Kolektor 4-2-1 – Mazda 323F BA Z5

Postprzez Namiot_N1 » 10 kwi 2013, 13:43

Siema Mazdziarze :) planuje wymianę kolektoru wydechowego z seryjnego na 4-2-1 w silniku 1.5 16v, tyle co wiem że w sprzedaży nie dostanie tej części. Kto posiada taki kolektor fajnie żeby opowiedział jaka droga mnie czeka. Ile to może w przybliżeniu kosztować.
Ostatnio edytowano 22 kwi 2013, 00:16 przez Rafał_, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawienie tytułu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2011, 11:00
Posty: 75
Skąd: Ostrołęka
Auto: Mazda 323F ba 96r. Z5

Postprzez Bartg » 10 kwi 2013, 13:49

Lepiej kupić rozbite 1.8 i zeswapować, niż bawić się w wałki czy kolektory w Z5, to nie Honda, że nagle będzie 120 koni.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Namiot_N1 » 10 kwi 2013, 18:17

Bartg nie przesadzaj... tylko honda i honda... też miałem honde jak byś wiedział i nie ma silnika który nie da się modować. Są takie Z5 które mają 113KM i 158Nm , i to na LPG, więc dla chcącego wszystko jest możliwe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2011, 11:00
Posty: 75
Skąd: Ostrołęka
Auto: Mazda 323F ba 96r. Z5

Postprzez Beny » 10 kwi 2013, 18:49

Pokaz mi z5 z taka mocą potwierdzone wykresem z hamowni. Co do kolektorów zapytaj kolegę Miru miał w z5 takie.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Namiot_N1 » 10 kwi 2013, 19:34

mówisz i masz, Z5 kolegi rider143 z forum, i sam zobacz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2011, 11:00
Posty: 75
Skąd: Ostrołęka
Auto: Mazda 323F ba 96r. Z5

Postprzez Bartg » 10 kwi 2013, 20:12

Hmm wszystko fajnie, ale stawiam przy tym co zrobił i wystroił max 95-97 koni na normalnej hamownii.
Przykładowo lata temu:
Auto: Mazda 323F BA 1500 '95
Modyfikacje: airbox simota+dolot, kolektor wydechowy 4-2-1, końcowy tłumik ulter, kat wrócił na swoje miejsce...
Wynik pomiaru:
-pierwszy pomiar; 97HP@5984 i 130Nm@4057
-drugi pomiar; 96HP@5832 i 129Nm@4947
Uwagi : na kołach 195/50r15

Z tego co wiem dobiło chyba do 99 koni i ktoś dał sobie spokój z rzezbieniem w tym. Jasne, że każdy silnik da się modować, tylko np d15 w Hondzie na takie mody zareagowałoby przyrostem 20 koni, a nie 8, stąd nikt nie bawi się w poważne mody Z5.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez tekkenfan » 11 kwi 2013, 21:32

Jasne, że każdy silnik można pomodzić tylko rodzi się pytanie czy jest sens. Żeby wycisnąć np. 110 koni trzeba by wyłożyć trochę kasy (obstawiam że minimum 2-2,5kpln), no chyba że robisz wszystko sam to można się bawić.
Jedyny problem jest taki że po zrobieniu np. kolektora, wałków, obróbki głowicy itp. nie uzyskasz nawet seryjnej mocy zdrowego BP którego koszt swapu powinien się zamknąć w 1500plnów (z dużym zapasem).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Namiot_N1 » 13 kwi 2013, 18:55

Po pierwsze nie chce robić swap – a , doskonale zdaje sobie sprawę że to najkrótsza droga na podniesienie KM. Ale co z tym idzie wymiana hamulców na większe i cały osprzęt tak żeby to miało ręce i nogi itp. I ten koszt 1500 to dopiero początek schodów ...
A mój silnik jest z świetnej kondycji i tym bardziej ten fakt wymiany na inny mnie zniechęca.
Mi wystarczy poprawić fabrykę żeby silnik lepiej oddychał. I nie oczekuje że zaraz mi wskoczy 20PS jak pisze Bartg w przypadku hondy... bo zadowoli mnie fakt, jak będzie 8 – 10PS.
I satysfakcja że sam to zrobiłem :)


A co do wątku to jeśli macie dalej pisać co mam zrobić to zachowajcie dla siebie...
Bo interesują mnie konkrety które jeszcze nikt nie pisał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2011, 11:00
Posty: 75
Skąd: Ostrołęka
Auto: Mazda 323F ba 96r. Z5

Postprzez Bartg » 13 kwi 2013, 20:00

No masz konkrety wyżej jakie mody dały jaki przyrost w BA. Wykres niestety zniknął podobnie jak jego autor. Nikt się specjalnie bardziej nie bawił w mody, bo się nie opłaca, jak za 1500 kupisz rozbite 1.8 na przekładkę.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Beny » 13 kwi 2013, 20:13

Bartg napisał(a):No masz konkrety wyżej jakie mody dały jaki przyrost w BA. Wykres niestety zniknął podobnie jak jego autor
to był keel teraz ma nick MIRU i rzeźbi Kf + turbo :D Na Z5 niestety szkoda kasy ;)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Bartg » 13 kwi 2013, 20:19

A właśnie mi się tak wydawało, że zmianiał nicka :D Wydech, dolot, to tyle co można zrobić żeby urwać tą sekundę do setki i poprawić sobie samopoczucie.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez sewa » 14 kwi 2013, 12:35

Skoro nie chcesz przyjmować rad to po co ten temat?

Jak chcesz, żeby z5 lepiej "oddychało" to zakładaj stożek i ciesz się fajnym dźwiękiem – tylko czasem o hamownie nie zahaczaj.

Co do kolektora – kup seryjny za pare złotych, odetnij flansze i reszte wyspawaj – pobaw się w rzeźbiarza.
Wieki temu "Miły200" robił kolektor do z5. I z tego co pamiętam od innego auta dopasowywał / przerabiał – musisz go zapytać dokładnie co i jak.

Peace.
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2009, 12:53
Posty: 1857 (1/26)
Skąd: Toronto
Auto: MX6 KL '92

Postprzez MIRU » 14 kwi 2013, 13:12

Lepiej juz zamówić flanszę i jaks kolektor kupic co w serii wychodziły 4-2-1 :)
Tak jak pisali koledzy wczesniej,
mialem 4-2-1 na zamówienie +sport kat+dolot+wydech cały na fi50mm i kilka puszek koncowych do testów (z V6, 50mm przelot i ulter dual )
o kosztach nie wspomnę, taniej byłoby chyba soft turbo zrobić :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
jakos to się odpychało ale szalu nie było :)

szkoda czasu, kasy i nerwow na dłubanie przy tym silniku :P :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Pyton162 » 14 kwi 2013, 14:40

niech dłubie, wyda worek siana a i tak bedzie karany przez lepków w hondach :D
Pyton162
 

Postprzez Namiot_N1 » 14 kwi 2013, 14:50

Dzięki MIRU za odzew :) , i za to że podzieliłeś się swoją wiedza o tym silniku. Na pewno jest to prawda,że te modyfikacje mało poprawią moc, widząc jak idzie po wszystkim modyfikacją... trochę lepiej... i dla tego wymienię tylko dwie rzeczy kolektor na 4-2-1 i dam airbox simoty , na tym już zaprzestane. To nie będzie dużo kosztować a silnik zawsze będzie miał lżej. Widząc ile Ty w niego włożyłeś części, a przyrost jest znikomy.


Dziękuje wszystkim za pomoc
Dowiedziałem się chyba wystarczająco co najważniejsze na ten temat.
Więc uważam ten temat za zamknięty. :) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2011, 11:00
Posty: 75
Skąd: Ostrołęka
Auto: Mazda 323F ba 96r. Z5

Postprzez rider143 » 15 kwi 2013, 12:23

Fotka mojego kolektora w Z5:
Obrazek

Tak poza tym to zmiana rury dolotu z filtrem czy wydechu to tylko kosmetyka i nie da poważnych koni w Z5.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Bartg » 15 kwi 2013, 12:47

Poważnych może nie da, ale w połączeniu ze skrzynią od B3 i zadbanym motorem daje w 323C 9.61 na gtechu ;) Czyli jakieś 0.5s więcej w F z racji masy zapewne.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez rider143 » 15 kwi 2013, 13:27

Postaram się u siebie zmierzyć czas do setki, niestety 100 osiągam na trójce więc rewelacji nie będzie. Przy okazji nagram jakiś filmik jak to jedzie. U mnie oprócz wydechu, zmiany zaszły w głowicy i CR przekraczający 11:1 zapewne dał więcej niż 1-2 KM ale to na końcu wyjdzie na "normalnej" hamowni. A nawet jak nie będzie tych 110KM to nic się nie stanie bo jednak dłubanie to sama przyjemność :D Większa niż swapy, które też mam za sobą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Bartg » 15 kwi 2013, 13:30

Ja tez na trójce, dwójka mi się gdzieś przy 80-85 kończy teraz :) Najlepiej byłoby zmierzyć się na jakimś zlocie <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez MIRU » 19 kwi 2013, 01:58

Dlaczego nie dasles dłuzszych runnerów tylko zaraz za głowicą takie załamania ??...przecież miejsca w z5 pod maska jest na tyle :)
cos w ten desen
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje