Regulator siły hamowania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tomi-ex » 5 kwi 2013, 15:18

Czy mozna zmienic siłę hamulca poprzez regulator . Z tyłu mam nowe zaciski ,tarcze i klocki ok , siłą hamowania wychodzi ponizej 1 ( 0.8) z przodu jest 3.
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2012, 14:53
Posty: 40
Skąd: Częstochowa
Auto: 626 GE 1.8 16v

Postprzez mark.87 » 5 kwi 2013, 18:29

Watpie zeby to cos dalo bo i tak sila idzie prze pompe ABS w stosunku 70/30 wiec raczej wymiana na inna pompe dala by jakies efekty, ele niech wypowie sie ktos inny tez
a czemu chcesz zwiekszyc sile hamulca tyl???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez noxes » 5 kwi 2013, 18:32

Tak tam ma być. Inaczej będzie blokować Ci tył skutków nie muszę tłumaczyć. Możesz sobie go wywalić, ale skutki jak wyżej...
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez mark.87 » 5 kwi 2013, 18:47

A wymiana pompy na inna dala by np lepszy efekt??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez szumki44 » 5 kwi 2013, 19:43

tutaj teroria z artykulu :P
""Korektor siły hamowania

Korektor siły hamowania jest umieszczony miedzy pompą hamulcową, a cylinderkami tylnych hamulców i ma za zadanie nie dopuscic do blokowania tylnych kół podczas gwałtownego hamowania. Działanie korektora zależy bezpośrednio od obciążenia tylnej osi. Korektor hamowania to specyficzy zawór zmniejszajacy ciśnienie płynu w tylnych cylinderkach w zalezności od uchylenia tłoczka korektora na które wpływa obciążenie tylnej osi oraz cisnienie płynu hamulcowego wytworzone przez pompę w trakcie hamowania.

Im więcej podczas hamowania wysunie się tłoczek korektora tym mniejsze cisnienie dociera do cylinderków.

W trakcie hamowania płyn hamulcowy próbuje wypchnąć tłoczek korektora jak najdalej i podniść dzwignie która jest połączona przez sprężyne z tylną belką, Jeśli tył samochodu jest niedociążony to podczas hamowania nienaciągnieta sprężyna pozwala na większe wysunięcie tłoczka korektora, a co za tym idzie zmniejszenie ciśnienia na wyjściu korektora. Im bardziej jest obciążony tył samochodu tym większa sila działa na dzwignie / tłoczek korektora co powoduje jego ograniczony skok i większe ciśnienie podawane na tylne cylinderki.

Nowy korektor na sucho jest całkowicie wciśniety i nie da sie go sprawdzić bez podania ciśnienia płynu hamulcowego.""

Wiec jak masz nowe tarcze i chesz je docierac to wloz 50-100 kg do bagaznika :) i zobaczysz ze tyl bierze mocniej wtedy :)


wymiana pompy na mocinejsza :) nie ma sensu :) przy seryjnych hamulcach :)
sile zwiekszyc mozna srednica tarcz im wieksza srednica tym lepiej hamuja ale cos za cos :P waga itp....

wezyki w stalowym oplocie przy czestym uzywaniu hamulcow tak przy jedzie codziennej mija sie z celem.

wieksze cisnienie nic nie da jak ma sie zwykle tarcze i klocki bo przy ostrym hamowaniu sa wytwarzane gazy ktore i tak ci klocek odepchna :) wiec tu drylowane i nacinane tarcze :) tyle ze one musza byc gorace by dzialaly dobrze:)

Jak zrobisz modyfikacje kolektora sil hamowania to bedziesz mial tak jak Noxes mowi :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez tomi-ex » 5 kwi 2013, 21:04

Czyli jeżeli jest taki stosunek 70/30 to jest ok przód 3 tył 0.8 . Myślałem ze z tyłu powinno być nieco więcej , tak mi na diagnostyce powiedzieli .
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2012, 14:53
Posty: 40
Skąd: Częstochowa
Auto: 626 GE 1.8 16v

Postprzez kamilspider » 5 kwi 2013, 21:20

Powiedz mi gdzie w naszych autach jest jakaś dźwignia w tylnym zawieszeniu, która odpowiada za regulację siły hamowania? Raczej jest to podzielone po ileś tam procent przód/tył i jest to wartość stała.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 5 kwi 2013, 21:41

Dokładnie tak jak piszesz. Nie ma żadnej dźwigni regulacyjnej.
Szumki po co ten cały artykuł skoro to samo napisałem w skrócie?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez szumki44 » 5 kwi 2013, 21:46

Doedukowac pytajacego :) o szczegoly pozatym

kamilspider napisał(a):Powiedz mi gdzie w naszych autach jest jakaś dźwignia w tylnym zawieszeniu

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kamilspider » 5 kwi 2013, 21:48

To co jest na foto to znam, ale dźwigni nie ma :P Więc nic nie da obciążenie tyłu bo mocniej nie będzie hamował.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 5 kwi 2013, 22:14

Szumki to na zdjęciu to jest własnie regulator siły hamowania :D

Dopisano 05 kwi 2013 22:14:

Szumki to na zdjęciu to jest własnie regulator siły hamowania :D
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez szumki44 » 5 kwi 2013, 22:38

no tak ale dzwignie nie mamy ale dziala podobnie ;p a artykul byl w celu wyjasnienia OMG <rotfl> sie czepiacie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez noxes » 5 kwi 2013, 23:03

szumki44 napisał(a):ale dziala podobnie

niestety nie...
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez szumki44 » 6 kwi 2013, 10:48

no co nie rozklada sil hamowania ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez noxes » 6 kwi 2013, 11:56

istota działania jest taka sama. Nic po za tym.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kamilspider » 6 kwi 2013, 12:05

Jak już się tak lubicie kłócić o pierdoły to ja też coś dopowiem :D
Jeden układ od drugiego różni się bardzo dlatego, że w naszych M podział siły hamowania jest ustalony odgórnie i się nie zmienia, a w tym drugim jest zależny od obciążenia tylnej osi co się przenosi na ugięcie wahacza czy czegoś :P i ten drugi sposób jest lepszy, ale bardziej skomplikowany i awaryjny.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6