Mazda6 (GH) – Szybkie pytania

Mazda6 2007–2012

Postprzez fredziopl » 21 mar 2013, 11:14

Witajcie

Jestem obecnie w trakcie zbierania informacji i poszukiwan mazdy 6 rocznik 2008-2010.
Obecnie uzytkuje diesla kombi '08 1.9 @190ps AR 159, Jezdze okolo 20-25 tys km rocznie, raczej stylem ekonomicznym.
Chcialbym Was zapytac o wersje, ktora bardziej mam sie interesowac przy poszukiwaniach.
Jesli chodzi o diesla chcialbym aby byl bardziej ekonomiczny od obecnego (spalanie srednie w granicach 7l). Czytalem rozne opinie o dieslach i generalnie odradzacie 2litrowe i bardziej polecacie 2.2.
Ale biore rowniez pod uwage benzyne tylko i wylacznie z mysla o zalozeniu instalacji gazowej.
Tutaj zaczynaja sie dla mnie schody. Jakie silniki benzynowe po 2008 roku w Mazdach nadaja sie do instalacji – generalnie sklanialem sie ku 1.8 lub 2.0? Nie pytam o o model instalacji bo za wczesnie. Glownie posty o gazie dotycza modeli sprzed 2008 roku, czy dlatego ze pozniejsze slabiej znosza LPG?

Z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam
FredzioPL
fredziopl
 

Postprzez chmooreck » 21 mar 2013, 11:22

fredziopl napisał(a):Jesli chodzi o diesla chcialbym aby byl bardziej ekonomiczny od obecnego (spalanie srednie w granicach 7l).

To nie w dieslach mazdy, chyba, że głównie robisz trasy z przewagą prędkości 90-110km/h. Wtedy spokojnie poniżej 7l/100km zejdziesz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1123 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez polak900 » 21 mar 2013, 14:00

fredziopl napisał(a):Witajcie

Jestem obecnie w trakcie zbierania informacji i poszukiwan mazdy 6 rocznik 2008-2010.
Obecnie uzytkuje diesla kombi '08 1.9 @190ps AR 159, Jezdze okolo 20-25 tys km rocznie, raczej stylem ekonomicznym.
Chcialbym Was zapytac o wersje, ktora bardziej mam sie interesowac przy poszukiwaniach.
Jesli chodzi o diesla chcialbym aby byl bardziej ekonomiczny od obecnego (spalanie srednie w granicach 7l). Czytalem rozne opinie o dieslach i generalnie odradzacie 2litrowe i bardziej polecacie 2.2.
Ale biore rowniez pod uwage benzyne tylko i wylacznie z mysla o zalozeniu instalacji gazowej.
Tutaj zaczynaja sie dla mnie schody. Jakie silniki benzynowe po 2008 roku w Mazdach nadaja sie do instalacji – generalnie sklanialem sie ku 1.8 lub 2.0? Nie pytam o o model instalacji bo za wczesnie. Glownie posty o gazie dotycza modeli sprzed 2008 roku, czy dlatego ze pozniejsze slabiej znosza LPG?

Z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam
FredzioPL


Nigdy nie założę gazu do mojej M6:)
A tak na poważnie szukaj tych które nie mają wtrysku bezpośredniego benzyny
Czyli nie rocznik 2010 np
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez jarom » 22 mar 2013, 21:17

Jeśli chodzi o akumulator to ja kupiłem VARTA BLUE Dynamic D47. Pasuje idealnie z rozmiarem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2011, 07:37
Posty: 42 (0/1)
Skąd: lubuskie
Auto: MAZDA 6 GL 2,0 benz. kombi'19r 165KM

Postprzez ziemex » 24 mar 2013, 15:45

Witam Szanownych Kolegów z forum, mam konkretnie, szybkie pytanie. Chodzi o zmianę oleju a mianowicie czy jeżeli auto (moja M6) w ciagu 9 miesięcy przejechało tylko 2000 km to konieczna jest wymiana oleju mimo wszystko po 12 miesiącach, czy poczekać do pełnych 15tys. km.

W kwestii instalacji LGP posta
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 21:54
Posty: 32
Skąd: Zielona Góra / DE-7
Auto: Mazda 6 GH, MZR, 1.8 Pb, L8 120KM, Rocznik'08.

Postprzez polak900 » 24 mar 2013, 15:47

Odpowiem ci tak, ja bym wymienił, zawsze się trzymam zasady rok przejechane to wymiana oleju i wszystkich filtrów , mimo że nie najeżdżę tyle km
A w benzynie wymiana oleju jest co 20k km, z tego co udało się mi wyczytać z instrukcji
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez ziemex » 24 mar 2013, 15:50

...dokończę moja wypowiedź o LPG:

W kwestii instalacji LPG wkrótce postaram się wymienić swoimi spostrzeżeniami ponieważ zakładam instalację BRC Seq.24 + lubryfikator. Co prawda nie wiele opinii jest na naszym forum ale ci którzy posiadają nie narzekają.
    Forumowicz
     
    Od: 26 lut 2013, 21:54
    Posty: 32
    Skąd: Zielona Góra / DE-7
    Auto: Mazda 6 GH, MZR, 1.8 Pb, L8 120KM, Rocznik'08.

    Postprzez ymcamazda » 24 mar 2013, 16:02

    polak900 napisał(a):A w benzynie wymiana oleju jest co 20k km, z tego co udało się mi wyczytać z instrukcji

    20 tys km lub 12 miesiecy w zaleznosci co bedzie pierwsze :)
    Gdyby Stanisław Ignacy Mickiewicz to widzial, to gdyby żył to by sie w grobie przewrócił – F.Kiepski
    Avatar użytkownika
    Forumowicz
     
    Od: 3 lis 2012, 21:28
    Posty: 275 (0/5)
    Skąd: Radom/Londyn/Krakow
    Auto: byla: mazda 6 GG 2.0
    jest: mazda 6 GH 2.5 sport

    Postprzez polak900 » 24 mar 2013, 16:07

    Wiem, przecież napisałem
    Obrazek
    Forumowicz
     
    Od: 18 lis 2010, 20:00
    Posty: 911 (1/2)
    Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
    Subaru Legacy 2.0 D MY10

    Postprzez ymcamazda » 24 mar 2013, 17:43

    polak900 napisał(a):Wiem, przecież napisałem

    nie napisales, napisales ze bys sam wymienil po roku a w instrukcji ze jest napisane co 20 tys km, ja chcialem tylko dodac ze w instrukcji jest napisane 20 tys lub 12 miechow, byloby to pomocne koledze ktory sie o to pytal ;P
    Gdyby Stanisław Ignacy Mickiewicz to widzial, to gdyby żył to by sie w grobie przewrócił – F.Kiepski
    Avatar użytkownika
    Forumowicz
     
    Od: 3 lis 2012, 21:28
    Posty: 275 (0/5)
    Skąd: Radom/Londyn/Krakow
    Auto: byla: mazda 6 GG 2.0
    jest: mazda 6 GH 2.5 sport

    Postprzez Wojtek » 24 mar 2013, 18:40

    ymcamazda napisał(a):ja chcialem tylko dodac ze w instrukcji jest napisane 20 tys lub 12 miechow

    a ja dodam, ze producent dodaje jeszcze stwierdzenie:
    "co nastapi szybciej"
    Arkana , Captur , Mii
    byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
    Avatar użytkownika
    Zarząd – Członek Zarządu
     
    Od: 21 gru 2013, 13:44
    Posty: 17519 (110/484)
    Skąd: UK
    Auto: Renault Arkana E-Tech
    Renault
    Mii FR-line 1.0 75KM

    Postprzez ymcamazda » 24 mar 2013, 23:49

    Wojtek napisał(a): ja dodam, ze producent dodaje jeszcze stwierdzenie:
    "co nastapi szybciej

    <lol> <lol>
    i wyjasnione :D
    Gdyby Stanisław Ignacy Mickiewicz to widzial, to gdyby żył to by sie w grobie przewrócił – F.Kiepski
    Avatar użytkownika
    Forumowicz
     
    Od: 3 lis 2012, 21:28
    Posty: 275 (0/5)
    Skąd: Radom/Londyn/Krakow
    Auto: byla: mazda 6 GG 2.0
    jest: mazda 6 GH 2.5 sport

    Postprzez polak900 » 25 mar 2013, 14:13

    ymcamazda napisał(a):mimo że nie najeżdżę tyle km


    Napisałem: mimo że nie najeżdżę tyle km
    temat wyjaśniony
    Obrazek
    Forumowicz
     
    Od: 18 lis 2010, 20:00
    Posty: 911 (1/2)
    Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
    Subaru Legacy 2.0 D MY10

    Postprzez boyazont » 27 mar 2013, 22:26

    RVM
    Co jakis czas wysiwtla mi sie kontrolka RVM (na pomaranczowo), w instrukcji wyczytalem ze to wskazuje na usterke w dzialaniu ukladu. Jedna z mozliwych przyczyn moze byc slaby akumulator. Czy ktos z was juz tak mial?
    sprawdzilem moj kilka dni pod rzad i co rano ma 12,10V a jak wracam z pracy do domu robie jakies 20mil (30km) wiec ma czas sie naladowac a ciagle wskazuje niedoladowanie (poki co kreci bez problemow nawet przy krotkich trasach i mrozie)
    Mam prawie nowy, zapasowy akumulator o parametrach 680 Amperow i 74AH,
    jest troche mocniejszy niz zalecany przez instrukcje, czy jak go wstawie to Madzia da rade go ladowac do pelna?
    Forumowicz
     
    Od: 12 mar 2013, 20:52
    Posty: 84 (1/2)
    Skąd: Hampshire UK
    Auto: Mazda 6 SPORT 2.2 DIESEL 2009 (185BHP)

    Postprzez Sebal » 27 mar 2013, 23:00

    boyazont napisał(a):jest troche mocniejszy niz zalecany przez instrukcje, czy jak go wstawie to Madzia da rade go ladowac do pelna?

    Bez żadnego problemu. Możesz montować.
    Ostatnio edytowano 28 mar 2013, 09:00 przez Sebal, łącznie edytowano 1 raz
    Forumowicz
     
    Od: 21 sie 2007, 10:22
    Posty: 643 (1/6)
    Skąd: Lublin
    Auto: było:
    Mazda 6 2.0 diesel GY
    Mazda CX-7 diesel ER
    Mazda 2 1.3 86 KM DE
    Mazda 6 2.2 180 KM GH
    Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
    Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
    Jest:
    Mazda CX 60 PHEV KH
    Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

    Postprzez chmooreck » 28 mar 2013, 08:01

    Da radę.
    Avatar użytkownika
    Forumowicz
     
    Od: 17 maja 2008, 18:37
    Posty: 1123 (0/6)
    Skąd: Jaworzno
    Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
    M3 BM '14 2.0 120KM

    Postprzez misiu724 » 28 mar 2013, 11:41

    Hej potrzebuje szybkiej odpowiedzi :D Jak będą sprawować się klocki ebc green stuff na oryginalnych tarczach mazdy. Wytrzymają to tarcze czy zaczną bić. Ma może ktoś taki zestaw ??
    Początkujący
     
    Od: 6 wrz 2012, 19:25
    Posty: 28
    Skąd: Rokitno,Śląskie
    Auto: Mazda 6
    hatchback
    2.0 140km diesel
    2009

    Postprzez boyazont » 29 mar 2013, 20:45

    Dzieki wielkie, akumulator juz zamontowany. Wczoraj pojezdzilem troche i dzis rano voltomierz wskazal 12.85V wiec laduje go bez problemu, tylko musialem skrecic kierownice na maxa w prawo i potem w lewo zeby skasowac migajace kontrolki AFS i DSC. No i jeszcze pootwierac na maxa i pozamykac wszystkie okna zeby znowu dzialaly w trybie auto.
    Niestety nowy akumulator nie pomogl kontrolce RVM ktora wciaz zapala sie co jakis czas na pomaranczowo wiec bedzie trzeba kiedys na komputer zajechac :(
    Forumowicz
     
    Od: 12 mar 2013, 20:52
    Posty: 84 (1/2)
    Skąd: Hampshire UK
    Auto: Mazda 6 SPORT 2.2 DIESEL 2009 (185BHP)

    Postprzez chmooreck » 29 mar 2013, 21:09

    boyazont napisał(a):tylko musialem skrecic kierownice na maxa w prawo i potem w lewo zeby skasowac migajace kontrolki AFS i DSC

    Gasną po przejechaniu kilku metrów.
    Avatar użytkownika
    Forumowicz
     
    Od: 17 maja 2008, 18:37
    Posty: 1123 (0/6)
    Skąd: Jaworzno
    Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
    M3 BM '14 2.0 120KM

    Postprzez amig1980 » 30 mar 2013, 17:19

    Witam, przymierzam się do wymiany świec w swojej madzi ma już najechane 80 tyś km z czego ostatnie 20 tyś na LPG. W związku z tym mam pytanie czy lepsze będą NGK Iridium ILTR5A-13G czy może Denso ITV 16. CZytałem, że jakieś problemy były z NGK więc skłaniam się ku Denso. Wie ktoś może jakie są montowane na pierwszy montaż? Pozdrawiam i Wesołych Świąt życzę
    Avatar użytkownika
    Forumowicz
     
    Od: 18 wrz 2011, 22:33
    Posty: 39 (0/1)
    Skąd: Lancashire - UK
    Auto: Mazda 6 2.5 Sport 170 KM Kombi
    VSI Prins

    Kto przegląda forum

    Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

    Moderator

    Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6