Hamulce – różne problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Przemysław » 18 mar 2013, 19:48

Witajcie.
Mam problem w postaci bicia tarcz hamulcowych. Auto kupiłem w lipcu ubiegłego roku i z hamulcami nie było najmniejszych problemów, aż do teraz. Dodam, że tarcze i klocki przed zakupem auta były wymieniane. Moje pytanie do Was: toczyć tarcze czy wymienić na nowe?
Yo, mr. White!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 13:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez wujek116 » 19 mar 2013, 09:40

Przód czy tył ? jak przód to tylko wymiana . ale najpierw to polecam rozebrać wszystko wyczyścić z rdzy założyć ponownie sprawdzając czy wszystko jest dobrze spasowane . a i sprawdź klocki hamulcowe czy przypadkiem okładzina nie pękła .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez Przemysław » 19 mar 2013, 10:09

Chodzi o przód. Nie rozbierałem jeszcze niczego, ale po zdjęciu koła zauważyłem, że na tarczy są (niewielkie) wżery. Mogą one być przyczyną bicia?
Yo, mr. White!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 13:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez qweerty » 20 mar 2013, 16:53

Panowie, mam zapieczony lewy zacisk, a dokladniej tloczek, warto kupowac zestaw naprawczy (gumki + tloczek) czy od razu szukac nowego zacisku z tloczkiem? Slyszalem opinie, ze jak sie dlugo tak jezdzilo to podobno zacisk sie zagotowal i mogl sie skurczyc i nowy tloczek nic nie da.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez 4fly » 20 mar 2013, 17:42

Przemysław napisał(a):Witajcie.
Mam problem w postaci bicia tarcz hamulcowych. Auto kupiłem w lipcu ubiegłego roku i z hamulcami nie było najmniejszych problemów, aż do teraz. Dodam, że tarcze i klocki przed zakupem auta były wymieniane. Moje pytanie do Was: toczyć tarcze czy wymienić na nowe?


jesli są w miare "świerze" to możesz przetoczyć. mogłeś wjechać np w kałuże na mocno rozgrzanych i się pogieły. albo wyrobione drążki kierownicze..
nic innego do głowy mi nie przychodzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2011, 17:58
Posty: 187
Skąd: Poznań
Auto: Toyota GT86

Postprzez Berrt » 25 mar 2013, 04:49

Hubix napisał(a):Jak wyciągnąć nic nie uszkadzając mechanizm od ręcznego ?

Ściągam sprężynę i co dalej ?

Chodzi o tą gumkę:


Odkręcasz śrubę trzymającą tą dźwignię (klucz 17) zciągasz dźwignię (trzeba przesunąć juą prawie do oporu aby wyszła spod zabezpieczenia) i podważając śrubokrętem "wydłubujesz" stary uszczelniacz.
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2013, 21:48
Posty: 31
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (RF5C) 136KM 2003r

Postprzez Hubix » 25 mar 2013, 14:26

A co z tym takim trzpieniem zabezpieczającym który jest możliwość wybić ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Siw-y » 27 mar 2013, 09:33

To nie jest trzpień zabezpieczający tylko uchwyt sprężyny.
Jak wyjmiesz tłoczek oraz resztę bebechów z zacisku (pod segerem) to dźwignie da się obrócić bardziej i swobodnie wyjąć.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez qweerty » 10 kwi 2013, 19:50

Panowie potrzebuje porady, otoz mialem zapieczony jeden zacisk, przednie kolo, felga grzala sie niesamowicie i byla bardzo zapylona, jako, ze i tak przymierzalem sie do wymiany tarcz i klockow wymienilem je, lacznie z tloczkiem z zapieczonym zacisku (zestaw naprawczy), teraz felga sie w ogole nie grzeje, jednak widac na niej zapylenie, na zadnym kole auta nie widac, tylko na tym jednym, ponadto wszystkie kola po podniesieniu auta kreca sie swobodnie, a to jedno troche ciezej...jakies porady ?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez dobrzyn22 » 10 kwi 2013, 21:22

qweerty napisał(a):wszystkie kola po podniesieniu auta kreca sie swobodnie, a to jedno troche ciezej..

generalnie bardzo ważną rolę odgrywają prowadnice zacisku – skontrolowane?? . Same klocki przesmarowane na rantach smarem miedziowym(lub czymś podobnym) ?? – klocki powinny się przemieszczać w "blaszkach" bez żadnych oporów. Czy zamontowanbe zostały 2 sprężynki rozporowe na klocki ??

PS. pylenie w przypadku wymiany klocków jest dość normalnym zjawiskiem -muszą się lekko spasować z tarczą. Ale u Ciebie ewidentnie jest większy problem tylko z tym 1 kołem...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5233 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez rockman85 » 10 kwi 2013, 21:33

Witam wszystkich. Mój problem z hamulcami polega na tym, że delikatnie piszczą w końcowej fazie hamowania. To znaczy, że kończą się klocki?

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 17:40
Posty: 57
Skąd: Żnin
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136km

Postprzez qweerty » 11 kwi 2013, 11:41

Podejrzewam, ze mechanik zakladajac nowe klocki zrobil wszystko ok skoro z jednym kolem nie ma problemu, a tym z zapieczonym zaciskiem nadal jest, slyszalem rowniez teorie, ze jezeli dlugo jezdzilem na zapieczonym tloczku to moj zacisk sie zagotowal i teraz nawet nowy tloczek moze nie pracowac jak na lezy i nie do konca sie chowac ?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez qweerty » 14 kwi 2013, 11:42

Wczoraj przy wymiane kol gdy aut bylo na podnosniku pokrecilem sobie kolami i dwa tylne kola kreca sie bardzo swobodnie tj. wprawiajac je w ruch kreca sie jeszcze przez chwile, natomiast obydwu przednich nie da sie wprawic w swobodny ruch, jak przestaje je krecic reka to sie zatrzymuja, dodam, ze felgi sie nie grzeja, co wy na to? Czy cos jest nie tak?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez klajgus » 14 kwi 2013, 12:42

bo kręcąc przednimi kolami kręcisz jeszcze kilkoma elementami w skrzyni biegów przecież masz napęd na przód
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez qweerty » 14 kwi 2013, 13:07

Czyli jak najbardziej wszystko jest w normie ? Tymi kolami zaczalem sie interesowac jak mialem grzejaca i zapylona felge, a pamietam, ze kiedys wlasnie jak auto mialem na podnosniku to kolo lewe przednie swobodnie sie krecilo (teraz juz tak nie jest), tak samo jak oba tylne, tylko te z zapieczonym tloczkiem ciezko, po wizycie w warsztacie wymianie tarcz, klockow i jednego tloczka felga sie nie grzeje no ale interesuje mnie temat jak te kola sie powinny krecic, bo obawiam sie, ze to moze rzutowac na spalanie.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez skowal » 24 kwi 2013, 21:13

Witam, podczepię się pod temat bo mam problem z zaciskiem lewego tylnego koła.

Wymienione zostały tarcze i klocki we wszystkich kołach, przeczyszczone zaciski wraz z wymianą wszystkich gum. Wymieniony został również płyn hamulcowy. Po tych operacjach okazało się że tylne lewe koło trzyma. Strasznie grzeje się tarcza/zacisk. Po ponownym rozebraniu zacisku, okazuje się że tłoczek wchodzi swobodnie. Nic nie wskazuje na to że jest zapieczony. Mechanik twierdzi że być może przewód hamulcowy jest lekko zapchany.

I teraz moje pytanie. Czy rzeczywiście może być tak że hamować hamuje, ale "nie odbija" bo jest zmniejszona drożność przewodu?

P.S Zamówiłem już przewód (75zl) i mam nadzieje że po wymianie będzie ok bo szkoda mi nowych tarcz. :(
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 20:47
Posty: 79
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 6 2.0 SKY-G GJ '16
Mazda 6 2.0 CiTD GY '04
Mazda 626 1.8 GE '93

Postprzez dobrzyn22 » 25 kwi 2013, 21:25

skowal napisał(a):Po ponownym rozebraniu zacisku, okazuje się że tłoczek wchodzi swobodnie. Nic nie wskazuje na to że jest zapieczony

równie ważne są prowadnice zacisku, oraz montaż sprężynek na klocki
skowal napisał(a):Czy rzeczywiście może być tak że hamować hamuje, ale "nie odbija" bo jest zmniejszona drożność przewodu?

może
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5233 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Roman8 » 29 kwi 2013, 15:08

Będę regenerował (zestaw naprawczy OE) zacisk hamulcowy z przodu bo słabo dobija i trochę przez to zgrzeje się felga.
Pytanie: czy wystarczy, że oczyszczę zacisk na drugim kole czy powinno się regenerować je parami?
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 13:08
Posty: 221 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY – Pb+LPG 2.0 – 2005 FL

Postprzez iwon44 » 29 kwi 2013, 15:14

czy wystarczy, że oczyszczę zacisk na drugim kole czy powinno się regenerować je parami?


Ja bym regenerował parami. Nasmarować obie prowadnice, wymienić wszystkie gumki. Miejsca po których ruszają się klocki przesmaruj delikatnie smarem miedzianym.
Jak zregenerujesz oba zaciski będziesz miał pewność że będą brały równo. Koszt nie wielki, trochę zabawy, ale sądzę że warto.
Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez MatikeS » 30 kwi 2013, 06:27

WItam Panowie kupilem nie dawno Autko dzis wracaja z pracy wciskajac lekko hamulec uslyszalem delikatny szum w tylnych kolach czy to znak ze klocki sa do wymiany?
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2013, 20:00
Posty: 79
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6
1,8 120km
170tys
Bosse Sound :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron