Mazda 626 GC FE '83r. 2.0 coupe

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez mazdzior83 » 16 mar 2013, 11:31

Mazdą tą od 2003 roku jeździł mój ojciec (drugi właściciel). Od ubiegłego roku jest moja :)
W zasadzie żadne modyfikacje ani poważne naprawy nie były przeprowadzane. Jedynie bieżące naprawy wynikające z eksploatacji – klocki, paski, wydech, poduszki silnika itp. Ogólnie śmiało można powiedzieć, że to bezawaryjne auto.

Samochód, jako coupe, jest dość nietypowy, przez co czasem są spore problemy ze znalezieniem części. Poszukiwania tylnej lampy, którą trzeba było wymienić z powodu pęknięcia, trwały ponad rok. Podobnie jest z poszukiwaniem szyb, które zostały wybite przy okazji kradzieży radia. Po bardzo długim czasie szukania udało się je zdobyć.

Wyposażenie jest seryjne, choć jak na czasy produkcji dość bogate: wspomaganie kierownicy, podświetlenie zamka w drzwiach (dziurka na kluczyk), elektryczne szyby (w tym uchylne tylne), bordowa welurowa tapicerka, centralny zamek.

Silnik FE 2.0 o mocy katalogowej 101 KM. Czasem kłopoty sprawia regulacja gaźnika – trudno teraz o fachowców w tej dziedzinie... Przebieg auta (faktyczny!) to 180000km.

W planach doprowadzenie auta do stanu fabrycznego lub choćby utrzymanie tak jak jest (a jest dobrze :) ) i radość z jazdy klasykiem :)


Zdjęcia:

Obrazek

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
Ostatnio edytowano 17 sty 2014, 20:29 przez mazdzior83, łącznie edytowano 15 razy
mazdzior83
 

Postprzez Rafał_ » 16 mar 2013, 20:11

Piękny klasyk i na pewno zasługuje na lepszy opis :) Napisz go w normalnym stylu, bo ten pasuje bardziej do działu "Projekty" i umieść w nim wyposażenie seryjne. Popraw tytuł wątku na zgodny z regulaminem i fajnie byłoby jakbyś dodał ikonkę wątku :)
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Rozztocz » 3 kwi 2013, 16:45

Witaj!

Widziałem tą Mazdę kilka tygodni temu na Piłsudskiego w Zamościu.
Piękny klasyk, kiedyś miałem taką tylko w wersji Hatchback.
Chyba nawet mam jakieś części do Coupe, bo wiem, że ojciec miał coupe kupioną na części.
Jeśli być czegoś potrzebował zapraszam na PW.

Jakbyś chciał kiedyś sprzedać jestem pierwszy w kolejce ;)

Pozdrawiam!
Kupię Mazdę 626 w wersji GC najlepiej Hatchback lub ewentualnie Coupe z silnikiem benzynowym!!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 mar 2013, 11:12
Posty: 6
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 626 GF FS DX 1998r. wer. USA 2.0
Mazda 626 Cronos KL 2.5 V6 1995

Postprzez dyszel » 3 kwi 2013, 20:29

Niesamowita, bardzo rzadki model w takim stanie :) A to wnętrze po prostu powala na kolana <boje się> Dbaj o nią bo większość z tych aut skończyła na złomowiskach :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez mx6sc » 3 kwi 2013, 23:41

autko mistrz a wnętrze powalana gratuluje i jednocześnie mega zazdroszczę
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez zibi626 » 4 kwi 2013, 10:00

również miałem GC z 83' tyle,że sedanik :] niezwykle miło wspominam to auto, ono miało duszę... <serduszka> Masz bardzo zadbany egzemplarz, w Polsce mało kto dba o tego typu samochody niestety, w DE ceny za zadbane egzemplarze są bardzo wysokie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez PDJ » 7 kwi 2013, 03:52

piękna jest ! i ten środek... <serduszka>
jakieś dobre, klasyczne kółko by się przydało !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 21:39
Posty: 150 (0/1)
Skąd: WGM
Auto: 626 GC 87'/626 GD COUPE 89'/MX5 NA 95'

Postprzez mazdzior83 » 7 kwi 2013, 10:55

Dzięki wszystkim ;) Auto ma duszę to prawda a środek mnie zachwyca za każdym razem gdy do niej wsiadam <serduszka> Klasyczne koło przydałoby się ale za jakiś czas , najpierw mechaniczne rzeczy mam w planie a jak będzie więcej kasy to coś z kółkami się wykombinuje <oczko>
mazdzior83
 

Postprzez krzysiek251189 » 7 kwi 2013, 11:12

pękne :) gratuluje auta
Pranie tapicerki samochodowej, dywanów oraz wykładzin BOCHNIA
TEL: 607832825
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 13:07
Posty: 270 (0/1)
Skąd: Bochnia
Auto: mercedes w124 e280
mazda xedos 6 2.0 v6 turbo było
mazda xedos 6 2.5 v6 KL-DE
ford probe gt turbo

Postprzez lowrider » 7 kwi 2013, 15:12

czuć amerykański smaczek. gratuluje! bardzo ładne coupe :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2010, 15:17
Posty: 49
Skąd: Rzeszów
Auto: była 1996 Mazda Xedos 6 1.6 107KM
teraz 2000 Honda Accord Coupe V6 200KM

Postprzez mazdzior83 » 13 kwi 2013, 23:19

Oj czuć smaczek :)
Ostatnio edytowano 16 kwi 2013, 18:11 przez mazdzior83, łącznie edytowano 1 raz
mazdzior83
 

Postprzez Szyna » 14 kwi 2013, 12:56

Ja w Kąkolewie też patrze wjechać na hamownie :D Ciekawe ile będzie u mnie :P
A Twój wynik Bardzo dobry biorąc pod uwagę że to na LPG :)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez mazdzior83 » 16 kwi 2013, 17:55

Szyna napisał(a):Ja w Kąkolewie też patrze wjechać na hamownie :D Ciekawe ile będzie u mnie :P
A Twój wynik Bardzo dobry biorąc pod uwagę że to na LPG :)


No to jak będziesz na hamowni to daj znać jak Twoja się spisała ;)
mazdzior83
 

Postprzez Szyna » 16 kwi 2013, 20:10

Tylko ja w serii mam 90 km :P Ale dam znać bo będę robił 2 pomiary na PB i LPG :D
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez userrr86 » 10 maja 2013, 13:53

Wg danych EPC (1985.03.07-1987.06.19) coupe to 20555 z 185607 egzemplarzy, w tym czerwonych wnętrz jest 514 (łącznie GB4 red jest 7040) ... Mam pytanie – jaka jest dokładnie temperatura płynu chłodniczego obserwowana na wskaźniku dla rozgrzanego do normalnej temperatury pracy silnika (FE 101-103KM) ? PS. Czy pod tym coupe jest katalizator?
EDIT
Prawdopodobnie temperatura płynu chłodniczego na większości wskaźników 626 gc jest zaniżona o 20 , 15 lub 10 stopni Celsjusza. Wg dokumentacji technicznej (bez wykresu) firmy Hella czujnik temperatury 6PT 009 107-201 ( Coolant Temperature Sensor datasheet , Kühlwassertemperatur Sensor datenblatt ) ma charakterystykę:
25 st.C – 519 (446-608) ohm
(85) st.C – 57 (46-68) ohm -wg katalogów 80 st.C – 57 ohm
100 st.C – 37 (30-44) ohm
Termowłącznik wentylatora chłodnicy reaguje przy 92-97 st.C, więc około 90 st.C ma 40 ohm.
Fabryczna charakterystyka wskaźników w desce rozdzielczej jest losowa. W innych autach psują się stabilizatory napięcia – tu trzeba zmienić rezystor 43R o mocy 2W na większy. W sklepie, m.in. ze względu na nieznaczny wzrost rezystancji wraz z temperaturą, doświadczalnie dobraną wartość zmniejszam o kilka ohm i zamiast np. 84 ohm biorę 2x39 ohm. Na autostradzie wskazówka jest idealnie pozioma :) W mieście może się podnieść wyżej, ale raczej nie przekracza 100 st.C. Rozgrzanie silnika następuje po minimum 3,5 km.
Obrazek
Ostatnio edytowano 13 lip 2013, 20:11 przez userrr86, łącznie edytowano 1 raz
http://chomikuj.pl/E.N.D/manual/Mazda
http://www.imagebam.com/gallery/c3uxth9apd32x1tn0ledh5rsaembeplr/
... gdybym byl bogaty ... to kupuje FSO Polski do '81 :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2009, 18:00
Posty: 11
Skąd: EL ;)
Auto: Lancer CS Wagon 4G63 2L '07
PN C+ GSI 1.6L '98
626 II GC GLX FE 2.0L hback '86

Postprzez ZdzichuZ » 11 maja 2013, 08:55

Tylko 514 sztuk w takim wnętrzu, które jest IMO znakomite – nieźle <faja> Jak patrzę na tą GC, to aż żałuję nieco, że swoją sprzedałem :( Gdybym miał nr do tego gościa z Litwy, który ją kupił, to bym od razu zadzwonił, aby ją odkupić, ale niestety ówczesny telefon wyzionął ducha.
ZdzichuZ
 

Postprzez mazdzior83 » 28 cze 2013, 20:03

Niestety zastanawiam się nad sprzedażą,jeszcze nie sprzedaje ale kto wie :( Siły wyższe ale tylko w dobre ręce. Może jakaś licytacja kto da więcej :] Pamiętajcie,że to 30 letni klasyk, ja osobiście tego modelu nie znalazłem.
mazdzior83
 

Postprzez Przemysław » 24 lip 2013, 16:36

mazdzior83 napisał(a):Niestety zastanawiam się nad sprzedażą,jeszcze nie sprzedaje ale kto wie :(


Nerkę sprzedaj ;P A jeżeli będziesz musiał autko sprzedać to najpierw musisz pojawić się na spocie.
Yo, mr. White!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 13:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez mazdzior83 » 24 lip 2013, 17:35

To już jest nieaktualne :D
mazdzior83
 

Postprzez zibi626 » 25 lip 2013, 09:07

Takich aut się nie sprzedaje przeca :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy