Tylny Stabilizator Swap za male pieniadze kto wie ?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez szumki44 » 9 mar 2013, 03:12

Witam naczytalem sie naszukalem i malo znalazlem :)
Jak zastapic tylny stabilizator ? czym grubszym ?

hazu cos wykombinowal :)
damianmx6 wsadzil 22mm ( nie wiem jaki czekam na odpowiedz) OK juz sie dowiedzialem Addco z usa :)
onyx wsadzil GG2A-28-151 gdzie jedyny jest na ebayu za 100usd ( to juz wole w aso kupic :P )
a chlopaki z forda probe nawet nie wymieniaja :D

Szukam i szukam bo juz niedlugo cala zawiecha leci do wymiany i odrazu zajol bym sie stabem

Ktos ma jakies pomysly ?
Ostatnio edytowano 9 mar 2013, 11:08 przez szumki44, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez voytecku » 9 mar 2013, 10:20

Powinien pasowac taki z amerykanskiej 626 2001-2002.

Mozesz zapodac linka do tego z eBaya?

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez szumki44 » 9 mar 2013, 10:44

ja szukam tu w polsce :P w miare cenowo jak nie to trudno trzeba bedzie wylozyc te 400pln

TO jest ten co mowil onyx :)

juz sprzedany ale link
http://www.ebay.com/itm/01-03-Mazda-Maz ... 7675.l2557

sa jeszcze drozsze na ebayu np takiej firmy : Addco itp ...

Tutaj polecam zobaczyc filmik do konca :) fajnie pokazane dlaczego sie nie spawa stabilizatorow i dlaczego musza byc jednolite ^_^
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... paSAk1oDQg


tutaj jeszcze mam ten
http://www.ebay.com/itm/00-01-02-MAZDA- ... a8&vxp=mtr


Jeszcze sa stabilizatory na polskim rynku za 50 pln ale trzeba by bylo uciac go w miejscu zaznaczonym i pozniej dac na prase i zrobic mocowania na laczniki tyle ze pewnie te prasowane nowe otwory szybko sie wyrobia i bedzie luz? wiec mozna by bylo obciac stare i wsunac jeden w drugi i tez sprasowac i przyspawac ale takie rozwiazanie tez pewnie nie zda egzaminu :)

A jak zostawimy tak jak jest to laczniki trzeba by bylo dluzsze wziac tyle ze stab by byl wygiety w strone drogi i przeswit sie by zmiejszyl i mozna by bylo czyms zahaczyc :) Chyba ze sie myle :P

626 2000.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez szumki44 » 22 mar 2013, 20:18

A wiec tak :P kupujemy staba z 626 2000 R jak na obrazku :)

Odcinamy jak na obrazku :)

Idziemy do kowala ktory nam to sklepie :) (nowe oczka)
Idziemy do zakalu gdzie maja gietarke hydrauliczna :) wyginamy po 2 cm na rogach :D

3 wkladamy gotowy stab do samochodu i cieszymy sie 16mm :) stabem :) przy okazji mozna pomalowac:)

Nie puka nie stuka :) poki co nie urywa lacznikow (mam przejechane 40 km)

Wrazenia ? Przecinak do zakretow . Smiesznie troche bo odrazu prostuje kierownice po puszczeniu jej tak jak by hmm wziac kierownice z konsoli do gier ktora ma ustawione ze odkreca sie do centralnej pozycji...

Wady ? hmm poki co nic :)
-Troszke nadsterowny po odpuszczeniu gazu (sprzydala by sie szpera w skrzyni)
Zalety ?
-Fajnie tnie zakrety
-Tyl troche jak by chcial drifta zrobic :) ale sie trzyma lepiej
-Przod mniej ucieka

Ogolnie 16mm wystarcza na maxa do jazdy codziennej Grubszego nie ma co pakowac bo roznica i tak jest bagatelna w odczuciu

Jazda bez stabilizatora jest ukropienstwiem ja jedzilem tak 100 km kazdy zakret nie szybciej niz 25/h bo balem sie ze postawi auto na bok !! A to tylko tylny zdemontowany odziwo bo przedni seria:)


st3.jpg
st2.jpg
st.jpg


Dopisano 22 mar 2013, 19:21:

Aha koszta :P
Stab + wysylka alleg.. 50 zl
Kowal (na piwo ) 10 zl
Giecie (na piwo ) 10 zl
Farba 4 zl antykorozyjna czerwona :)
Gumy stabilizatora ( 22 )
Laczniki zostawilem stare sprawne :)

Lacznie 100 pln damy rade:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kamilspider » 22 mar 2013, 22:50

Za dużo zachodu ;) a poza tym miałeś u kogo za takie małe pieniądze to przerobić :P
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 23 mar 2013, 08:30

Czy za duzo zachodu ? Ja lubie cos majsterkowac przy samochodzie :) Jazda + Upgrade = Zabawa :)

Tu racja ale powiem Tobie tak ;) poszukaj kowala artystycznego :) i napewno jakis zakladzik znajdzie sie obok ciebie gdzie maja chociaz prase hydrauliczna do giecia :)

W Koninie masz 3 kowali :P i on napewno tez ma prase do wyginania

Albo kup od Forda Ka jak mowiles sam ;p i wsadz;p przymierz;P jak bedzie PnP to bedzie hit jak swap hamulcow;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kamilspider » 23 mar 2013, 09:42

Konieczna jest prasa? Nie można podgrzać i zakrzywić ręcznie?
Ktoś może potwierdzić czy przedni stab od starego forda KA będzie pasował na tył do MX6?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 23 mar 2013, 10:00

podgrzac i zakrzywic odpada :) :P ja probowalem w piwnicy miedzy cegly wsadzilem i pchalem:P jedyne co to wyrwalo 3 cegly:D nie ma szans :) bez Maszyny sie nie obejdzie i na zimno :)

Wystarczy wygiac po 2 cm na ramieniu i uszy wykuc pod katem kilku stopni ( na wzor starego :) )
I zastosowac mozna mozna wtedy 180siatki laczniki :) badz bardziej wygiac i dac seryjne...

Ja bede wkladac 180siatki bo nie chcialem przegiac z wygieciem. mi brakuje jeszzce 1 cm zeby bylo idealnie wiec wole wsadzic laczniki . Teraz jedze na starych zeby sprawdzic czy nie rozerwie :) poki co o nic sie nie obija ... Jeszcze dla testu pracy wezme kamerke zamontuje pod zawieszeniem i nagram jak to pracuje by upewnic sie bardziej:)

tu laczniki 180 i zwykle tylne. Zdjecia pogladowe !! :)
lacznike34.jpg
i-teknorot-lacznik-stabilizatora-mazda-323f-bj-09-98-12-00.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kamilspider » 23 mar 2013, 10:15

Myślę, że jakby podgrzał palnikiem do białego to by się bez większego problemu dało skrzywić ;)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 23 mar 2013, 13:38

i tak samo by bylo jak by wystygnol ;p bez problemu 1 dziura i by sie wygiol :D

przewin do 1:30 :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... paSAk1oDQg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez sewa » 14 kwi 2013, 21:49

Jesteś pewny tego rozwiązania? Trochę rzeźbienia przy tym jest. Jestem ciekawy długoterminowego użytkowania.

Ps. A przedni od czego zapożyczyłeś (grubszy)?
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2009, 12:53
Posty: 1857 (1/26)
Skąd: Toronto
Auto: MX6 KL '92

Postprzez szumki44 » 15 kwi 2013, 01:36

przedni jest seryjny tylny sprawuje sie znakomicie a mecze go na maxa :) i nic nie urwalo :)

Co tu ma sie popsuc ? jest wygiety na zimno :) uszy wykute :) wiec jest jak seria. Wymiar prawie standardowy . Wiec nic tylko kupic od toyoty laczniki i po sprawie :) dla mnie rewelka cena tania wiec nic nie zaszkodzilo sprobowac

tutaj jeszcze 1 cieakwy z wygladu tylko trzeba by bylo pokombinowac zeby to upchac :)
http://allegro.pl/stabilizator-drazek-p ... 55181.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kamilspider » 15 kwi 2013, 05:48

Tylko powiedz jeszcze, że auto teraz na pewno lubi bardziej zarzucać tyłem :P
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez sewa » 15 kwi 2013, 10:46

To kiedy organizujesz zakup grupowy na tylne staby? :P
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2009, 12:53
Posty: 1857 (1/26)
Skąd: Toronto
Auto: MX6 KL '92

Postprzez szumki44 » 15 kwi 2013, 14:06

Ja ten stabilizator wzielem z wesrji Eu i go przerobilem :) jest 16mm ten z rx8 trzeba by bylo pomierzyc ale tez wymaga przerobek wiec sadze ze ten rx8 za mocny i urwie laczniki :)

Co do wypowiedzi Kamila Spidera :D Co do zarzucania tylem hmm ciezko okreslic bo usztywnienie stabilizatorem tylu powoduje ze auto robi sie nadsterowne :) a bez staba jest podsterowne..

Slabszy stabilizator daje nam komfort bo na twardszym wjedzajac w dziure lewym kolem to wtedy prawe tez odskakuje i jest uczucie wielkiego [tiiit]:D

Ogolnie dla mnie rozwiazanie 16mm jest super do jazdy na codzien .
Jazde bez stabilizatora Odradzam strach przy 30km wejdz w rondo a przy 40km na skrzyzowaniu moze grozic wypadkiem badz postawieniem samochodu na 2 kola :) jak w przypadku Citroena Nemo :D na testu losia :D http://www.youtube.com/watch?v=LcM9hkWrImU tu filmik :D

Ja jak cos moge wam odgiac te staby i zaoczkowac :) chyba ze zajme sie pozniej zestawami :D jak ktos by byl by chetny :D to moge zajac sie tym :D haha :D tyle ze koszta beda takie

I ciekaw jestem czy ktos da 300 zl za taki zestawik :) Plug n Play
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez sewa » 15 kwi 2013, 18:04

Ja wiem, śledzę temat. Też sobie zrobię 16mm – tyle myślę, że będzie do jazdy codziennej ok.
Tylko muszę poszukać jakiegoś kowala w okolicy.

Pozdro.
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2009, 12:53
Posty: 1857 (1/26)
Skąd: Toronto
Auto: MX6 KL '92

Postprzez szumki44 » 15 kwi 2013, 19:23

nie wiem czy 16 czy 22 czy 100mm :) jakie ma wplywy. Ale nie pamietam ktos pisal ze 22mm jest w stanie urwac laczniki. wiec sadze ze za mocny badz za slabe laczniki :)

16 mm to akurat taki wzielme bo mniej wiecej wyliczylem ze podejdzie na wzor :)

i mecze go wiec poki co nic nie peklo.

Co do kowala to musisz szukac kowala artystycznego tak to sie teraz nazywa :)

a wygiecie ? niestety prasa :) bo domowym sposobem ciezko bedzie.
Ten z 2000r mazdy jest szerszy o 2cm po bokach ale wystarzcy dac te laczniki odwrocone do siebie i po sprawie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez DamianMX6 » 22 kwi 2013, 18:55

szumki44 napisał(a):nie wiem czy 16 czy 22 czy 100mm :) jakie ma wplywy. Ale nie pamietam ktos pisal ze 22mm jest w stanie urwac laczniki. wiec sadze ze za mocny badz za slabe laczniki :)


No to ja mam chyba jakiś zepsuty stabilizator 22mm bo mi nic nie urywa <oczko> a łączniki mam zwykłe.

Myślę że jeśli juz miało by urwać to tylko podczas ostrych zabaw na torze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez szumki44 » 22 kwi 2013, 22:39

no to widzisz moze ktos mial po prostu za 20 pln lacznik :D i takie efekty :) Ogolnie moje odczucie jest ze grubszy od seryjnego daje juz duza roznice odczowalna w jedzie czasami na plus czasami na minus :) zalezy jak na to patrzec ogolnie jest wiedcej +++
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6