Nagły brak mocy miganie diody świec żarowych kody błędów P1182 i P0216
Chlopaki pomozcie
otoz
padla mi uszczelka pod glowica zostala zalozona nowa wczoraj chodzil samochodzik godzine i ok
dzis odbieralem i sprawdzalem i bylo ok
przejechalem pol km i zaczela kontroka wywalac bład
niby wszystko ok pompa vacum zassysa hamulce ok
alee na wezyku przy zaworze egr ani przy filtrze powietrza juz podcisnienia nie ma
tu jest filmik z bledu po zmostkowaniu GNT I TEN
http://www.youtube.com/watch?v=dfw0e5566QE
otoz
padla mi uszczelka pod glowica zostala zalozona nowa wczoraj chodzil samochodzik godzine i ok
dzis odbieralem i sprawdzalem i bylo ok
przejechalem pol km i zaczela kontroka wywalac bład
niby wszystko ok pompa vacum zassysa hamulce ok
alee na wezyku przy zaworze egr ani przy filtrze powietrza juz podcisnienia nie ma
tu jest filmik z bledu po zmostkowaniu GNT I TEN
http://www.youtube.com/watch?v=dfw0e5566QE
- Od: 19 sie 2011, 22:48
- Posty: 323
- Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
- Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r
P0403,"Układ recyrkulacji spalin – usterka"
P0110,"Czujnik temp. powietrza wlotowego – usterka"
Jeśli nie ma podciśnienie na EGR to sprawdź działanie elektrozaworów pod puszką filtra powietrza.
PS niech mod przeniesie do odpowiedniego tematu.
P0110,"Czujnik temp. powietrza wlotowego – usterka"
Jeśli nie ma podciśnienie na EGR to sprawdź działanie elektrozaworów pod puszką filtra powietrza.
PS niech mod przeniesie do odpowiedniego tematu.
dzieki kolego a jak sprawdzic ten elektrozawor ?
a ten drugi bład ? czujnik temp powietrza wlotowego ? gdzie go szukac?
ps. ten pierwszy problem z tym egr wydaje mi sie ze cos przy tych solenoidach nie jest ok
a ten drugi bład ? czujnik temp powietrza wlotowego ? gdzie go szukac?
ps. ten pierwszy problem z tym egr wydaje mi sie ze cos przy tych solenoidach nie jest ok
- Od: 19 sie 2011, 22:48
- Posty: 323
- Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
- Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r
no właśnie te solenoidy masz sprawdzić pod filtrem powietrza czy działają bo one sterują podciśnieniem do egr.
Jeśli chodzi o czujnik temp to jest on w obudowie filtra powietrza.
Jeśli chodzi o czujnik temp to jest on w obudowie filtra powietrza.
walczylismy z mechanikiem i okazalo sie ze ten gorny solenoid przy vacum jest walniety bo nie cyka
ale jak go oninal i tylko na jednym to bledu juz nie wywalalo zadnego ale moc kompletnie stracil
stanal na pol drogi podlaczylem spowrotem pod uszkodzony solenoid i moc wrocila
wie ktos a moze ma ktos z was taki zaworek uzywany
ale jak go oninal i tylko na jednym to bledu juz nie wywalalo zadnego ale moc kompletnie stracil
stanal na pol drogi podlaczylem spowrotem pod uszkodzony solenoid i moc wrocila
wie ktos a moze ma ktos z was taki zaworek uzywany
- Od: 19 sie 2011, 22:48
- Posty: 323
- Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
- Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r
Przepraszam Cię że wprowadziłem w błąd bo źle pisałem o solenoidach pod filtrem bo w RF2A są przy vaccu pompie a w RF4F pod puszką filtra.
Moc spadła bo otworzyliście na stałe EGR.
Moc spadła bo otworzyliście na stałe EGR.
dzieki za pomoc 
ma moze ktos sprzedac lub wyporzyczyc dla sprawdzenia owe ustrojstwo
ps. czy taki zawor powinien bez napiecia (wyjety z auta trzymam go w reku)przepuszczac powietrze
zawor gorny
symbol
k5t44091
f2l4
8806
ma moze ktos sprzedac lub wyporzyczyc dla sprawdzenia owe ustrojstwo
ps. czy taki zawor powinien bez napiecia (wyjety z auta trzymam go w reku)przepuszczac powietrze
zawor gorny
symbol
k5t44091
f2l4
8806
- Od: 19 sie 2011, 22:48
- Posty: 323
- Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
- Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r
Witam
No i sprawdzalem tem czujnik wału wygląda na dobry i nie maja przewody przetarć kostka dobra nie zaśniedziała. Spytam tak jakie napięcie oporność idzie do czujnika wału żeby sprawdzić czy odpowiednie napięcie idzie do niego. A i co teraz wypadało by sprawdzić ? przekaźnik czy komputer ? a może jakiś bezpiecznik spalony może być tego przyczyną ? no ręce opadają
No i sprawdzalem tem czujnik wału wygląda na dobry i nie maja przewody przetarć kostka dobra nie zaśniedziała. Spytam tak jakie napięcie oporność idzie do czujnika wału żeby sprawdzić czy odpowiednie napięcie idzie do niego. A i co teraz wypadało by sprawdzić ? przekaźnik czy komputer ? a może jakiś bezpiecznik spalony może być tego przyczyną ? no ręce opadają
- Od: 17 kwi 2011, 00:29
- Posty: 21
- Skąd: Brody
- Auto: Mazda 323S 2.0 DiTD 66 KW 90 KM 1999/2000r.
a czy rozrząd jest dobrze ustawiony? na wszystkich kołach?
Mixer88 napisał(a):Jak by rozrząd był źle ustawiony to by źle palił a on pali od kopa za każdym razem od razu zapalał więc na to nic nie wskazuje żexby był przestawiony...
Ja tylko doradzam, co sprawdzisz Twoja sprawa, ja bym sprawdził to gdybym dociekał co jest nie tak
Panowie, mam podobny problem...długa trasa i nagle zaczyna migać kontrolka świec żarowych i spada moc...redukcja do 4 i obroty znów są ok...dodam ,że prędkość ok. 140-150km/h, 3 tys obrotów, trasa ok. 250 km i 7 takich mrugań...Rozmawiacie całkowicie niezrozumiałym dla mnie językiem, więc proszę o prostą odpowiedź...czy to coś poważnego i co powinienem zrobić? dodam, że sam nic nie wskóram, więc komputer czy warsztat i takie tam? auto używam 2 razy w miesiącu na trasie ok. 1200 km, więc nie mogę sobie pozwolić by stanęło gdzieś w drodze...BARDZO PROSZĘ O RADĘ...i jeszcze jedna banalna sprawa...pytanie laika mam, moja Mazda jest z końcówki 2002 roku, diesel 101 kM, a pytanie brzmi : jaki tam jest silnik? w dowodzie rejestracyjnym jest 2.0 D, ale czy to nie jest czasem DiTD? Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc
- Od: 11 kwi 2011, 19:43
- Posty: 6
- Skąd: Gdynia
- Auto: 323f BJ 2003 r. 2.0 DiTD
zacznij od sprawdzenia błędów.
Co do silnika to masz DITD a konkretnie RF4F
Co do silnika to masz DITD a konkretnie RF4F
rozumiem, że mam podłączyć auto pod komputer? problem polega na tym, że samochód jest zagranicą i będzie teraz stał bez ruchu jakieś 2 tygodnie. Moje obawy dotyczą tego czy odpali za te 2 tygodnie i dojedzie jakieś 600 km? dalej jakoś dam radę
dodam, że niedawno był wymieniany rozrząd, ale przez kilka tysięcy km palił od dotyku, więc to raczej nie ten problem. Możecie mi napisać w punktach co to może być? czy ktoś w ogóle to zdiagnozował i wyeliminował? czy ta kontrolka jest odpowiedzialna też za coś innego niż świece żarowe? Neonixos666, dzięki za pomoc, wiem przynajmniej, że mam turbo 
- Od: 11 kwi 2011, 19:43
- Posty: 6
- Skąd: Gdynia
- Auto: 323f BJ 2003 r. 2.0 DiTD
to że masz turbo widać pod maską
Kontrolka świec żarowych odpowiada również za sygnalizację błędu. Możesz sam odczytać błędy.
Kontrolka świec żarowych odpowiada również za sygnalizację błędu. Możesz sam odczytać błędy.
jak to samemu zrobić? jestem totalnie zielony
- Od: 11 kwi 2011, 19:43
- Posty: 6
- Skąd: Gdynia
- Auto: 323f BJ 2003 r. 2.0 DiTD
viewtopic.php?f=465&t=153543 tu masz opisane jak to zrobić.
Witam,
odgrzewam stary temat, ale może komuś pomogę.
pojawił się u mnie kod błędu P0216, mrugała kontrolka świec żarowych, brak mocy, głośno metalicznie chodził oraz co najważniejsze nie cykał (tykał) zawór TCV.
Okazało się, że spalony był rezystor na komputerze, który był powiązany z zaworem.
Naprawę wykonał mi elektryk, także zdjęć nie mam, ale jeżeli ktoś ma taki problem to piszcie (najlepiej na PW abym dostał maila), wyciągnę komputer, zrobię zdjęcie i wrzucę na forum, zaznaczę który to rezystor i jaką ma wartość.
Pozdrawiam
odgrzewam stary temat, ale może komuś pomogę.
pojawił się u mnie kod błędu P0216, mrugała kontrolka świec żarowych, brak mocy, głośno metalicznie chodził oraz co najważniejsze nie cykał (tykał) zawór TCV.
Okazało się, że spalony był rezystor na komputerze, który był powiązany z zaworem.
Naprawę wykonał mi elektryk, także zdjęć nie mam, ale jeżeli ktoś ma taki problem to piszcie (najlepiej na PW abym dostał maila), wyciągnę komputer, zrobię zdjęcie i wrzucę na forum, zaznaczę który to rezystor i jaką ma wartość.
Pozdrawiam
-
lech323
lech323 napisał(a):spalony był rezystor na komputerze
Zastanawiające jest dlaczego się spalił... gdzieś musiało być jakieś zwarcie, on się nie pali sam od siebie, dla zabawy przecież...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
dokładnie nie znam przyczyny.
miałem zaklejony zawór TCV bo ciekł, być może uzwojenie cały czas pływało w ropie i powstało na nim przebicie. instalacja była ok. zawór przy okazji wymieniłem i nic na razie się nie dzieje.
załączam zdjęcie z wymienionym opornikiem, na płytce jest opisany jako R620, wymieniony na 2,7 ohma.
miałem zaklejony zawór TCV bo ciekł, być może uzwojenie cały czas pływało w ropie i powstało na nim przebicie. instalacja była ok. zawór przy okazji wymieniłem i nic na razie się nie dzieje.
załączam zdjęcie z wymienionym opornikiem, na płytce jest opisany jako R620, wymieniony na 2,7 ohma.
-
lech323
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 0 gości