Ślizgające się sprzęgło?

Postprzez newbie » 16 lut 2006, 10:38

Digtroniki tylko VAG...Denso beeeee

poza tym i tak nikt nie umie sie do tego "dobrać"

a ze spiekiem to joke
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez tomekrvf » 16 lut 2006, 10:48

newbie napisał(a):a ze spiekiem to joke

Jazda samochdem po mieście z takim sprzegłem to katorga
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez magicadm » 16 lut 2006, 11:59

tomekrvf napisał(a):
newbie napisał(a):a ze spiekiem to joke

Jazda samochdem po mieście z takim sprzegłem to katorga

W takim razie co radzicie?
Nową ory tarczę, japoński zamiennik (NKK czy DAIKIN – przypominam, że to fimy robiące sprzęgła na "pierwszy montaż") – czy "cywilna" regeneracja u tego "tunera sprzęgieł"
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez tomekrvf » 16 lut 2006, 14:23

magicadm, kup normalne sprzęgło. Sprzęgło przy ludzkim użytkowaniu auta powinno wytrzymać 200 kkm
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 16 lut 2006, 21:00

magicadm napisał(a):Ktoś ich zna?
Znam Radzikowskiego – kiedys ( jak nie było JC i innych importerow ) nabijało się tarczki <lol> takie były czasy , obecnie mało opłacalna sprawa chyba ze masz ochotę na sportowe sprzęgło to polecam
magicadm napisał(a):Nową ory tarczę,
Tylko taką .
magicadm napisał(a):japoński zamiennik
Będzie szarpać przy ruszaniu na 100% . W pewnej GV 2.0 D taka jezdzi ( Newbie znasz to auto ), po 1500 km jest tragedia ( popielniczka sama wypada z mocowania <lol> – szok ze stresem )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 17 lut 2006, 16:22

Jaksa napisał(a):
magicadm napisał(a):japoński zamiennik

Będzie szarpać przy ruszaniu na 100% . W pewnej GV 2.0 D taka jezdzi ( Newbie znasz to auto ), po 1500 km jest tragedia ( popielniczka sama wypada z mocowania – szok ze stresem )



Czy szarpanie przy ruszaniu to nie bardziej problem docisku?

Dzwoniąc po sklepach za częsciami, zadzwoniłem również do AZAuto – i tam zdziwienie:
Panowie z AZ polecili do DITD mi tarczę japońską (DAIKINA lub NKK)z JC takie oni wkładają – ich zdaniem identyczna przychodzi w ORY-pudełku...To samo mówili o łożysku – tylko docisku brak...
Oczywiście są w JC i tarcze do DITD za 100 zł (made by JC), ale tego to nawet ich sprzedawcy nie polecają...
Ostatnio edytowano 20 lut 2006, 11:40 przez magicadm, łącznie edytowano 2 razy
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 17 lut 2006, 19:53

magicadm napisał(a):Panowie z AZ polecili do DITD mi tarczę japońską (DAIKINA lub NKK)z JC takie oni wkładają
Zapytaj co zrobią ( czy wymienia tę czesc jak będziesz miał kłopoty – za free ) Przykro mi to mowic bo sa to moi koledzy ale ostatnio same negatywne wypowiedzi słyszę o tej stacji od klientow. Zrobisz jak uwazasz , moje zdanie znasz w temacie sprzęgieł w zamienniku ( w szczegolnosci do diesla )
magicadm napisał(a):Czy szarpanie przy ruszaniu to nie bardziej problem docisku
Nie , w tarczy sprzęgła rozpitalają sie spręzyny i to jest cały problem .

P.S. Mozesz zadzwonic do Auto2000 i usłyszeć jeszcze jedna opinię ASO.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 20 lut 2006, 11:40

magicadm napisał(a):Panowie z AZ polecili do DITD mi tarczę japońską (DAIKINA lub NKK)z JC takie oni wkładają – ich zdaniem identyczna przychodzi w ORY-pudełku


Poprosze o wyjaśnienie/pomoc:
Kto produkuje sprzęgła dla Mazdy – przecież napewno wielu z Was rozbierało sprzęgła i widziało oznaczenia producentów na podzespołach.
Jakie firmy tam wystepują?

Troszkę mi nie uśmiecha sie płacić dwa razy za to samo tylko dlatego, że coś jechało do mnie w pudełku MAZDY z Niemiec.

O ile dałem się przekonać co do potrzeby montażu paska Unitty w rozrządzie to trudno zaakceptowac fakt, że sprzęgła do Mazdy produkuje tylko jedna firma, która ma zakaz handlu na rynku części zamiennych.

Do dziś pamiętam jak w pudełku JC było zapakowane pudełko MAZDY, a w nim hydronapinacz NTN-a – identyczny z tym, który wymontowano z silnika.
Tylko cena była dwa razy niższa


Na szczęście bez ostrego depatnia w gaz mozna normalnie jeździc, więc na razie zbieram Wasze opinie...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 20 lut 2006, 19:20

magicadm napisał(a):Do dziś pamiętam jak w pudełku JC było zapakowane pudełko MAZDY, a w nim hydronapinacz NTN
No chyba nie tak było ;) na opakowaniu jest naklejka JC i to wszystko a obecna cena w Kajetanach jest bardzo podobna do ASO – ktos kto ma napinacz za taka kaske , ma ze starej dostawy ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 20 lut 2006, 22:38

Jaksa napisał(a):
magicadm napisał(a):Do dziś pamiętam jak w pudełku JC było zapakowane pudełko MAZDY, a w nim hydronapinacz NTN
No chyba nie tak było ;) na opakowaniu jest naklejka JC i to wszystko a obecna cena w Kajetanach jest bardzo podobna do ASO – ktos kto ma napinacz za taka kaske , ma ze starej dostawy ....


Przypomniałem już sobie <glupek2> – w ten podwójny sposób była zapakowana rolka NTN-a :]
Ale napinacz był w pudełku firmowym MAZDY – mogę podesłac fotki na potwierdzenie.
Wniosek:
Na 100% JC kupuje w Japonii ORY części MAZDY.


Nadal nikt nie napisał jakiej firmy są sprzęgłą jakie wyjmował z MAZDY... :(
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 20 lut 2006, 22:58

magicadm napisał(a):Na 100% JC kupuje w Japonii ORY części MAZDY
Zgoda ale tylko te ktore mają firmowe "mazdowskie " opakowania . Obecnie nawet paski do DiTD mają oryginalne w cenie 336 zł szt.
magicadm napisał(a):Nadal nikt nie napisał jakiej firmy są sprzęgłą jakie wyjmował z MAZDY
Mam gdzies stare tarcze , jutro napiszę albo zadzwonię do Ciebie.( chyba Daikin ale wyprodukowene w japonii a nie w chinach <lol> ) Wiesz co mnie ciekawi, tarcza w pudełku mazdy jezdzi ok 150-200 tys km a te z JC tylko 5000 i zaczyna szarpac. Trochę tych tarcz juz wymieniłem i zawsze tak jest ....kto mnie oswieci ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 21 lut 2006, 00:10

Jaksa napisał(a):wyprodukowene w japonii a nie w chinach


To chyba wszystko wyjaśnia...
Czy na tarczy jest oznaczenie kraju produkcji?

Odnoszę wrażenie, że goście z JC i z AZ Auto nie sa do końca szczerzy... :(
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 21 lut 2006, 00:20

magicadm napisał(a):Czy na tarczy jest oznaczenie kraju produkcji
Ale dajesz ciekawe pytania..... tak samo jest z Adidasem , tez mają metki firmowe a jednak stadion a sklep firmowy zupełnie inna bajka – cena oczywiscie tez .... a co z jakoscią ? Ile sezonow bedziesz chodził w butach ze stadionu a ile ze sklepu firmowego ? ( co prawda tez china lub thailand <lol> ale chyba z lepszej połki ) to jest tylko przykład.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Długi » 4 mar 2006, 09:44

Jaksa napisał(a):Ile sezonow bedziesz chodził w butach ze stadionu a ile ze sklepu firmowego ? ( co prawda tez china lub thailand ale chyba z lepszej połki ) to jest tylko przykład.

Ja w butach chodzę maks.6 miesięcy (ze sklepu firmowego) nigdy nie chcą uznać reklamacji :(
Ostatnio kupiłem halówki Adidas Stabil i po 2 miesiącach intensywnego grania rozpadają się na potęgę poszedłem do sklepu i mają mnie w d....
Gdybym ja tak traktował klientów echh......
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Riki » 4 mar 2006, 11:28

Wiem, ze temat o sprzęgle ale chciałem dodac... ;)
Jako ciekawostke moge napisac, że jak ostatnio byłem w JC, to widziałem jak wisiała kartka na temat padających hydraulicznych napinaczy paska rozrzadu w silnikach DiTD. Przeczytałem, ze owe napinacze sa zle przechowywane (tylko nie wiem czy chodzi im o to, ze oni je zle przechowuja czy klienci) i przez to po ok. 1000km taki napinacz zaczyna ciec...
To jak go trzeba przechowywac, w jakiej pozycji zeby chodzil jak nalezy?? zdziwiłem sie troche ta informacja :|
Pozdrawiam
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jaksa » 4 mar 2006, 14:35

Riki napisał(a):To jak go trzeba przechowywac
Najlepiej chyba w lodówce hahaha Słyszałem ze JC zwala winę na napinacze a nie na swoje super paski :P
Gdybym ja tak traktował klientów echh......
Jeszcze chyba mamy komunę , tez spotykam sie z takim traktowaniem . Dwa razy robiłem podejscie w Media Markt do zakupu cyfraka , sprzedawca nigdy nie miał czasu bo coś tam..... :| <zygi> się chce na taką obsługe ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 4 mar 2006, 21:52

Riki napisał(a): jak ostatnio byłem w JC, to widziałem jak wisiała kartka na temat padających hydraulicznych napinaczy paska rozrzadu w silnikach DiTD. Przeczytałem, ze owe napinacze sa zle przechowywane


Ja chyba śnię...
Które to JC??? Chyba zwolnię się z roboty i pojadę tej karteczce fotkę zrobić :| :|

OT
Co do ciuchów ADIDASA – pamiętam jak kontrola w jakimś sklepie firmowym tej firmy wykazała, że na sklepie 30% towaru to podróbki.
Oby nie było o analogią do ASO...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez magicadm » 19 lis 2006, 14:58

Odgrzebuje temat.
Jestem po rozebraniu sprzęgła. Nie robiłem sam – pomagał mi znajomy mechanik. Do cholery roboty z rozebraniem. Cały dzień roboty.
Trzeba byłorozebrać wszystko z lewej strony silnika: rury z powietrzem, EGR, filtr powietrza, podciśnienia itp. Od spodu wyciągnięto sworzeń waha ze zwrotnicy. Spuszczono olej ze skrzyni, oczywiście poduszki, łapy itp.

Odsunięto skrzynię na kilka cm, po odkręceniu docisku i wyjęciu gratów: osłupienie. <szok>:
Wszystkie części wyglądają idealnie. Obecni przy mnie ludzie upewniali się, czy wiem co to uślizg sprzęgła <jelen>
Słoneczko ok, ledwo ślady wyciskania, zero progu. Powierznia dociskowa bez śladów zużycia i uślizgów (zdaniem mechanika widać było ślady obrabiarek fabrycznych).
Tarcza – okładziny-stan idealny – po zmierzeniu – 0.4 mm cieńsza od nowej (widać na fotkach, że niepalona, nie ślizgana itp)
Łożysko wyciskowe – OK
Wysprzeglik – OK. Dawałsię palcem wciskać. :|


Wymiękliśmy – wiem co to uślizg. Jaksa też go sprawdzał na wiosnę i potwierdził, że się uślizguje (wtedy delikatnie)
Zero powodów do ślizgania.


I decyzja – co dalej...
Porównalismy siłę docisku. Oryginalny okazał się delikatnie silniejszy od nowego.
firma ta sama EXEDY DAIKIN. Troszkę się różnią w wykonaniu. ORy ma wzmocnioną sprzężyną (przetłoczenia w słoneczku).
Został stary docisk.
Tarcza poszła nowa. Bo delikatnie grubsza (0.4mm). Stara miała zużyte sprężynki w tłumiku drgań.
Różnice: Nowa ma odrobinę szerszą okładzinę. I inny tłumik drgań. W ORY są podwójne sprężyny. w Nowej pojedyńcze, ale grubsze. (Czas pokaże ile wytrzymają).
Łozysko nowe – profilaktycznie.

Aktualnie nic się nie ślizga – chociaż jak teraz ostro depne na 5 tym biegu – tak przy ok 2.5 tys obr – mam wrażenie jakby sprzęgło robiło numer w stylu "chetnie bym się uślizgnęło, ale się boję " :)

Po przesmarowaniu wysprzęglika i wałka sprzęgłowego – mimo starego docisku pedał sprzęgła pracuje duuuzo lżej. Zniknęło szarpanie i zgrzyt/wibracje przy załączaniu napędu.
Czy ktos wie czemu u mnie to śię ślizgało???

A teraz fotki:
Dociski
Obrazek
Stara tarcza – praktycznie zerowy stan zuzycia okładzin
Obrazek
Nowa tarcza
Obrazek
Rozebrany silnk
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 19 lis 2006, 16:15 przez magicadm, łącznie edytowano 1 raz
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 19 lis 2006, 15:27

Więc ja jeszcze poczekam :P od tygodnia jest ok , nie wiem co było powodem uślizgów ( a moze za duzo się mówi o tym na forum ? <lol> )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 19 lis 2006, 15:55

Jaksa napisał(a):Więc ja jeszcze poczekam :P od tygodnia jest ok ,

Bo się ociepliło. U mnie teraz też było calkiem nieźle...Ale wczoraj w nocy jak jechałem przed wymianą – ślizgało się pięknie...
Moja rada – jak rozbierzesz i będziesz miał taką samą zagadkę jak ja..Daj docisk do wzmocnienia Radzikowskiemu, albo przynajmniej cały zestaw do obejrzenia...

Jaksa napisał(a):nie wiem co było powodem uślizgów ( a moze za duzo się mówi o tym na forum ? <lol> )

Dobry żart...zapewne nam się wydaje... hahaha
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323