Witam,
Próbowałem właśnie odpalić drugie auto za pomocą kabli (czerwony do czerwonego, czarny do masy) z aku Mazdy, a gdy chowałem już Mazdę do garażu zapaliła się żółta kontrolka silnika. W czym problem?
Swoją drogą drugiego auta nie udało się odpalić, mimo że lampka wewnętrzna i światła (ledwo bo ledwo) świeciły, a rozrusznik nawet nie drgnął. Samochód co prawda stał parę tygodni nie używany na mrozie ale czyżby nagle rozrusznik odmówił posłuszeństwa?
Czy coś źle zrobiłem?
świecąca kontrolka silnika po próbie rozruchu kablami
Strona 1 z 1
trzeba chwile podładować go
tzn. na połączonych kablami akumulatorach Mazda powinna pochodzić chwile na odpalonym silniku i powinno dać radę? Kilka minut czy więcej czasu potrzeba?
Czy czarny kabel w aucie niesprawnym może być podłączony do karoserii?
A jeśli chodzi o kontrolkę to czy może to być spowodowane tym podpinaniem akumulatorów? Wcześniej się nie paliła.
Wyczytałem w manualu, że powodem może być również mały zapas paliwa, u mnie jest wskazówka przy "0" ale lampka rezerwy ledwo co się zapaliła.
Na ile powinienem zachować ostrożność w jeździe z zapaloną tą kontrolką (tzn. czy od razu lecieć do mechanika czy mogę pojeździć trochę, żeby sprawdzić czy nie zgaśnie)?
- Od: 31 maja 2012, 00:29
- Posty: 84
- Auto: Mazda 6: 2.0 Pb 2005 FL
:D
Podpinasz kable odpalasz swój silnik niech podładuje tą minute i biorca niech próbuje odpalić jak odpali to wtedy szybko odpinasz klemy pierwszy minus jak nie odpali to podładuj dłużej .
Tak może być podłączony do masy(karoserii)
Co do kontrolki obstawiam ,że odłączenie akumulatora i odpalenie jakiegoś odbiornika prądu na minute pomoże , zatankuj jak dalej nie zniknie to wtedy trzeba podpiąć pod kompa
Tak może być podłączony do masy(karoserii)
Co do kontrolki obstawiam ,że odłączenie akumulatora i odpalenie jakiegoś odbiornika prądu na minute pomoże , zatankuj jak dalej nie zniknie to wtedy trzeba podpiąć pod kompa
Później podjadę zatankować to sprawdzę,
Całkiem możliwe ze przy probie wskrzeszenia aku drugiego auta klemy zostały
podłączone plus do plusa a minus do minusa (zamiast do masy). czy to mogło
być powodem zapalenia kontrolki silnika? czy mogą być tego jakieś
poważniejsze konsekwencje?
co do odłączenia akumulatora to czy muszę odkręcić oba zaciski? wystarczy na moment czy odczekać dłużej?
coś mi się obiło o uszy ze później będę musiał zaprogramować sterowanie
szybami, czy jeszcze coś? czy będzie potrzebny kod do oryginalnego radia?
dzięki z góry za pomoc.
Całkiem możliwe ze przy probie wskrzeszenia aku drugiego auta klemy zostały
podłączone plus do plusa a minus do minusa (zamiast do masy). czy to mogło
być powodem zapalenia kontrolki silnika? czy mogą być tego jakieś
poważniejsze konsekwencje?
co do odłączenia akumulatora to czy muszę odkręcić oba zaciski? wystarczy na moment czy odczekać dłużej?
coś mi się obiło o uszy ze później będę musiał zaprogramować sterowanie
szybami, czy jeszcze coś? czy będzie potrzebny kod do oryginalnego radia?
dzięki z góry za pomoc.
- Od: 31 maja 2012, 00:29
- Posty: 84
- Auto: Mazda 6: 2.0 Pb 2005 FL
:D
zico napisał(a):Całkiem możliwe ze przy probie wskrzeszenia aku drugiego auta klemy zostały
podłączone plus do plusa a minus do minusa (zamiast do masy). czy to mogło
być powodem zapalenia kontrolki silnika? czy mogą być tego jakieś
poważniejsze konsekwencje?
– nie nie ma to znaczenia jak dasz kabel czy minus minus czy do masy nie raczej nie powinno mieć to wpływu na błąd chyba że jakieś zwarcie sie zrobiło, zatankujesz jak nie zniknie to reset jak nie podziała to trzeba pod kompa
zico napisał(a):co do odłączenia akumulatora to czy muszę odkręcić oba zaciski? wystarczy na moment czy odczekać dłużej?
klemę z minusa ściągasz i wyciskasz pedał hamulca przez te 30 s i powinno wykasować wszystko potem tylko trzeba skalibrować szybki i jak ustawił ci ktoś kod do radia albo ty sam to trzeba go będzie wpisać oryginalnie radio nie jest zakodowane
ok, więc misiek89 zrobiłem tak jak napisałeś – odłączyłem akumulator na pół minuty i kontrolka zgasła (wcześniej zatankowałem i nie pomogło). Czym w ogóle było spowodowane to, że się zapaliła? Czy miało to związek z podpinaniem drugiego aku? Czy powinienem posprawdzać błędy – tzn. czy może być coś nie tak?
Mam teraz problem z zaprogramowaniem szyb – nie działa funkcja automatycznego otwierania/zamykania. Próbowałem zgodnie z instrukcją czyli: kluczyk ON, 2 razy wduszenie przycisku, 2 razy pociągnięcie przycisku, OFF, i znów to samo na ON – nie pomogło:(
Dodatkowo nie wiem jak zaprogramować pozostałe 3 szyby – w ogóle nie reagują a w instrukcji nic nie znalazłem.
Co do drugiego auta to niestety po kolejnej próbie znowu ani drgnął. W Mazdzie przytrzymałem 5min na 2000 obrotów ale nie pomogło:( Czy ja w ogóle dobrze podpinam kable?
Poniżej foto akumulatora biorcy, obstawiam, że prawy zacisk to plus, mylę się?
Pozdrawiam
Mam teraz problem z zaprogramowaniem szyb – nie działa funkcja automatycznego otwierania/zamykania. Próbowałem zgodnie z instrukcją czyli: kluczyk ON, 2 razy wduszenie przycisku, 2 razy pociągnięcie przycisku, OFF, i znów to samo na ON – nie pomogło:(
Dodatkowo nie wiem jak zaprogramować pozostałe 3 szyby – w ogóle nie reagują a w instrukcji nic nie znalazłem.
Co do drugiego auta to niestety po kolejnej próbie znowu ani drgnął. W Mazdzie przytrzymałem 5min na 2000 obrotów ale nie pomogło:( Czy ja w ogóle dobrze podpinam kable?
Poniżej foto akumulatora biorcy, obstawiam, że prawy zacisk to plus, mylę się?
Pozdrawiam
- Od: 31 maja 2012, 00:29
- Posty: 84
- Auto: Mazda 6: 2.0 Pb 2005 FL
:D
]zico napisał(a):ok, więc misiek89 zrobiłem tak jak napisałeś – odłączyłem akumulator na pół minuty i kontrolka zgasła (wcześniej zatankowałem i nie pomogło). Czym w ogóle było spowodowane to, że się zapaliła? Czy miało to związek z podpinaniem drugiego aku? Czy powinienem posprawdzać błędy – tzn. czy może być coś nie tak?
Mam teraz problem z zaprogramowaniem szyb – nie działa funkcja automatycznego otwierania/zamykania. Próbowałem zgodnie z instrukcją czyli: kluczyk ON, 2 razy wduszenie przycisku, 2 razy pociągnięcie przycisku, OFF, i znów to samo na ON – nie pomogło:(
Dodatkowo nie wiem jak zaprogramować pozostałe 3 szyby – w ogóle nie reagują a w instrukcji nic nie znalazłem.
Programowanie szyb jest bardzo proste , wystarczy każdą szybę zamykając przytrzymać 5 sek. otwierając przytrzymać 5 sek. i tak każdą szyby ale przełącznikami na każdych drzwiach osobno (nie panelem na drzwiach kierowcy . Jest o tym wątek wystarczy poszukać
- Od: 20 sie 2012, 13:34
- Posty: 25
- Skąd: Ostrów wlkp
- Auto: mazda 6 2006r 2,0 benz
ok szyby już działają:)
jedno pytanko – czy w zamykaniu szyb z pilota zawsze muszę trzymać do końca do całkowitego zamknięcia (nie ma opcji automatycznego zamykania)?
co do aku to poniżej dokładniejsze wycinki zdjęć. auto wciąż stoi i nie mam pomysłu jak do niego się zabrać:(
jedno pytanko – czy w zamykaniu szyb z pilota zawsze muszę trzymać do końca do całkowitego zamknięcia (nie ma opcji automatycznego zamykania)?
co do aku to poniżej dokładniejsze wycinki zdjęć. auto wciąż stoi i nie mam pomysłu jak do niego się zabrać:(
- Od: 31 maja 2012, 00:29
- Posty: 84
- Auto: Mazda 6: 2.0 Pb 2005 FL
:D
wyjąłem więc akumulator i podłączyłem do prostownika (foto poniżej).
Czy poza podpięciem plus do plusa i minus do minusa, wybraniem odpowiedniej wartości z tabelki dla mojego akumulatora (12V, 45Ah) i podłączeniu do sieci coś powinienem wykonać? Jakiś włącznik na prostowniku?
Czy po podpięciu do sieci coś powinno dziać się ze wskazówką na prostowniku? mi pokazuje 2A i nic się nie dzieje.
Jak długo ładować (o ile jest ładowany) akumulator?
Czy poza podpięciem plus do plusa i minus do minusa, wybraniem odpowiedniej wartości z tabelki dla mojego akumulatora (12V, 45Ah) i podłączeniu do sieci coś powinienem wykonać? Jakiś włącznik na prostowniku?
Czy po podpięciu do sieci coś powinno dziać się ze wskazówką na prostowniku? mi pokazuje 2A i nic się nie dzieje.
Jak długo ładować (o ile jest ładowany) akumulator?
- Od: 31 maja 2012, 00:29
- Posty: 84
- Auto: Mazda 6: 2.0 Pb 2005 FL
:D
facet idz kup se akumulator skoro taki prostownik podaje tylko 2Amperki to idz po nową baterię.
prawidłowo prostownik powinien zaczać od 6-8 A a potem wartość powinna spadać aż do 0-1A wtedy bateria jest juz na ful naładowana. jesli taką ma wartość jak na djećiach to jest uszkodzony. u mnie prostowniki tak reagują i zawsze baterie są dobrze naładowane.
prawidłowo prostownik powinien zaczać od 6-8 A a potem wartość powinna spadać aż do 0-1A wtedy bateria jest juz na ful naładowana. jesli taką ma wartość jak na djećiach to jest uszkodzony. u mnie prostowniki tak reagują i zawsze baterie są dobrze naładowane.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6