[Xedos6 CA] Szybkie pytania

Mazda Xedos 6 1992–1999

Postprzez DamianSzatan666 » 23 mar 2013, 22:29

zatankowałem za równie potężną sumę. Już stuków nie ma takich. co prawda tamto paliwko jest jeszcze zbiorniku więc może dlatego. Myślę że przestanie już. Jednak jak wrócę z powrotem to i tak podjadę do mechaniora :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2011, 00:39
Posty: 1280 (10/2)
Skąd: Radoszyce-Świętokrzyskie/Grębenice-Łódzkie
Auto: Byly:
Xedos 6 2.5 '97
Xedos 6 2.0 '93
MPV 2.0d '05
I inne.
Aktualne:
MX-5 NA '93
Inne marki i pojazdy.

Postprzez sylwo » 23 mar 2013, 23:48

Siw-y napisał(a):Co oznacza w CA KF błąd 3?
Czujnik położenia wału czy czujnik temp. silnika?

Co moze być jego przyczyną jego występowania?


U mnie występował wraz z błędem 2 i oba znikły po wymianie aparatu zapłonowego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez freezoneq » 24 mar 2013, 17:43

Mam tego typu problem:

Autko codziennie niemal jeżdżone, odpala od strzała. Dzisiaj natomiast postanowiło odpalać jak padło. Po przekręceniu kluczyka na pozycję nr 2 – wyraźnie widać, że kontrolki kiepsko świecą, dźw beepera od otwartych drzwi też jest cichszy niż zawsze. Po przekręceniu kluczyka na pozycję 3 – rozrusznik nie kręci w ogóle i wszystko przygasa. Dopiero po jakichś 5s zaczyna ledwo ledwo... kręcić i odpala. Po takim czymś odpala już normalnie. Natomiast jeśli postoi 2 min nie odpalane to sytuacja jak powyżej. Padnięty aku czy może szukać zwarcia... ? Wyczyściłem sondy akumulatora, klemy, wciąż to samo. Kiepsko to widzę bo za 2 dni 1350km trasa... :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez deejay27 » 24 mar 2013, 18:03

Wyciągnij i nałąduj aku , pewnie odpalasz auto, a mało jeżdzisz , a alarm ciagnie prąd i wg aku traci prąd przez to że wg jest podłączony. Tak miałem gdy padał poprzedni aku , po naładowaniu było ok , jednak jak postał kilka dni nie jeżdzony to tak się działo. Co prawda twoj aku stary nie jest , więc liczę na to że doładowanie go ożywi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez DamianSzatan666 » 24 mar 2013, 18:06

Możesz mieć padnięty aku...
U mnie coś takiego
taki dziwny dźwięk..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2011, 00:39
Posty: 1280 (10/2)
Skąd: Radoszyce-Świętokrzyskie/Grębenice-Łódzkie
Auto: Byly:
Xedos 6 2.5 '97
Xedos 6 2.0 '93
MPV 2.0d '05
I inne.
Aktualne:
MX-5 NA '93
Inne marki i pojazdy.

Postprzez lukkil » 24 mar 2013, 18:08

oleju czasem nie zmieniałeś ostatnio?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez DamianSzatan666 » 24 mar 2013, 18:12

Zmieniany przy wymianie silnika na Valvoline 10w40 taki jaki był...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2011, 00:39
Posty: 1280 (10/2)
Skąd: Radoszyce-Świętokrzyskie/Grębenice-Łódzkie
Auto: Byly:
Xedos 6 2.5 '97
Xedos 6 2.0 '93
MPV 2.0d '05
I inne.
Aktualne:
MX-5 NA '93
Inne marki i pojazdy.

Postprzez freezoneq » 24 mar 2013, 18:14

Ale ... jeśli faktycznie by padał – czy rozrusznik zaczynałby kręcić po 5s trzymania kluczyka na pozycji – odpalaj wredna s... mazdo ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez lukkil » 24 mar 2013, 18:15

szatan, a jak pracuje po odpaleniu rano i na biegu jałowym po rozgrzaniu?

freezoneq napisał(a):Ale ... jeśli faktycznie by padał – czy rozrusznik zaczynałby kręcić po 5s trzymania kluczyka na pozycji – odpalaj wredna s... mazdo ?

mam problem z rozrusznikiem i czytałem wiele tematów na ten temat – wiele razy mówili że to może być aku, jednak moim zdaniem aku by nie kręcił po paru sekundach
raczej sprawdziłbym szczotki – wyjmuj rozrusznik – w naszych xedach jest to bardzo proste, podłącz na krótko i będziesz wiedział
pozdro
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Kacpero » 24 mar 2013, 19:38

Ja tez obstawiam rozrusznik. Przerabiałem to w fordzie, przerabiałem w mazdzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2012, 02:28
Posty: 224
Skąd: Czarnowąsy
Auto: Była: Mazda Xedos 6 2.0 V6
Tymczasowo: Honda Civic EG4
d15b2

Postprzez freezoneq » 24 mar 2013, 19:59

Coś w tym jest gdyż ów rozrusznik często ma tak, że się "zacina", tzn odpalał np. za 3cim przekręceniem kluczyka. Przy czym teraz wyraźnie po podłączeniu aku czuć, że prądu jest... dziwnie mało. Dźw beepera i kiepsko świecące kontrolki. Miałem tak wcześniej jak popękały klemy... ale teraz są nowe.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez DamianSzatan666 » 24 mar 2013, 20:18

Na zimnym pracuje lepiej. Mam pęknięty wężyk od podciśnienia ten pod kolektorem mniej więcej w tym miejscu zaznaczonym na fotce.
Po rozgrzaniu na jałowym nie słychać tego. Jeszcze teraz jechałem i miałem wrażenie że gdzieś uszczelkę dmuchnęło bo tak pucha...


Sprawdź rozrusznik. Szczotki, automat, może też coś z bendixem... Miałem tak, że nie chciała odpalać, wgl nie przekręcała tylko był cyk i koniec. Wszystkie kontrolki przygasały nawet na nowym aku. Wymienił mi szczotki i wszystko cacy :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2011, 00:39
Posty: 1280 (10/2)
Skąd: Radoszyce-Świętokrzyskie/Grębenice-Łódzkie
Auto: Byly:
Xedos 6 2.5 '97
Xedos 6 2.0 '93
MPV 2.0d '05
I inne.
Aktualne:
MX-5 NA '93
Inne marki i pojazdy.

Postprzez freezoneq » 24 mar 2013, 21:15

Dzięki wielkie panowie, na 90% coś z rozrusznikiem – elektromagnes i pewnie szczotki. Naprawię po... powrocie do kraju. Mam nadzieję, że dojadę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez MazdaKF11 » 24 mar 2013, 22:35

freezoneq napisał(a):Mam tego typu problem:

Autko codziennie niemal jeżdżone, odpala od strzała. Dzisiaj natomiast postanowiło odpalać jak padło. Po przekręceniu kluczyka na pozycję nr 2 – wyraźnie widać, że kontrolki kiepsko świecą, dźw beepera od otwartych drzwi też jest cichszy niż zawsze. Po przekręceniu kluczyka na pozycję 3 – rozrusznik nie kręci w ogóle i wszystko przygasa. Dopiero po jakichś 5s zaczyna ledwo ledwo... kręcić i odpala. Po takim czymś odpala już normalnie. Natomiast jeśli postoi 2 min nie odpalane to sytuacja jak powyżej. Padnięty aku czy może szukać zwarcia... ? Wyczyściłem sondy akumulatora, klemy, wciąż to samo. Kiepsko to widzę bo za 2 dni 1350km trasa... :|


Awaria alternatora wyglądała tak: przygaśniecie podświetlania, osłabnięcie oświętlenia, zegary nie działały, znaczny spadek mocy, nierówna praca, gaśnięcie silnika. Zgasł po jakich 20 km całkowicie jak aku padł do zera. Był ciepły- mogł się uszkodzić ale działa. Regeneracja alternatora: wymiana łożysk, szczotek z regulatorem napięcia, komutator koszt części 230zł. Przy zmianie aku w trasie w trakcie awarii przy montazu drugiego aku-za dużego gabarytowo zruszyłem koste czarno żółta za aku (i przez nią musiałem wyciągać alternator bo myslałem ze źle poskładałem). W niej przewód tak się utlenił że na 2cm nie było miedzi tylko wysypał sie zielony proszek. Z tego powodu po zregenerowaniu alternatora napięcie było 15,5 V a nie 14,4 V taki przewodzik dał do myślenia bo zamiast 12 V dawac z niego do alternatora dawał 8,5 V. Do tego nowy aku i 4 miesiące bezstresowo :) a może sprawdź ładowanie ?
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2012, 22:16
Posty: 212 (0/1)
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 103kW '97 CA PZ CA2

Postprzez freezoneq » 24 mar 2013, 23:33

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Wszystko sprawdzę jak wrócę za 2 dni do Polski. Alternatora jednak bym nie podejrzewał gdyż jak autko nieco pochodzi to odpala bez problemu, gorzej jednak kiedy chwilę postoi po ów odpaleniu. To taki objaw, jakby klema nie stykała do końca z którąś sondą akumulatora (miałem tak na starych klemach). Przy czym klemy są nowe, dokręcone oporowo, wszystko wyczyszczone i ... kaszanka. Jeszcze raz dzięki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez Adek311092 » 25 mar 2013, 12:21

Co to może być że jak wcisnę gaz i puszcze lub jak jadę i wybije na luz to obroty zanurkują do 500 a nawet niżej ale momentalnie podskoczą na 750 i się trzymają, jak obroty nurkują to odczuwalny jest spadek pądu bo nawet światła delikatnie przygasają, czy to będzie coś z alternatorem?
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podkarpacia
 
Od: 27 lut 2012, 22:08
Posty: 662 (2/12)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 Speciale Edition

Postprzez MazdaKF11 » 25 mar 2013, 12:23

Adek311092 napisał(a):Co to może być że jak wcisnę gaz i puszcze lub jak jadę i wybije na luz to obroty zanurkują do 500 a nawet niżej ale momentalnie podskoczą na 750 i się trzymają, jak obroty nurkują to odczuwalny jest spadek pądu bo nawet światła delikatnie przygasają, czy to będzie coś z alternatorem?
najlepiej jest sprawdzić ładowanie miernikiem żeby wykluczyć awarie alternatora

Dopisano 25 mar 2013, 11:25:

MazdaKF11 napisał(a):
Adek311092 napisał(a):Co to może być że jak wcisnę gaz i puszcze lub jak jadę i wybije na luz to obroty zanurkują do 500 a nawet niżej ale momentalnie podskoczą na 750 i się trzymają, jak obroty nurkują to odczuwalny jest spadek pądu bo nawet światła delikatnie przygasają, czy to będzie coś z alternatorem?
najlepiej jest sprawdzić ładowanie miernikiem żeby wykluczyć awarie alternatora
a i jeszcze jedno najlepiej napięcie sprawdzać jak zejdzie ze ssania
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2012, 22:16
Posty: 212 (0/1)
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 103kW '97 CA PZ CA2

Postprzez Adek311092 » 25 mar 2013, 12:54

czyli podpinam miernik do aku, jak zejdzie z ssania, i powinno wskazywać ile 14,5..?
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podkarpacia
 
Od: 27 lut 2012, 22:08
Posty: 662 (2/12)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 Speciale Edition

Postprzez sebek-71 » 25 mar 2013, 13:17

Adek311092 napisał(a):czyli podpinam miernik do aku, jak zejdzie z ssania, i powinno wskazywać ile 14,5..?

Powinno wskazywać między 13,9-14,4 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1146 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez MazdaKF11 » 25 mar 2013, 13:20

sebek-71 napisał(a):
Adek311092 napisał(a):czyli podpinam miernik do aku, jak zejdzie z ssania, i powinno wskazywać ile 14,5..?

Powinno wskazywać między 13,9-14,4 :)


Zgadza sie ale jak masz 14,5 to też jest git
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2012, 22:16
Posty: 212 (0/1)
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 103kW '97 CA PZ CA2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6