Kolektor 4-2-1 – Mazda 323F BA Z5
1, 2
Siema Mazdziarze
planuje wymianę kolektoru wydechowego z seryjnego na 4-2-1 w silniku 1.5 16v, tyle co wiem że w sprzedaży nie dostanie tej części. Kto posiada taki kolektor fajnie żeby opowiedział jaka droga mnie czeka. Ile to może w przybliżeniu kosztować.
Ostatnio edytowano 22 kwi 2013, 00:16 przez Rafał_, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawienie tytułu
Powód: Poprawienie tytułu
- Od: 20 gru 2011, 11:00
- Posty: 75
- Skąd: Ostrołęka
- Auto: Mazda 323F ba 96r. Z5
Bartg nie przesadzaj... tylko honda i honda... też miałem honde jak byś wiedział i nie ma silnika który nie da się modować. Są takie Z5 które mają 113KM i 158Nm , i to na LPG, więc dla chcącego wszystko jest możliwe.
- Od: 20 gru 2011, 11:00
- Posty: 75
- Skąd: Ostrołęka
- Auto: Mazda 323F ba 96r. Z5
Hmm wszystko fajnie, ale stawiam przy tym co zrobił i wystroił max 95-97 koni na normalnej hamownii.
Przykładowo lata temu:
Auto: Mazda 323F BA 1500 '95
Modyfikacje: airbox simota+dolot, kolektor wydechowy 4-2-1, końcowy tłumik ulter, kat wrócił na swoje miejsce...
Wynik pomiaru:
-pierwszy pomiar; 97HP@5984 i 130Nm@4057
-drugi pomiar; 96HP@5832 i 129Nm@4947
Uwagi : na kołach 195/50r15
Z tego co wiem dobiło chyba do 99 koni i ktoś dał sobie spokój z rzezbieniem w tym. Jasne, że każdy silnik da się modować, tylko np d15 w Hondzie na takie mody zareagowałoby przyrostem 20 koni, a nie 8, stąd nikt nie bawi się w poważne mody Z5.
Przykładowo lata temu:
Auto: Mazda 323F BA 1500 '95
Modyfikacje: airbox simota+dolot, kolektor wydechowy 4-2-1, końcowy tłumik ulter, kat wrócił na swoje miejsce...
Wynik pomiaru:
-pierwszy pomiar; 97HP@5984 i 130Nm@4057
-drugi pomiar; 96HP@5832 i 129Nm@4947
Uwagi : na kołach 195/50r15
Z tego co wiem dobiło chyba do 99 koni i ktoś dał sobie spokój z rzezbieniem w tym. Jasne, że każdy silnik da się modować, tylko np d15 w Hondzie na takie mody zareagowałoby przyrostem 20 koni, a nie 8, stąd nikt nie bawi się w poważne mody Z5.
Jasne, że każdy silnik można pomodzić tylko rodzi się pytanie czy jest sens. Żeby wycisnąć np. 110 koni trzeba by wyłożyć trochę kasy (obstawiam że minimum 2-2,5kpln), no chyba że robisz wszystko sam to można się bawić.
Jedyny problem jest taki że po zrobieniu np. kolektora, wałków, obróbki głowicy itp. nie uzyskasz nawet seryjnej mocy zdrowego BP którego koszt swapu powinien się zamknąć w 1500plnów (z dużym zapasem).
Jedyny problem jest taki że po zrobieniu np. kolektora, wałków, obróbki głowicy itp. nie uzyskasz nawet seryjnej mocy zdrowego BP którego koszt swapu powinien się zamknąć w 1500plnów (z dużym zapasem).

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Po pierwsze nie chce robić swap – a , doskonale zdaje sobie sprawę że to najkrótsza droga na podniesienie KM. Ale co z tym idzie wymiana hamulców na większe i cały osprzęt tak żeby to miało ręce i nogi itp. I ten koszt 1500 to dopiero początek schodów ...
A mój silnik jest z świetnej kondycji i tym bardziej ten fakt wymiany na inny mnie zniechęca.
Mi wystarczy poprawić fabrykę żeby silnik lepiej oddychał. I nie oczekuje że zaraz mi wskoczy 20PS jak pisze Bartg w przypadku hondy... bo zadowoli mnie fakt, jak będzie 8 – 10PS.
I satysfakcja że sam to zrobiłem
A co do wątku to jeśli macie dalej pisać co mam zrobić to zachowajcie dla siebie...
Bo interesują mnie konkrety które jeszcze nikt nie pisał.
A mój silnik jest z świetnej kondycji i tym bardziej ten fakt wymiany na inny mnie zniechęca.
Mi wystarczy poprawić fabrykę żeby silnik lepiej oddychał. I nie oczekuje że zaraz mi wskoczy 20PS jak pisze Bartg w przypadku hondy... bo zadowoli mnie fakt, jak będzie 8 – 10PS.
I satysfakcja że sam to zrobiłem
A co do wątku to jeśli macie dalej pisać co mam zrobić to zachowajcie dla siebie...
Bo interesują mnie konkrety które jeszcze nikt nie pisał.
- Od: 20 gru 2011, 11:00
- Posty: 75
- Skąd: Ostrołęka
- Auto: Mazda 323F ba 96r. Z5
No masz konkrety wyżej jakie mody dały jaki przyrost w BA. Wykres niestety zniknął podobnie jak jego autor. Nikt się specjalnie bardziej nie bawił w mody, bo się nie opłaca, jak za 1500 kupisz rozbite 1.8 na przekładkę.
to był keel teraz ma nick MIRU i rzeźbi Kf + turboBartg napisał(a):No masz konkrety wyżej jakie mody dały jaki przyrost w BA. Wykres niestety zniknął podobnie jak jego autor
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8674 (86/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Skoro nie chcesz przyjmować rad to po co ten temat?
Jak chcesz, żeby z5 lepiej "oddychało" to zakładaj stożek i ciesz się fajnym dźwiękiem – tylko czasem o hamownie nie zahaczaj.
Co do kolektora – kup seryjny za pare złotych, odetnij flansze i reszte wyspawaj – pobaw się w rzeźbiarza.
Wieki temu "Miły200" robił kolektor do z5. I z tego co pamiętam od innego auta dopasowywał / przerabiał – musisz go zapytać dokładnie co i jak.
Peace.
Jak chcesz, żeby z5 lepiej "oddychało" to zakładaj stożek i ciesz się fajnym dźwiękiem – tylko czasem o hamownie nie zahaczaj.
Co do kolektora – kup seryjny za pare złotych, odetnij flansze i reszte wyspawaj – pobaw się w rzeźbiarza.
Wieki temu "Miły200" robił kolektor do z5. I z tego co pamiętam od innego auta dopasowywał / przerabiał – musisz go zapytać dokładnie co i jak.
Peace.


- Od: 2 wrz 2009, 12:53
- Posty: 1857 (1/26)
- Skąd: Toronto
- Auto: MX6 KL '92
Lepiej juz zamówić flanszę i jaks kolektor kupic co w serii wychodziły 4-2-1
Tak jak pisali koledzy wczesniej,
mialem 4-2-1 na zamówienie +sport kat+dolot+wydech cały na fi50mm i kilka puszek koncowych do testów (z V6, 50mm przelot i ulter dual )
o kosztach nie wspomnę, taniej byłoby chyba soft turbo zrobić






jakos to się odpychało ale szalu nie było
szkoda czasu, kasy i nerwow na dłubanie przy tym silniku

Tak jak pisali koledzy wczesniej,
mialem 4-2-1 na zamówienie +sport kat+dolot+wydech cały na fi50mm i kilka puszek koncowych do testów (z V6, 50mm przelot i ulter dual )
o kosztach nie wspomnę, taniej byłoby chyba soft turbo zrobić






jakos to się odpychało ale szalu nie było
szkoda czasu, kasy i nerwow na dłubanie przy tym silniku
Dzięki MIRU za odzew
, i za to że podzieliłeś się swoją wiedza o tym silniku. Na pewno jest to prawda,że te modyfikacje mało poprawią moc, widząc jak idzie po wszystkim modyfikacją... trochę lepiej... i dla tego wymienię tylko dwie rzeczy kolektor na 4-2-1 i dam airbox simoty , na tym już zaprzestane. To nie będzie dużo kosztować a silnik zawsze będzie miał lżej. Widząc ile Ty w niego włożyłeś części, a przyrost jest znikomy.
Dziękuje wszystkim za pomoc
Dowiedziałem się chyba wystarczająco co najważniejsze na ten temat.
Więc uważam ten temat za zamknięty.

Dziękuje wszystkim za pomoc
Dowiedziałem się chyba wystarczająco co najważniejsze na ten temat.
Więc uważam ten temat za zamknięty.
- Od: 20 gru 2011, 11:00
- Posty: 75
- Skąd: Ostrołęka
- Auto: Mazda 323F ba 96r. Z5
Poważnych może nie da, ale w połączeniu ze skrzynią od B3 i zadbanym motorem daje w 323C 9.61 na gtechu
Czyli jakieś 0.5s więcej w F z racji masy zapewne.
Postaram się u siebie zmierzyć czas do setki, niestety 100 osiągam na trójce więc rewelacji nie będzie. Przy okazji nagram jakiś filmik jak to jedzie. U mnie oprócz wydechu, zmiany zaszły w głowicy i CR przekraczający 11:1 zapewne dał więcej niż 1-2 KM ale to na końcu wyjdzie na "normalnej" hamowni. A nawet jak nie będzie tych 110KM to nic się nie stanie bo jednak dłubanie to sama przyjemność
Większa niż swapy, które też mam za sobą.
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje