Czyszczenie EGR [foto] –> MPV vs. otiks –> 1:2

Postprzez voytasf » 6 wrz 2012, 20:36

To ja dorzucę w temacie swoje trzy grosze :]

Zgodnie ze wskazówkami Kolegów forumowiczów – (dzięki wielkie :) )
zdemontowałem EGR poprzez wykręcenie szpilek. Nie obyło się bez paru "k." i "ch."
ale w końcu dałem radę co jak na moje doświadczenie w mechanice uważam za sukces – o yea! :)

Powód czyszczenia EGR – terkotanie w granicach obrotów 1600 – 2000 no i okopcone jego okolice.
Nie zauważyłem spadku mocy, aczkolwiek może nieco zbyt wysokie spalanie – 7,0 – 7,5 miasto to ok czy za dużo??

Po jego wyjęciu dokonałem przeczyszczenia, sprawdziłem kciukami jak chodzi i niby wszystko było ok. Po ponownym zamontowaniu popatrzyłem jak pracuje podczas gdy kolega naciskał pedał gazu. Wizualnie
EGR pracował równo a na ucho także i cicho. Skręciłem wszystko (osłony) na miejsce no i na jazdę testową. A podczas jazdy niestety okazuje się że znowu występuje to "terkotanie". Czy to oznacza uszkodzony zawór i radzicie zaślepić?

Trochę się wkurzyłem bo cała operacja zajęła mi 4h, po części dlatego że podkładka od EGR "magicznym" sposobem znalazła się pod spodnią osłoną silnika <glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 mar 2011, 12:52
Posty: 20 (1/0)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda 6 Kombi 03'
MZR-CD

Postprzez Kety » 6 wrz 2012, 21:17

voytasf napisał(a):Czy to oznacza uszkodzony zawór i radzicie zaślepić?

Wymien wezyk podcisnienia idacy do egra bo u mnie byl jakis stary i niedrozny. Inne wezyki tez mozesz powymieniac jesli masz czas i ochote :)
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez rdy » 7 wrz 2012, 11:40

[quote="voytasf"]
Powód czyszczenia EGR – terkotanie w granicach obrotów 1600 – 2000 no i okopcone jego okolice.
Nie zauważyłem spadku mocy, aczkolwiek może nieco zbyt wysokie spalanie – 7,0 – 7,5 miasto to ok czy za dużo??
/quote]

Spalanie w normie, a nawet troche za małe jak na miasto, nic tylko lać i jeździć:P
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez maromarcin » 7 wrz 2012, 16:02

Panowie gdzie kupujecie te wezyki podcisnienia? – na necie znajde je?–
kupujecie je na metry czy caly komplet mazdowski?

acha idzie 4 milimietrowy tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez Kety » 7 wrz 2012, 20:36

Idz do sklepu moto i kup na metry
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez voytasf » 8 wrz 2012, 16:30

rdy napisał(a):
voytasf napisał(a):Powód czyszczenia EGR – terkotanie w granicach obrotów 1600 – 2000 no i okopcone jego okolice.
Nie zauważyłem spadku mocy, aczkolwiek może nieco zbyt wysokie spalanie – 7,0 – 7,5 miasto to ok czy za dużo??
/quote]

Spalanie w normie, a nawet troche za małe jak na miasto, nic tylko lać i jeździć:P


Wow <jupi> a ja pazury zagryzałem czemu tak dużo :D

A tak konkretniej to tyle pali mi jak jeżdżę trochę delikatniej i bez szaleństw :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 mar 2011, 12:52
Posty: 20 (1/0)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda 6 Kombi 03'
MZR-CD

Postprzez kalatos » 10 wrz 2012, 10:10

W sklepie moto, kup porządniejszy troszkę. Średnica to 4mm. Ja kupiłem 2 metry, wymieniłem wszystkie i troszkę mi tylko zostało. Raz jeszcze wspomnę, motor dostał nowe życie, swojego samochodu nie poznaję :) Już nie wspomnę o tym, że błąd przestał się pokazywać :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez maromarcin » 4 paź 2012, 10:10

witam Panowie

przegladalem przewody i jeden byl wysuniety, skasowalem bledy i dopiero po 500 km wyskoczyly znowu bledy, dodam ze zauwazylem w przedziale 2-3 tys obrotow slyszalne terkotanie – czy to zawor egr, o ktorym wczesneij czytalem na forum ze tak moze sie dziac? – szukac drugiego – bo ten byl na wiosne czyszczony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez banko1 » 11 kwi 2013, 20:47

EGR.WYCZYSCIŁEM DZIEKI WYKRECENIU 2 SZPILEK.
banko1
 

Postprzez kubsztyk » 30 lis 2013, 21:49

Maksymalnie miesiąc temu zdemontowałem EGR i wyczyściłem w śroku na błysk. Dosłownie. Zauważyłem, że po tym zabiegu zawór nie otwiera się na wolnych obrotach i prawdopodobnie po przygazowaniu również. Czym może być to spowodowane? Czy powinienem psiknąć jakiś preparat smarujący w otwór króćca, na który nakłada się przewód podciśnieniowy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Janusz626 » 1 gru 2013, 22:54

Absolutnie żadnego smarowidła w trzpień EGRa... bo później się normalnie zapieka. Do wewnątrz smarowidlo również nie wskazane, im większa susza tym lepiej.
Jesli nie stwierdziles pracy EGRa przypatrz się jeszcze raz, jeśli się upewnisz w swoim przekonaniu ze nie pracuje sprawdź wezyki/salenoidy, jeśli nadal nie rusza się to sprawdź ręcznie czy dasz rade go ruszyć, ewentualnie duża strzykawka aby go nie wyjmować.
Jesli natomiast nie chce w ogóle się ruszyć może oznaczać ze jest zatarty np z powodu skrzywienia trzpienia...

...z 4X HD i Tap4...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez kubsztyk » 1 gru 2013, 23:21

Oczywiście, nie przeszło mi nawet przez myśl, żeby psikać coś w sam środek EGR, gdzie pracuje trzpień! Pytałem tylko, czy można jakoś nasmarować mechanizm podciśnieniowy w zaworze. Dwoma palcami da się ścisnąć grzybek tak, żeby się schował (czyli, żeby zawór się otworzył)
Janusz626 napisał(a):(...) Jesli natomiast nie chce w ogóle się ruszyć może oznaczać ze jest zatarty np z powodu skrzywienia trzpienia...

O Boziu Boziu co ja znowu narobiłem :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Janusz626 » 1 gru 2013, 23:52

W sam środek mam rozumieć w "gruszkę" ?.... to tez nie smarowac no bo po co, tam trzpienia nie ma, tzn jest jego zakończenie.
W sam środek w sensie tam gdzie widać trzpień czy od wewnątrz czy na zewnątrz EGRa tez nie smarować, tam od temperatury i samych spalin wewnątrz prawie zawsze smarowidlo się spala i efekt murowany bo sadze+smarowidlo=………
Ale jak piszesz ze pod palcem się rusza i w wezyku jest podciśnienie to może gruszka gumowa jest przerwana i podciśnienie ucieka, sprawdź strzykawką.

...z 4X HD i Tap4...
Ostatnio edytowano 2 gru 2013, 00:02 przez Janusz626, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez kubsztyk » 2 gru 2013, 00:01

W sam środek, to znaczy tam, gdzie pracuje trzpień. I wiem, że tam nie wolno. Ale myślałem o aplikacji czegoś w "gruszkę". Jest możliwość, że "gruszka" się rozszczelniła i podciśnienie ucieka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Janusz626 » 2 gru 2013, 00:05

Tak, oczywiście ze tak może być. Uszkodzenie mechaniczne lub chemiczne... bo ona nie do końca jest olejo/ropo odporna, czyli rozpuszczenie czy zdeformowanie gumowej gruszki jest jak najbardziej możliwe.
Sprawdź strzykawka, zrób podciśnienie i zobacz czy się podnosi.

...z 4X HD i Tap4...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez kubsztyk » 2 gru 2013, 17:09

Sprawdzałem przy użyciu dwóch różnych strzykawek i wężyka podciśnieniowego i za każdym razem EGR się nie otwierał po zassaniu powietrza strzykawką. Natomiast palcami da się wymusić ruch zaworu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Janusz626 » 3 gru 2013, 22:35

Strzykawka musi być około 80-100ml, dmuchnij przez wężyk do membrany i zobacz czy ucieka powietrze. Masz czujnik położenia EGRu ?

...z 4X HD i Tap4...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez kubsztyk » 3 gru 2013, 23:49

Nie mam czujnika, całe szczęście. Użyłem 2 strzykawki po 20-25ml, bo 100ml się rozkraczyła, ale zaopatrzę się w taką, bo się przyda na przyszłość i ponowię próbę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez korzeń » 29 maja 2014, 22:05

witam, jakoś mało fotek tu z czyszczenia EGRu w mazdach po lifcie, chyba że jest jakiś inny temat to będe wdzięczny za link.
Dzisiaj niestety wyskoczyła mi kontrolka DPF (miga), dodatkowo świeci MIL i autko w poślizgu... więc zdecydowałem odkręcić ten zawór i go przeczyścić, może ktoś potwierdzić czy aby dobrze go zlokalizowałem?
Z śrubami 3,4,5,6 w miarę problemów nie ma a czykolwiek z 6 było by ciężko, ale z definitywnym odkręcaniem wstrzymałem się aż do momentu kiedy będę miał pewność że do wszystkich ''dojdę'' no i tu poległem, 2 okazała się za ciężka, pomimo zdemontowania filtra powietrza z obudową i gumowego węża od niego, może ma ktoś patent na odkręcenie tego... będę wdzięczny za podpowiedzi
Załączniki
egr.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2010, 23:52
Posty: 11
Skąd: Będzin
Auto: MAZDA 6 GG/GY DIESEL 2.0 2007

Postprzez timmy666 » 28 lip 2014, 19:16

Witam serdecznie,

Odświeżę temat, ponieważ wystąpił u mnie problem z EGR'em. Dwa lata temu pomogła wymiana wężyków, jednak tym razem to nie w tym leży problem, zastosowałem się do rad użytkownika Janusz626 i kupiłem strzykawkę 100 ml, aby wytworzyć podciśnienie i okazało się, że EGR się otwiera bez większych problemów tak więc wychodzi na to, że jest sprawny. Teraz jestem w kropce bo nie wiem co dalej sprawdzić, znaczy domyślam się, że to cudo do którego leci ten wężyk od EGR'a, ale co to jest i jak to sprawdzić to nie mam pojęcia, może ktoś już przerabiał ten problem i mógłby mi podpowiedzieć ;).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2010, 12:12
Posty: 63
Skąd: Ostrołęka/Okolice
Auto: M6 GY 2.0 MZR-CD 2003 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6