał(a):Tyle, że jak na moje nie jest to rozwiązanie gwarantujące, że nie uszkodzimy różnicówki bo zęby w satelitach i tak mogą się ukruszyć co w końcu skończy się ich wymianą ale na pewno wydłuży to ich żywotność.


Satelity przeżyły ok. 20 lat i nadal żyją, myślisz że fabrycznie nowe Ci się ukruszą od tak ?

Nie ma takiej opcji.. moje ( nowe ) po ostatnim wybuchu przeżyły, nie ukruszyły się, ale jeden z zębów dostał konkretnego strzała i jest na nim małe pęknięcie. Także bez obaw, w twojej skrzyni zaspawałbym tylko trzpienia i cieszył się mocą 200+ na seryjnej różnicówce z gt :)

Boris86 napisał(a):Wyglada na żeliwo szare, pewnie po obróbce cieplnej.


To jest zwykła stal, tylko tak jak napisałeś. Jakaś obróbka spowodowała, że tak wygląda. Spawam to Tig-iem i śmiga w gtx-ie na spieku i ma się bardzo dobrze :)
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 21:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez DARO MAZDA 323 » 8 mar 2013, 13:20

Cześć Michał
W końcu się zalogowałem na forum. Jak tam temat Mazdy.
Sprzęgło opanowane czy dalej się ślizga ? Dłubiesz cos przy Madzi czy czekasz na wiosnę ?
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez michaelB » 9 mar 2013, 10:46

Jak tylko będzie znowu sucho i na plusie to jadę do Mirka z emg i stroimy. Jeśli sprzęgło się pośliźnie od razu wymieniamy. Zbieram teraz nowe elementy zawiechy, amory tył i poliuretany na całość. Waham się czy brać twardość 75 czy 85 ShA.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Postprzez Rafał_ » 9 mar 2013, 23:35

Do jazdy na codzień bierz 75 Sha czyli czerwone :)
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez DARO MAZDA 323 » 11 mar 2013, 11:33

Też był bym za miększym . Ty używasz auta na co dzień. Ja w SUNNYM GTI mam gwint , poliuretany i klatkę to jest typowy taczkowóz.

zerknij

http://2speed.pl/forum/viewtopic.php?t=219

A na domiar złego pękła mi szyba z przody , takie to sztywne.
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez michaelB » 25 kwi 2013, 23:15

W oczekiwaniu w kolejce na strojenie zacząłem porządkować zawias. Przód: nowe tuleje na przednie wahacze, sworznie, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych (wszystko z Yamato). Tył: amory i osłony Kayaba, łączniki stabilizatora. Dodatkowo przewody w stalowym oplocie Goodridge na całość + płyn Motul, shortshifter i rozpórka tylna.
Obrazek
Obrazek

Kolejny krok to wymiana wszystkich tulei wahaczy tylnych i gum stabilizatora + odnowienie tylnej belki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Postprzez Capazo » 26 kwi 2013, 00:39

michaelB napisał(a):Kolejny krok to wymiana wszystkich tulei wahaczy tylnych i gum stabilizatora + odnowienie tylnej belki.


Rob to na poliuretanie!!
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez tekkenfan » 26 kwi 2013, 02:14

x2

Jak dorabiałem poli do siebie to musiałem kupić nowe tuleje stabilizatora i ta nowa guma (a raczej coś gumo podobnego zrobionego z jakiegoś szitu) okazała się gorszej jakości niż to co zastałem w zawieszce :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez mlody1921 » 26 kwi 2013, 11:22

Wszystko zależy od firm dobre gumy ma Oyodo a sworznie i końcówki do japońca 555, kiedyś miałem w rękach tyleje od przedniego wahacza tą tylna w palcach gume można było przesuwać stara po 15 latach była w lepszym stanie :/
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez tekkenfan » 29 kwi 2013, 01:12

Te majster co to za czasy na ćwiartkę? Następnym razem spróbuj bez zaciągniętego ręcznego <lol>

Na jakim doładowaniu teraz śmigasz?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Pyton162 » 29 kwi 2013, 16:20

jezeli dobrze widzialem na zlocie to dymi to na niebiesko bardzo mocno nawet na wolnych obrotach , przy palowaniu juz nie wspomne
Pyton162
 

Postprzez michaelB » 29 kwi 2013, 23:48

Sprzęgło ślizga się przy deptaniu jak diabli, obroty falują, więc nie obiecywałem sobie żadnych ciekawych wyników. W przyszłym tygodniu zakładamy sprzęgło z KL'a i zobaczymy. A dymi może dlatego, że jest nie strojony i przelany.
Ostatnio edytowano 30 kwi 2013, 08:34 przez michaelB, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Postprzez onyx » 30 kwi 2013, 00:08

zaznaczam, że nie widziałem... ale jeśli dymi na niebiesko to na pewno nie z powodu przelania ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez tekkenfan » 30 kwi 2013, 01:54

Dokładnie, u mnie miałem nawet AFR 10 i jakiegoś dymienia nie zauważyłem ;). Luknij w dolot, może ta turbina po regeneracji dała pupy i puszcza :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez michaelB » 30 kwi 2013, 06:15

Pewnie macie racje. Jest jeszcze co robić, żeby jeździła jak trzeba.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Postprzez onyx » 30 kwi 2013, 10:16

Po regeneracji?

W pierwszym poście chyba umieściłeś model sprężarki z kulkami... Wiec jak wyglądała regeneracja? Bo w PL chyba nawet nie ma maszyny do wyważania samego środka tego typu. Producent zaleca jego wymianę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez michaelB » 30 kwi 2013, 15:58

Regenerację robiła firma z Borowej pod Wrocławiem, więc tam musisz zaczerpnąć informacji jak to robią. Wiem że stronę gorącą wymieniali, a co dalej nie wiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Postprzez onyx » 30 kwi 2013, 16:05

"Turbosprężarki BB wymagają doważenia na specjalnej maszynie VSR (jedyna dostępna w Japonii), która umożliwia doważenie w dwóch płaszczyznach; innymi słowy, korygujemy najmniejsze niedoważenia podczas końcowego montażu poprzez nacięcia materiału zarówno na końcówce wirnika, jak i koła kompresji, w przeciwieństwie do zwykłych turbin, gdzie koryguje się jedynie końcówkę koła kompresji. Powodem takiego postępowania jest fakt, iż rdzeń turbosprężarki BB posiada tak mały luz operacyjny, że jakikolwiek ruch wałka jest odbierany jako nadmierny hałas. Dlatego też doważanie odbywa się z bardzo małą tolerancją.

Jeśli chodzi o uszkodzenia rdzenia BB, wskazanie konkretnej przyczyny jest bardzo trudne.
Spowodowane jest to tym, że kulki łożyska podczas uszkodzenia, wydostają się z rdzenia, a ponieważ są wyjątkowo twarde, tak poważnie uszkadzają obudowę centralną, że uniemożliwiają ustalenie przyczyny awarii.
Podsumowując, nie można być w 100% pewnym co do przyczyn uszkodzenia, diagnoza turbiny BB często nie jest tak jednoznaczna, jak standardowej turbiny. Jednakże, stwierdzić można, iż niedoważenie lub błędy produkcyjne w rdzeniu są mało prawdopodobne, z powodu powyższych stwierdzeń."


bezpośredni link: http://www.motoarena.pl/index2.php?go=tuning
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Jacek176 » 1 maja 2013, 18:08

hmmm... po tych czasach to można powiedzieć, że na razie to to turbo tylko zamuliło silnik ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy