Kod błędu 0403
Witam. Zawór EGR – awaria obwodu. Jeżeli masz EGR sterowany elektronicznie to sprawdź czy bolec od czujnika dotyka do blaszki. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
witam mam ten sam błąd dano temu już mi kiedyś wyskakiwał zaślepiłem EGR i pomogło na jakieś pół roku. teraz wywala znowu. ale dopatrzyłem się że teraz jak jest zaslepiony to puszcza delikatnie "smrodki" do góry i obawiam się że może to być spowodowane uszkodzenie membrany w zaworze EGR i błąd wyskakuje bo zawór podciśnienia nie trzyma. wcześniej zauważyłem że taki błąd wyskakiwał jak zdjąłem wężyk od podcienienia do EGR i zasysał sobie powietrze. tak czy inaczej usterka powróciła
- Od: 18 cze 2009, 00:37
- Posty: 17
- Skąd: Radom
- Auto: 626 GF 99r DiTD
odślepić, wyczyścić, skasować błąd i jeździć 
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!

- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
zauważyłem ze wezyk z zaworu egr idzie pod filtr powiertrza i tam laczy sie z innymi wezykami. co to za ustrojstwo i czy nie nalezy tam czegos wyczyscic?
-
grawik
o naprawie EGR było parę tematów, co do wężyka to steruje on otwarciem lub zamknięciem EGR, zepsuć się może: solenoidy(zanieczyszczenie, zawilgocenie), wężyki(pęknięcie) oraz najczęściej sam EGR- skrzywienie lub wytarcie bolca. EGR ma na górze kostkę z przewodami, trzeba rozkręcić wyczyścić z sadzy i obejrzeć czy trzpień nie jest uszkodzony. Na forum był patent z przedłużeniem trzpienia np za pomocą metalowej złączki z kostki elektrycznej z żyrandola
, wyregulować metodą prób długość i powinno działać. Opór na pinach EGR A-B powinna wynosić 4-6 KOhm
kupię webasto do DITD
- Od: 24 paź 2008, 13:41
- Posty: 155
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 DITD
Silnik RF4F (110 KM):
Ponieważ nasze Mazdy mają realnie duże przebiegi ( nie patrzeć na licznik) należy:
1. Wyczyścić przepływomierz – na pewno jest mocno zabrudzony i lekko fałszuje "przepływ",
2. Wymienić WSZYSTKIE wężyki podciśnienia – "przeciekają" na króćcach,
3. Sprawdzić DOKŁADNIE stan zaworu sterowania przepustnicami, najprawdopodobniej będzie dziurawy – montowany jest na bloku silnika,
4. Zawór EGR w tym silniku NIE MOŻE być zaślepiony.
Po wykonaniu WSZYSTKICH ŁĄCZNIE w/w czynności znika problem błędu 0403.
Ponieważ nasze Mazdy mają realnie duże przebiegi ( nie patrzeć na licznik) należy:
1. Wyczyścić przepływomierz – na pewno jest mocno zabrudzony i lekko fałszuje "przepływ",
2. Wymienić WSZYSTKIE wężyki podciśnienia – "przeciekają" na króćcach,
3. Sprawdzić DOKŁADNIE stan zaworu sterowania przepustnicami, najprawdopodobniej będzie dziurawy – montowany jest na bloku silnika,
4. Zawór EGR w tym silniku NIE MOŻE być zaślepiony.
Po wykonaniu WSZYSTKICH ŁĄCZNIE w/w czynności znika problem błędu 0403.
-
pivo1
robertss napisał(a):Opór na pinach EGR A-B powinna wynosić 4-6 KOhm
nie to jest tak ważne,ale napięcię wyjściowe EGR POSITION SENSOR
pivo1 napisał(a):3. Sprawdzić DOKŁADNIE stan zaworu sterowania przepustnicami, najprawdopodobniej będzie dziurawy – montowany jest na bloku silnika,
Po wykonaniu WSZYSTKICH ŁĄCZNIE w/w czynności znika problem błędu 0403.
można dokładniej prosić o wyjaśnienie p.3-go
a przy okazji:EGR solenoid valve vaccum and vent....
Pozdrawiam Wszystkich.
Jakiś miesiąc temu miałem podobny problem z błędem 0403. Jestem częstym gościem tego Forum i wielkie dzięki dla wszystkich Forumowiczów za wszystkie uwagi, porady i sugestie. Zawsze coś się z tych Naszych wypowiedzi znajdzie dla siebie. Jeżeli pozwolicie, to napiszę co było przyczyną takiego BŁĘDU w mojej madzi. Pierwsza sugestia (z forum) i czyszczenie zaworu EGR, ale bez efektu. Później wizyta u "podwórkowego" mechanika i niespodzianka – Pan stwierdził (po odczycie z komputera), że to zawór EGR. Ale chwile potym zauważył iż był czyszczony. To zbiło go z tropu i musiał szukać dalej. Znalazł
! Spalony sterownik zaworu EGR. Dla wyjaśnienia – taki mały czarny czujnik, połączony bezpośrednio z zaworem EGR wężykiem. Wymiana sterownika – 250 zł używka. Problem po 300 km powrócił. Kolejna sugestia z forum – sprawdzenie świec żarowych – dwie do wymiany. Wymiana świec niestety nie na oryginały (za drogie) i problem znikł. Mam nadzieję, że chociaż trochę komuś to pomoże. Pozdrawiam Wszystkich forumowiczów.
PS. No nie zapominamy skasować kompa po "zabiegu".
Jakiś miesiąc temu miałem podobny problem z błędem 0403. Jestem częstym gościem tego Forum i wielkie dzięki dla wszystkich Forumowiczów za wszystkie uwagi, porady i sugestie. Zawsze coś się z tych Naszych wypowiedzi znajdzie dla siebie. Jeżeli pozwolicie, to napiszę co było przyczyną takiego BŁĘDU w mojej madzi. Pierwsza sugestia (z forum) i czyszczenie zaworu EGR, ale bez efektu. Później wizyta u "podwórkowego" mechanika i niespodzianka – Pan stwierdził (po odczycie z komputera), że to zawór EGR. Ale chwile potym zauważył iż był czyszczony. To zbiło go z tropu i musiał szukać dalej. Znalazł

PS. No nie zapominamy skasować kompa po "zabiegu".
- Od: 22 paź 2007, 08:37
- Posty: 6
- Skąd: Bełchatów
- Auto: 626 ditd 2002
czy mozna się podłączyć z prośbą o podanie kodów błędów?
http://www.youtube.com/watch?v=OfEJMV9J5t4
Dzięki, pozdrawiam
http://www.youtube.com/watch?v=OfEJMV9J5t4
Dzięki, pozdrawiam
- Od: 9 wrz 2010, 08:34
- Posty: 18
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 DiTD 1999rok, Mazda 323 BG 1,7D 1994
Wystukuje dokładnie 0403, informacji o EGR jest sporo na forum.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Witam, od niedawna jestem posiadaczem Mazdy BJ DITD '99. Mam problem z migającą kontrolką świec. Wiem że jest błąd EGR lecz zawór jest sprawny. Zauważyłem że w wężyku idącym do EGR nie ma podciśnienia. Jak mam sprawdzić elektrozawory? Czy ktoś usunął taką usterkę?
-
jablo81
Ja usunąłem usterkę solenoid vaccum, polegała na wymianie na inny używany (pasuje z 626).
Wymontuj zawór i podaj mu 12V powinien za każdym razem załapać (cyknąć). Sprawdź oba zawory.
Pozdrawiam
Wymontuj zawór i podaj mu 12V powinien za każdym razem załapać (cyknąć). Sprawdź oba zawory.
Pozdrawiam
ja mam podobny problem. podłączył mechanior kompa i wyszło "zepsuty zawór egr". powiedział że trzeba wymienić zawór lub jego sterowanie. zawór wiem gdzie jest ale o jakie sterowanie mu chodziło? wzioł kawałek wężyka i podpioł go gdzieś przy silniku. kontrolka przestała wtedy migać,dodam że w wężyku wytwarzało się podciśnienie.
Witam.
Kontrolka check engine zapala mi się dopiero jak rozgrzeje się silnik do temperatury optymalnej – wskazówka zna połowie- sprawdziłem błędy 1189 – nie wiem co to i 0403 -zawór EGR , może jest zabrudzony i wystarczy przedmuchac powietrzem ?
Kontrolka check engine zapala mi się dopiero jak rozgrzeje się silnik do temperatury optymalnej – wskazówka zna połowie- sprawdziłem błędy 1189 – nie wiem co to i 0403 -zawór EGR , może jest zabrudzony i wystarczy przedmuchac powietrzem ?
- Od: 13 lip 2009, 13:38
- Posty: 40
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 626 1999 r. DiTD 101 KM
Dwa wątki wyżej ech http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=30992
Pozdrawiam
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6