[ANKIETA] Przebiegi naszych silników, opinie i luźne rozmowy o DiTD...

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
57
85%
Nie
3
4%
Różnie bywa
7
10%
 
Liczba głosów : 67

Postprzez smile » 23 mar 2012, 19:45

Ok, skoro nie ma błędów, to na odpalonym silniku odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy lecą stamtąd spaliny. Kiedy zawory ustawiane ostatni raz?
Na ciepłym silniku na postoju jeden niech chwyci i ściśnie wąż gumowy przy interculerze a drugi niech da gazu do 3 tyś obr., ciśnienie od turbo powinno być na tyle duże że wąż "puchnie" i w ręku ciężko wąż utrzymać ściśnięty. Od taki podwórkowy sposób w stylu manometr w dłoni a klucz dynanometryczny to strzelający łokieć ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 23 mar 2012, 20:00

a kolektor czysty?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 23 mar 2012, 20:02

Odpiąć wężyk od turbo tak aby odłączyć zawór upustowy turbiny i go mocno przedmuchać – aż sadza cała wyleci ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 23 mar 2012, 20:05

smile napisał(a):Odpiąć wężyk od turbo tak aby odłączyć zawór upustowy turbiny i go mocno przedmuchać – aż sadza cała wyleci ;)


z łopatkami turbiny <lol> raczej nie polecam takich rzeczy bo jak bierze trochę oleju to znak że i turbo pewnie w nie najlepszym stanie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 23 mar 2012, 20:10

a jaki przebieg ma ten bolid ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez smile » 23 mar 2012, 20:11

Mi jeszcze łopaty nie wystrzeliły w kosmos :D Ale być może to z powodu słabej wydajności turbo :P Zobaczymy czy odczyszczenie silnika wewnętrznie coś zmieni :D
tadziol, jeśli chodzi o mój to 275 tyś :P
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez pablod1024 » 23 mar 2012, 20:13

Ok, skoro nie ma błędów, to na odpalonym silniku odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy lecą stamtąd spaliny

korek odkręcałem i nie lecą spaliny
Kiedy zawory ustawiane ostatni raz?

a czy czasem w ditd nie ma hydraulicznej regulacji zaworów?
a kolektor czysty?

nie wiem. jak sprawwdzić czystość kolektora?
Początkujący
 
Od: 9 cze 2011, 15:54
Posty: 21
Skąd: wrocław
Auto: mazda 323f 2.0 DiTD

Postprzez Neonixos666 » 23 mar 2012, 20:16

pablod1024 napisał(a):a czy czasem w ditd nie ma hydraulicznej regulacji zaworów?

ani czasem ani nigdy, ręcznie trzeba ustawiać bo to sportowy silnik jest :D
pablod1024 napisał(a):nie wiem. jak sprawwdzić czystość kolektora?

zdejmij rurę która idzie do kolektora i sprawdź czy jest syf w środku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 23 mar 2012, 20:16

jak by były to bym nie pytał kiedy były ustawiane <cisza> <cisza> <cisza> <cisza>
Mało tego, ich regulacja jest nadzwyczajna, ze względu że jest to 16-zaworowiec na jednym wałku rozrządu.

Syfff będzie zawsze lekki, oby z IC się olej nie wylewał ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 23 mar 2012, 20:18

warto też zawsze sprawdzić boost sensor bo od niego też zależy moc auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 23 mar 2012, 20:20

zaraz zaraz, a jak go sprawdzić? :P
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 23 mar 2012, 20:26

smile napisał(a):zaraz zaraz, a jak go sprawdzić? :P


najpierw wizualnie czy nie jest króciec ułamany i czy wężyk jest cały nie popękany. potem odłączyć kostkę i się przejechać. Jak nie ma różnicy to jest walnięty jak zamula to jest sprawny. :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 23 mar 2012, 20:28

smile napisał(a):zaraz zaraz, a jak go sprawdzić? :P


podmianka ze sprawnego auta :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez pablod1024 » 23 mar 2012, 20:57

dziękuję za porady, w niedziele będę miał chwilę wolnego to pozaglądam do silnika i napiszę co i jak.
mam jeszcze pytanie odnośnie sprawdzania błędów: w poradniku wyczytałem, że aby sprawdzić błędy należy kawałkiem drucika zmostkować GND i TEN, ale które GND wybrać?

Obrazek
zdjęcie pożyczone z poradnika
Początkujący
 
Od: 9 cze 2011, 15:54
Posty: 21
Skąd: wrocław
Auto: mazda 323f 2.0 DiTD

Postprzez smile » 23 mar 2012, 20:59

to górne z lewej strony.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 23 mar 2012, 21:31

pablod1024 napisał(a):ale które GND wybrać?

smile napisał(a):to górne z lewej strony.

dowolne...GND to GND inaczej masa pojazdu,więc możesz zwierać TEN do dowolnej masy.
ja stosuję zawsze minus akku jako GND,bo skąd pewność,że wiązka do gniazda DIAGNOSIS w 100 % sprawna ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez smile » 23 mar 2012, 22:36

tadziol, masz może opisówkę co który pin oznacza?
Pewnie jest gdzieś na forum takie info <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez pablod1024 » 25 mar 2012, 11:48

dzisiaj jeszcze raz dokładnie przyjrzałem się silnikowi i odkryłem, że rurka która zaznaczona jest na czerwono była w około oklejona taśmą :| i w koło niej jest pełno syfu. zaznaczona rurka z jednej strony dochodzi do rury łączącej turbo z kolektorem (tak mi się wydaje), a z drugiej do pokrywy zaworów.

wysnułem, nie wiem czy słuszną, teorię że między rurką a rurą jest nieszczelność i dzięki temu dostaje się tam lewe powietrze i przez to tworzy się turbo dziura i dlatego turbo zauważalnie działa od ok 2000 obrotów

Obrazek

przed zrobieniem zdjęcia miejsce łączenia rurki z rurą trochę powycierałem szmatką
Początkujący
 
Od: 9 cze 2011, 15:54
Posty: 21
Skąd: wrocław
Auto: mazda 323f 2.0 DiTD

Postprzez tadziol » 25 mar 2012, 13:25

pablod1024 napisał(a):wysnułem, nie wiem czy słuszną, teorię że między rurką a rurą jest nieszczelność i dzięki temu dostaje się tam lewe powietrze i przez to tworzy się turbo dziura i dlatego turbo zauważalnie działa od ok 2000 obrotów

niestety Twoja teoria jest błędna.
nieszczelność o której piszesz ma miejsce tam,gdzie turbo zasysa powietrze,więc generalnie nie ma to większego znaczenia poza walorami estetycznymi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 25 mar 2012, 13:30

a moim zdaniem ma jeśli zasysa dość sporo powietrza właśnie tam. Ten silnik to RF4F z przepływką a wiec silnik wie ile powietrza zasysa a jeśli częściowo zasysa je za przepływką może nie obliczać odpowiedniej dawki. Takie moje skromne zdanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6