Regulator siły hamowania
Strona 1 z 1
Watpie zeby to cos dalo bo i tak sila idzie prze pompe ABS w stosunku 70/30 wiec raczej wymiana na inna pompe dala by jakies efekty, ele niech wypowie sie ktos inny tez
a czemu chcesz zwiekszyc sile hamulca tyl???
a czemu chcesz zwiekszyc sile hamulca tyl???
tutaj teroria z artykulu
""Korektor siły hamowania
Korektor siły hamowania jest umieszczony miedzy pompą hamulcową, a cylinderkami tylnych hamulców i ma za zadanie nie dopuscic do blokowania tylnych kół podczas gwałtownego hamowania. Działanie korektora zależy bezpośrednio od obciążenia tylnej osi. Korektor hamowania to specyficzy zawór zmniejszajacy ciśnienie płynu w tylnych cylinderkach w zalezności od uchylenia tłoczka korektora na które wpływa obciążenie tylnej osi oraz cisnienie płynu hamulcowego wytworzone przez pompę w trakcie hamowania.
Im więcej podczas hamowania wysunie się tłoczek korektora tym mniejsze cisnienie dociera do cylinderków.
W trakcie hamowania płyn hamulcowy próbuje wypchnąć tłoczek korektora jak najdalej i podniść dzwignie która jest połączona przez sprężyne z tylną belką, Jeśli tył samochodu jest niedociążony to podczas hamowania nienaciągnieta sprężyna pozwala na większe wysunięcie tłoczka korektora, a co za tym idzie zmniejszenie ciśnienia na wyjściu korektora. Im bardziej jest obciążony tył samochodu tym większa sila działa na dzwignie / tłoczek korektora co powoduje jego ograniczony skok i większe ciśnienie podawane na tylne cylinderki.
Nowy korektor na sucho jest całkowicie wciśniety i nie da sie go sprawdzić bez podania ciśnienia płynu hamulcowego.""
Wiec jak masz nowe tarcze i chesz je docierac to wloz 50-100 kg do bagaznika
i zobaczysz ze tyl bierze mocniej wtedy 
wymiana pompy na mocinejsza
nie ma sensu
przy seryjnych hamulcach
sile zwiekszyc mozna srednica tarcz im wieksza srednica tym lepiej hamuja ale cos za cos
waga itp....
wezyki w stalowym oplocie przy czestym uzywaniu hamulcow tak przy jedzie codziennej mija sie z celem.
wieksze cisnienie nic nie da jak ma sie zwykle tarcze i klocki bo przy ostrym hamowaniu sa wytwarzane gazy ktore i tak ci klocek odepchna
wiec tu drylowane i nacinane tarcze
tyle ze one musza byc gorace by dzialaly dobrze:)
Jak zrobisz modyfikacje kolektora sil hamowania to bedziesz mial tak jak Noxes mowi
""Korektor siły hamowania
Korektor siły hamowania jest umieszczony miedzy pompą hamulcową, a cylinderkami tylnych hamulców i ma za zadanie nie dopuscic do blokowania tylnych kół podczas gwałtownego hamowania. Działanie korektora zależy bezpośrednio od obciążenia tylnej osi. Korektor hamowania to specyficzy zawór zmniejszajacy ciśnienie płynu w tylnych cylinderkach w zalezności od uchylenia tłoczka korektora na które wpływa obciążenie tylnej osi oraz cisnienie płynu hamulcowego wytworzone przez pompę w trakcie hamowania.
Im więcej podczas hamowania wysunie się tłoczek korektora tym mniejsze cisnienie dociera do cylinderków.
W trakcie hamowania płyn hamulcowy próbuje wypchnąć tłoczek korektora jak najdalej i podniść dzwignie która jest połączona przez sprężyne z tylną belką, Jeśli tył samochodu jest niedociążony to podczas hamowania nienaciągnieta sprężyna pozwala na większe wysunięcie tłoczka korektora, a co za tym idzie zmniejszenie ciśnienia na wyjściu korektora. Im bardziej jest obciążony tył samochodu tym większa sila działa na dzwignie / tłoczek korektora co powoduje jego ograniczony skok i większe ciśnienie podawane na tylne cylinderki.
Nowy korektor na sucho jest całkowicie wciśniety i nie da sie go sprawdzić bez podania ciśnienia płynu hamulcowego.""
Wiec jak masz nowe tarcze i chesz je docierac to wloz 50-100 kg do bagaznika
wymiana pompy na mocinejsza
sile zwiekszyc mozna srednica tarcz im wieksza srednica tym lepiej hamuja ale cos za cos
wezyki w stalowym oplocie przy czestym uzywaniu hamulcow tak przy jedzie codziennej mija sie z celem.
wieksze cisnienie nic nie da jak ma sie zwykle tarcze i klocki bo przy ostrym hamowaniu sa wytwarzane gazy ktore i tak ci klocek odepchna
Jak zrobisz modyfikacje kolektora sil hamowania to bedziesz mial tak jak Noxes mowi
Powiedz mi gdzie w naszych autach jest jakaś dźwignia w tylnym zawieszeniu, która odpowiada za regulację siły hamowania? Raczej jest to podzielone po ileś tam procent przód/tył i jest to wartość stała.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
To co jest na foto to znam, ale dźwigni nie ma
Więc nic nie da obciążenie tyłu bo mocniej nie będzie hamował.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Jak już się tak lubicie kłócić o pierdoły to ja też coś dopowiem 
Jeden układ od drugiego różni się bardzo dlatego, że w naszych M podział siły hamowania jest ustalony odgórnie i się nie zmienia, a w tym drugim jest zależny od obciążenia tylnej osi co się przenosi na ugięcie wahacza czy czegoś
i ten drugi sposób jest lepszy, ale bardziej skomplikowany i awaryjny.
Jeden układ od drugiego różni się bardzo dlatego, że w naszych M podział siły hamowania jest ustalony odgórnie i się nie zmienia, a w tym drugim jest zależny od obciążenia tylnej osi co się przenosi na ugięcie wahacza czy czegoś
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6