Mazda3 (BK) – Opony letnie (dyskusja)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez talk_about85 » 12 kwi 2012, 20:25

Kai. znam Twoj samochod dawno juz o nim czytalem :P. Nie pamietalem tylko ze masz opony szerokosc 225 na felgach 17" a wlasnie zapytam z jakiego modelu sa to felgi bo raczej nie z M3? One maja szerokosc 6,5? Troche przemyslalem sprawe i nie wiem czy jest sens pakowac szerokie opony do poczciwego diesla. U Ciebie rozmiar 225/45 R17 elegancko wyglada a na dodatek masz sporo mocniejszy silnik wiec wybor uzasadniony. Strasznie mnie zastanawia jak na prawde jezdzi sie na oponach Barum Bravuris <co?>. Ich cena kusi i to bardzo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez marcin255 » 12 kwi 2012, 20:42

talk_about85 napisał(a): Strasznie mnie zastanawia jak na prawde jezdzi sie na oponach Barum Bravuris . Ich cena kusi i to bardzo.


Jak na każdych innych z rozsądkiem i z głową <spoko>
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez kobas26 » 17 kwi 2012, 19:21

Panowie i Pani a czy ktoś z Was jeździł na takiej kombinacji 215/55/16 przód a tył 205/55/16 ? Marka i rodzaj nie ma znaczenia chodzi tylko o sam fakt posiadania na przedniej osi nieco szerszego profilu. Może to głupie pytanie ale chętnie przeczytam info od tak jeżdżących.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2011, 10:40
Posty: 34
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda3 1.6

Postprzez CezaR83 » 17 kwi 2012, 19:28

Ja myślałem zupełnie odwrotnie na napędowych mieć cieńsze a na tylnych 215 :P
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (71/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez akostarek » 17 kwi 2012, 19:56

jak już chcesz robić takie cuda, to dobierz tak profil, żeby promień (dynamiczny) koła był taki sam na osiach. Nie wiem jaki próg tolerancji mają systemy DSC itd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez talk_about85 » 18 kwi 2012, 00:29

Powroce jeszcze do rozmiaru mniej popularnego czyli R17. W ostatni poniedzialek znalazlem chwile i udalem sie jeszcze do drugiego wulkanizatora zeby poznac jego opinie o tym rozmiarze dla M3. Stanowczo odradzil 225/45 R17 dla silnika 1.6 diesel. Dobrze ze mialem przeczucie i sie nie wpakowalem w takie opony ktore po prostu sa za szerokie w stosunku do mocy silnika. Nie znam tego goscia ale to chyba madrze stwierdzil. Trzeba bedzie pozostac przy zaleceniu Mazdy czyli 205/50 R17. Polecil mi kupno opon Matador ale jakos mnie przekonal ze to Continental produkowany w Czechach. CezaR83 chyba pojde Twoim tropem czyli kierunek firma Barum :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez akostarek » 16 mar 2013, 16:09

Panowie zaczynamy chyba nieco zbaczać!
ale:
u siebie miałem te drugie turanzy ER30, po dacie produkcji wnioskuję że były od nowości.
co do ząbkowania, tak jak pisałem, im większe odstępy między zewnętrznymi klockami tym większa szans na ząbkowanie, popatrz na te zdjęcia ;)

http://www.opony.com.pl/artykul/zabkowanie-opon/?id=116 napisał(a):Czynnikiem wpływającym na zjawisko "ząbkowania" jest rzeźba bieżnika im jest bardziej otwarta (klocki bieżnika są dalej oddalone od siebie) tym większe jest ryzyko "ząbkowania" bieżnika.


nikt nie twierdzi, że akurat Tobie wyząbkuje te opony :) to też zależy od stylu jazdy itd, jak sam pisałeś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez szweiki » 16 mar 2013, 18:22

Sorki mój błąd <glupek2> . Nie TURENZA a TURANZA- takie oponki posiadam <ok> i już post poprawiam.

Dopisano 16 mar 2013, 18:37:

Poniżej jest fajny temat o użytkowaniu opon danego producenta w tym akurat producent Bridgestone. Biorąc pod uwagę oponki które posiadam a są całkowicie nowe w sensie <oczy> nie używane lecz z rocznika 2009 to według zaleceń producenta maja jeszcze trochę czasu <ok> jeśli chodzi o użyteczność podaną przez producenta.
Załączniki
BridgestoneTyreServiceLife-Polish.pdf
(200.57 KiB) Pobrane 76 razy
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2012, 23:51
Posty: 84
Auto: mazda 3 sedan 1.6 Z6 BK 2005r

Postprzez tomek-waw » 2 kwi 2013, 22:21

Takie szybkie pytanie o ciśnienie w oponach.
Producent zaleca przy rozmiarze 205/55/16 2,2 bar.
Jakie w takim razie powinno być przy 225/40/18 ? Wiadomo, inny profil opony i wielkość.
Jakieś doświadczenia w tym temacie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez mily200 » 2 kwi 2013, 22:34

dołącze się do pytania tyle że jakie ciśnienie zalecane do
Falken FK 452 215/40 R18 89 Y XL
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 11:12
Posty: 1888 (0/4)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Seat leon i lodgy

Postprzez tomek-waw » 2 kwi 2013, 22:55

Na podstawie tej tabelki Forda wynika, że w zasadzie nie ma znaczenia wielkość opony.

cisnienie.jpg


Hmm, jeśli nie padnie żaden konkret, to zostawię 2,2 bar.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez buczos » 3 kwi 2013, 00:12

u mnie na paradach spec 2 jest max 44 psi – czyli 3 bary. Na forach w US do normalnej jazdy zalecają w granicach 35 psi czyli około 2.4/2.5 bara. Profil opony 225/35/18
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez Pyton162 » 3 kwi 2013, 07:59

dla bezpieczeństwa felgi przy niższym profilu lepiej ładować wiecej powietrza . przy 18 i profilu 40 3 bary byly by ok
Pyton162
 

Postprzez lukaszm » 17 kwi 2013, 22:32

zmierzyłem dziś grubość bieżnika
Opony: Continental ContiSport 2
Data produkcji 0510
Stan grubości bieżnika po przejechaniu ok 27500km (opony rozpoczęły swój 3 sezon) – wynosi ok 5 mm
Styl jazdy: normalny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Lakcow91 » 17 kwi 2013, 22:37

U mnie też 3 sezon będą rozpoczynały ale dopiero w sobotę Uniroyal.. więc wtedy sprawdzę ile mm zostało, sam jestem ciekaw:))
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2012, 11:30
Posty: 179
Skąd: Radom
Auto: Honda

Postprzez samp30 » 22 kwi 2013, 19:41

X900X napisał(a):Jak wyglądają te Dunlop-y na oryginalnych felgach od Mazdy ? ma ktos fotki?

Witam
Wrzuciłem trochę fotek z tymi oponami na razie przebieg jedynie niecałe 200 km :)
Pozdrawiam ;)
samp
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Początkujący
 
Od: 12 cze 2011, 15:40
Posty: 29
Skąd: podkarpacie
Auto: Mazda 3 1.6 Pb Sedan '05

Postprzez Ralf2107 » 22 kwi 2013, 20:47

Madzia taka czysta, a kółka ?! :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez samp30 » 22 kwi 2013, 20:49

Ralf2107 napisał(a):Madzia taka czysta, a kółka ?! :|

Kółka dopiero co założone, nie było czasu podjechać i umyć :). W najbliższym czasie się to zrobi :).
Początkujący
 
Od: 12 cze 2011, 15:40
Posty: 29
Skąd: podkarpacie
Auto: Mazda 3 1.6 Pb Sedan '05

Postprzez lukaszm » 23 kwi 2013, 15:01

Kolego jak po umyciu i przejechaniu kilkunastu km dalej będą się takie brudne felgi robić to masz problemy z zaciskami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Gigi_ » 23 kwi 2013, 15:28

lukaszm napisał(a):Kolego jak po umyciu i przejechaniu kilkunastu km dalej będą się takie brudne felgi robić to masz problemy z zaciskami


:D Mi to bardziej wygląda na "niehigieniczne" przechowywanie w zimie i ślady rąk po zmianie kół :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:01
Posty: 96 (0/4)
Skąd: Łask
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323