Który wewnętrzny przegub się sypie?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez nightcomer » 9 maja 2004, 10:02

Właśnie się dowiedziałem o kolejnym przypadku rozsypanego dyfra w GE KL na skutek długiej eksploatacji ze zużytym wewnętrznym przegubem <szok>
U mnie od jakiegoś czasu któryś wewnętrzny się telepie, trzęsie i hurgocze, tylko który? Ma ktoś pomysł jak to sprawdzić? Myśli, że oba są zwalone nawet do siebie nie dopuszczam <boje się>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez mtaranti » 9 maja 2004, 15:00

wejdź pod samochód i sprawdź normalnie reką czy rusza sie góra dól prawy środkowy przegub na półosi. bo to najprawdopodobniej to.
jesli ci o to chodzi.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez Smirnoff » 9 maja 2004, 15:06

No pewnie chodzi o luz na wieloklinie przy podporze... :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Jaksa » 9 maja 2004, 17:12

No pewnie chodzi o luz na wieloklinie przy podporze
hah.... myślę że Nightcomer o tym to wie...... ostatnio wymieniał sprzęgło to napewno mechanik coś by widział ( przy wyjmowaniu skrzyni i tak półośki ma wyjęte ) ale.... różnie to bywa.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez mtaranti » 9 maja 2004, 23:25

jak był u takiego mechanika jak ja to wszystko możliwe
nawet mógł coś sam mech zepsuć :D
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez mtaranti » 9 maja 2004, 23:27

hah.... myślę że Nightcomer o tym to wie...... ale.... różnie to bywa.

zgadzam się z Jaksą
jak zobaczyłem kto pisał posta, to pisałem odpowiedź z wahaniem :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez Jaksa » 10 maja 2004, 00:06

nawet mógł coś sam mech zepsuć
Jak można zepsuć przegub przy wymontowywaniu bo nie wiem? hihi! Uszczelniacz na półosi to jeszcze rozumiem ale przegub ? Pozdrawiam !
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez mtaranti » 10 maja 2004, 00:27

wiesz różni są kowale
potroszce żartowałem
pozdrowionka :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez nightcomer » 10 maja 2004, 02:35

Jaksa napisał(a): ostatnio wymieniał sprzęgło


a ty draniu skąd o tym wiesz <diabełek>

na wieloklinach czy jak to nazwać nie ma luzu na razie jak mi się wydaje.
przegub wibruje i warczy – chyba lewy a więc droższy.

dobra poruszam ręką, zobaczę czy jest jakaś różnica lewy – prawy.
dzięki jaksa, maranti i inni w kolejności alfabetycznej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Jaksa » 10 maja 2004, 07:06

a ty draniu skąd o tym wiesz
hehe! Świat jest mały! Widzialem u ... no.. znamy się od dawna . Jak lewy to pewnie ma wyrobienia na kielichu w srodku czyli wymiana. Pozdrawiam !
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Jaksa » 10 maja 2004, 20:56

dobra poruszam ręką, zobaczę czy jest jakaś różnica lewy – prawy
Jest ... prawy ma wielowypust w środku bo to ten z podporą a lewy wchodzi do skrzyni bezpośrednio.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez nightcomer » 11 maja 2004, 09:44

Nie wiem, poddaję się. Obejrzałem z kanału, nic nie da się wyczuć, oba są sztywne a jednak któryś z nich się telepie pod dużym obciążeniem. Pięknie zmienia się tonacja i natężenie rzęrzenia podczas przyspieszania na długopofalowanej nawierzchni.
Jak ktoś nie pomoże, to pozostało mi czekać, aż coś się sypnie i oby to był tylko przegub a nie od razu komplecik z dyfrem. I najlepiej nie w czasie skrętu w lewo na ruchliwym skrzyżowaniu przed kawalkadą tirów i z kompletem pasażerów on board<boje się>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez MarekS » 11 maja 2004, 17:04

Kurcze,nie wiem jak jest w GE,ale w GD podpora ,po prawej,to łożysko.I bardzo często wydaje się,że przegub nawalił,a to łożysko buczy i wibruje.Sprawdz jeszcze to.No chyba że GE ma inaczej.Pozdro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2004, 23:44
Posty: 103
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 626 1.8i 16V GW '99+LPG,
Honda Legend Coupe 1991 , 3,2 6V + LPG

Postprzez nightcomer » 12 maja 2004, 00:37

MarekS napisał(a):Kurcze,nie wiem jak jest w GE,ale w GD podpora ,po prawej,to łożysko.I bardzo często wydaje się,że przegub nawalił,a to łożysko buczy i wibruje.Sprawdz jeszcze to.No chyba że GE ma inaczej.Pozdro.

tu jest tak samo, ale jak sprawdzić, czy łożysko jest zwalone bez wyjmowania półosi? poza tym, ja jednak wierzę, że problem jest z przegubem, przekonuje mnie o tym wzrost natężenia wibracji ze wzrostem momentu zapodawanego na koła – to charakterystyczna rzecz dla przegubów właśnie.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Nightdream » 15 maja 2004, 15:42

Pozwolilem sobie nie zaczynac nowego tematu, skoro dotyczy to rowniez mnie. Mam podobne objawy: podczas przyspieszania, głownie na nizszych biegach, slychac takie chrobotanie; kiedy rusza sie delikatnie, to jest ok. Podobnie jak nightcomer uwazam, ze to sprawa przegubu. Tylko teraz ktorego? Ile moze kosztowac naprawa (wymiana)?
Nightcomer...daj znac jak juz wybadasz sprawe, bo mi to ulatwi roziazanie problamu.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 00:22
Posty: 356 (0/1)
Skąd: woj. dolnoślaskie
Auto: 626 GE KL, 626 GF GW, 5 1.8Pb, Xedos 9 TA KL jako daily

Postprzez Paweł » 15 maja 2004, 16:01

Moim zdaniem przeguby wewnetrzne najbardziej czuc na lukach, kiedy samochod sie przechyla. Po tym mozna tez probowac wnioskowac, ktory jest zwalony.

Pozdrawiam.

P.S. Ten problem dotyczy rowniez mnie i oczywiscie znow problem, bo przeguby do Cronosa FS CD4E sa trudne do zdobycia.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez nightcomer » 17 maja 2004, 01:59

tco_tm napisał(a):Moim zdaniem przeguby wewnetrzne najbardziej czuc na lukach, kiedy samochod sie przechyla. Po tym mozna tez probowac wnioskowac, ktory jest zwalony


no tak, długie, szybko pokonywane zakręty np. jak te dwa na trasie AK...
przejadę się po nich w tym celu we wtorek, tylko jak się okaże np. że na zakręcie lewym wibruje mocniej niż na prawym, to co z tego wyniknie? chyba tylko to, że zwalony jest jeden przegub a nie oba – nadal jednak nie wiadomo który. na zakręcie w lewo, lewy przegub pracuje "wysunięty", prawy "dosunięty" do wewnątrz, tylko w której pozycji one hałasują? a może w obu?
U mnie sytuację komplikuje kończący swój żywot w bólach lewy zewnętrzny przegub, ale żal mi roboty na jego wymianę, wiedząc, że jest problem też z którymś wewnętrznym.

Nightdream, oczywiście jak (jeżeli) rozwiążę problem, zapodam wszystko dokładnie na forum. jednak obawiam się, że sprawa nie znajdzie innego rozwiązania niż demontaż i oględziny po rozłożeniu i wymyciu.

Czy ktoś wie jak się fachowo nazywają części takiego przegubu? Są trzy:
– zewnętrzna (obudowa z rowkami na kule od wew),
– pierścień z otworami na kule,
– wenętrzna z rowkami na kule, na wałku z wieloklinami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Paweł » 17 maja 2004, 02:30

Mysle, ze te luki moga byc nawet troche za duze, ja czuje przeguby jak przyspieszam skrecajac na wiekszym skrzyzowaniu z predkoscia na tyle duza, ze wyraznie przechyla sie nadwozie. Mysle, ze halasuje/wibruje bardziej obciazony przegub, czyli ten zewnetrzny. Ale jak patrzylem na podnosniku (lekko ruszajac kolo), a doswiadczenia nie mam w tej materii zadnego, to w ten sposob dosc wyraznie da sie wysluchac jakie luzy sa na przegubach.

Poza tym strzelam, ze jesli polosie/przeguby nie byly wczesniej wymieniane jednostronnie, to pewnie obie strony masz do zrobienia.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez nightcomer » 17 maja 2004, 02:42

tco_tm napisał(a):Poza tym strzelam, ze jesli polosie/przeguby nie byly wczesniej wymieniane jednostronnie, to pewnie obie strony masz do zrobienia.

Kpl prawą półoś wymieniałem jakieś 100 kkm wcześniej na chodzoną, więc znowu nic nie wiadomo.
Sprawdzę jeszcze szarpiąc uniesione koło jak pisałeś.
Jak uzbieram trochę kasy pojade do moich kowali na zdjęcie lewej półosi.

Co do bardziej obciążonego przegubu na zakręcie – one są jednakowo obciążone – siły napędowe o jednakowej wartości działają na oba z nich. Jeżeli dobrze cię zrozumiałem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Paweł » 17 maja 2004, 03:18

Nie wiem, czy akurat "poszarpac", wystarczylo delikatnie pokrecic, zeby nie ruszyc mech. roznicowego. Stojac pod samochodem bylo dobrze slychac przeguby.

Co do bardziej obciążonego przegubu na zakręcie – one są jednakowo obciążone – siły napędowe o jednakowej wartości działają na oba z nich. Jeżeli dobrze cię zrozumiałem...


Tak, na mysli mialem sily napedowe i na czuja wydaje mi sie, ze na zewnetrzne kolo jest przekazywana wieksza sila, ale jak mowilem, tak tylko to powiedzialem... :) Ale pewnie obciazenie nie ma, az takiego znaczenia jak sposob wyrobienia zewnetrznej biezni, etc. Heh. Pewnie dlugo jeszcze mozna dywagowac.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6