Mazda MX-6 GE KL 92'

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez MX6KING » 11 kwi 2013, 20:22

short-shifter montujesz wymieniając wajchę od biegów wiec na dole odkręcasz drążki idące do skrzyni ,a na górze gałkę od biegów ,mieszek, i 4 śruby trzymające całość ,następnie wyjmujesz drązek z gumy jest chyba zabezpieczony taką rozpórka ,i wkładasz nowego shifta,pamietaj zeby najlepiej posmarować kulkę w gumie od nowego shifta bedzie troszkę lżej ale ze wstecznym itak bedziesz miejscami walczył ,
Posiadam wszystkie czesci do Mx-6 KL i FS E-spec i A-spec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2012, 10:41
Posty: 48
Skąd: Włoszczowa/Tychy
Auto: Mazda Mx-6,, Ls'' KL-DE A-spec 93'

Postprzez kamilspider » 11 kwi 2013, 20:52

Ja ten paskudny filc wyrwałem całkowicie i dałem własne wygłuszenie ;)
Fajne te kierunki... może też kupię.
Podsufitka jest na zatrzaski, więc nie ma problemu.
Tą rdzę to najlepiej jakbyś zdarł do gołej blachy, potem jakiś podkład reaktywny i na to farba pędzlem i będzie ok.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 16 kwi 2013, 21:03

wez to ku.. ogarnij hahahaha pewnie jestes klebek nerwow bo duzo roboty :P ale super sie oglada zdjecia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez noxes » 16 kwi 2013, 22:01

kamilspider napisał(a):podkład reaktywny i na to farba pędzlem

Podkład reaktywny należy pokryć podkładem akrylowym.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez JKK » 20 kwi 2013, 14:56

Poki co cisza, wszystko stoi w miejscu. Po zdjęciu i wyczyszczeniu podłogi znalazlem kilka malych ognisk rdzy i jedno większe. Dziura w przedniej części prawego, tylnego nadkola ma średnicę ca 3cm, po rozgrzebaniu opona powiedziała 'dzień dobry' :) Ale to nic, czekam na termin u blacharza, w czwartek powinno już być po krzyku.
Elektryk wchodzi w poniedziałek i obejrzy mi całą instalację.
Kolejnym etapem będzie wygłuszanie. Pomimo kilku ostrzeżen zdecyduje się na wyłożenie podłogi matami bitumicznymi boll standard 50x25, mam ich 30, kupilem już wcześniej to szkoda nie wykorzystać. Drzwi i boki wykleję od wewnatrz matami stp silver a od zewnatrz pianką. Dachu nie ruszam.
Z pewną karoserią i wygłuszoną kabiną poskładam wnętrze, wsadzę już odswieżoną, oryginalną, czarną skórę, kupione wcześniej radio i głośniki na przód, podsufitka razem z osłonami zostaną obszyte czarnym materiałem, funduszy powinno wystarczyć na obszycie kierownicy i lewarka skórką. Podświetlenie zmieniam na czerwone, odświeżam plastiki a pare z nich odmaluję. Aluramki na zegarach wyglądają pięknie :)
Dokładka zderzaka przedniego Mazdaspeed już czeka w garażu, po progi Mazdaspeed jadę we środę :) Zamontowane również będą halogeny z wersji US, lusterka US, oryginalne tylne chlapacze i nowe pióra wycieraczek :P
Poskładanym autem pojadę do zakładu zajmującym się układami wydechowymi i ze zwykłej stali 2,5' (lub mniejszego kalibru), po katalizatorze, przez tłumik środkowy, rurami na dwie strony auta :) ale o tym ostatnim jeszcze pomyślę..
Auto w tej chwili stoi na oponach pirelli p zero, 225/40/18 i wyremontowanym zawieszeniu. Przejechalem raptem 10km, więc mało mogę powiedzieć ale pierwsze wrażenie było lepsze niż oczekiwania :)
Mazdę czeka jeszcze kilka prac warsztatowych, m.in demontaż kolektorów wydechowych w celu ich owinięcia, demontaż amortyzatorów przednich i zamontowania nowych poduszek, prawdopodobnie wymiana chłodnicy wody, krótki drążek zmiany biegów, wymiana szyby przedniej, przyciemnienie.. Poza tym trafia ponownie do lakiernika na poprawki mniejsze i większe..
Nadal nie namierzyłem tego mocowania kierunkowskazu ani plastiku przy tylnym zderzaku, z paroma pierdołami też jest kłopot ale to nic. Moze znajdę kiedyś jakąś sztukę na szrocie to ogołocę ją z tego i tamtego :)
Ogólnie jest co robić.. Remont samochodu to niezły sposób na zdobycie troche wiedzy i doświadczenia, na wielu płaszczyznach.. poza tym to bardzo dobry trening cierpliwości. Polecam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez voytecku » 20 kwi 2013, 15:13

JKK napisał(a):rurami na dwie strony auta :) ale o tym ostatnim jeszcze pomyślę..

Tak nie, bo beda dwa egzemplarze GE w PL :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez szumki44 » 21 kwi 2013, 09:54

:) 225 moze w twoim rejonie sie sprawdza ale u mnie na Torach (rynnach w drodze ) 225 wyrywa kierownice ;( wiec musialem 205 zasadzic :) .

Podsufitke mozna pomalowac wodnorozcienczalna farba :P
Dach wyglusz tez , duzo to daje ! i chwile zajmuje:)
Jak zawieche ruszales to musisz geometrie niestety sprawdzic czy nie siadla bo szkoda opon ciac :)

I jak calego poskladasz to musisz jeszcze wziac 2 gorace laseczki do zdjec na forum ^_^( moje modelki czakaja az sie cieplej zrobi :P ) bo autko bedzie tak zrobione ze zagniesz czaso przeszczen :P nie jednego wlasciciela mx-6 ^_^

i jedna rada :P Zmien poczucie humoru bo przez ciebie ludzie zawal moga dostac <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez JKK » 13 maja 2013, 22:59

Zdjęcia się ładują to ja w tym czasie napiszę co i jak.
Po oględzinach poprzedniego malowania przez paru lakierników padła decyzja o ponownym rozbieraniu auta. Trochę kasy poszło w błoto, niestety. Jednak dostałem taką propozycję, że grzechem nie było z niej nie skorzystać.
Karoserią gruntownie zajął się blacharz i już w tej chwili nie ma ani grama rdzy.
Poprzedni lakier, konkretnie zj****y, został zeszlifowany i będzie malowany na nowo ale tym razem w czarny metalik z czerwono-srebrnym, drobnym wiorem.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Progi i dokładka zderzaka Mazdaspeed (tu serdecznie pozdrawiam Szumiego!) oraz chlapacze zostały pięknie spasowane i zlane z karoserią. Przy okazji pozbyłem się baranka.

Obrazek
Obrazek

Podjąłem decyzję o montowaniu podwójnego wydechu, choć mój mentor mnie od tego odciągał. Zrobione zostało symetryczne wcięcie w zderzaku tylnym na koncowki po drugiej stronie :) estetycznie jakoś się to wykończy i 2x80mm po obu stronach będzie wyglądało mega!

Obrazek

Wnętrze auta już skompletowane, poczyszczone, odrestaurowane i czeka na montaż. Ale przed tym wygłuszanie matami butylowymi, bitumicznymi i piankami.

CDN :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez wkostek » 14 maja 2013, 10:55

Zapowiada się naprawdę ciekawie. Czekam na finał! :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 17:14
Posty: 33
Skąd: Lublin
Auto: MX-6 KL-DE 2,5 V6 24V 1992 r.

Postprzez szumki44 » 14 maja 2013, 11:20

;p mam nadzieje ze nie pomalowales juz ? ;p nie lacz progow z karoseria na stale :P bo pozniej popekac moze bo laminat pracuje buda nie :D i z czasem wyjsc pekniecie gdzies :P ja objechalem silikonem pod kolor:D Co do dokladki ;p widze ze lezy ok:D teraz czekac na efekty p[omalowanej :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez JKK » 14 maja 2013, 11:57

Szumi, nie ma opcji by te progi pracowały, one są tak przyj***ne do karoserii, ze nic ich nie ruszy :) Podobnie dokładka przednia. Co za człowiek. Już mi źle wróży :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez kamilspider » 14 maja 2013, 15:15

Na klej do szyb?? ;)
Fajnie to wyszło <spoko>
Pewnie jak już wszystko poskładacie i auto będzie gotowe to będzie to jedna z nielicznych MX6 w tak dobrym stanie.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Piotr89 » 16 maja 2013, 11:56

Zawsze podobał mi się MX6, taka stylowa klasyczna ikona Japońskiej motoryzacji :D
Ale twoja w czarnej odsłonie jest świetna :D
Gratuluję cierpliwości, uporu, dobrze wypchanego portfela ale przedewszystkim zapału w dążeniu do odbudowy tego autka <spoko>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez julek » 22 maja 2013, 19:51

Tak mnie zaciekawiles ze przeczytalem caly temat :D prace wygladaja super tez teraz kupuje mx-6 i pewnie czeka mnie to samo hehe :)
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 20:30
Posty: 592 (0/2)
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Mx-6 2.5l v6 KL-DE 1997 była się zmyła
Mazda Xedos 6 v6 poszla w obieg
Mazda 626 GE 2.5l v6 w czesciach
OBECNE :D
Mazda Mx-6 2.5l v6 1995
Mercedes e320 cdi 2003
Mazda 6 2.0 lf 2006 hb

Postprzez JKK » 22 maja 2013, 20:37

julek napisał(a):Tak mnie zaciekawiles ze przeczytalem caly temat :D prace wygladaja super tez teraz kupuje mx-6 i pewnie czeka mnie to samo hehe :)


To nie popełniaj moich błędów i ZAWSZE rozeznaj się w mechanikach/ blacharzach/ lakiernikach/ magikach/ cudotwórcach w okolicy. Pytaj ludzi, zbieraj opinie, obejrzyj ich wcześniejsze prace, itd. Bardzo ciężko jest trafić na uczciwego, rzetelnego i znającego się na robocie majstra. Jednak jeśli już takiego znajdziesz to zaoszczędzisz sporo czasu, NERWÓW i pieniędzy.
Jeśli będziesz potrzebował to mam praktycznie całą tapicerkę wnętrza, materiałową w bardzo dobrym stanie i mnóstwo innych rzeczy, których chciałbym się pozbyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez julek » 23 maja 2013, 11:45

to fajnie moze bede sie kontaktowal jak narazie objezdzam polske w poszukiwaniu fajnej sztuki :) tak z ciekawosci to ile kosztowal cie remont silnika z czesciami i malowanie calego auta?
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 20:30
Posty: 592 (0/2)
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Mx-6 2.5l v6 KL-DE 1997 była się zmyła
Mazda Xedos 6 v6 poszla w obieg
Mazda 626 GE 2.5l v6 w czesciach
OBECNE :D
Mazda Mx-6 2.5l v6 1995
Mercedes e320 cdi 2003
Mazda 6 2.0 lf 2006 hb

Postprzez JKK » 23 maja 2013, 13:52

julek napisał(a):ile kosztowal cie remont silnika z czesciami i malowanie calego auta?


Dużo za dużo <lol>
Na gruntowny remont musisz mieć przygotowane przynajmniej 4 tys.
Dobre malowanie całej karoserii to koszt 3 tys. i w górę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez DamianMX6 » 24 maja 2013, 01:23

JKK napisał(a):
julek napisał(a):ile kosztowal cie remont silnika z czesciami i malowanie calego auta?


Dobre malowanie całej karoserii to koszt 3 tys. i w górę.



Silnik zgoda ale 3tyś za lakierowanie to chyba cena bez kosztów materiałów ?
Janek dawaj więcej fotek :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez JKK » 24 maja 2013, 09:35

DamianMX6 napisał(a):Silnik zgoda ale 3tyś za lakierowanie to chyba cena bez kosztów materiałów ?
Janek dawaj więcej fotek :D


No, moze troche zaniżyłem koszt :P Dodać do tego materiały to wyjdzie te 3,5-4 tys. Mój lakier bazowy kosztował 135zł/litr, dodać do tego klar, kolejne 80-90zł/litr, gdzie na całe auto potrzeba pewnie z 3-4 litry, do tego podkłady, szpachle, papierki... no i bankowo prace blacharskie... :)

Zdjęcia będą.. jak tylko ożywię aparat :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez julek » 24 maja 2013, 13:10

no to niezle ja jestem mlody wiec srodki ograniczone myslalem zeby kupic mx6 za jakies 4000 i wtedy mam w kieszeni 6 patykow zeby z nia cos podzialac dlatego mysle co i za ile moge zrobic hehe :)

Dopisano 24 maja 2013, 13:10:

no to niezle ja jestem mlody wiec srodki ograniczone myslalem zeby kupic mx6 za jakies 4000 i wtedy mam w kieszeni 6 patykow zeby z nia cos podzialac dlatego mysle co i za ile moge zrobic hehe :)

Dopisano 24 maja 2013, 13:10:

no to niezle ja jestem mlody wiec srodki ograniczone myslalem zeby kupic mx6 za jakies 4000 i wtedy mam w kieszeni 6 patykow zeby z nia cos podzialac dlatego mysle co i za ile moge zrobic hehe :)
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 20:30
Posty: 592 (0/2)
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Mx-6 2.5l v6 KL-DE 1997 była się zmyła
Mazda Xedos 6 v6 poszla w obieg
Mazda 626 GE 2.5l v6 w czesciach
OBECNE :D
Mazda Mx-6 2.5l v6 1995
Mercedes e320 cdi 2003
Mazda 6 2.0 lf 2006 hb

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy