Mazda6 (GH) – Szybkie pytania
Witajcie
Jestem obecnie w trakcie zbierania informacji i poszukiwan mazdy 6 rocznik 2008-2010.
Obecnie uzytkuje diesla kombi '08 1.9 @190ps AR 159, Jezdze okolo 20-25 tys km rocznie, raczej stylem ekonomicznym.
Chcialbym Was zapytac o wersje, ktora bardziej mam sie interesowac przy poszukiwaniach.
Jesli chodzi o diesla chcialbym aby byl bardziej ekonomiczny od obecnego (spalanie srednie w granicach 7l). Czytalem rozne opinie o dieslach i generalnie odradzacie 2litrowe i bardziej polecacie 2.2.
Ale biore rowniez pod uwage benzyne tylko i wylacznie z mysla o zalozeniu instalacji gazowej.
Tutaj zaczynaja sie dla mnie schody. Jakie silniki benzynowe po 2008 roku w Mazdach nadaja sie do instalacji – generalnie sklanialem sie ku 1.8 lub 2.0? Nie pytam o o model instalacji bo za wczesnie. Glownie posty o gazie dotycza modeli sprzed 2008 roku, czy dlatego ze pozniejsze slabiej znosza LPG?
Z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam
FredzioPL
Jestem obecnie w trakcie zbierania informacji i poszukiwan mazdy 6 rocznik 2008-2010.
Obecnie uzytkuje diesla kombi '08 1.9 @190ps AR 159, Jezdze okolo 20-25 tys km rocznie, raczej stylem ekonomicznym.
Chcialbym Was zapytac o wersje, ktora bardziej mam sie interesowac przy poszukiwaniach.
Jesli chodzi o diesla chcialbym aby byl bardziej ekonomiczny od obecnego (spalanie srednie w granicach 7l). Czytalem rozne opinie o dieslach i generalnie odradzacie 2litrowe i bardziej polecacie 2.2.
Ale biore rowniez pod uwage benzyne tylko i wylacznie z mysla o zalozeniu instalacji gazowej.
Tutaj zaczynaja sie dla mnie schody. Jakie silniki benzynowe po 2008 roku w Mazdach nadaja sie do instalacji – generalnie sklanialem sie ku 1.8 lub 2.0? Nie pytam o o model instalacji bo za wczesnie. Glownie posty o gazie dotycza modeli sprzed 2008 roku, czy dlatego ze pozniejsze slabiej znosza LPG?
Z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam
FredzioPL
-
fredziopl
fredziopl napisał(a):Jesli chodzi o diesla chcialbym aby byl bardziej ekonomiczny od obecnego (spalanie srednie w granicach 7l).
To nie w dieslach mazdy, chyba, że głównie robisz trasy z przewagą prędkości 90-110km/h. Wtedy spokojnie poniżej 7l/100km zejdziesz.
fredziopl napisał(a):Witajcie
Jestem obecnie w trakcie zbierania informacji i poszukiwan mazdy 6 rocznik 2008-2010.
Obecnie uzytkuje diesla kombi '08 1.9 @190ps AR 159, Jezdze okolo 20-25 tys km rocznie, raczej stylem ekonomicznym.
Chcialbym Was zapytac o wersje, ktora bardziej mam sie interesowac przy poszukiwaniach.
Jesli chodzi o diesla chcialbym aby byl bardziej ekonomiczny od obecnego (spalanie srednie w granicach 7l). Czytalem rozne opinie o dieslach i generalnie odradzacie 2litrowe i bardziej polecacie 2.2.
Ale biore rowniez pod uwage benzyne tylko i wylacznie z mysla o zalozeniu instalacji gazowej.
Tutaj zaczynaja sie dla mnie schody. Jakie silniki benzynowe po 2008 roku w Mazdach nadaja sie do instalacji – generalnie sklanialem sie ku 1.8 lub 2.0? Nie pytam o o model instalacji bo za wczesnie. Glownie posty o gazie dotycza modeli sprzed 2008 roku, czy dlatego ze pozniejsze slabiej znosza LPG?
Z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam
FredzioPL
Nigdy nie założę gazu do mojej M6:)
A tak na poważnie szukaj tych które nie mają wtrysku bezpośredniego benzyny
Czyli nie rocznik 2010 np

Witam Szanownych Kolegów z forum, mam konkretnie, szybkie pytanie. Chodzi o zmianę oleju a mianowicie czy jeżeli auto (moja M6) w ciagu 9 miesięcy przejechało tylko 2000 km to konieczna jest wymiana oleju mimo wszystko po 12 miesiącach, czy poczekać do pełnych 15tys. km.
W kwestii instalacji LGP posta
W kwestii instalacji LGP posta
- Od: 26 lut 2013, 21:54
- Posty: 32
- Skąd: Zielona Góra / DE-7
- Auto: Mazda 6 GH, MZR, 1.8 Pb, L8 120KM, Rocznik'08.
Odpowiem ci tak, ja bym wymienił, zawsze się trzymam zasady rok przejechane to wymiana oleju i wszystkich filtrów , mimo że nie najeżdżę tyle km
A w benzynie wymiana oleju jest co 20k km, z tego co udało się mi wyczytać z instrukcji
A w benzynie wymiana oleju jest co 20k km, z tego co udało się mi wyczytać z instrukcji

...dokończę moja wypowiedź o LPG:
W kwestii instalacji LPG wkrótce postaram się wymienić swoimi spostrzeżeniami ponieważ zakładam instalację BRC Seq.24 + lubryfikator. Co prawda nie wiele opinii jest na naszym forum ale ci którzy posiadają nie narzekają.
W kwestii instalacji LPG wkrótce postaram się wymienić swoimi spostrzeżeniami ponieważ zakładam instalację BRC Seq.24 + lubryfikator. Co prawda nie wiele opinii jest na naszym forum ale ci którzy posiadają nie narzekają.
- Od: 26 lut 2013, 21:54
- Posty: 32
- Skąd: Zielona Góra / DE-7
- Auto: Mazda 6 GH, MZR, 1.8 Pb, L8 120KM, Rocznik'08.
polak900 napisał(a):A w benzynie wymiana oleju jest co 20k km, z tego co udało się mi wyczytać z instrukcji
20 tys km lub 12 miesiecy w zaleznosci co bedzie pierwsze
Gdyby Stanisław Ignacy Mickiewicz to widzial, to gdyby żył to by sie w grobie przewrócił – F.Kiepski
polak900 napisał(a):Wiem, przecież napisałem
nie napisales, napisales ze bys sam wymienil po roku a w instrukcji ze jest napisane co 20 tys km, ja chcialem tylko dodac ze w instrukcji jest napisane 20 tys lub 12 miechow, byloby to pomocne koledze ktory sie o to pytal
Gdyby Stanisław Ignacy Mickiewicz to widzial, to gdyby żył to by sie w grobie przewrócił – F.Kiepski
ymcamazda napisał(a):ja chcialem tylko dodac ze w instrukcji jest napisane 20 tys lub 12 miechow
a ja dodam, ze producent dodaje jeszcze stwierdzenie:
"co nastapi szybciej"
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Wojtek napisał(a): ja dodam, ze producent dodaje jeszcze stwierdzenie:
"co nastapi szybciej


i wyjasnione
Gdyby Stanisław Ignacy Mickiewicz to widzial, to gdyby żył to by sie w grobie przewrócił – F.Kiepski
RVM
Co jakis czas wysiwtla mi sie kontrolka RVM (na pomaranczowo), w instrukcji wyczytalem ze to wskazuje na usterke w dzialaniu ukladu. Jedna z mozliwych przyczyn moze byc slaby akumulator. Czy ktos z was juz tak mial?
sprawdzilem moj kilka dni pod rzad i co rano ma 12,10V a jak wracam z pracy do domu robie jakies 20mil (30km) wiec ma czas sie naladowac a ciagle wskazuje niedoladowanie (poki co kreci bez problemow nawet przy krotkich trasach i mrozie)
Mam prawie nowy, zapasowy akumulator o parametrach 680 Amperow i 74AH,
jest troche mocniejszy niz zalecany przez instrukcje, czy jak go wstawie to Madzia da rade go ladowac do pelna?
Co jakis czas wysiwtla mi sie kontrolka RVM (na pomaranczowo), w instrukcji wyczytalem ze to wskazuje na usterke w dzialaniu ukladu. Jedna z mozliwych przyczyn moze byc slaby akumulator. Czy ktos z was juz tak mial?
sprawdzilem moj kilka dni pod rzad i co rano ma 12,10V a jak wracam z pracy do domu robie jakies 20mil (30km) wiec ma czas sie naladowac a ciagle wskazuje niedoladowanie (poki co kreci bez problemow nawet przy krotkich trasach i mrozie)
Mam prawie nowy, zapasowy akumulator o parametrach 680 Amperow i 74AH,
jest troche mocniejszy niz zalecany przez instrukcje, czy jak go wstawie to Madzia da rade go ladowac do pelna?
boyazont napisał(a):jest troche mocniejszy niz zalecany przez instrukcje, czy jak go wstawie to Madzia da rade go ladowac do pelna?
Bez żadnego problemu. Możesz montować.
Ostatnio edytowano 28 mar 2013, 09:00 przez Sebal, łącznie edytowano 1 raz
Dzieki wielkie, akumulator juz zamontowany. Wczoraj pojezdzilem troche i dzis rano voltomierz wskazal 12.85V wiec laduje go bez problemu, tylko musialem skrecic kierownice na maxa w prawo i potem w lewo zeby skasowac migajace kontrolki AFS i DSC. No i jeszcze pootwierac na maxa i pozamykac wszystkie okna zeby znowu dzialaly w trybie auto.
Niestety nowy akumulator nie pomogl kontrolce RVM ktora wciaz zapala sie co jakis czas na pomaranczowo wiec bedzie trzeba kiedys na komputer zajechac
Niestety nowy akumulator nie pomogl kontrolce RVM ktora wciaz zapala sie co jakis czas na pomaranczowo wiec bedzie trzeba kiedys na komputer zajechac
Witam, przymierzam się do wymiany świec w swojej madzi ma już najechane 80 tyś km z czego ostatnie 20 tyś na LPG. W związku z tym mam pytanie czy lepsze będą NGK Iridium ILTR5A-13G czy może Denso ITV 16. CZytałem, że jakieś problemy były z NGK więc skłaniam się ku Denso. Wie ktoś może jakie są montowane na pierwszy montaż? Pozdrawiam i Wesołych Świąt życzę
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6