Mazda MX-6 GE KL 92'
short-shifter montujesz wymieniając wajchę od biegów wiec na dole odkręcasz drążki idące do skrzyni ,a na górze gałkę od biegów ,mieszek, i 4 śruby trzymające całość ,następnie wyjmujesz drązek z gumy jest chyba zabezpieczony taką rozpórka ,i wkładasz nowego shifta,pamietaj zeby najlepiej posmarować kulkę w gumie od nowego shifta bedzie troszkę lżej ale ze wstecznym itak bedziesz miejscami walczył ,
Posiadam wszystkie czesci do Mx-6 KL i FS E-spec i A-spec
- Od: 1 maja 2012, 10:41
- Posty: 48
- Skąd: Włoszczowa/Tychy
- Auto: Mazda Mx-6,, Ls'' KL-DE A-spec 93'
Ja ten paskudny filc wyrwałem całkowicie i dałem własne wygłuszenie 
Fajne te kierunki... może też kupię.
Podsufitka jest na zatrzaski, więc nie ma problemu.
Tą rdzę to najlepiej jakbyś zdarł do gołej blachy, potem jakiś podkład reaktywny i na to farba pędzlem i będzie ok.
Fajne te kierunki... może też kupię.
Podsufitka jest na zatrzaski, więc nie ma problemu.
Tą rdzę to najlepiej jakbyś zdarł do gołej blachy, potem jakiś podkład reaktywny i na to farba pędzlem i będzie ok.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Poki co cisza, wszystko stoi w miejscu. Po zdjęciu i wyczyszczeniu podłogi znalazlem kilka malych ognisk rdzy i jedno większe. Dziura w przedniej części prawego, tylnego nadkola ma średnicę ca 3cm, po rozgrzebaniu opona powiedziała 'dzień dobry'
Ale to nic, czekam na termin u blacharza, w czwartek powinno już być po krzyku.
Elektryk wchodzi w poniedziałek i obejrzy mi całą instalację.
Kolejnym etapem będzie wygłuszanie. Pomimo kilku ostrzeżen zdecyduje się na wyłożenie podłogi matami bitumicznymi boll standard 50x25, mam ich 30, kupilem już wcześniej to szkoda nie wykorzystać. Drzwi i boki wykleję od wewnatrz matami stp silver a od zewnatrz pianką. Dachu nie ruszam.
Z pewną karoserią i wygłuszoną kabiną poskładam wnętrze, wsadzę już odswieżoną, oryginalną, czarną skórę, kupione wcześniej radio i głośniki na przód, podsufitka razem z osłonami zostaną obszyte czarnym materiałem, funduszy powinno wystarczyć na obszycie kierownicy i lewarka skórką. Podświetlenie zmieniam na czerwone, odświeżam plastiki a pare z nich odmaluję. Aluramki na zegarach wyglądają pięknie
Dokładka zderzaka przedniego Mazdaspeed już czeka w garażu, po progi Mazdaspeed jadę we środę
Zamontowane również będą halogeny z wersji US, lusterka US, oryginalne tylne chlapacze i nowe pióra wycieraczek 
Poskładanym autem pojadę do zakładu zajmującym się układami wydechowymi i ze zwykłej stali 2,5' (lub mniejszego kalibru), po katalizatorze, przez tłumik środkowy, rurami na dwie strony auta
ale o tym ostatnim jeszcze pomyślę..
Auto w tej chwili stoi na oponach pirelli p zero, 225/40/18 i wyremontowanym zawieszeniu. Przejechalem raptem 10km, więc mało mogę powiedzieć ale pierwsze wrażenie było lepsze niż oczekiwania
Mazdę czeka jeszcze kilka prac warsztatowych, m.in demontaż kolektorów wydechowych w celu ich owinięcia, demontaż amortyzatorów przednich i zamontowania nowych poduszek, prawdopodobnie wymiana chłodnicy wody, krótki drążek zmiany biegów, wymiana szyby przedniej, przyciemnienie.. Poza tym trafia ponownie do lakiernika na poprawki mniejsze i większe..
Nadal nie namierzyłem tego mocowania kierunkowskazu ani plastiku przy tylnym zderzaku, z paroma pierdołami też jest kłopot ale to nic. Moze znajdę kiedyś jakąś sztukę na szrocie to ogołocę ją z tego i tamtego
Ogólnie jest co robić.. Remont samochodu to niezły sposób na zdobycie troche wiedzy i doświadczenia, na wielu płaszczyznach.. poza tym to bardzo dobry trening cierpliwości. Polecam
Elektryk wchodzi w poniedziałek i obejrzy mi całą instalację.
Kolejnym etapem będzie wygłuszanie. Pomimo kilku ostrzeżen zdecyduje się na wyłożenie podłogi matami bitumicznymi boll standard 50x25, mam ich 30, kupilem już wcześniej to szkoda nie wykorzystać. Drzwi i boki wykleję od wewnatrz matami stp silver a od zewnatrz pianką. Dachu nie ruszam.
Z pewną karoserią i wygłuszoną kabiną poskładam wnętrze, wsadzę już odswieżoną, oryginalną, czarną skórę, kupione wcześniej radio i głośniki na przód, podsufitka razem z osłonami zostaną obszyte czarnym materiałem, funduszy powinno wystarczyć na obszycie kierownicy i lewarka skórką. Podświetlenie zmieniam na czerwone, odświeżam plastiki a pare z nich odmaluję. Aluramki na zegarach wyglądają pięknie
Dokładka zderzaka przedniego Mazdaspeed już czeka w garażu, po progi Mazdaspeed jadę we środę
Poskładanym autem pojadę do zakładu zajmującym się układami wydechowymi i ze zwykłej stali 2,5' (lub mniejszego kalibru), po katalizatorze, przez tłumik środkowy, rurami na dwie strony auta
Auto w tej chwili stoi na oponach pirelli p zero, 225/40/18 i wyremontowanym zawieszeniu. Przejechalem raptem 10km, więc mało mogę powiedzieć ale pierwsze wrażenie było lepsze niż oczekiwania
Mazdę czeka jeszcze kilka prac warsztatowych, m.in demontaż kolektorów wydechowych w celu ich owinięcia, demontaż amortyzatorów przednich i zamontowania nowych poduszek, prawdopodobnie wymiana chłodnicy wody, krótki drążek zmiany biegów, wymiana szyby przedniej, przyciemnienie.. Poza tym trafia ponownie do lakiernika na poprawki mniejsze i większe..
Nadal nie namierzyłem tego mocowania kierunkowskazu ani plastiku przy tylnym zderzaku, z paroma pierdołami też jest kłopot ale to nic. Moze znajdę kiedyś jakąś sztukę na szrocie to ogołocę ją z tego i tamtego
Ogólnie jest co robić.. Remont samochodu to niezły sposób na zdobycie troche wiedzy i doświadczenia, na wielu płaszczyznach.. poza tym to bardzo dobry trening cierpliwości. Polecam
- Od: 1 lut 2011, 12:24
- Posty: 165
- Skąd: N.n.N
- Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL
Podsufitke mozna pomalowac wodnorozcienczalna farba
Dach wyglusz tez , duzo to daje ! i chwile zajmuje:)
Jak zawieche ruszales to musisz geometrie niestety sprawdzic czy nie siadla bo szkoda opon ciac
I jak calego poskladasz to musisz jeszcze wziac 2 gorace laseczki do zdjec na forum ^_^( moje modelki czakaja az sie cieplej zrobi
i jedna rada
Zdjęcia się ładują to ja w tym czasie napiszę co i jak.
Po oględzinach poprzedniego malowania przez paru lakierników padła decyzja o ponownym rozbieraniu auta. Trochę kasy poszło w błoto, niestety. Jednak dostałem taką propozycję, że grzechem nie było z niej nie skorzystać.
Karoserią gruntownie zajął się blacharz i już w tej chwili nie ma ani grama rdzy.
Poprzedni lakier, konkretnie zj****y, został zeszlifowany i będzie malowany na nowo ale tym razem w czarny metalik z czerwono-srebrnym, drobnym wiorem.




Progi i dokładka zderzaka Mazdaspeed (tu serdecznie pozdrawiam Szumiego!) oraz chlapacze zostały pięknie spasowane i zlane z karoserią. Przy okazji pozbyłem się baranka.


Podjąłem decyzję o montowaniu podwójnego wydechu, choć mój mentor mnie od tego odciągał. Zrobione zostało symetryczne wcięcie w zderzaku tylnym na koncowki po drugiej stronie
estetycznie jakoś się to wykończy i 2x80mm po obu stronach będzie wyglądało mega!

Wnętrze auta już skompletowane, poczyszczone, odrestaurowane i czeka na montaż. Ale przed tym wygłuszanie matami butylowymi, bitumicznymi i piankami.
CDN
Po oględzinach poprzedniego malowania przez paru lakierników padła decyzja o ponownym rozbieraniu auta. Trochę kasy poszło w błoto, niestety. Jednak dostałem taką propozycję, że grzechem nie było z niej nie skorzystać.
Karoserią gruntownie zajął się blacharz i już w tej chwili nie ma ani grama rdzy.
Poprzedni lakier, konkretnie zj****y, został zeszlifowany i będzie malowany na nowo ale tym razem w czarny metalik z czerwono-srebrnym, drobnym wiorem.




Progi i dokładka zderzaka Mazdaspeed (tu serdecznie pozdrawiam Szumiego!) oraz chlapacze zostały pięknie spasowane i zlane z karoserią. Przy okazji pozbyłem się baranka.

Podjąłem decyzję o montowaniu podwójnego wydechu, choć mój mentor mnie od tego odciągał. Zrobione zostało symetryczne wcięcie w zderzaku tylnym na koncowki po drugiej stronie

Wnętrze auta już skompletowane, poczyszczone, odrestaurowane i czeka na montaż. Ale przed tym wygłuszanie matami butylowymi, bitumicznymi i piankami.
CDN
- Od: 1 lut 2011, 12:24
- Posty: 165
- Skąd: N.n.N
- Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL
;p mam nadzieje ze nie pomalowales juz ? ;p nie lacz progow z karoseria na stale
bo pozniej popekac moze bo laminat pracuje buda nie
i z czasem wyjsc pekniecie gdzies
ja objechalem silikonem pod kolor:D Co do dokladki ;p widze ze lezy ok:D teraz czekac na efekty p[omalowanej 
Na klej do szyb?? 
Fajnie to wyszło
Pewnie jak już wszystko poskładacie i auto będzie gotowe to będzie to jedna z nielicznych MX6 w tak dobrym stanie.
Fajnie to wyszło

Pewnie jak już wszystko poskładacie i auto będzie gotowe to będzie to jedna z nielicznych MX6 w tak dobrym stanie.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Zawsze podobał mi się MX6, taka stylowa klasyczna ikona Japońskiej motoryzacji
Ale twoja w czarnej odsłonie jest świetna
Gratuluję cierpliwości, uporu, dobrze wypchanego portfela ale przedewszystkim zapału w dążeniu do odbudowy tego autka
Ale twoja w czarnej odsłonie jest świetna
Gratuluję cierpliwości, uporu, dobrze wypchanego portfela ale przedewszystkim zapału w dążeniu do odbudowy tego autka

-
Benzin im Blut
- Od: 20 sty 2011, 00:16
- Posty: 2362 (23/27)
- Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
- Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Tak mnie zaciekawiles ze przeczytalem caly temat
prace wygladaja super tez teraz kupuje mx-6 i pewnie czeka mnie to samo hehe 
julek napisał(a):Tak mnie zaciekawiles ze przeczytalem caly tematprace wygladaja super tez teraz kupuje mx-6 i pewnie czeka mnie to samo hehe
To nie popełniaj moich błędów i ZAWSZE rozeznaj się w mechanikach/ blacharzach/ lakiernikach/ magikach/ cudotwórcach w okolicy. Pytaj ludzi, zbieraj opinie, obejrzyj ich wcześniejsze prace, itd. Bardzo ciężko jest trafić na uczciwego, rzetelnego i znającego się na robocie majstra. Jednak jeśli już takiego znajdziesz to zaoszczędzisz sporo czasu, NERWÓW i pieniędzy.
Jeśli będziesz potrzebował to mam praktycznie całą tapicerkę wnętrza, materiałową w bardzo dobrym stanie i mnóstwo innych rzeczy, których chciałbym się pozbyć.
- Od: 1 lut 2011, 12:24
- Posty: 165
- Skąd: N.n.N
- Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL
to fajnie moze bede sie kontaktowal jak narazie objezdzam polske w poszukiwaniu fajnej sztuki
tak z ciekawosci to ile kosztowal cie remont silnika z czesciami i malowanie calego auta?
julek napisał(a):ile kosztowal cie remont silnika z czesciami i malowanie calego auta?
Dużo za dużo

Na gruntowny remont musisz mieć przygotowane przynajmniej 4 tys.
Dobre malowanie całej karoserii to koszt 3 tys. i w górę.
- Od: 1 lut 2011, 12:24
- Posty: 165
- Skąd: N.n.N
- Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL
JKK napisał(a):julek napisał(a):ile kosztowal cie remont silnika z czesciami i malowanie calego auta?
Dobre malowanie całej karoserii to koszt 3 tys. i w górę.
Silnik zgoda ale 3tyś za lakierowanie to chyba cena bez kosztów materiałów ?
Janek dawaj więcej fotek
DamianMX6 napisał(a):Silnik zgoda ale 3tyś za lakierowanie to chyba cena bez kosztów materiałów ?
Janek dawaj więcej fotek
No, moze troche zaniżyłem koszt
Zdjęcia będą.. jak tylko ożywię aparat
- Od: 1 lut 2011, 12:24
- Posty: 165
- Skąd: N.n.N
- Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL
no to niezle ja jestem mlody wiec srodki ograniczone myslalem zeby kupic mx6 za jakies 4000 i wtedy mam w kieszeni 6 patykow zeby z nia cos podzialac dlatego mysle co i za ile moge zrobic hehe 
Dopisano 24 maja 2013, 13:10:
no to niezle ja jestem mlody wiec srodki ograniczone myslalem zeby kupic mx6 za jakies 4000 i wtedy mam w kieszeni 6 patykow zeby z nia cos podzialac dlatego mysle co i za ile moge zrobic hehe
Dopisano 24 maja 2013, 13:10:
no to niezle ja jestem mlody wiec srodki ograniczone myslalem zeby kupic mx6 za jakies 4000 i wtedy mam w kieszeni 6 patykow zeby z nia cos podzialac dlatego mysle co i za ile moge zrobic hehe
Dopisano 24 maja 2013, 13:10:
no to niezle ja jestem mlody wiec srodki ograniczone myslalem zeby kupic mx6 za jakies 4000 i wtedy mam w kieszeni 6 patykow zeby z nia cos podzialac dlatego mysle co i za ile moge zrobic hehe
Dopisano 24 maja 2013, 13:10:
no to niezle ja jestem mlody wiec srodki ograniczone myslalem zeby kupic mx6 za jakies 4000 i wtedy mam w kieszeni 6 patykow zeby z nia cos podzialac dlatego mysle co i za ile moge zrobic hehe
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości