Dla przypomnienia nie odpaliła przy -10 a przy – 5 miała problem (10 minut kręcenia).
wykonano:
– wyczyszczenie sitka w zbiorniku
– wymiana filtra paliwa
– wymiana oleju i filtra (brak związku ale już był czas
– wymiana wszystkich świec żarowych na nowe
– wymiana filtra powietrza
– wyczyszczenie, a raczej wypłukanie przepływomierza
Dziś – 1 i był problem. Przy kręceniu przed bezpośrednim odpaleniem trochę dymu z rury, ale na początku żadnego dymu. Musiałem kręcić ze 2 minuty, ale odpaliła. Po bardzo krótkiej chwili (10sekund) zgasiłem i za jakieś 10 minut odpaliłem ponownie – zaskoczyła od pół obrotu.
Wnioski:
1. Brak paliwa w filtrze paliwa dlatego muszę tak długo kręcić – ktoś wcześniej pisał o odpowietrzeniu zbiornika i podciśnieniu – być może coś w tym jest. Na początku się zapowietrza a później trzeba kręcić – poprawcie mnie jeśli się mylę.
2. Wymiana filtra powietrza, świec, czyszczenie sitka (było czarne) – nie dały widocznej poprawy.
3. Czyszczenie przepływomierza poprawiło kulturę pracy i M. płynniej przyśpiesza.
4. Przy -10 padł aku od długiego i ciężkiego kręcenia.
Dziś po powrocie do domu jeszcze na uruchomionym silniku otworzyłem wlew paliwa tak, że podciśnienie powinno się zredukować. Zobaczymy jutro jaki to da efekt.
Co do rozważań kolegi tadziola jest w nich trochę fizyki ale wg mnie wszystkie 6-tki w dieslu musiały by mieć "żabki" poniżej – 15. U mnie jak odpali
to przy – 22 w trasie było wszystko ok.


a żadnych błędów. Po kilku próbach odpala no i ruszam starając się nie spuszczać poniżej 2000 obrotów (bo by zgasł)-cały czas podpięty mamy komputer z którego odczytujemy ciśnienie na szynie CR i wygląda to tak; jak jedziemy z górki i hamujemy silnikiem (czyli bez dodawania gazu) to na szynie pojawia się ciśnienie 130, a jak dodam gazu to spadnie nawet do 15. Z tego co doczytałem się na forum to może być; zatkane sitko w zbiorniku,filtr paliwa do wymiany, złej jakości paliwo. To wszystko sprawdzę jutro czyli dzisiaj, gdyż troszkę się zasiedziałem na tyn forum. Doczytałem się że może to być również PCM – Powertrain Control Module. Jeżeli chodzi o PCM to prosił bym o pomoc, gdyż nie wiem jak on wygląda i gdzie go szukać dodam, że mieszkam w Irlandii i mam kierownicę z prawej strony.Proszę o pomoc, gdyż nie będę wiedział co dalej robić jak wymiana filtra paliw i wyczyszczenie sitka w zbiorniku nie pomoże.Z góry dziękuje za wszelką pomoc oraz uwagi, gdyż jest to mój pierwszy wpis na tym forum. 