Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

Postprzez krzysztofmalina » 3 wrz 2012, 22:41

Witam
Mam male pytanko do osob z dolnego slaska . Gdzie na dolnym slasku mozna wykonac kalibracje wtryskiwaczy w 6 ? Bylem w ASO Autoart we Wroclawiu (mieszkam ok 50km od Wrocka) i zostalem delikatnie mowiac zbyty. Po 1,5h oczekiwania pod warsztatem, gosciu rozmowe zaczal od tego ,ze mam auto z poczatkow produkcji(2002r) i w tym momencie sie jarnal i zmienil taktyke. Dalej tlymaczyl sie ze nie moga mi jej wykonac bo nie moga sie polaczyc z komputerem w moim aucie. Ponoc mam uszkodzony wtyk diagnostyczny(gosciu pokretnie tlumaczyl ze ktos wpychal tam jakies probowki itp). Ogladalem go sobie pozniej w domu i nie zauwazylem najmniejszych uszkodzen, kebelki i styki w idealnym stanie , zero sladow ingerencji na wtyku. Mam wrazenie ze poprostu auto bez OBD sprawia im problemy jesli chodzi o diagnostyke itp. Na koniec skasowali mnie za to ze nic nie zrobili 50zl twierdzac ze place za to ze mechanik musial rozlozyc swoj sprzet ,pogrzebac i za jego czas pracy. Dlatego tez zwracam sie z uprzejma prosba do uzytkownikow tego forum o pomoc w tej sprawie. Pozdrawiam
krzysztofmalina
 

Postprzez marex » 4 wrz 2012, 09:51

To ładnie Ciebie wydymał :)
ja bym mu nie zapłacił bo nie zrobił roboty którą miał zrobić

o takie rzeczy pytaj w dziale regionalnym
viewforum.php?f=65
powodzenia :)
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Enduro » 4 wrz 2012, 12:50

wg. mnie szkoda zachodu o te 50 pln
pozdr. i mocno ubolewam na takim traktowaniem klientow. <glupek2>

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez WarunekPL » 7 wrz 2012, 17:40

Dzisiaj zrobiłem kalibrację za pierwszym podejściem. <rotfl>
Silnik rozgrzany, temperatura na zew. jakieś 17'C wilgotność a ch*j wie :D
Kultura pracy poprawiła się w dużej mierze.
Polecam tą operację bo to nic nie kosztuje a Madzia się na pewno odwdzięczy <serduszka>

załączony PIN
Obrazek

zmasowałem do stopera w drzwiach, siedząc w środku widać czy kontrolka się załącza
Obrazek

wło'la <rotfl>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez Kai. » 7 wrz 2012, 23:38

Nie wiecie czy dziala to w M3 z tym samym silnikiem? W sumie nie widzialem tych gniazd w puszce bezpiecznikow..
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez marex » 8 wrz 2012, 11:02

Część osób na forum pisze nie działa nie wychodzi itp. Miałem również kilka zapytań na PW jak to uczyniłem wiec postanowiłem, że warto dodać kilka ważnych informacji jak przeprowadzić prawidłową kalibrację oraz jej przebieg.
U mnie wyglądało to w następujący sposób:
1. Uruchomiłem silnik i wyłączyłem wszystkie odbiorniki.
2. Włożyłem kabelek w pin pokazany na fotce wyżej. Z drugiej strony mam przylutowany tzw. krokodylek.
3. 5 razy w szybkim tempie dotknąłem do śruby masowego zacisku akumulatora (za piątym razem krokodylek zostawiłem zaciśnięty na śrubie masy)
4. Teraz silnik powinien delikatnie zwiększyć obroty i powinna się ukazać nam kontrolka świec żarowych.
5. Przez cały czas trwania kalibracji kontrolka świec żarowych powinna ciągle się świecić. Silnik pracuje przez parę sek. na ok 900rpm zwiększając na kilka sek obroty na ok 1100rpm i tak 4 razy (bo są 4 wtryskiwacze)
6. Po skończonej kalibracji obroty silnia spadają na min a kontrolka świec żarowych miga 5 razy. W ten oto sposób kalibracja przebiega prawidłowo.
Może wystąpić taka sytuacja że kalibracja się rozpoczęła kontrolka świec żarowych się świeci obroty się zwiększają a tu nagle kontrolka gaśnie i kalibracja zostaje przerwana. W tym przypadku trzeba najlepiej wyłączyć silnik i zacząć proces od początku. U mnie kalibracja została przerwana dwa razy. Za 3 razem się udało

Powodzenia :)
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez WarunekPL » 8 wrz 2012, 11:38

marex napisał(a):kilka ważnych informacji jak przeprowadzić prawidłową kalibrację oraz jej przebieg


dodam jeszcze:
– silnik rozgrzany
– zaciągnięty ręczny
– przy masowaniu porządnie dotknijcie z przytrzymaniem kabelka do masy, a nie takie smyranie :]

<spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez mnieteczek » 8 wrz 2012, 18:42

Witam kolegów.Jako ,że temat się troszkę odświeżył postanowiłem zrobić kalibrację w mojej M6,udało się za pierwszym razem(dziwne po początkiem roku próbowałem kilkanaście razy i ni hu...a).
A tak po krótce:
-silnik rozgrzany
-wszystko powyłączane
-ręczny zaciągnięty
-kabel w pinie w/g instrukcji i szybkie pięciokrotne masowanie do śruby przy drzwiach
poniżej filmik z kalibracji:

KALIBRACJA WTRYSKÓW M6

pozdro MK.
Obrazek

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 19:00
Posty: 115
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite

Postprzez Kai. » 8 wrz 2012, 19:30

Koniec filmiku najlepszy :):)
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez mnieteczek » 8 wrz 2012, 19:36

Kai. napisał(a):Koniec filmiku najlepszy :):)


Sorry,wyrwało mie się. :D
Obrazek

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 19:00
Posty: 115
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite

Postprzez WarunekPL » 8 wrz 2012, 20:37

mnieteczek napisał(a):pięciokrotne masowanie do śruby przy drzwiach

<spoko> very nice.
Uważam, że masowanie tak tak ja i inni jest najlepszym sposobem, ponieważ od razu widzimy czy kalibracja się włącza czy nie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez BUBER » 9 wrz 2012, 20:21

Dzisiaj spróbowałem u siebie udało się za drugim razem ale poszło.
Mam jedno pytanie, czy przy kalibracji w pewnym momencie też wam mocniej terkotał silnik?
Nie chodzi mi o zwiększone obroty ale tuż przed nimi.
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2011, 22:14
Posty: 46
Skąd: WARSZAWA
Auto: MAZDA 6
GY 06r RF7J 143 DPF

Postprzez Enduro » 9 wrz 2012, 21:22

BUBER napisał(a):... w pewnym momencie też wam mocniej terkotał silnik?
...

to normalne przy kalibracji a jest to efekt zwiekszonej dawki paliwa, ktora to jest w ten sposob slyszalna
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez karo141 » 15 wrz 2012, 10:53

szybkie pytanie, przed chwila chciałem spróbować tej operacji w mojej 6-stce ale albo mi się wydaje albo ja tego konkretnego pinu nie mam (nie ma blaszki ani nie odchodzi od niego kabelek...WTF?
Bóg jest Francuzem, Bóg to Zinedine Zidane
Początkujący
 
Od: 10 sty 2012, 20:55
Posty: 7
Skąd: Byczyna, (Opolskie)
Auto: Mazda 6 2.0 Citd 136km 2004, Kombi

Postprzez BUBER » 15 wrz 2012, 11:24

To dotyczy 6 po lifcie a ty masz przed liftem z tego co widać w opisie.
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2011, 22:14
Posty: 46
Skąd: WARSZAWA
Auto: MAZDA 6
GY 06r RF7J 143 DPF

Postprzez Hubix » 19 wrz 2012, 09:21

Coś wiadomo nowego w sprawie kalibracji w przedlifcie ? Da się ją wykonać samemu czy nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez grzegolas » 20 wrz 2012, 11:59

Potwierdzam u mnie też działa co prawda za 2 razem bo silnik był za zimny (podstawa zachowanie temperatur) ale poszło bez większych problemów. Masa do śruby ogranicznika drzwi czas trwania 1,5 min.Powodzenia
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2010, 21:49
Posty: 21
Skąd: Ryki/Mińsk Mazowiecki
Auto: MAZDA 6 SPORT Hatchback 2.0 CITD 2006r

Postprzez dobrzyn22 » 30 wrz 2012, 10:18

Czy ktoś miał kiedyś przypadek, że silnik jakby rozpoczął procedurę autokalibracji, lecz po pierwszym wtryskiwaczu zakończył ??
Zaznaczam, że chodzi o autokalibrację, a nie wymuszoną. (wymuszona kilka miesięcy wcześniej przebiegła pomyślnie)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez WarunekPL » 5 paź 2012, 09:18

Hmm jedyne co mi przychodzi do glowy jest to, ze silnik i komputer potrzebowal kalibracji tylko jednego z wtryskiwaczy.
Jednak po takim zdarzeniu polecalbym wykonac wymuszona wszystkich wtryskow.

Sorki, ze bez ogonkow, ale stukam ze smartfona:smile:

Wysyłane z mojego HTC Wildfire S A510e za pomocą Tapatalk 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez Enduro » 5 paź 2012, 11:14

WarunekPL napisał(a):Hmm jedyne co mi przychodzi do glowy jest to, ze silnik i komputer potrzebowal kalibracji tylko jednego z wtryskiwaczy. ..

to raczej niepoprawny cylk kalibracji..
normalnie przechodzi przez wszystkie cztery..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6