Silnik przerywa

Postprzez komo » 28 sty 2009, 23:10

Enduro napisał(a):uszczelniacz wtrysku
do sprawdzenia tzn wymiany


Tzn wymienic przewod paliwowy i uszczelniacz wtrysku.

Nie za bardzo wiem co to dokladnie ten uszczelniacz wtrysku.
Czy to to samo co podkladki przelewowe?
czy ten uszczelniacz to moze jest pod pokrywa, jezeli tak to zabiore sie za regulacje
zaworow i wymiane podkladek przelewowych.
A moze tez sam wtrysk wymienic.
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2008, 23:38
Posty: 15
Skąd: Łódź
Auto: Premacy 2,0 DITD 2001

Postprzez Enduro » 29 sty 2009, 00:58

komo napisał(a):
Enduro napisał(a):uszczelniacz wtrysku
do sprawdzenia tzn wymiany

Tzn wymienic przewod paliwowy i uszczelniacz wtrysku.

aby wyeliminowac nieszczelne połącznia,
musisz wymienić uszczelki, pod wtryskiem/ami i przewodami paliwowymi...
i to jest w twoim przypadku zalecane...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez komo » 1 lut 2009, 11:04

Wczoraj wymienilem podkladki pod wtryskami, podkladki pod przelewy, wyregulowalem zawory.( tylko 1,2 i 5 pare reszta wydawala mi sie w porzadku)

Teraz nawet ciszej silnik chodzi, ale nadal jak jest zimny to szarpie.
Jeszcze sie nie poddaje bede szukal dalej.
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2008, 23:38
Posty: 15
Skąd: Łódź
Auto: Premacy 2,0 DITD 2001

Postprzez Enduro » 1 lut 2009, 11:40

komo napisał(a):...ale nadal jak jest zimny to szarpie.
Jeszcze sie nie poddaje bede szukal dalej.

a sprawdziles swiece zarowe?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez komo » 1 lut 2009, 14:21

Tak sprawdzilem, wszystkie dzialaja.Napiecie na listwie tez jest.
Moze to zawor TCV? Ale to chyba by nie zapalal tak latwo.
Kody bledow tez sprawdzilem, zadnych bledow.
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2008, 23:38
Posty: 15
Skąd: Łódź
Auto: Premacy 2,0 DITD 2001

Postprzez Grzechmazda 323fD » 1 lut 2009, 15:55

Miałem ten sam problem. Mazdą jeżdze już drugą zimę. Szarpie od początku. przy pompie nic nie robiłem. Zalałem tylko na pełen bak ropy plastmala i pomogło. tamtej zimy też miałem to samo. Plastmal pomógł. I najważniejsze, że działa przez długi czas. można lać ten specyfik co 10tys. W swojej mazdzie robiłem już wszystko. Wyminiłem wałek, ustawiłem zawory, zmieniałem filtry czyściłem dolot (nie kopci) i zmieniałem świece paliła na dwóch dobrych po wymianie wszystkich nie widzę różnicy. szarpanie to wina tylko i wyłącznie pompy.
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2007, 23:31
Posty: 53
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: Mazda 323f 2.0DTVi 2000r RF2A

Postprzez komo » 1 lut 2009, 20:07

Ok sprobuje za jakis czas ten MOTOR-LIFE tylko czy to czasem nie jest do oleju?
Wlalem jakies 2 tys temu Forte ktore nic nie pomoglo, wiec i tak musze poczekac zeby wlac cos nowego.
------------------------------------
Premacy 2001 2.0 DITD
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2008, 23:38
Posty: 15
Skąd: Łódź
Auto: Premacy 2,0 DITD 2001

Postprzez Enduro » 1 lut 2009, 20:18

a może tobie cos przymarzło,
postaraj się ogrzać auto,
i wtedy sprawdzic te szarpanki..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez komo » 1 lut 2009, 20:45

Jak jest cieply to chodzi idealnie, problem jest tylko przy zimnym silniku, tak wiec zanim rusze czekam 5-6 min.
Auto szarpie przy 1500 obr. przy temp 4-5 C a jak jest zimniej -3 do 0 C to szarpie odrazu po zapaleniu przy 1000-1100 obr.
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2008, 23:38
Posty: 15
Skąd: Łódź
Auto: Premacy 2,0 DITD 2001

Postprzez Enduro » 1 lut 2009, 20:58

komo napisał(a):Jak jest cieply to chodzi idealnie, problem jest tylko przy zimnym silniku, tak wiec zanim rusze czekam 5-6 min.
Auto szarpie przy 1500 obr. przy temp 4-5 C a jak jest zimniej -3 do 0 C to szarpie odrazu po zapaleniu przy 1000-1100 obr.

koles mial podobnie w M6 w CiTD,
bez powodu nagle nie chodzil motor jak nalezy,
po ociepleniu auta w hali,
chodzil bezproblemowo..
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez komo » 1 lut 2009, 21:03

Ok wiec czekam na lato :) Oleju nie bierze, ani go nie przybywa na razie, zobacze jeszcze jak spalanie.
Oby tylko odpukac, nic powazniejszego nie padlo.
------------------------------------
Premacy 2001 2.0 DITD
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2008, 23:38
Posty: 15
Skąd: Łódź
Auto: Premacy 2,0 DITD 2001

Postprzez wojowniczek » 1 lut 2009, 22:03

Parys aczek
tcv był (główną) przyczyną?
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez Grzechmazda 323fD » 1 lut 2009, 22:10

Przestanie szarpać jak bedzie przynajmniej + 10 w nocy. A ten plastmal można stosować i do oleju i do ropy. Wszystko jest napisane w instrukcji w środku opakowania. Do oleju nie polecam, firm Mobil czy shell plastmal raczej nie ulepszy. :D Te silniki nie biora oleju w taki sposób jak vw i inne.
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2007, 23:31
Posty: 53
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: Mazda 323f 2.0DTVi 2000r RF2A

Postprzez Parys » 1 lut 2009, 23:11

Chyba tak.
Nie wiem na ile był uszkodzony ale po wymianie jest super. Miałem też dosyć mocno zabrudzony jakiś filtr. Wielkości i w wyglądzie przypominający papierosa ( był w pudełku z zużytymi częściami) ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2008, 11:02
Posty: 24
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 323f BJ DITD 2.0 2002 r.

Postprzez topik » 1 lut 2009, 23:24

Parys napisał(a):Miałem też dosyć mocno zabrudzony jakiś filtr. Wielkości i w wyglądzie przypominający papierosa ( był w pudełku z zużytymi częściami)


Witam! Możesz zrobić zdjęcie? Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Parys » 5 lut 2009, 15:00

Oto ten filtr

Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2008, 11:02
Posty: 24
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 323f BJ DITD 2.0 2002 r.

Postprzez topik » 5 lut 2009, 17:16

Witam! To jest filtr który się znajduje w pompie na ssaniu. U mnie jak sprawdzałem był czysty. Tego filtra nie trzeba wymieniać, wystarczy go umyć. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez wandrzej » 20 mar 2009, 02:14

Witam.Mam podobny problem z przerywaniem silnika , czasami gasnie i zapala się kontrolka silnika.Szerzej napisze póżniej jak zbiore wszystkie objawy do kupy.Teraz mam takie pytanie.Czy po włączeniu zapłonu powinna palić się kontrolka silnika(u mnie pali się).Gdy chcę zrobić test błędów i zewrę GND i TEN zalączam zapłon kontrolka silnika nie pali się i nie wyświetla żadnych błędów .Zauważyłem przypadkowo że gdy jest zworka i załączony zapłon gdy wcisnę gaz wchodzi wentylator na chłodnicy-cuda jakieś??? Komo napisz czy u ciebie jest jakaś poprawa chyba mam coś podobnego.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2009, 15:51
Posty: 17
Skąd: Bełchatów
Auto: Premacy 2,0 DiTD 04r

Postprzez Riki » 20 mar 2009, 02:25

topik napisał(a):To jest filtr który się znajduje w pompie na ssaniu. U mnie jak sprawdzałem był czysty. Tego filtra nie trzeba wymieniać, wystarczy go umyć. Pozdrawiam


Można wymienić jak już ktoś sie tam zabiera... koszt ok 70PLN.

wandrzej rozumiem że wykluczasz zapowietrzanie się wężyków paliwowych itd? Kontrolka nie powinna palić się.. po zgaszeniu auta (zapłonu)

Podczas testu błędów to generalnie powinna zapalić się i gdy zgaśnie to nie ma błędów.. ale najlepiej podjechac na komputer i podpiąć auto pod NGS-a (sprawdzisz wszystko) bo zworka nie pokaże wszystkiego..
Co do wentylatora.. gdy masz zapłon a silnik jest jeszcze ciepły to może się załączyć. (na chwile) Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki w Maździe nie ma prawa działać. To nie "francuz" :D
Opisz coś więcej..
Pozdrawiam M.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez blitz » 20 mar 2009, 10:01

Witam, chciałbym podzielić się moimi doświadczeniami na temat przerywającego silnika. Miałem podobne objawy jak opisujecie: przy niższej temperaturze zimny silnik czasami pracował bardzo głośno, nierówno, puszczał czarny dym i ogólnie trochę był przymulony. Po przejechaniu kliku km i rozgrzaniu problem mijał. Czasami wszystko było OK, silnik zawsze odpalał bez problemu. Spalanie było OK, olej nie ubywał. Obwiniałem trefne paliwo, poźniej przewody elektryczne a problemem okazał się rozlegulowany rozrząd.
Żeliwna część napinacza hydraulicznego(12-750) i śruba go mocująca (12-717) były mocno wyeksplatowane, co z biegem czasu spowodowało przeskoczenie paska. Miesiąc temu jadąc rano do pracy silnik powoli stracił moc i zgasł, laweta, wymiana całego rozrządu łącznie z wyżej wymienionymi elementami i samochód jest nie do poznania. Zadnego przerywania, kopcenia czy falujących obrotów.

Sprawdzcie rozrząd, szczególnie stan napinacza zanim zabierzecie się za pompę! pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 21:26
Posty: 164
Skąd: Sanok/Rzeszów
Auto: 323F 2000 DITD 101KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323