Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika
Witam
Mam male pytanko do osob z dolnego slaska . Gdzie na dolnym slasku mozna wykonac kalibracje wtryskiwaczy w 6 ? Bylem w ASO Autoart we Wroclawiu (mieszkam ok 50km od Wrocka) i zostalem delikatnie mowiac zbyty. Po 1,5h oczekiwania pod warsztatem, gosciu rozmowe zaczal od tego ,ze mam auto z poczatkow produkcji(2002r) i w tym momencie sie jarnal i zmienil taktyke. Dalej tlymaczyl sie ze nie moga mi jej wykonac bo nie moga sie polaczyc z komputerem w moim aucie. Ponoc mam uszkodzony wtyk diagnostyczny(gosciu pokretnie tlumaczyl ze ktos wpychal tam jakies probowki itp). Ogladalem go sobie pozniej w domu i nie zauwazylem najmniejszych uszkodzen, kebelki i styki w idealnym stanie , zero sladow ingerencji na wtyku. Mam wrazenie ze poprostu auto bez OBD sprawia im problemy jesli chodzi o diagnostyke itp. Na koniec skasowali mnie za to ze nic nie zrobili 50zl twierdzac ze place za to ze mechanik musial rozlozyc swoj sprzet ,pogrzebac i za jego czas pracy. Dlatego tez zwracam sie z uprzejma prosba do uzytkownikow tego forum o pomoc w tej sprawie. Pozdrawiam
Mam male pytanko do osob z dolnego slaska . Gdzie na dolnym slasku mozna wykonac kalibracje wtryskiwaczy w 6 ? Bylem w ASO Autoart we Wroclawiu (mieszkam ok 50km od Wrocka) i zostalem delikatnie mowiac zbyty. Po 1,5h oczekiwania pod warsztatem, gosciu rozmowe zaczal od tego ,ze mam auto z poczatkow produkcji(2002r) i w tym momencie sie jarnal i zmienil taktyke. Dalej tlymaczyl sie ze nie moga mi jej wykonac bo nie moga sie polaczyc z komputerem w moim aucie. Ponoc mam uszkodzony wtyk diagnostyczny(gosciu pokretnie tlumaczyl ze ktos wpychal tam jakies probowki itp). Ogladalem go sobie pozniej w domu i nie zauwazylem najmniejszych uszkodzen, kebelki i styki w idealnym stanie , zero sladow ingerencji na wtyku. Mam wrazenie ze poprostu auto bez OBD sprawia im problemy jesli chodzi o diagnostyke itp. Na koniec skasowali mnie za to ze nic nie zrobili 50zl twierdzac ze place za to ze mechanik musial rozlozyc swoj sprzet ,pogrzebac i za jego czas pracy. Dlatego tez zwracam sie z uprzejma prosba do uzytkownikow tego forum o pomoc w tej sprawie. Pozdrawiam
-
krzysztofmalina
To ładnie Ciebie wydymał 
ja bym mu nie zapłacił bo nie zrobił roboty którą miał zrobić
o takie rzeczy pytaj w dziale regionalnym
viewforum.php?f=65
powodzenia
ja bym mu nie zapłacił bo nie zrobił roboty którą miał zrobić
o takie rzeczy pytaj w dziale regionalnym
viewforum.php?f=65
powodzenia
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
wg. mnie szkoda zachodu o te 50 pln
pozdr. i mocno ubolewam na takim traktowaniem klientow.
E
pozdr. i mocno ubolewam na takim traktowaniem klientow.

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dzisiaj zrobiłem kalibrację za pierwszym podejściem.
Silnik rozgrzany, temperatura na zew. jakieś 17'C wilgotność a ch*j wie
Kultura pracy poprawiła się w dużej mierze.
Polecam tą operację bo to nic nie kosztuje a Madzia się na pewno odwdzięczy
załączony PIN

zmasowałem do stopera w drzwiach, siedząc w środku widać czy kontrolka się załącza

wło'la

Silnik rozgrzany, temperatura na zew. jakieś 17'C wilgotność a ch*j wie
Kultura pracy poprawiła się w dużej mierze.
Polecam tą operację bo to nic nie kosztuje a Madzia się na pewno odwdzięczy

załączony PIN

zmasowałem do stopera w drzwiach, siedząc w środku widać czy kontrolka się załącza

wło'la

- Od: 5 lis 2010, 19:51
- Posty: 133
- Skąd: Łapy
- Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM
Nie wiecie czy dziala to w M3 z tym samym silnikiem? W sumie nie widzialem tych gniazd w puszce bezpiecznikow..
Część osób na forum pisze nie działa nie wychodzi itp. Miałem również kilka zapytań na PW jak to uczyniłem wiec postanowiłem, że warto dodać kilka ważnych informacji jak przeprowadzić prawidłową kalibrację oraz jej przebieg.
U mnie wyglądało to w następujący sposób:
1. Uruchomiłem silnik i wyłączyłem wszystkie odbiorniki.
2. Włożyłem kabelek w pin pokazany na fotce wyżej. Z drugiej strony mam przylutowany tzw. krokodylek.
3. 5 razy w szybkim tempie dotknąłem do śruby masowego zacisku akumulatora (za piątym razem krokodylek zostawiłem zaciśnięty na śrubie masy)
4. Teraz silnik powinien delikatnie zwiększyć obroty i powinna się ukazać nam kontrolka świec żarowych.
5. Przez cały czas trwania kalibracji kontrolka świec żarowych powinna ciągle się świecić. Silnik pracuje przez parę sek. na ok 900rpm zwiększając na kilka sek obroty na ok 1100rpm i tak 4 razy (bo są 4 wtryskiwacze)
6. Po skończonej kalibracji obroty silnia spadają na min a kontrolka świec żarowych miga 5 razy. W ten oto sposób kalibracja przebiega prawidłowo.
Może wystąpić taka sytuacja że kalibracja się rozpoczęła kontrolka świec żarowych się świeci obroty się zwiększają a tu nagle kontrolka gaśnie i kalibracja zostaje przerwana. W tym przypadku trzeba najlepiej wyłączyć silnik i zacząć proces od początku. U mnie kalibracja została przerwana dwa razy. Za 3 razem się udało
Powodzenia
U mnie wyglądało to w następujący sposób:
1. Uruchomiłem silnik i wyłączyłem wszystkie odbiorniki.
2. Włożyłem kabelek w pin pokazany na fotce wyżej. Z drugiej strony mam przylutowany tzw. krokodylek.
3. 5 razy w szybkim tempie dotknąłem do śruby masowego zacisku akumulatora (za piątym razem krokodylek zostawiłem zaciśnięty na śrubie masy)
4. Teraz silnik powinien delikatnie zwiększyć obroty i powinna się ukazać nam kontrolka świec żarowych.
5. Przez cały czas trwania kalibracji kontrolka świec żarowych powinna ciągle się świecić. Silnik pracuje przez parę sek. na ok 900rpm zwiększając na kilka sek obroty na ok 1100rpm i tak 4 razy (bo są 4 wtryskiwacze)
6. Po skończonej kalibracji obroty silnia spadają na min a kontrolka świec żarowych miga 5 razy. W ten oto sposób kalibracja przebiega prawidłowo.
Może wystąpić taka sytuacja że kalibracja się rozpoczęła kontrolka świec żarowych się świeci obroty się zwiększają a tu nagle kontrolka gaśnie i kalibracja zostaje przerwana. W tym przypadku trzeba najlepiej wyłączyć silnik i zacząć proces od początku. U mnie kalibracja została przerwana dwa razy. Za 3 razem się udało
Powodzenia
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
marex napisał(a):kilka ważnych informacji jak przeprowadzić prawidłową kalibrację oraz jej przebieg
dodam jeszcze:
– silnik rozgrzany
– zaciągnięty ręczny
– przy masowaniu porządnie dotknijcie z przytrzymaniem kabelka do masy, a nie takie smyranie
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

- Od: 5 lis 2010, 19:51
- Posty: 133
- Skąd: Łapy
- Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM
Witam kolegów.Jako ,że temat się troszkę odświeżył postanowiłem zrobić kalibrację w mojej M6,udało się za pierwszym razem(dziwne po początkiem roku próbowałem kilkanaście razy i ni hu...a).
A tak po krótce:
-silnik rozgrzany
-wszystko powyłączane
-ręczny zaciągnięty
-kabel w pinie w/g instrukcji i szybkie pięciokrotne masowanie do śruby przy drzwiach
poniżej filmik z kalibracji:
KALIBRACJA WTRYSKÓW M6
pozdro MK.
A tak po krótce:
-silnik rozgrzany
-wszystko powyłączane
-ręczny zaciągnięty
-kabel w pinie w/g instrukcji i szybkie pięciokrotne masowanie do śruby przy drzwiach
poniżej filmik z kalibracji:
KALIBRACJA WTRYSKÓW M6
pozdro MK.

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
- Od: 1 cze 2011, 19:00
- Posty: 115
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite
Koniec filmiku najlepszy
:)
Kai. napisał(a):Koniec filmiku najlepszy:)
Sorry,wyrwało mie się.

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
- Od: 1 cze 2011, 19:00
- Posty: 115
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite
Dzisiaj spróbowałem u siebie udało się za drugim razem ale poszło.
Mam jedno pytanie, czy przy kalibracji w pewnym momencie też wam mocniej terkotał silnik?
Nie chodzi mi o zwiększone obroty ale tuż przed nimi.
Mam jedno pytanie, czy przy kalibracji w pewnym momencie też wam mocniej terkotał silnik?
Nie chodzi mi o zwiększone obroty ale tuż przed nimi.
- Od: 30 paź 2011, 22:14
- Posty: 46
- Skąd: WARSZAWA
- Auto: MAZDA 6
GY 06r RF7J 143 DPF
BUBER napisał(a):... w pewnym momencie też wam mocniej terkotał silnik?
...
to normalne przy kalibracji a jest to efekt zwiekszonej dawki paliwa, ktora to jest w ten sposob slyszalna
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
szybkie pytanie, przed chwila chciałem spróbować tej operacji w mojej 6-stce ale albo mi się wydaje albo ja tego konkretnego pinu nie mam (nie ma blaszki ani nie odchodzi od niego kabelek...WTF?
Bóg jest Francuzem, Bóg to Zinedine Zidane
- Od: 10 sty 2012, 20:55
- Posty: 7
- Skąd: Byczyna, (Opolskie)
- Auto: Mazda 6 2.0 Citd 136km 2004, Kombi
Potwierdzam u mnie też działa co prawda za 2 razem bo silnik był za zimny (podstawa zachowanie temperatur) ale poszło bez większych problemów. Masa do śruby ogranicznika drzwi czas trwania 1,5 min.Powodzenia
- Od: 10 mar 2010, 21:49
- Posty: 21
- Skąd: Ryki/Mińsk Mazowiecki
- Auto: MAZDA 6 SPORT Hatchback 2.0 CITD 2006r
Czy ktoś miał kiedyś przypadek, że silnik jakby rozpoczął procedurę autokalibracji, lecz po pierwszym wtryskiwaczu zakończył 
Zaznaczam, że chodzi o autokalibrację, a nie wymuszoną. (wymuszona kilka miesięcy wcześniej przebiegła pomyślnie)
Zaznaczam, że chodzi o autokalibrację, a nie wymuszoną. (wymuszona kilka miesięcy wcześniej przebiegła pomyślnie)
Hmm jedyne co mi przychodzi do glowy jest to, ze silnik i komputer potrzebowal kalibracji tylko jednego z wtryskiwaczy.
Jednak po takim zdarzeniu polecalbym wykonac wymuszona wszystkich wtryskow.
Sorki, ze bez ogonkow, ale stukam ze smartfona:smile:
Wysyłane z mojego HTC Wildfire S A510e za pomocą Tapatalk 2
Jednak po takim zdarzeniu polecalbym wykonac wymuszona wszystkich wtryskow.
Sorki, ze bez ogonkow, ale stukam ze smartfona:smile:
Wysyłane z mojego HTC Wildfire S A510e za pomocą Tapatalk 2
- Od: 5 lis 2010, 19:51
- Posty: 133
- Skąd: Łapy
- Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM
WarunekPL napisał(a):Hmm jedyne co mi przychodzi do glowy jest to, ze silnik i komputer potrzebowal kalibracji tylko jednego z wtryskiwaczy. ..
to raczej niepoprawny cylk kalibracji..
normalnie przechodzi przez wszystkie cztery..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6