Ślizgające się sprzęgło?
Digtroniki tylko VAG...Denso beeeee
poza tym i tak nikt nie umie sie do tego "dobrać"
a ze spiekiem to joke
poza tym i tak nikt nie umie sie do tego "dobrać"
a ze spiekiem to joke
tomekrvf napisał(a):newbie napisał(a):a ze spiekiem to joke
Jazda samochdem po mieście z takim sprzegłem to katorga
W takim razie co radzicie?
Nową ory tarczę, japoński zamiennik (NKK czy DAIKIN – przypominam, że to fimy robiące sprzęgła na "pierwszy montaż") – czy "cywilna" regeneracja u tego "tunera sprzęgieł"
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Znam Radzikowskiego – kiedys ( jak nie było JC i innych importerow ) nabijało się tarczkimagicadm napisał(a):Ktoś ich zna?

Tylko taką .magicadm napisał(a):Nową ory tarczę,
Będzie szarpać przy ruszaniu na 100% . W pewnej GV 2.0 D taka jezdzi ( Newbie znasz to auto ), po 1500 km jest tragedia ( popielniczka sama wypada z mocowaniamagicadm napisał(a):japoński zamiennik

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):magicadm napisał(a):japoński zamiennik
Będzie szarpać przy ruszaniu na 100% . W pewnej GV 2.0 D taka jezdzi ( Newbie znasz to auto ), po 1500 km jest tragedia ( popielniczka sama wypada z mocowania – szok ze stresem )
Czy szarpanie przy ruszaniu to nie bardziej problem docisku?
Dzwoniąc po sklepach za częsciami, zadzwoniłem również do AZAuto – i tam zdziwienie:
Panowie z AZ polecili do DITD mi tarczę japońską (DAIKINA lub NKK)z JC takie oni wkładają – ich zdaniem identyczna przychodzi w ORY-pudełku...To samo mówili o łożysku – tylko docisku brak...
Oczywiście są w JC i tarcze do DITD za 100 zł (made by JC), ale tego to nawet ich sprzedawcy nie polecają...
Ostatnio edytowano 20 lut 2006, 11:40 przez magicadm, łącznie edytowano 2 razy
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Zapytaj co zrobią ( czy wymienia tę czesc jak będziesz miał kłopoty – za free ) Przykro mi to mowic bo sa to moi koledzy ale ostatnio same negatywne wypowiedzi słyszę o tej stacji od klientow. Zrobisz jak uwazasz , moje zdanie znasz w temacie sprzęgieł w zamienniku ( w szczegolnosci do diesla )magicadm napisał(a):Panowie z AZ polecili do DITD mi tarczę japońską (DAIKINA lub NKK)z JC takie oni wkładają
Nie , w tarczy sprzęgła rozpitalają sie spręzyny i to jest cały problem .magicadm napisał(a):Czy szarpanie przy ruszaniu to nie bardziej problem docisku
P.S. Mozesz zadzwonic do Auto2000 i usłyszeć jeszcze jedna opinię ASO.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
magicadm napisał(a):Panowie z AZ polecili do DITD mi tarczę japońską (DAIKINA lub NKK)z JC takie oni wkładają – ich zdaniem identyczna przychodzi w ORY-pudełku
Poprosze o wyjaśnienie/pomoc:
Kto produkuje sprzęgła dla Mazdy – przecież napewno wielu z Was rozbierało sprzęgła i widziało oznaczenia producentów na podzespołach.
Jakie firmy tam wystepują?
Troszkę mi nie uśmiecha sie płacić dwa razy za to samo tylko dlatego, że coś jechało do mnie w pudełku MAZDY z Niemiec.
O ile dałem się przekonać co do potrzeby montażu paska Unitty w rozrządzie to trudno zaakceptowac fakt, że sprzęgła do Mazdy produkuje tylko jedna firma, która ma zakaz handlu na rynku części zamiennych.
Do dziś pamiętam jak w pudełku JC było zapakowane pudełko MAZDY, a w nim hydronapinacz NTN-a – identyczny z tym, który wymontowano z silnika.
Tylko cena była dwa razy niższa
Na szczęście bez ostrego depatnia w gaz mozna normalnie jeździc, więc na razie zbieram Wasze opinie...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
No chyba nie tak byłomagicadm napisał(a):Do dziś pamiętam jak w pudełku JC było zapakowane pudełko MAZDY, a w nim hydronapinacz NTN
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):No chyba nie tak byłomagicadm napisał(a):Do dziś pamiętam jak w pudełku JC było zapakowane pudełko MAZDY, a w nim hydronapinacz NTNna opakowaniu jest naklejka JC i to wszystko a obecna cena w Kajetanach jest bardzo podobna do ASO – ktos kto ma napinacz za taka kaske , ma ze starej dostawy ....
Przypomniałem już sobie

![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Ale napinacz był w pudełku firmowym MAZDY – mogę podesłac fotki na potwierdzenie.
Wniosek:
Na 100% JC kupuje w Japonii ORY części MAZDY.
Nadal nikt nie napisał jakiej firmy są sprzęgłą jakie wyjmował z MAZDY...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Zgoda ale tylko te ktore mają firmowe "mazdowskie " opakowania . Obecnie nawet paski do DiTD mają oryginalne w cenie 336 zł szt.magicadm napisał(a):Na 100% JC kupuje w Japonii ORY części MAZDY
Mam gdzies stare tarcze , jutro napiszę albo zadzwonię do Ciebie.( chyba Daikin ale wyprodukowene w japonii a nie w chinachmagicadm napisał(a):Nadal nikt nie napisał jakiej firmy są sprzęgłą jakie wyjmował z MAZDY

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):wyprodukowene w japonii a nie w chinach
To chyba wszystko wyjaśnia...
Czy na tarczy jest oznaczenie kraju produkcji?
Odnoszę wrażenie, że goście z JC i z AZ Auto nie sa do końca szczerzy...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Ale dajesz ciekawe pytania..... tak samo jest z Adidasem , tez mają metki firmowe a jednak stadion a sklep firmowy zupełnie inna bajka – cena oczywiscie tez .... a co z jakoscią ? Ile sezonow bedziesz chodził w butach ze stadionu a ile ze sklepu firmowego ? ( co prawda tez china lub thailandmagicadm napisał(a):Czy na tarczy jest oznaczenie kraju produkcji

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Ile sezonow bedziesz chodził w butach ze stadionu a ile ze sklepu firmowego ? ( co prawda tez china lub thailand ale chyba z lepszej połki ) to jest tylko przykład.
Ja w butach chodzę maks.6 miesięcy (ze sklepu firmowego) nigdy nie chcą uznać reklamacji
Ostatnio kupiłem halówki Adidas Stabil i po 2 miesiącach intensywnego grania rozpadają się na potęgę poszedłem do sklepu i mają mnie w d....
Gdybym ja tak traktował klientów echh......
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
Wiem, ze temat o sprzęgle ale chciałem dodac...
Jako ciekawostke moge napisac, że jak ostatnio byłem w JC, to widziałem jak wisiała kartka na temat padających hydraulicznych napinaczy paska rozrzadu w silnikach DiTD. Przeczytałem, ze owe napinacze sa zle przechowywane (tylko nie wiem czy chodzi im o to, ze oni je zle przechowuja czy klienci) i przez to po ok. 1000km taki napinacz zaczyna ciec...
To jak go trzeba przechowywac, w jakiej pozycji zeby chodzil jak nalezy?? zdziwiłem sie troche ta informacja
Pozdrawiam
Jako ciekawostke moge napisac, że jak ostatnio byłem w JC, to widziałem jak wisiała kartka na temat padających hydraulicznych napinaczy paska rozrzadu w silnikach DiTD. Przeczytałem, ze owe napinacze sa zle przechowywane (tylko nie wiem czy chodzi im o to, ze oni je zle przechowuja czy klienci) i przez to po ok. 1000km taki napinacz zaczyna ciec...
To jak go trzeba przechowywac, w jakiej pozycji zeby chodzil jak nalezy?? zdziwiłem sie troche ta informacja
Pozdrawiam
Najlepiej chyba w lodówceRiki napisał(a):To jak go trzeba przechowywac

Jeszcze chyba mamy komunę , tez spotykam sie z takim traktowaniem . Dwa razy robiłem podejscie w Media Markt do zakupu cyfraka , sprzedawca nigdy nie miał czasu bo coś tam.....Gdybym ja tak traktował klientów echh......

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Riki napisał(a): jak ostatnio byłem w JC, to widziałem jak wisiała kartka na temat padających hydraulicznych napinaczy paska rozrzadu w silnikach DiTD. Przeczytałem, ze owe napinacze sa zle przechowywane
Ja chyba śnię...
Które to JC??? Chyba zwolnię się z roboty i pojadę tej karteczce fotkę zrobić
OT
Co do ciuchów ADIDASA – pamiętam jak kontrola w jakimś sklepie firmowym tej firmy wykazała, że na sklepie 30% towaru to podróbki.
Oby nie było o analogią do ASO...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Odgrzebuje temat.
Jestem po rozebraniu sprzęgła. Nie robiłem sam – pomagał mi znajomy mechanik. Do cholery roboty z rozebraniem. Cały dzień roboty.
Trzeba byłorozebrać wszystko z lewej strony silnika: rury z powietrzem, EGR, filtr powietrza, podciśnienia itp. Od spodu wyciągnięto sworzeń waha ze zwrotnicy. Spuszczono olej ze skrzyni, oczywiście poduszki, łapy itp.
Odsunięto skrzynię na kilka cm, po odkręceniu docisku i wyjęciu gratów: osłupienie.
:
Wszystkie części wyglądają idealnie. Obecni przy mnie ludzie upewniali się, czy wiem co to uślizg sprzęgła
Słoneczko ok, ledwo ślady wyciskania, zero progu. Powierznia dociskowa bez śladów zużycia i uślizgów (zdaniem mechanika widać było ślady obrabiarek fabrycznych).
Tarcza – okładziny-stan idealny – po zmierzeniu – 0.4 mm cieńsza od nowej (widać na fotkach, że niepalona, nie ślizgana itp)
Łożysko wyciskowe – OK
Wysprzeglik – OK. Dawałsię palcem wciskać.
Wymiękliśmy – wiem co to uślizg. Jaksa też go sprawdzał na wiosnę i potwierdził, że się uślizguje (wtedy delikatnie)
Zero powodów do ślizgania.
I decyzja – co dalej...
Porównalismy siłę docisku. Oryginalny okazał się delikatnie silniejszy od nowego.
firma ta sama EXEDY DAIKIN. Troszkę się różnią w wykonaniu. ORy ma wzmocnioną sprzężyną (przetłoczenia w słoneczku).
Został stary docisk.
Tarcza poszła nowa. Bo delikatnie grubsza (0.4mm). Stara miała zużyte sprężynki w tłumiku drgań.
Różnice: Nowa ma odrobinę szerszą okładzinę. I inny tłumik drgań. W ORY są podwójne sprężyny. w Nowej pojedyńcze, ale grubsze. (Czas pokaże ile wytrzymają).
Łozysko nowe – profilaktycznie.
Aktualnie nic się nie ślizga – chociaż jak teraz ostro depne na 5 tym biegu – tak przy ok 2.5 tys obr – mam wrażenie jakby sprzęgło robiło numer w stylu "chetnie bym się uślizgnęło, ale się boję "
Po przesmarowaniu wysprzęglika i wałka sprzęgłowego – mimo starego docisku pedał sprzęgła pracuje duuuzo lżej. Zniknęło szarpanie i zgrzyt/wibracje przy załączaniu napędu.
Czy ktos wie czemu u mnie to śię ślizgało???
A teraz fotki:
Dociski
Stara tarcza – praktycznie zerowy stan zuzycia okładzin
Nowa tarcza
Rozebrany silnk

Jestem po rozebraniu sprzęgła. Nie robiłem sam – pomagał mi znajomy mechanik. Do cholery roboty z rozebraniem. Cały dzień roboty.
Trzeba byłorozebrać wszystko z lewej strony silnika: rury z powietrzem, EGR, filtr powietrza, podciśnienia itp. Od spodu wyciągnięto sworzeń waha ze zwrotnicy. Spuszczono olej ze skrzyni, oczywiście poduszki, łapy itp.
Odsunięto skrzynię na kilka cm, po odkręceniu docisku i wyjęciu gratów: osłupienie.

Wszystkie części wyglądają idealnie. Obecni przy mnie ludzie upewniali się, czy wiem co to uślizg sprzęgła

Słoneczko ok, ledwo ślady wyciskania, zero progu. Powierznia dociskowa bez śladów zużycia i uślizgów (zdaniem mechanika widać było ślady obrabiarek fabrycznych).
Tarcza – okładziny-stan idealny – po zmierzeniu – 0.4 mm cieńsza od nowej (widać na fotkach, że niepalona, nie ślizgana itp)
Łożysko wyciskowe – OK
Wysprzeglik – OK. Dawałsię palcem wciskać.
Wymiękliśmy – wiem co to uślizg. Jaksa też go sprawdzał na wiosnę i potwierdził, że się uślizguje (wtedy delikatnie)
Zero powodów do ślizgania.
I decyzja – co dalej...
Porównalismy siłę docisku. Oryginalny okazał się delikatnie silniejszy od nowego.
firma ta sama EXEDY DAIKIN. Troszkę się różnią w wykonaniu. ORy ma wzmocnioną sprzężyną (przetłoczenia w słoneczku).
Został stary docisk.
Tarcza poszła nowa. Bo delikatnie grubsza (0.4mm). Stara miała zużyte sprężynki w tłumiku drgań.
Różnice: Nowa ma odrobinę szerszą okładzinę. I inny tłumik drgań. W ORY są podwójne sprężyny. w Nowej pojedyńcze, ale grubsze. (Czas pokaże ile wytrzymają).
Łozysko nowe – profilaktycznie.
Aktualnie nic się nie ślizga – chociaż jak teraz ostro depne na 5 tym biegu – tak przy ok 2.5 tys obr – mam wrażenie jakby sprzęgło robiło numer w stylu "chetnie bym się uślizgnęło, ale się boję "
Po przesmarowaniu wysprzęglika i wałka sprzęgłowego – mimo starego docisku pedał sprzęgła pracuje duuuzo lżej. Zniknęło szarpanie i zgrzyt/wibracje przy załączaniu napędu.
Czy ktos wie czemu u mnie to śię ślizgało???
A teraz fotki:
Dociski

Stara tarcza – praktycznie zerowy stan zuzycia okładzin

Nowa tarcza

Rozebrany silnk


Ostatnio edytowano 19 lis 2006, 16:15 przez magicadm, łącznie edytowano 1 raz
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Więc ja jeszcze poczekam
od tygodnia jest ok , nie wiem co było powodem uślizgów ( a moze za duzo się mówi o tym na forum ?
)

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Więc ja jeszcze poczekamod tygodnia jest ok ,
Bo się ociepliło. U mnie teraz też było calkiem nieźle...Ale wczoraj w nocy jak jechałem przed wymianą – ślizgało się pięknie...
Moja rada – jak rozbierzesz i będziesz miał taką samą zagadkę jak ja..Daj docisk do wzmocnienia Radzikowskiemu, albo przynajmniej cały zestaw do obejrzenia...
Jaksa napisał(a):nie wiem co było powodem uślizgów ( a moze za duzo się mówi o tym na forum ?)
Dobry żart...zapewne nam się wydaje...

Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości