Zawór przyspieszenia kąta wtrysku paliwa (TCV)

Postprzez boczek86 » 16 sie 2012, 16:26

Krzysiek24 napisał(a):Jak powoli przyśpieszałem było git, ale jak wciskałem go szybko to nagle auto zaczynało hamować a za mną chmura białego dymu



u mnie teraz jest podobnie jak jade bardzo powoli to moge docisnac do 5 tys a jak agresywnie to 3,5.

i pytanie odnosnie wydechu. jak usune kata chce dac rure i niebawic sie w strumienice czy wybebeszania kata. i jaka mamy srednice otworu naszego katalizatora ?? i jaka jest mniejwiecej dlugosc ??

doszedl SPV od RIKIEGO :) ale niemam klucza zeby to wykrecic :( moja uniwersalna zabka niedala rady :( jaki tam wogole klucz pasuje ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 16 sie 2012, 17:43

boczek86 napisał(a):jaki tam wogole klucz pasuje ??


38 :P. Nie wiem dlaczego ale mam wrażenie że u Ciebie to pompa wstępna ma za małą wydajność
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 16 sie 2012, 19:57

podlaczajac weze od paliwa tak ze omijam filtr paliwa to efekt jest taki sam wiec to niewina filtra paliwa. przedmuchalem lekko uklad paliwowy ale moze za slabo wiec pojutrze robie poprawke i postaram sie spv zmienic.

podlaczalem rowniez sama rope bezposrednio z butelki i tez roznicy zadnej .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez smile » 16 sie 2012, 21:28

boczek, usuń nieszczelność wydechu a następnie sprawdź czy nie ma żadnych nieszczelności przy BOST SENSOR ( generalnie tam, gdzie się wpinałeś z czujnikiem ciśnienia.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez boczek86 » 17 sie 2012, 09:44

Przy boots sensor raczej nieszczelności niemam bo wszystkie rurki mam wcisniete na maksa. A ta nieszczelnosc niedługo usuwam i chce wywalic katalizator. I jaką grubość ma nasz wydech?? Bo chce wstawić rurke jak mi neo radził. Zresztą on mi mówił ile ma wydech ale zapomniałem :) i teraz pytanie czy ten błąd co mi wyskakuje 0216 to może być odpowiedzialny za wydech ?? Czy jak naprawie nieszczelnosc u o nadal będzie taki błąd?? Bo coś mi neo mówił że jak podmiana spv nic nieda to znaczy że kat wtrysku nienadąża i dlatego mi się takie rzeczy dzieją. Że jak powoli gazuje to zdarza a jak szybko wciskan gaz to już nie. I mówił że jak coś to będzie to już raczej wina pompy i wtedy już pozostaje tylko reperacja pompy.

Dzięki NEO za wczorajsza pomoc w odpaleniu autka :) gdyby nie ty to bym w w życiu tego nieodkrył :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez tadziol » 17 sie 2012, 11:42

boczek86 napisał(a):tankuje od paru miesiecy na jednej i tej samej stacji i wlasnie tez wtedy zaczely sie problemy ze spadkiem mocy. dodam ze jak wymienialem filtr to w tych metalowych rurkach od obudowy filtra co nachodza na nie gumowe weze to caly otwor byl zaklejony piachem doslownie zero przeswitu

a sprawdzałeś fitr wstępny na wejściu do pompy ?
bo nie mogę się nigdzie doczytać...a zresztą ciężko byłoby znaleźć,bo Ty już piszesz gdzie się da i jak się da.
cholera,niedługo w TVN Rozmowy w toku "Boczek 86-moje auto nie jeździ i jak żyć ??" hahaha hahaha
sorry,nie mogłem się powstrzymać....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez boczek86 » 17 sie 2012, 13:43

Tadziol najpierw będę w fakcie:) hihi. :–) niesprawdzałem tego filtra. Powiedz mniej więcej gdzie się znajduje a będę go jutro rozbieral i patrzył co się z nim dzieje. Jak możesz to nawet zdjęcie poproszę:) no chyba że w twoim temacie to była a niedoczytałem :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez tadziol » 17 sie 2012, 15:15

było na pewno,ale to teraz nieważne.słuchaj,spróbujemy doodbytniczo wyleczyć gardło <lol> dokładnie ! tak jak czytasz.i tera sie skup.proszę <oczy>
pojedziesz do panów wulkanizatorów,madzią oczywiście.weźmiesz ze sobą klucz 17 płasko-oczkowy wystarczy.
na miejscu ściągniesz z filtra paliwa ten przewód,który prowadzi od niego do pompy wtryskowej.włóż go do jakiejś butelki.potem kluczem 17 odkręć na pompie wtryskowej zawór nadmiarowy.spod niego odchodzi rurka powrotu paliwa z pompy.dla pewności obok masz po jego lewej konektor czujnika obrotów pompy,a po prawej SPV.uważaj,żeby nie zgubić miedzianych podkładek uszczelniających.
wykręcony zawór odłóż na bok,metalową rurkę powrotu paliwa też odsuń na bok.potem poproś pana,żeby wziął gumowy zawór do alufelg,ten gdzie wkręca sie wentyl.niech go podłączy do pistoletu do pompowania kół,dociśnie potem do otworu w pompie,gdzie wykręcałeś zawór nadmiarowy i powoli niech przedmucha paliwo z pompy do tej butelki.powinny wylecieć wszystkie syfy z tego sitka na wejściu do pompy.max 4 bar !! bo wydmucha simmering na wałku !
potem to wszystko poskładaj.zanim wkręcisz zawór nadmiarowy (klucz 17) to napompuj sobie paliwa pompką ręczną na filtrze,bo radykalnie łatwiej idzie.potem wkręć ten zawór na klucz 17 i ognia Marian !
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez boczek86 » 17 sie 2012, 15:27

Tadziol jesteś wielki:) dzięki za ta tekstorelacje:) jutro o ile będę miał czas ( bo pojutrze chrzciny mojej małej amelki ) to pojadę i to zrobię:) a jak nie to zaraz po weekendzie się za to zabieram:)

Dopisano sobota, 18 sie 2012, 14:52:

panowie zrobilem jak SZANOWNY TADZIOL napisal :) problemu w rozbieraniu niebylo proste jak drut :) rozebralem i zostalo przedmuchane :) syfu moze za wiele niewylecialo ale troche wylecialo :) do tego ten zawor co go odkrecalem to w srodku milal sitko i to sitko bylo cale w opilkach co w polaczeniu z ropa dalo maziste bloto wiec i je porzadnie wyczyscilem :) do tego potem juz przed pompa tez odlaczylem przewody paliwa i je tez przedmuchalem potem przy pompie zmienilem przewody i je podlaczylem do butelki i tak tez bylo przedmuchiwane potem jeszcze od filtra paliwa do baku :) wiec zostalo przedmuchane wszystko co mozliwe :) potem z ciekawosci chcialem odkrecic cos podobnego jak mi tadziol opisal ale to bylo schowane pod rura od rury chlodzenia silnika ale odkrecilem wentylator do tego przewody od chlodnicy i chcialem tam to wykrecic bo tez myslalem ze bedzie takie sitko ale tam juz byla tylko srubka wiec skrecilem to z powrotem :) po zlozeniu niewierzylem ze beda jakie kolwiek efekty. ale odpalilem autko i jak juz zaparkowalem pod domem to przegazowalem i odziwo autko zakrecilo do 4,7 tys :) a jak wgniatam powoli to zatrzymuje sie na 5 tys :) juz niemam odcinki przy 3,5 tys :P wiec mysle ze jak za pare dni znowu powtorze taka operacje to wogole bedzie rewelacja :) bo syf wychodzil z paliwem a potem jak juz paliwo w pompie sie skonczylo to syf pewnie pozostal na sciankach i dlatego taki jeszcze efekt ze tylko do 4,7 tys :) ale na trasie sprawdze je dopiero jutro wiec dopiero cos wiecej bede mogl napisac. ale i tak juz jest dobrze bo mi kontrolka sie niezaswieca i kreci sie prawie pod czerwona kreske :)


TADZIOL JESTES WIELKI DZIEKI ZA TAK FACHOWA POMOC,
ZRESZTA CHCE WSZYSTKIM PODZIEKOWAC ZA RADY I ZAANGAZOWANIE W MOJ PROBLEM :) DZIEKUJE ROWNIEZ NEONIXOSOWI ZA TO ZE ZAWSZE ODBIERA ODEMNIE TELEFONY I ODPOWIADA NA MOJE GLUPIE PYTANIA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez tadziol » 18 sie 2012, 17:41

no to super <spoko>
cieszę się,że mogłem pomóc.co prawda sorry,że z takim opóźnieniem na to wpadłem,ale wiesz jak jest....
czasami piękno rodzi się w bólach <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez boczek86 » 18 sie 2012, 18:17

a jak sie dostac do tego sitka nie od <dupa> strony ?? dam rade jakos samemu domowymi narzedziami ?? czy powtarzac jeszcze parerazy taka opcje ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez tadziol » 18 sie 2012, 18:46

lepiej powtórz opcję z przedmuchaniem.
boczek86 napisał(a):potem z ciekawosci chcialem odkrecic cos podobnego jak mi tadziol opisal ale to bylo schowane pod rura od rury chlodzenia silnika ale odkrecilem wentylator do tego przewody od chlodnicy i chcialem tam to wykrecic bo tez myslalem ze bedzie takie sitko ale tam juz byla tylko srubka wiec skrecilem to z powrotem

i właśnie pod tym kroćcem,głeboko jest ten filtr wstępny,więc sam widzisz jakie dojście.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez boczek86 » 18 sie 2012, 19:17

dojscie rzeczywiscie kiepskie wiec moze niebede sie za to bral bo jeszcze cos popsuje a jest duzo lepiej :)

tadziol napisał(a):lepiej powtórz opcję z przedmuchaniem.
a to jeszcze ze dwa razy napewno zrobie :) jeszcze raz dziekuje za tak fachowa a jakze prosta porade :)

jutro sprawdze madzie juz na drodze a potem zmienie spv co mi RIKI wyslal i sprawdze czy bedzie jakas roznica :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Mateusz12610 » 6 paź 2012, 11:58

Witam, bardzo przepraszam za nowy temat i zapewne gdzieś znajdę ten wątek ale zapytam.

Czy jest możliwość uszczelnienia lecącego TCV. Czy tylko wymiana na inny sprawny

Bardzo bym prosił o pomoc
Początkujący
 
Od: 14 sie 2011, 20:36
Posty: 26

Postprzez Krzysiek24 » 6 paź 2012, 15:59

Witam, tu na pewno znajdziesz odpowiedź na nurtujące Cię pytanie:
viewtopic.php?f=89&t=47843&hilit=uszczelnienie+TCV&start=20

Jak zdecydujesz się na wymianę na nowy to nie kupuj oryginalnego do mazdy za 700-800zł, a kup do opla za około 400zł, bo to jest to samo. Sporo forumowiczów ma założone TCV od opla.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez sebastiangd1 » 6 paź 2012, 17:42

Dokładnie sam mam zamontowany TCV od Opla i jest wszystko ok naprawa pomaga na chwilę a oplowski działa 100 % sprawdzone :D
Początkujący
 
Od: 17 cze 2012, 19:10
Posty: 14
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Premacy CP 2002R
2.0 DiTD 101km Exclusiv
231000 km przebiegu

Postprzez Riki » 6 paź 2012, 21:17

Mateusz12610 napisał(a): Czy tylko wymiana na inny sprawny


raczej wymiana....

i pamietaj zeby zerknąć do komputera pod nogi pasażera czy nie ma tam błotka.

Pzdr.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez vagatrotter » 22 paź 2012, 11:37

Podbijam temat, bo w tym tygodniu wreszcie zabieram się za wymianę TCV. Plama pod nogami pasażera rośnie i pod wykładziną jest smolista substancja. Pytanie brzmi, czy po odgięciu wykładziny i oczyszczeniu tego mam coś robić z komputerem (znajduje się pod metalową osłoną na pochylonej ścianie pomiędzy podłogą a ścianą grodziową??). Mam go jakoś odkręcać i suszyć, czy po wymianie TCV po prostu wyschnie bez dostaw świeżej ropy? Dodam, że ta smoła jest tylko na podłodze, ściana jest sucha.
Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2012, 14:44
Posty: 52
Skąd: Poznań (Rataje)
Auto: Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD

Postprzez xANDy » 22 paź 2012, 15:19

Oczywiście, że masz "coś zrobić" z komputerem.
Jak prześledzisz wątek to się dowiesz, jaką drogą przecieka ropa i dokąd leci – a wtedy będziesz wiedział, że to co masz na podłodze to skutek tego, że dostała się już do komputera właśnie.
Masz wyczyścić to, co trzeba, odkręcić blachę od komputera i sprawdzić czy jest on suchy na zewnątrz i w środku! Ropa uszkadza kompa właśnie w środku (rozpuszcza w długim czasie niektóre elementy powodując uszkodzenie całości).

Ropa nie wysycha w taki sposób jak inne rozpuszczalniki – może miesiącami dalej rozpuszczać elementy...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez bpro » 26 paź 2012, 23:58

Witam!
mam problem z moją madzią, 2,0 DiTD 101km 2002rok, przebieg 135tyś km.
problem jest taki, że madzia zawsze odpalała na widok kluczyka, ale ostatnio jak już ciepły silnik to trzeba długo pokręcić żeby odpaliła. dzisiaj umarła całkiem, odpaliła po dłuższym kręceniu, później straciła wolne obroty, a później zdechła całkiem...

moje pytanie brzmi: czy nie cieknący, totalnie suchy TCV może być zepsuty?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sie 2011, 11:32
Posty: 28
Skąd: Skwierzyna
Auto: Mazda 323F 2,0 DiTD '02

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323