Prośba o poradę (malowanie)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Yazeen » 15 lut 2011, 14:12

Witam.
Będę robił u blacharze uszkodzenie progu lewego. Blacharz zasugerował mi, że po naprawie/wymianie progu zaleca, żeby nie malować go w kolorze nadwozia tylko założyć "czarnego baranka" na obydwa progi, co ma po I zmniejszyć koszt naprawy a po II lepiej zabezpieczyć progi przed korozją.
Co radzicie?? Zrobić tak jak blacharz czy malować w kolor nadwozia, tak jak było do tej pory??
(Jestem przygotowany finansowo na malowanie ale chcę wiedzieć czy może faktycznie lepiej byłoby tego baranka położyć).
Yazeen
Mazda 323F VI (BJ), 2.0 DiTD,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 14:10
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez shawn » 15 lut 2011, 14:22

Mi podczas konserwacji w tamtym roku rowniez progi czarnym barankiem na zewnatrz zakonserwowali na farbe fabryczną. Widocznie ten baranek ma przeciwdzialac korozji z zewnatrz
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2009, 20:53
Posty: 85
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323F 1,3 16V (BJ) '98r

Postprzez Yazeen » 15 lut 2011, 15:00

a konserwowałeś u zwykłego lakiernika czy w ASO?? i pytanie jaki kolor auta masz....bo jak czarny to nie ma problemu...:) ja mam czerwony...
Yazeen
Mazda 323F VI (BJ), 2.0 DiTD,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 14:10
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez shawn » 15 lut 2011, 15:45

Nie w ASO, w prywatnym zakładzie gdzie robia konserwacje, kolor samochodu mam zielony a baranek mam tylko na samym dole progu nie na całym takze tego nawet nie widac
Ja na Twoim miejscu bym pomalował progi farbą a pozniej baranek na zewnatrz plus konserwacja woskiem w środku bo progi lubia w BJ rdzewieć.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2009, 20:53
Posty: 85
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323F 1,3 16V (BJ) '98r

Postprzez Yazeen » 15 lut 2011, 19:01

Pęknięcie na moim progu jest u góry progu....więc i tak będzie wycinany fragment i wstawiany....więc baranek, byłby przez cały próg od góry do dołu...
Yazeen
Mazda 323F VI (BJ), 2.0 DiTD,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 14:10
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez Borys » 15 lut 2011, 19:14

Pamiętaj, że każde odejście od fabrycznej technologii to dwukrotna strata przy odsprzedaży auta. Skoro masz kasę to robiłbym tak jak było.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez 4fly » 13 kwi 2013, 12:43

Przyklejam sie do tematu.
Kupilem dokladki progow do BJ. Chce malowac je pistoletem.
Ile potrzebuje farby podkladowej, lakieru i claru ?
Czy jakies dodatkowe zabiegi zastosować?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2011, 17:58
Posty: 187
Skąd: Poznań
Auto: Toyota GT86

Postprzez rav 75 » 13 kwi 2013, 14:02

Witam. Wszystko zależy jakie nakładki kupiłeś. Jeśli używka w jakimś kolorze: zmatować papierem ściernym tak aby wszystko było gładkie,nie było żadnych odprysków i zadrapań,nakładasz podkład,po wyschnięciu baza (kolor) i klar. Jeśli nowe: goły plastik należy dokładnie odtłuścić,nakładasz odpowiedni podkład (promotor przyczepności,jest dostępny w sprayu,tylko produkty profesjonalnych firm lakierniczych),podkład izolujący,baza i klar. Nowe nakładki występowały również w podkładzie. Co do ilości lakieru – 300 gr. bazy i tyle samo klaru. Srebra nie miały problemów z kryciem. Powodzenia.
rav 75
 

Postprzez 4fly » 13 kwi 2013, 15:47

Dzieki za odpowiedz.
Bede malowal uzywane dokladki.
Czy do lakieru i klaru dodaje sie jakiegos rozpuszczalnika?
Podkladu tez 300gr czy po prostu kupic w puszce?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2011, 17:58
Posty: 187
Skąd: Poznań
Auto: Toyota GT86

Postprzez rav 75 » 13 kwi 2013, 17:10

Widzisz,ciężko ocenić ile będzie potrzebne podkładu. Wszystko zależy od stanu używek. Generalną zasadą w lakierowaniu plastików jest używanie jak najcieńszej warstwy wszelkiej maści wypełniaczy (do takich zaliczamy podkład). Czasem jednak jest taka potrzeba i w takich przypadkach dobrze jest dodać dodatek zmiękczający, taki sam jaki się dodaje do klaru. Powoduje on zwiększenie elastyczności takiego wypełniacza (czy też klaru),zminimalizuje on efekt pękania podkładu (czy klaru). Najlepiej byłoby natrysnąć jedną pełną warstwę podkładu w celu przeizolowania starej powłoki lakieru,następnie lakier. Baza 2K (typ rozcienczalnikowy) zawsze musi być rozcieńczona,w ilości zalecanej przez producenta lakieru,baza wodna również,tyle że taka farba ma wiele lepszą siłę krycia ale zarówno podłoże jak i warunki są bardziej "wymagające". Klar albo występuje z rozcienczalnikiem,albo rozcienczalnik jest w nim – zależne od producenta.
rav 75
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323