Kod błędu 0403

Postprzez Hieronim263 » 18 mar 2010, 22:19

Czy ktoś może coś o tym błędzie wie, jak sobie z nim poradzić ?
Hieronim263
 

Postprzez topik » 19 mar 2010, 09:07

Witam. Zawór EGR – awaria obwodu. Jeżeli masz EGR sterowany elektronicznie to sprawdź czy bolec od czujnika dotyka do blaszki. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez sebaxx3 » 19 mar 2010, 19:30

mam to samo. walczę już z tym któryś dzień z kolei. podobno warto sprawdzić też czy wszystkie świece grzeją. jutro się za to biorę. czyściłem zawór zaślepiłem sprawdziłem wszystkie wężyki i nic.
Początkujący
 
Od: 26 sie 2009, 06:57
Posty: 20
Skąd: ligota
Auto: BJ 2.0 diTd ex

Postprzez karolcio211 » 13 kwi 2010, 16:48

witam mam ten sam błąd dano temu już mi kiedyś wyskakiwał zaślepiłem EGR i pomogło na jakieś pół roku. teraz wywala znowu. ale dopatrzyłem się że teraz jak jest zaslepiony to puszcza delikatnie "smrodki" do góry i obawiam się że może to być spowodowane uszkodzenie membrany w zaworze EGR i błąd wyskakuje bo zawór podciśnienia nie trzyma. wcześniej zauważyłem że taki błąd wyskakiwał jak zdjąłem wężyk od podcienienia do EGR i zasysał sobie powietrze. tak czy inaczej usterka powróciła
Początkujący
 
Od: 18 cze 2009, 00:37
Posty: 17
Skąd: Radom
Auto: 626 GF 99r DiTD

Postprzez grawik » 6 sie 2010, 08:58

Czy komuś udało się naprawić ten błąd?
grawik
 

Postprzez freshbratek » 7 sie 2010, 21:58

odślepić, wyczyścić, skasować błąd i jeździć :)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez grawik » 8 sie 2010, 10:33

zauważyłem ze wezyk z zaworu egr idzie pod filtr powiertrza i tam laczy sie z innymi wezykami. co to za ustrojstwo i czy nie nalezy tam czegos wyczyscic?
grawik
 

Postprzez robertss » 8 sie 2010, 10:49

o naprawie EGR było parę tematów, co do wężyka to steruje on otwarciem lub zamknięciem EGR, zepsuć się może: solenoidy(zanieczyszczenie, zawilgocenie), wężyki(pęknięcie) oraz najczęściej sam EGR- skrzywienie lub wytarcie bolca. EGR ma na górze kostkę z przewodami, trzeba rozkręcić wyczyścić z sadzy i obejrzeć czy trzpień nie jest uszkodzony. Na forum był patent z przedłużeniem trzpienia np za pomocą metalowej złączki z kostki elektrycznej z żyrandola <oczko> , wyregulować metodą prób długość i powinno działać. Opór na pinach EGR A-B powinna wynosić 4-6 KOhm
kupię webasto do DITD
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez pivo1 » 9 sie 2010, 19:54

Silnik RF4F (110 KM):

Ponieważ nasze Mazdy mają realnie duże przebiegi ( nie patrzeć na licznik) należy:
1. Wyczyścić przepływomierz – na pewno jest mocno zabrudzony i lekko fałszuje "przepływ",
2. Wymienić WSZYSTKIE wężyki podciśnienia – "przeciekają" na króćcach,
3. Sprawdzić DOKŁADNIE stan zaworu sterowania przepustnicami, najprawdopodobniej będzie dziurawy – montowany jest na bloku silnika,
4. Zawór EGR w tym silniku NIE MOŻE być zaślepiony.

Po wykonaniu WSZYSTKICH ŁĄCZNIE w/w czynności znika problem błędu 0403.
pivo1
 

Postprzez tadziol » 9 sie 2010, 21:30

robertss napisał(a):Opór na pinach EGR A-B powinna wynosić 4-6 KOhm

nie to jest tak ważne,ale napięcię wyjściowe EGR POSITION SENSOR :)
pivo1 napisał(a):3. Sprawdzić DOKŁADNIE stan zaworu sterowania przepustnicami, najprawdopodobniej będzie dziurawy – montowany jest na bloku silnika,

Po wykonaniu WSZYSTKICH ŁĄCZNIE w/w czynności znika problem błędu 0403.

można dokładniej prosić o wyjaśnienie p.3-go ;) trochę tu laików,więc wiedza się przyda :)
a przy okazji:EGR solenoid valve vaccum and vent....?? poświęcamy uwagę czy nie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Ravek » 26 sie 2010, 22:04

Pozdrawiam Wszystkich.
Jakiś miesiąc temu miałem podobny problem z błędem 0403. Jestem częstym gościem tego Forum i wielkie dzięki dla wszystkich Forumowiczów za wszystkie uwagi, porady i sugestie. Zawsze coś się z tych Naszych wypowiedzi znajdzie dla siebie. Jeżeli pozwolicie, to napiszę co było przyczyną takiego BŁĘDU w mojej madzi. Pierwsza sugestia (z forum) i czyszczenie zaworu EGR, ale bez efektu. Później wizyta u "podwórkowego" mechanika i niespodzianka – Pan stwierdził (po odczycie z komputera), że to zawór EGR. Ale chwile potym zauważył iż był czyszczony. To zbiło go z tropu i musiał szukać dalej. Znalazł <spoko> ! Spalony sterownik zaworu EGR. Dla wyjaśnienia – taki mały czarny czujnik, połączony bezpośrednio z zaworem EGR wężykiem. Wymiana sterownika – 250 zł używka. Problem po 300 km powrócił. Kolejna sugestia z forum – sprawdzenie świec żarowych – dwie do wymiany. Wymiana świec niestety nie na oryginały (za drogie) i problem znikł. Mam nadzieję, że chociaż trochę komuś to pomoże. Pozdrawiam Wszystkich forumowiczów.
PS. No nie zapominamy skasować kompa po "zabiegu".
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 paź 2007, 08:37
Posty: 6
Skąd: Bełchatów
Auto: 626 ditd 2002

Postprzez DTomek » 7 paź 2010, 23:53

czy mozna się podłączyć z prośbą o podanie kodów błędów?
http://www.youtube.com/watch?v=OfEJMV9J5t4
Dzięki, pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2010, 08:34
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 DiTD 1999rok, Mazda 323 BG 1,7D 1994

Postprzez pablitzo » 8 paź 2010, 16:49

Moim zdaniem masz jeden kod: 403, wystukuje ci to w kółko, to chyba jest to P0403 – Układ recyrkulacji spalin – usterka
P0403 – EGR Circuit Malfunction
Początkujący
 
Od: 19 lis 2008, 22:53
Posty: 22
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 1999 r. GW

Postprzez YgooR » 8 paź 2010, 19:28

Wystukuje dokładnie 0403, informacji o EGR jest sporo na forum.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez jablo81 » 10 kwi 2011, 22:41

Witam, od niedawna jestem posiadaczem Mazdy BJ DITD '99. Mam problem z migającą kontrolką świec. Wiem że jest błąd EGR lecz zawór jest sprawny. Zauważyłem że w wężyku idącym do EGR nie ma podciśnienia. Jak mam sprawdzić elektrozawory? Czy ktoś usunął taką usterkę?
jablo81
 

Postprzez YgooR » 11 kwi 2011, 00:44

Ja usunąłem usterkę solenoid vaccum, polegała na wymianie na inny używany (pasuje z 626).
Wymontuj zawór i podaj mu 12V powinien za każdym razem załapać (cyknąć). Sprawdź oba zawory.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez przemo12345 » 11 kwi 2011, 19:52

ja mam podobny problem. podłączył mechanior kompa i wyszło "zepsuty zawór egr". powiedział że trzeba wymienić zawór lub jego sterowanie. zawór wiem gdzie jest ale o jakie sterowanie mu chodziło? wzioł kawałek wężyka i podpioł go gdzieś przy silniku. kontrolka przestała wtedy migać,dodam że w wężyku wytwarzało się podciśnienie.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez mildan » 13 kwi 2011, 18:07

Witam.
Kontrolka check engine zapala mi się dopiero jak rozgrzeje się silnik do temperatury optymalnej – wskazówka zna połowie- sprawdziłem błędy 1189 – nie wiem co to i 0403 -zawór EGR , może jest zabrudzony i wystarczy przedmuchac powietrzem ?
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 13:38
Posty: 40
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 1999 r. DiTD 101 KM

Postprzez mildan » 13 kwi 2011, 18:08

A ha ma ktoś może fotke gdzie ten zawór EGR się znjduje . Z góry dzięki
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 13:38
Posty: 40
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 1999 r. DiTD 101 KM

Postprzez say » 13 kwi 2011, 19:50

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6