Mazda6 (GJ) – Nasze wrażenia i opinie

Mazda6 GJ (2012– 2016) / Mazda6 GL (2016- )

Postprzez zielony110 » 30 mar 2013, 13:00

Wojtek napisał(a):a fotorelacja z montazu w moim temacie o M2 ;)

tak Wojtek tylko nie zapominaj, ze w GJ modol nie znajduje sie z przodu tylko go na tylny slupek przeniesli :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez przemekost » 30 mar 2013, 13:05

akis789 napisał(a):Ja dziś zamówiłem Skypassion 2 MT i-eloop,z Red Soul ,beżową skórą +navi.
W cenie 120 tyś otrzymałem podświetlenie powitalne,listwy progowe z podświetleniem,bagażnik dachowy,mata ochronna z osłoną na zderzak,dywaniki welur,chlapacze przód i tył,i-poda.Najważniejsze -auto do odbioru już w Maju.
Sam już nie wiem czy było coś do ugrania .


Tego i-poda dodają także do rocznika 2013? O tej promocji słyszałem ale myślałem, że dodają tylko do grudnia '12.
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2013, 20:02
Posty: 50
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Skyactiv-G 165KM i-ELOOP SkyPASSION Soul Red

Postprzez Wojtek » 30 mar 2013, 13:24

zielony110 napisał(a):w GJ modol nie znajduje sie z przodu tylko go na tylny slupek przeniesli :(

w/w fotorelacja w M2 miala byc tylko wskazaniem drogi... niestety, nie moze byc wzorem w 100% ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez akis789 » 30 mar 2013, 15:32

Marcinii napisał(a):Kolego jak zakupisz M6 to zobaczysz z ta maska ze nie ma się czym przejmowac


Miałem okazję dokonać rekonesansu podczas jazdy testowej więc nie uśmiecha mi się to rozwiązanie.
Być może ma to jakiś sentymentalny odnośnik do poprzednich modeli-sam wszakże mam takową podpórkę w RX8 – co nie znaczy że jest to wygodne.Wręcz odwrotnie bo dyskomfort przy tym jest znaczący i w modelach o klasę niższych standardy są już inne.

Dopisano 30 mar 2013, 14:35:

przemekost napisał(a):
akis789 napisał(a):Ja dziś zamówiłem Skypassion 2 MT i-eloop,z Red Soul ,beżową skórą +navi.
W cenie 120 tyś otrzymałem podświetlenie powitalne,listwy progowe z podświetleniem,bagażnik dachowy,mata ochronna z osłoną na zderzak,dywaniki welur,chlapacze przód i tył,i-poda.Najważniejsze -auto do odbioru już w Maju.
Sam już nie wiem czy było coś do ugrania .


Tego i-poda dodają także do rocznika 2013? O tej promocji słyszałem ale myślałem, że dodają tylko do grudnia '12.


Ponoć wymogiem otrzymania tego ustrojstwa z nadgryzionym jabłkiem była udokumentowana historia korzystania z serwisu poprzedniej Mazdy w ASO.
Tak czy inaczej mają tą akcję na ukończeniu i nie wiadomo do kiedy będzie obowiązywać.
A I-pod przyda się przy długich podróżach dla dzieciaków na tylnej kanapie :)
Początkujący
 
Od: 28 mar 2013, 23:01
Posty: 12
Auto: MAZDA RX8 (2005)
ZREZYGNOWAŁEM z zakupu MAZDA 6 (2013)

Postprzez OLP » 30 mar 2013, 16:43

W temacie falującej maski: Mam kolor Meteor gray który to zlewa się z asfaltem i trudno rozróżnić gdzie kończy się maska a zaczyna droga. Wszyscy którzy piszą o falującej masce nie dają dokładnej informacji gdzie niby to faluje. Jedyne co ja zaobserwowałem to pewne ruchy na końcu maski (od strony szyby) mniej/więcej w środku krawędzi spływu. Nie wiem tylko czy nie jest to złudzenie spowodowane odbiciami otoczenia. Jak próbowałem ręką to miejsce poruszać to czuć było, że maska w tym miejscu jest dość sztywna tak że albo W czasie jazdy powstają tam bardzo duże naprężenia albo jest to faktycznie złudzenie.

Przy okazji chciałbym się zapytać czy już ktoś miał okazje wypróbować działanie czujników deszczu?
Podczas ostatnich opadów śniegu z deszczem ww czujnik rozczarował mnie – przy najmniejszej czułości wycieraczki załączały się tak często że praktycznie prawie na sucho chodziły. Po zwiększeniu czułości jeszcze szybciej się włączały . W tej chwili przełączyłem się na pracę przerywaną z regulowanym czasem i jest dużo lepiej . W Hondzie czujnik deszczu działa dużo lepiej.
Czy jest jakaś możliwość znieczulenia go?

Pozdrawiam
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 19:02
Posty: 63
Auto: Mazda 6 GJ SkyPassion 2,0 '12 kombi

Postprzez Marcinii » 30 mar 2013, 17:40

Ja raczej mam w druga stronę, gdy pada taki drobny śnieg to wycieraczki się nie włączają. A powiedz gdzie ta czułość można regulować?
Jeżeli chodzi o częste włączanie to zwróć uwagę czy szyba w miejscu kamery nie jest zabrudzona, oblodzona.
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2013, 07:24
Posty: 196 (0/1)
Auto: Mazda 6, 2.0 165KM, 2013

Postprzez OLP » 30 mar 2013, 22:38

Prawa wajcha ma pokrętło którym można ustawić albo czułość czujnika deszczu albo interwał miedzy kolejnymi uruchomieniami w zależności od tego jaki tryb wycieraczek się ustawiło.
Dzisiaj zrobiłem test i polewałem czujnik deszczu wodą. Przy najmniejszej czułości wystarczały dwie , trzy małe krople i już się włączały. Czasami po przejściu wycieraczki pozostawała minimalna smuga która powoli zanikała i to również po krótkim czasie wyzwalało ruch wycieraczki.
Śmiem twierdzić, że wyzwolenie wycieraczki może być spowodowane nawet jakimś cieniem rzuconym przez drzewo....
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 19:02
Posty: 63
Auto: Mazda 6 GJ SkyPassion 2,0 '12 kombi

Postprzez Paweł » 31 mar 2013, 01:33

OLP napisał(a):Śmiem twierdzić, że wyzwolenie wycieraczki może być spowodowane nawet jakimś cieniem rzuconym przez drzewo....

Wątpię, bo czujnik działa na zasadzie światła odbitego od kropli jak od lustra.

zielony110 napisał(a):tak Wojtek tylko nie zapominaj, ze w GJ modol nie znajduje sie z przodu tylko go na tylny slupek przeniesli

Można też wpiąć się przy zawiasach przednich drzwi – tam gdzie ich wiązki łączą się z tzw. wiązka tylną. Zasilanie oświetlenia wnętrza po otwarciu drzwi jest tam doprowadzone.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez hamakarol » 1 kwi 2013, 17:09

Fakt wycieraczki reagują dosyć często nawet na drobny deszcz czy śnieg, w trybie auto czułośc można ustawić za pomoca pokrętła. Wszystko jest w instrukcji.

Przejechałem wczoraj troche kilometrów w nocy i wydaje mi się że światła mijania biją za nisko. Jaki jest wasze zdanie? Automatyczne przełanczanie działa dobrze ale ma jedną wadę, światła drogowe powinny po odchyleniu dźwigni od siebie włączyć sie natychmiast ale tak się nie dzieje. System zatrybia po 2-3 sekundach.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2010, 03:46
Posty: 62
Auto: Mazda 323f 1.6 BJ 2001, corolla 1.4D E12 2005, Mazda 6 2.0 GJ 2012

Postprzez discus » 2 kwi 2013, 18:56

Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 12:26
Posty: 95

Postprzez Gajdzin » 4 kwi 2013, 21:46

OLP napisał(a):W tej chwili przełączyłem się na pracę przerywaną z regulowanym czasem i jest dużo lepiej. W Hondzie czujnik deszczu działa dużo lepiej.


Nie wiem, jaką jeździsz Hondą, ale w moim Accordzie i-CDTI poprzedniej generacji ten czujnik jest BEZNADZIEJNY – on ma własny temperament i swoje widzimisię na temat, kiedy się włączać, a kiedy nie, co nie ma nic wspólnego z ilością wody na przedniej szybie. Niestety Accordy z czujnikiem deszczu nie mają opcji pracy przerywanej z regulowanym czasem. Z tego co piszesz, nowa szóstka ma obie opcje, co mnie bardzo cieszy, bo z reguły wolę sam regulować a nie zdawać się na automaty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 22:17
Posty: 175 (22/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez hamakarol » 4 kwi 2013, 21:55

Dla tych co uważają ze bagażnik w sedanie jest słabo wykonczony, bmw lepiej nie wygląda. Akacja od 3:50 min, blachy wystają ale fakt zaczepy w bmw są.
http://youtu.be/ikfBoD9TwOs?t=3m50s
Ostatnio edytowano 4 kwi 2013, 22:04 przez hamakarol, łącznie edytowano 3 razy
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2010, 03:46
Posty: 62
Auto: Mazda 323f 1.6 BJ 2001, corolla 1.4D E12 2005, Mazda 6 2.0 GJ 2012

Postprzez Gajdzin » 4 kwi 2013, 21:59

discus napisał(a):Proszę – a w Japonii sterowanie nawigacji jest inne niż w Polsce – http://www.atenza.mazda.co.jp/grade/sed ... id=atzlnv2 :)

Przeczytałem tę stronę uważnie, ale nie widzę różnic w sterowaniu nawigacji, gdzie to jest?

Różnice mogą wynikać stąd, że w Japonii króluje trochę inny system nawigacji, używający sieci nadajników z informacją o ruchu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 22:17
Posty: 175 (22/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez Sebal » 4 kwi 2013, 23:52

OLP napisał(a):Podczas ostatnich opadów śniegu z deszczem ww czujnik rozczarował mnie

Niestety mazda jakoś od wielu modeli nie potrafi zrobić dobrze czujnika deszczu. We wszystkich modelach w jakich miałem czujnik deszczu, wycieraczki nie chodziły tak jak bym sobie tego życzył. Jak widać w GJ jest to samo. Nic się niestety z tym nie da zrobić.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Gajdzin » 5 kwi 2013, 00:07

Nie Mazda, tylko wszyscy znani mi producenci :) Osobiście nie cierpię niedogotowanych technologii. Jak coś ma pół-działać, to ja wolę zaczekać, aż zrobią tak, żeby do końca działało. Tak samo jest z podgrzewanymi szybami za pomocą cieniutkich drucików, które, jak raz ktoś nam je pokaże, WIDAĆ, co wkurza. Jakby nie było przeźroczystych materiałów przewodzących prąd z odpowiednim oporem.

W ogóle środowisko producentów samochodów jest tak koszmarnie konserwatywne, że chce się płakać. Dlaczego wskaźniki w każdym samochodzie pokazują to samo? Dlatego, że akurat to chcemy wiedzieć? Nie – dlatego, że tak się przyjęło 50 lat temu. Albo i dawniej. Co łatwo udowodnić: jest jeden wskaźnik, który jest nawet ważniejszy od np. obrotomierza, a nigdy go nie dodają: poziomu płynu do spryskiwaczy. Bez obrotomierza mogę jechać, a bez płynu do spryskiwaczy, po zimowej brei, która na amen zakleja szyby w pół minuty – nie.

OK. Już mi lepiej. :D
Ostatnio edytowano 5 kwi 2013, 00:11 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie trzeba cytowac calej poprzedzajacej wiadomosci...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 22:17
Posty: 175 (22/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez Marcinii » 5 kwi 2013, 07:17

Bez przesady, może poziomu płynu do spryskiwaczy nie ma, ale w większości nowszych aut jest zawsze jakaś informacja kiedy jest go mało (Mazda rzuca komunikatem).
I szczerze podczas drogi wolę patrzeć na obrotomierz zamiast na poziom płynu.
Ale faktem jest że producenci samochodów są mało innowacyjni w kwestii wskaźników, z tymże powstaje pytanie jakbyśmy przyjęli ową innowacyjność? :)
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2013, 07:24
Posty: 196 (0/1)
Auto: Mazda 6, 2.0 165KM, 2013

Postprzez Gajdzin » 5 kwi 2013, 09:39

Jak ktoś zrobi wskaźnik pokazujący wszystkie 3 płyny ustrojowe, które się normalnie zużywają (paliwo, olej silnikowy i właśnie płyn do spryskiwaczy), to ja będę pierwszy, który go kupi i zainstaluje :)

Nb. nigdy nie miałem samochodu, który by ostrzegał przed kończącym się płynem do spryskiwaczy, w moim Accordzie sprawdza się to otwierając maskę, zdejmując pokrywkę wlewu płynu (i brudząc sobie przy tym koszmarnie ręce), a następnie podnosząc ją wysoko, bo do niej jest przyczepiona plastikowa taśma z dziurkami, które "chwytają" trochę płynu, więc można ocenić jego poziom. Technologia równie zaawansowana co odpalanie silnika korbą <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 22:17
Posty: 175 (22/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez discus » 5 kwi 2013, 09:46

Tego w wersji japońskiej nie zauważyłem – "Interfejs HMI pozwala łatwo sterować systemem audio, ustawieniami samochodu, zestawem głośnomówiącym i nawigacją satelitarną – wszystko z jednego wygodnego i bezpiecznego miejsca. Jest wyposażeniem standardowym w wersjach Exclusive i Sport." – http://www.mazda.pl/showroom/mazda6/interior/#.
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 12:26
Posty: 95

Postprzez Gajdzin » 5 kwi 2013, 09:51

A, to ciekawe. Może dlatego, że rozwiązania pt. pokrętło na tunelu centralnym mają strasznie złą sławę w Japonii od czasów pierwszej genereacji takiego systemu w BMW? Przeczytam dokładniej na japońskiej stronie Attenzy dzisiaj po pracy i zobaczę, co oni tam wymyślili.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 22:17
Posty: 175 (22/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez Paweł » 5 kwi 2013, 11:07

Gajdzin napisał(a):Jak ktoś zrobi wskaźnik pokazujący wszystkie 3 płyny ustrojowe, które się normalnie zużywają (paliwo, olej silnikowy i właśnie płyn do spryskiwaczy), to ja będę pierwszy, który go kupi i zainstaluje [...] Nb. nigdy nie miałem samochodu, który by ostrzegał przed kończącym się płynem do spryskiwaczy

Kontrolka "rezerwy" płynu do spryskiwaczy występuje w mazdach przynajmniej od lat '80. Wskaźnik poziomu oleju jest od bardzo dawna np. w samochodach francuskich. Citroen C5 sprzed ponad dekady pokazuje poziom oleju, alarmuje o jego niskim poziomie, przypomina o dolaniu płynu do spryskiwaczy, a jeśli jest go mało, to nie marnuje go na mycie reflektorów. Także już dawno mogłeś mieć takie auto ;). W każdym razie, w końcu dobrze trafiłeś. GJ PY – mniam :).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6