Na ciepłym silniku na postoju jeden niech chwyci i ściśnie wąż gumowy przy interculerze a drugi niech da gazu do 3 tyś obr., ciśnienie od turbo powinno być na tyle duże że wąż "puchnie" i w ręku ciężko wąż utrzymać ściśnięty. Od taki podwórkowy sposób w stylu manometr w dłoni a klucz dynanometryczny to strzelający łokieć
[ANKIETA] Przebiegi naszych silników, opinie i luźne rozmowy o DiTD...
Ok, skoro nie ma błędów, to na odpalonym silniku odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy lecą stamtąd spaliny. Kiedy zawory ustawiane ostatni raz?
Na ciepłym silniku na postoju jeden niech chwyci i ściśnie wąż gumowy przy interculerze a drugi niech da gazu do 3 tyś obr., ciśnienie od turbo powinno być na tyle duże że wąż "puchnie" i w ręku ciężko wąż utrzymać ściśnięty. Od taki podwórkowy sposób w stylu manometr w dłoni a klucz dynanometryczny to strzelający łokieć
Na ciepłym silniku na postoju jeden niech chwyci i ściśnie wąż gumowy przy interculerze a drugi niech da gazu do 3 tyś obr., ciśnienie od turbo powinno być na tyle duże że wąż "puchnie" i w ręku ciężko wąż utrzymać ściśnięty. Od taki podwórkowy sposób w stylu manometr w dłoni a klucz dynanometryczny to strzelający łokieć
a kolektor czysty?
smile napisał(a):Odpiąć wężyk od turbo tak aby odłączyć zawór upustowy turbiny i go mocno przedmuchać – aż sadza cała wyleci
z łopatkami turbiny

Ok, skoro nie ma błędów, to na odpalonym silniku odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy lecą stamtąd spaliny
korek odkręcałem i nie lecą spaliny
Kiedy zawory ustawiane ostatni raz?
a czy czasem w ditd nie ma hydraulicznej regulacji zaworów?
a kolektor czysty?
nie wiem. jak sprawwdzić czystość kolektora?
- Od: 9 cze 2011, 15:54
- Posty: 21
- Skąd: wrocław
- Auto: mazda 323f 2.0 DiTD
pablod1024 napisał(a):a czy czasem w ditd nie ma hydraulicznej regulacji zaworów?
ani czasem ani nigdy, ręcznie trzeba ustawiać bo to sportowy silnik jest
pablod1024 napisał(a):nie wiem. jak sprawwdzić czystość kolektora?
zdejmij rurę która idzie do kolektora i sprawdź czy jest syf w środku.
jak by były to bym nie pytał kiedy były ustawiane
Mało tego, ich regulacja jest nadzwyczajna, ze względu że jest to 16-zaworowiec na jednym wałku rozrządu.
Syfff będzie zawsze lekki, oby z IC się olej nie wylewał




Mało tego, ich regulacja jest nadzwyczajna, ze względu że jest to 16-zaworowiec na jednym wałku rozrządu.
Syfff będzie zawsze lekki, oby z IC się olej nie wylewał
warto też zawsze sprawdzić boost sensor bo od niego też zależy moc auta.
smile napisał(a):zaraz zaraz, a jak go sprawdzić?
najpierw wizualnie czy nie jest króciec ułamany i czy wężyk jest cały nie popękany. potem odłączyć kostkę i się przejechać. Jak nie ma różnicy to jest walnięty jak zamula to jest sprawny.
smile napisał(a):zaraz zaraz, a jak go sprawdzić?
podmianka ze sprawnego auta
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
dziękuję za porady, w niedziele będę miał chwilę wolnego to pozaglądam do silnika i napiszę co i jak.
mam jeszcze pytanie odnośnie sprawdzania błędów: w poradniku wyczytałem, że aby sprawdzić błędy należy kawałkiem drucika zmostkować GND i TEN, ale które GND wybrać?

zdjęcie pożyczone z poradnika
mam jeszcze pytanie odnośnie sprawdzania błędów: w poradniku wyczytałem, że aby sprawdzić błędy należy kawałkiem drucika zmostkować GND i TEN, ale które GND wybrać?

zdjęcie pożyczone z poradnika
- Od: 9 cze 2011, 15:54
- Posty: 21
- Skąd: wrocław
- Auto: mazda 323f 2.0 DiTD
pablod1024 napisał(a):ale które GND wybrać?
smile napisał(a):to górne z lewej strony.
dowolne...GND to GND inaczej masa pojazdu,więc możesz zwierać TEN do dowolnej masy.
ja stosuję zawsze minus akku jako GND,bo skąd pewność,że wiązka do gniazda DIAGNOSIS w 100 % sprawna
dzisiaj jeszcze raz dokładnie przyjrzałem się silnikowi i odkryłem, że rurka która zaznaczona jest na czerwono była w około oklejona taśmą
i w koło niej jest pełno syfu. zaznaczona rurka z jednej strony dochodzi do rury łączącej turbo z kolektorem (tak mi się wydaje), a z drugiej do pokrywy zaworów.
wysnułem, nie wiem czy słuszną, teorię że między rurką a rurą jest nieszczelność i dzięki temu dostaje się tam lewe powietrze i przez to tworzy się turbo dziura i dlatego turbo zauważalnie działa od ok 2000 obrotów

przed zrobieniem zdjęcia miejsce łączenia rurki z rurą trochę powycierałem szmatką
wysnułem, nie wiem czy słuszną, teorię że między rurką a rurą jest nieszczelność i dzięki temu dostaje się tam lewe powietrze i przez to tworzy się turbo dziura i dlatego turbo zauważalnie działa od ok 2000 obrotów

przed zrobieniem zdjęcia miejsce łączenia rurki z rurą trochę powycierałem szmatką
- Od: 9 cze 2011, 15:54
- Posty: 21
- Skąd: wrocław
- Auto: mazda 323f 2.0 DiTD
pablod1024 napisał(a):wysnułem, nie wiem czy słuszną, teorię że między rurką a rurą jest nieszczelność i dzięki temu dostaje się tam lewe powietrze i przez to tworzy się turbo dziura i dlatego turbo zauważalnie działa od ok 2000 obrotów
niestety Twoja teoria jest błędna.
nieszczelność o której piszesz ma miejsce tam,gdzie turbo zasysa powietrze,więc generalnie nie ma to większego znaczenia poza walorami estetycznymi.
a moim zdaniem ma jeśli zasysa dość sporo powietrza właśnie tam. Ten silnik to RF4F z przepływką a wiec silnik wie ile powietrza zasysa a jeśli częściowo zasysa je za przepływką może nie obliczać odpowiedniej dawki. Takie moje skromne zdanie
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6