[Xedos6 CA] Szybkie pytania
zatankowałem za równie potężną sumę. Już stuków nie ma takich. co prawda tamto paliwko jest jeszcze zbiorniku więc może dlatego. Myślę że przestanie już. Jednak jak wrócę z powrotem to i tak podjadę do mechaniora 

Siw-y napisał(a):Co oznacza w CA KF błąd 3?
Czujnik położenia wału czy czujnik temp. silnika?
Co moze być jego przyczyną jego występowania?
U mnie występował wraz z błędem 2 i oba znikły po wymianie aparatu zapłonowego.
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4292 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Mam tego typu problem:
Autko codziennie niemal jeżdżone, odpala od strzała. Dzisiaj natomiast postanowiło odpalać jak padło. Po przekręceniu kluczyka na pozycję nr 2 – wyraźnie widać, że kontrolki kiepsko świecą, dźw beepera od otwartych drzwi też jest cichszy niż zawsze. Po przekręceniu kluczyka na pozycję 3 – rozrusznik nie kręci w ogóle i wszystko przygasa. Dopiero po jakichś 5s zaczyna ledwo ledwo... kręcić i odpala. Po takim czymś odpala już normalnie. Natomiast jeśli postoi 2 min nie odpalane to sytuacja jak powyżej. Padnięty aku czy może szukać zwarcia... ? Wyczyściłem sondy akumulatora, klemy, wciąż to samo. Kiepsko to widzę bo za 2 dni 1350km trasa...
Autko codziennie niemal jeżdżone, odpala od strzała. Dzisiaj natomiast postanowiło odpalać jak padło. Po przekręceniu kluczyka na pozycję nr 2 – wyraźnie widać, że kontrolki kiepsko świecą, dźw beepera od otwartych drzwi też jest cichszy niż zawsze. Po przekręceniu kluczyka na pozycję 3 – rozrusznik nie kręci w ogóle i wszystko przygasa. Dopiero po jakichś 5s zaczyna ledwo ledwo... kręcić i odpala. Po takim czymś odpala już normalnie. Natomiast jeśli postoi 2 min nie odpalane to sytuacja jak powyżej. Padnięty aku czy może szukać zwarcia... ? Wyczyściłem sondy akumulatora, klemy, wciąż to samo. Kiepsko to widzę bo za 2 dni 1350km trasa...
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
Wyciągnij i nałąduj aku , pewnie odpalasz auto, a mało jeżdzisz , a alarm ciagnie prąd i wg aku traci prąd przez to że wg jest podłączony. Tak miałem gdy padał poprzedni aku , po naładowaniu było ok , jednak jak postał kilka dni nie jeżdzony to tak się działo. Co prawda twoj aku stary nie jest , więc liczę na to że doładowanie go ożywi.

- Od: 6 gru 2009, 12:35
- Posty: 3100 (13/54)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)
Możesz mieć padnięty aku...
U mnie coś takiego
taki dziwny dźwięk..
U mnie coś takiego
taki dziwny dźwięk..

oleju czasem nie zmieniałeś ostatnio?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Zmieniany przy wymianie silnika na Valvoline 10w40 taki jaki był...

Ale ... jeśli faktycznie by padał – czy rozrusznik zaczynałby kręcić po 5s trzymania kluczyka na pozycji – odpalaj wredna s... mazdo ?
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
szatan, a jak pracuje po odpaleniu rano i na biegu jałowym po rozgrzaniu?
mam problem z rozrusznikiem i czytałem wiele tematów na ten temat – wiele razy mówili że to może być aku, jednak moim zdaniem aku by nie kręcił po paru sekundach
raczej sprawdziłbym szczotki – wyjmuj rozrusznik – w naszych xedach jest to bardzo proste, podłącz na krótko i będziesz wiedział
pozdro
freezoneq napisał(a):Ale ... jeśli faktycznie by padał – czy rozrusznik zaczynałby kręcić po 5s trzymania kluczyka na pozycji – odpalaj wredna s... mazdo ?
mam problem z rozrusznikiem i czytałem wiele tematów na ten temat – wiele razy mówili że to może być aku, jednak moim zdaniem aku by nie kręcił po paru sekundach
raczej sprawdziłbym szczotki – wyjmuj rozrusznik – w naszych xedach jest to bardzo proste, podłącz na krótko i będziesz wiedział
pozdro
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Ja tez obstawiam rozrusznik. Przerabiałem to w fordzie, przerabiałem w mazdzie
- Od: 4 mar 2012, 02:28
- Posty: 224
- Skąd: Czarnowąsy
- Auto: Była: Mazda Xedos 6 2.0 V6
Tymczasowo: Honda Civic EG4
d15b2
Coś w tym jest gdyż ów rozrusznik często ma tak, że się "zacina", tzn odpalał np. za 3cim przekręceniem kluczyka. Przy czym teraz wyraźnie po podłączeniu aku czuć, że prądu jest... dziwnie mało. Dźw beepera i kiepsko świecące kontrolki. Miałem tak wcześniej jak popękały klemy... ale teraz są nowe.
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
Na zimnym pracuje lepiej. Mam pęknięty wężyk od podciśnienia ten pod kolektorem mniej więcej w tym miejscu zaznaczonym na fotce.
Po rozgrzaniu na jałowym nie słychać tego. Jeszcze teraz jechałem i miałem wrażenie że gdzieś uszczelkę dmuchnęło bo tak pucha...
Sprawdź rozrusznik. Szczotki, automat, może też coś z bendixem... Miałem tak, że nie chciała odpalać, wgl nie przekręcała tylko był cyk i koniec. Wszystkie kontrolki przygasały nawet na nowym aku. Wymienił mi szczotki i wszystko cacy
Po rozgrzaniu na jałowym nie słychać tego. Jeszcze teraz jechałem i miałem wrażenie że gdzieś uszczelkę dmuchnęło bo tak pucha...
Sprawdź rozrusznik. Szczotki, automat, może też coś z bendixem... Miałem tak, że nie chciała odpalać, wgl nie przekręcała tylko był cyk i koniec. Wszystkie kontrolki przygasały nawet na nowym aku. Wymienił mi szczotki i wszystko cacy

Dzięki wielkie panowie, na 90% coś z rozrusznikiem – elektromagnes i pewnie szczotki. Naprawię po... powrocie do kraju. Mam nadzieję, że dojadę.
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
freezoneq napisał(a):Mam tego typu problem:
Autko codziennie niemal jeżdżone, odpala od strzała. Dzisiaj natomiast postanowiło odpalać jak padło. Po przekręceniu kluczyka na pozycję nr 2 – wyraźnie widać, że kontrolki kiepsko świecą, dźw beepera od otwartych drzwi też jest cichszy niż zawsze. Po przekręceniu kluczyka na pozycję 3 – rozrusznik nie kręci w ogóle i wszystko przygasa. Dopiero po jakichś 5s zaczyna ledwo ledwo... kręcić i odpala. Po takim czymś odpala już normalnie. Natomiast jeśli postoi 2 min nie odpalane to sytuacja jak powyżej. Padnięty aku czy może szukać zwarcia... ? Wyczyściłem sondy akumulatora, klemy, wciąż to samo. Kiepsko to widzę bo za 2 dni 1350km trasa...
Awaria alternatora wyglądała tak: przygaśniecie podświetlania, osłabnięcie oświętlenia, zegary nie działały, znaczny spadek mocy, nierówna praca, gaśnięcie silnika. Zgasł po jakich 20 km całkowicie jak aku padł do zera. Był ciepły- mogł się uszkodzić ale działa. Regeneracja alternatora: wymiana łożysk, szczotek z regulatorem napięcia, komutator koszt części 230zł. Przy zmianie aku w trasie w trakcie awarii przy montazu drugiego aku-za dużego gabarytowo zruszyłem koste czarno żółta za aku (i przez nią musiałem wyciągać alternator bo myslałem ze źle poskładałem). W niej przewód tak się utlenił że na 2cm nie było miedzi tylko wysypał sie zielony proszek. Z tego powodu po zregenerowaniu alternatora napięcie było 15,5 V a nie 14,4 V taki przewodzik dał do myślenia bo zamiast 12 V dawac z niego do alternatora dawał 8,5 V. Do tego nowy aku i 4 miesiące bezstresowo
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Wszystko sprawdzę jak wrócę za 2 dni do Polski. Alternatora jednak bym nie podejrzewał gdyż jak autko nieco pochodzi to odpala bez problemu, gorzej jednak kiedy chwilę postoi po ów odpaleniu. To taki objaw, jakby klema nie stykała do końca z którąś sondą akumulatora (miałem tak na starych klemach). Przy czym klemy są nowe, dokręcone oporowo, wszystko wyczyszczone i ... kaszanka. Jeszcze raz dzięki.
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
Co to może być że jak wcisnę gaz i puszcze lub jak jadę i wybije na luz to obroty zanurkują do 500 a nawet niżej ale momentalnie podskoczą na 750 i się trzymają, jak obroty nurkują to odczuwalny jest spadek pądu bo nawet światła delikatnie przygasają, czy to będzie coś z alternatorem?

najlepiej jest sprawdzić ładowanie miernikiem żeby wykluczyć awarie alternatoraAdek311092 napisał(a):Co to może być że jak wcisnę gaz i puszcze lub jak jadę i wybije na luz to obroty zanurkują do 500 a nawet niżej ale momentalnie podskoczą na 750 i się trzymają, jak obroty nurkują to odczuwalny jest spadek pądu bo nawet światła delikatnie przygasają, czy to będzie coś z alternatorem?
Dopisano 25 mar 2013, 11:25:
a i jeszcze jedno najlepiej napięcie sprawdzać jak zejdzie ze ssaniaMazdaKF11 napisał(a):najlepiej jest sprawdzić ładowanie miernikiem żeby wykluczyć awarie alternatoraAdek311092 napisał(a):Co to może być że jak wcisnę gaz i puszcze lub jak jadę i wybije na luz to obroty zanurkują do 500 a nawet niżej ale momentalnie podskoczą na 750 i się trzymają, jak obroty nurkują to odczuwalny jest spadek pądu bo nawet światła delikatnie przygasają, czy to będzie coś z alternatorem?
czyli podpinam miernik do aku, jak zejdzie z ssania, i powinno wskazywać ile 14,5..?

sebek-71 napisał(a):Adek311092 napisał(a):czyli podpinam miernik do aku, jak zejdzie z ssania, i powinno wskazywać ile 14,5..?
Powinno wskazywać między 13,9-14,4
Zgadza sie ale jak masz 14,5 to też jest git
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6