słychać dmuchanie powietrza: nieszczelność i spadek mocy

Postprzez widmo82 » 26 mar 2013, 01:12

Dan86 napisał(a):Jeżeli pasuje to czemu mój mechanik do tego nie doszedł?

Nie czyta forum naszego :)
Dla forda są części o których w mazdzie nawet nie śnią:)
Możesz swoje uszkodzone złącze, połączyć koszulką termokurczliwą lub kupić nowe złącze w Fordzie albo cały dolot w postaci trójnika

Bardzo popularna część: http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Zlacze-p ... 6TDCi/1580 :)
zlaczka.jpg

Lub w całości: Y601-13-220C
Img.jpg



widmo82 napisał(a):takich częsci jest dziesiątki. Rury od turbo, wiązka elektryczna, rolka alternatora...
Ostatnio edytowano 26 mar 2013, 02:30 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Dan86 » 26 mar 2013, 01:47

Hmmm sorry, że tak pytam i pytam ale... to na pewno dobra część? Mój mechanik kupuje na allegro, a na allegro znalazłem tą część fordowską ale tylko wersję na 2 czujniki, a Akostarek dał linka do wersji na 1 czujnik... To ma być na 1 czy 2?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 19:24
Posty: 41
Skąd: Opolszczyzna
Auto: Mazda 3, 1.6 Diesel,
109KM, 2004, sedan

Postprzez widmo82 » 26 mar 2013, 02:10

moja wiedza w porownaniu do akostarka jest znikoma, ale może pomogą oznaczenia części oraz inne ujęcia na zdjęciach?
http://tnij.org/kolektorssacym3
PRZEWÓD KOLEKTORA SSĄCEGO
Y601-13-221 MAZDA 3 2003- DIESEL 1,6 Y60113221C
Podaj w ASO swój VIN i poproś o dopasowanie tej części a następnie porównaj z tymi podanymi w linkach przeze mnie do foxa i akostarka do Forda.
Tutaj znalazłem coś podobnego: viewtopic.php?p=2533735#p2533735
– może o to chodzi? jeśli nie to sorki, że wprowadzam w błąd i czekaj na mądrzejszych :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Dan86 » 28 mar 2013, 22:45

Ok to napiszę tak.

Część zamówiłem, z przesyłką wyszło mnie dokładnie 197zł. Mechanik twierdził, że zamówił za 360, więc w tym miejscu chciałem podziękować akostarkowi za linka! Mam 160 zł w kieszeni. <jupi>

Mechanik powiedział mi, że turbina jest zakopcona. Że są wycieki to już wiemy. Ogólnie stwierdził, żeby jeździć, a jak ją szlag trafi to trzeba będzie wymienić... I sam się zastanawiam co robić. Martwi mnie tylko, że filtr powietrza się zabrudza przez te wycieki. No i szczerze mówiąc nie mam pojęcia ile kosztuje turbosprężarka do tej mazdy, ale zaraz sprawdzę i się przerażę :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 19:24
Posty: 41
Skąd: Opolszczyzna
Auto: Mazda 3, 1.6 Diesel,
109KM, 2004, sedan

Postprzez akostarek » 28 mar 2013, 23:04

wersja na 2 czujniki jest do slinika 90KM.
Nowiutkie turbo to chyba sporo ponad 2000. Teoretycznie producent turbiny nie zaleca jej regeneracji, ale sporo osób tak robi i nie ma większych problemów (jeśli jest to robione prawidłowo i na częściach dobrej jakości).

wiesz co się może stać jak turbinę szlag trafi ? silnik zassie Ci olej przez nieszczelne turbo, a diesel może się rozbiegać – wyciagasz kluczyk, a silnik dalej działa, mało tego – przyspiesza ciągle spalając olej silnikowy. Tak sobie popyka aż zassie wszystko i korba wyjdzie bokiem <dupa>

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Dan86 » 28 mar 2013, 23:42

Heh, no właśnie mi kierownik dzisiaj w pracy mówił, że szefowi się tak podobnie zrobiło jak na tym filmiku, że nie potrafił silnika wyłączyć...

No ok Akostarek masz wiedzę, wszyscy Cię chwalą na tym forum, a ja nie dość że jestem laikiem to jeszcze w dodatku leniem. Co mam robić? Od razu szukać regeneracji (np. tu http://allegro.pl/turbosprezarka-turbo- ... 09421.html ) ?

Myślałem, że jak turbo nawali to silnik straci moc, ale auto będzie dalej jeździło i tyle...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 19:24
Posty: 41
Skąd: Opolszczyzna
Auto: Mazda 3, 1.6 Diesel,
109KM, 2004, sedan

Postprzez widmo82 » 28 mar 2013, 23:43

Jaka powinna paść najbardziej trafna porada w przypadku powyższej awarii? Wyrwania wężyka od filtra paliwa może spowodować zapłon tego co sie rozleje;/

Co do uwalonego turbo to w przypadku braku DPFa to najpierw auto powinno moćniej kopcić zanim stanie się to co na VIDEO, bardziej mnie ciekawi co w przypadku kiedy w aucie jest już DPF, czy przepowiednia awarii równiez będzie przykopcenie?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez akostarek » 28 mar 2013, 23:54

Dan86 chyba mnie przeceniasz ;)
jeśli turbo ma nieprawidłowe smarowanie, jest większe tarcie = większe opory = słabiej pompuje to samochód muli. Jak pójdzie uszczelnienie i rzyga olejem to może być jak na filmiku.
Na twoim miejscu szukałbym w okolicy serwisu turbo, który ma dobre opinie i nie regeneruje turbin na zmiennej geometrii za 700 zł <nie> Do całości dolicz sobie jeszcze wymianę filtrów + olej. Dobrze by też było sprawdzić przewód olejowy do turbo czy się nie przytyka.

widmo82 napisał(a):rafna porada w przypadku powyższej awarii?

jeśli samochód na postoju zaczyna się tak zachowywać, to jedyną sensowną rzeczą jaka mi przychodzi do głowy to spróbować zsunąć przewód między turbo i IC, albo przeciąć harmonijkę – silnik nie będzie dostawał "paliwa" w postaci oleju silnikowego.

Jeśli w czasie jazdy noga z gazu a samochód przyspiesza to najwyższy bieg i hamulec, może uda się zdusić.

Odradzałbym próby włączania biegu jeśli samochód rozbiegał się na postoju, pewnie dwumas i sprzęgło padają odrazu. Słyszałem też kiedyś warsztatową historię, jak rozbiegana laguna po wrzuceniu 5. biegu zrobiła kilka "żabek" i zatrzymała się na płocie.

Ogólnie sytuacja paskudna, silniki z FAPem mają już chyba przepustnicę, która powinna się zamknąć w momencie wyłączenia zapłonu – odciąć dopływ powietrza (i oleju silnikowego) do silnika – ale nie jestem tego w 100% pewien :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Dan86 » 29 mar 2013, 22:19

No to jeszcze trochę pomarudzę, bo ciągle nie wiem co robić...

1. Czy mogę jeszcze pojeździć na tej turbinie, a wymienić/zregenerować dopiero gdy zauważę jakieś wyraźne oznaki np. typu kopcenie, spory spadek mocy itp?

2. Jeżeli mam regenerować to czym różni się ta regeneracja za 700zł z 24mc gwarancji >> http://allegro.pl/turbosprezarka-turbin ... 43546.html czy ta w tej samej cenie http://allegro.pl/turbosprezarka-turbo- ... 56499.html od tej za 980 zł z 12mc gwarancji http://allegro.pl/mazda-3-1-6-di-2003-t ... 56558.html czy tej za 1200 http://allegro.pl/turbo-1-6-citroen-for ... 00792.html ??

3. Co sprawdzić i czy zrobi to zwykły mechanik przed regeneracją, żeby od razu zregenerowanej turbiny szlag nie trafił? Czy tu chodzi o sprawdzenie przewodu olejowego do turbo czy się nie przytyka czy coś jeszcze...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 19:24
Posty: 41
Skąd: Opolszczyzna
Auto: Mazda 3, 1.6 Diesel,
109KM, 2004, sedan

Postprzez akostarek » 30 mar 2013, 12:48

trudno powiedzieć, z tego co wiem do to tego turbo producent (Garrett) nie produkuje zestawów naprawczych, więc naprawia się na zamiennikach... a tutaj jak wiadomo, cena zazwyczaj przekłada się na jakość. Do tego prawidlowa regeneracja turbo powinna byc poprzedzona chociażby minimalną diagnostyką, która odpowie na pytanie czy turbo padlo bo juz nadszedl na nie czas, czy np zatkalo przewód.
Jeśli nie rzyga mocno olejem jeździj, sprawdzaj częściej poziom oleju, jak zacznie mocno ubywać to już bym nie ryzykował.
Unikałbym też pałowania i jazdy na maxa – smarowanie już może być nie te.
Najlepiej zadzwon do speców, którzy mają z tym kontakt na co dzień.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez aikidas » 4 gru 2015, 10:44

Witam :) W mojej Mazdzie 3 1.6 CD mam do wymiany tę część – nr.kat. Y601-13-220C. Jak to ujął mechanior: "frytka". Ktoś coś wcześniej grzebał i się przysmaliło z jednej strony na łaczeniu, co wiadomo może grozić nieszczelnością. Moje pytanie do was jest o zamiennik TT, który jest tańszy o połowę od oryginału. Czy warto sobie nim zaprzątać głowę ? Czy nie zaszkodzę sobie bardziej niż pomogę kieszeni ? <nauka>
aikidas
 

Postprzez kropek101 » 4 gru 2015, 14:18

Kupuj zamiennik od forda
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez aikidas » 4 gru 2015, 20:38

Obie opcje jak patrzyłem na cenę – to znaczy forda i mazdy znalazłem w podobnej cenie. W tym układzie pada na oryginał. Dzięki za podpowiedź.
aikidas
 

Postprzez kropek101 » 5 gru 2015, 10:49

To chyba źle szukałeś bo ford ma to o połowę tańsze
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323