Czyszczenie EGR [foto] –> MPV vs. otiks –> 1:2

Postprzez krystof » 11 lut 2008, 17:15

kurde ... im więcej czytam, tym większego doła łapię ... bo:
– dowiaduję się więcej rzeczy, o których nie mam i nie będę zielonego pojęcia
– wizualizuję sobie, co może się stać z moją mpv i jak sobie w tej sytuacji nie poradzę <glupek2>

pewnie przed wyjazdem (w lipcu) poproszę was o link lub spis rzeczy, na które mechanik powinien zwrócić uwagę ... (do tej pory sprawdzałem tylko płyny i klocki) przed zrobieniem wakacyjnych 7 tysięcy kilometrów ...

a tym czasem:
– jak było zimno (z 2 – 3 tygodnie temu) po zapaleniu mazdy wydobywał się z niej (jak stała, na jałowym) wstrętny dźwięk – taki huk, jakby ktoś toczył metalowe, ciężkie koło ... po rozgrzniu to ustawało ... co to mogło być i czy się tym martwić?
– teraz z kolei, od kilku dni, jak auto jest zimne, to przez pierwsze kilometry, przy depnięciu (1800-2300 obrotów) coś lata w silniku, jakby mi siętam szmata zaplątała ;)

wkurza mnie to, bo w poprzednich autach (benzyniakach) nie miałem żadnych takich odgłosów ...

że już nie wspomnę, że cr pracuje, jak traktor – nawet się dzis z kumplem wykłucałem, że to cr, bo on twierdził, że klekot zwykły, bo cr inaczej brzmią

macie na to wszystko jakąś teorię, która nie kosztuje milion bongodolarów u mechanika z ASO? :@)

no to się komuś zwierzyłem ;@) ... pozdrov, krystof
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez Grzyby » 11 lut 2008, 19:11

krystof napisał(a):wstrętny dźwięk – taki huk, jakby ktoś toczył metalowe, ciężkie koło ... po rozgrzniu to ustawało ... co to mogło być i czy się tym martwić?

wg mnie to webasto – ono tak huczy
No i to że jak się silnik rozgrzał i ustawało to też za tym przemawia.


krystof napisał(a):że już nie wspomnę, że cr pracuje, jak traktor

po mojemu zawory do regulacji – a jak się nie poprawi to myśleć dalej ;)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez xANDy » 11 lut 2008, 21:07

krystof – objawy (hałas i terkot) nie jest właściwy dla tego silnika. Każdy CR szczeka jak jest lodowaty ale to ustępuje dość szybko. Webasto jak się załączy to huczy jak odkurzacz – trudno pomylić z traktorem. Inne objawy (szmata itp.) wskazują jednak, że powinieneś zawieźć mazdę do kogoś, kto zna się na tym silniku (choćby dobrego użytkownika mazdy z podobnym motorkiem) aby posłuchał, pomacał i coś rzekł inteligentnego. W 3mieście jest pewnie sporo użytkowników mazdeczek (szóstek) z tym motorkiem (121, 136 lub 143 – to ten sam silnik).
krystof napisał(a):bo on twierdził, że klekot zwykły, bo cr inaczej brzmią
Prawdą jest, że japońskie silniki zawsze brzmią inaczej niż europejskie – dotyczy to wszelkich modeli: japoński wtrysk pośredni brzmi inaczej niż europejski, japoński TDI terkocze inaczej jak europejski i japoński CR też brzmi inaczej jak europejski. Ale skala tego (porównanie co "zwykłego" TDI) wskazuje na prawdopodobnie nie wyregulowane zawory).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez krystof » 12 lut 2008, 10:04

Dzięki za wskazówki.
W przyszłym tygodniu wybieram się "na rozrząd" i tam dam posłuchać mazdę mechanikowi. Szkoda tylko, że będzie rozgrzana, ale liczę, że co dobre ucho, to dobre ucho :@)

Odkurzacz webasta słyszę i do tego dźwięku już się przyzwyczaiłem.
To huczenie, którego już w zasadzie nie ma (było, jak było zimno), to było takie bardziej zbliżone do dźwięku hamowania na zużytych hamulcach (ale nie pisk) – tak, jakby coś sunęło po metalu – jak huczenie wagonów trochę, czy coś w tym stylu – miałem wrażenie, że wydobywa się spod samochodu (tak w połowie auta, za przednimi drzwiami), ale spod maski też ... ufff ... ale opis ;@)

A jeśli chodzi o terkot – mechanik (chwała mu za to, że nie chciał diagnozować na telefon) mówi, że może bardziej pompa wody niż zawory ... Ale mówi, że musi posłuchać na żywca.

A tak na marginesie – jeśłi nie robicie tego samemu – ile płacicie za wymianę rozrządu (bez pompy)? Bo ja mam propozycję za 350,–?

Pozdrov, Krystof
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez xANDy » 12 lut 2008, 10:10

krystof napisał(a):ile płacicie za wymianę rozrządu (bez pompy)? Bo ja mam propozycję za 350,–?
Rozumiem, że mowa o samej robociznie a nie o częściach ;P
Taki koszt wymiany nie jest chyba wysoki (nie wiem jakie masz ceny w swojej okolicy), ale same części to ok 1000-1800zł, zależy co, jak i gdzie kupisz (mowa oczywiście o oryginałach).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez krystof » 12 lut 2008, 11:15

Alo,
rozrząd sobie sprowadziłem od Helmutów za ok 180 euro (bez pompy), więc wyszło mi 650,–.
A mowa, oczywiście, o robociźnie. Z tym, że teraz widzę, e pytanie raczej "z głupich", bo i tak tam wymienię :@), pozdrov, Krystof
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez xANDy » 15 lut 2008, 16:34

W tym rozrządzie (założę się), że nie ma hydronapinacza :]
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez syberek1 » 15 lut 2008, 23:48

nie łape tego jak można wymienić rozrząd nie zmieniając hydronapinacza jak to własne on jest w 90% przypadków odpowiedzialny za zniszczony motor <killer> <jelen>
Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 16:32
Posty: 130
Skąd: starachowice
Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM

Postprzez szoszon1983 » 17 lut 2008, 17:33

Ja dziś zaślepiłem swój EGR, poszło łatwiej niż koledzy pisali.
Najpierw poluzowałem tą dużą śrubę, potem odkreciłem te dwie mniejsze śruby-tak właśnie nie nakrętki na szpilkach tylko śruby. Potem odpiąłem podciśnienie i wtyczkę. Wypłukałem zawór rozpuszczalnikiem, potem złożyłem wszystko do kupy dokłądając zaślepkę.
Zaślepkę wyciąłem z puszki po importowanym piwie "Tystkie" ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez nick555 » 17 lut 2008, 22:18

tyskie ponad wszysstkie. Zabiją mnie tu ale powiem że znam dużo aut i dużo mazd z nie wymienionym hydronapinaczem i nic się im nie dzieje a dochodzą rocznie do 60kkm...
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2008, 11:18
Posty: 39 (1/1)
Skąd: Lublin/Bełsznica
Auto: Premacy 2.0 DiTD '99
3 BL 2,0 Disi '10

Postprzez xANDy » 17 lut 2008, 23:01

szoszon1983 napisał(a):Zaślepkę wyciąłem z puszki po importowanym piwie "Tystkie"

Za cienka – może niestety przepalić po czasie.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez szoszon1983 » 17 lut 2008, 23:53

xANDy napisał(a):
szoszon1983 napisał(a):Zaślepkę wyciąłem z puszki po importowanym piwie "Tystkie"

Za cienka – może niestety przepalić po czasie.


Jak miałem astrę, to na forum astry sporo osób używało właśnie puszki po piwie i nic sie nie przepalało, a tam EGR jest bliżej wydechu, a i w silniku na noPb temperatura jest wyższa, a nic się nie przepalało. Żeby się przepaliło to temperatura musi prekroczyć 400'C (nie wiem dokłądnie jaki to stop aluminum).

Ale nie ma co spekulować, za 2 miesiące i tak bedę musiał ją wyjąć, żeby madzia zaliczyła przegląd, to sie dowiemy, czy to wystarczy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez szoszon1983 » 2 mar 2008, 22:08

Teraz ciekawa rzecz-komputer czasami wywala błąd, że niewystarczający przpływ przez EGR. Dzieje sie tak, przy spokojnej jeździe na 5tym biegu przy około 1500obr. Podejrzewam, że wtedy właśnie doładowanie jest zerowe (znaczy silnik ani nie "zasysa powietrza sam, ani nie jest doładowywany), może wtedy właśnie otwiera się zawór, a przy zaślepionym nic się nie dzieje, więc wywala błąd.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez Pawnik » 2 mar 2008, 23:49

Zaślepienie EGR w CiDT powoduje błędy kompa, ponieważ sterowanie silnikiem wisi na CAN-ie. W DiTD nie było CAN-a, więc i błędów nie było....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez nightcomer » 3 mar 2008, 02:03

a czy to po chrzescijansku blokować recyrkulacje spalin i powiększać zatruwanie środowiska?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez kubatura » 3 mar 2008, 14:06

Zgadzam sie z nightcomerem. Pomyslcie o waszych dzieciach bezboznicy!!

Pawnik: CAN nie ma tu nic do rzeczy. Magistrala tylko przesyla dane. Kwestia jest w sposobie kontrolowania pracy EGR. Najprawdopodobniej diagnostyka pracy zaworu oparta jest na analizie kilku sygnalow (nie tylko polozenia zaworu, ale np. cisnienia w ukladzie dolotowym). Ale w tej kwestii niech sie specjalisci wypowiedza.
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2007, 19:40
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Auto: Bylo: 626 GF DiTD F/L

Postprzez deha » 3 mar 2008, 14:50

szoszon, widzę, że Ty również z UK
ja za miesiąc na przegląd i też będę musiał wyciągnąć zaślepkę
ale wiesz może jakie parametry spalin kontrolują tutejsze MOTy?
bo w Polsce przy zaślepionym EGR spaliny były w normie,
ale u nas badają tylko zadymienie
a jak jest w UK? i czy przy zaślepionym EGR będą problemy, żeby przejść MOT?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 20:53
Posty: 35
Skąd: Leeds - UK
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136KM 2003

Postprzez szoszon1983 » 3 mar 2008, 21:48

deha napisał(a):szoszon, widzę, że Ty również z UK
ja za miesiąc na przegląd i też będę musiał wyciągnąć zaślepkę
ale wiesz może jakie parametry spalin kontrolują tutejsze MOTy?
bo w Polsce przy zaślepionym EGR spaliny były w normie,
ale u nas badają tylko zadymienie
a jak jest w UK? i czy przy zaślepionym EGR będą problemy, żeby przejść MOT?


szczerze to nie wiem, bo jeszcze nigdy auta na mot nie prowadziłem. Prawdopodobnie sprawdzają %CO i NOX-do obydwu potrzebny jest sprawny katalizator, do drugiego też EGR, jeśli NOX'ów nie sprawdzają, to EGR'a można zostawić zaślepionego. Jak dowiem się coś więcej to się odezwę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez darrecki » 3 mar 2008, 23:04

szoszon1983 napisał(a):
deha napisał(a):szoszon, widzę, że Ty również z UK
ja za miesiąc na przegląd i też będę musiał wyciągnąć zaślepkę
ale wiesz może jakie parametry spalin kontrolują tutejsze MOTy?
bo w Polsce przy zaślepionym EGR spaliny były w normie,
ale u nas badają tylko zadymienie
a jak jest w UK? i czy przy zaślepionym EGR będą problemy, żeby przejść MOT?


szczerze to nie wiem, bo jeszcze nigdy auta na mot nie prowadziłem. Prawdopodobnie sprawdzają %CO i NOX-do obydwu potrzebny jest sprawny katalizator, do drugiego też EGR, jeśli NOX'ów nie sprawdzają, to EGR'a można zostawić zaślepionego. Jak dowiem się coś więcej to się odezwę


Bylem swoja Mazda na MOT, sprawdzaja jedynie "smoke test". Wiec wg mnie EGR moze byc zaslepiony, wynik bedzie lepszy :)
Natomiast jak bylem benzyniakiem, sprawdzali emisje spalin (ten sam zaklad).
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3132 (49/161)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez DieselFan » 6 mar 2008, 16:42

być może odpowiedź na moje pytanie będzie dla Was oczywista... w mojej 626 spaliny śmierdzą. jak stanę za uruchomionym samochodem,czuję sie jakbym stał za 30-letnim autobusem. nie dymi,ale śmierdzi. czy to wina EGR? i czy stan EGR ma wpływ na głośność silnika i jego drgania?

dziękuję za odpowiedzi.
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6