Trwałość i dynamika nowych silników Mazdy – SkyActive

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez wkg_1 » 12 mar 2013, 09:05

polak900 napisał(a):
OLP napisał(a):Witam,
Dzisiaj zrobiłem trasę na której mazda pokazała mi spalanie 5.8 l/100 przy sredniej prędkości 71km/h..


Jakoś coś małe te spalanie , średnia prędkość chodzi o tą z komputera?
Tyle to mam w moim dieselu

Według mnie nie ma szans na takie spalanie tej benzyny.



Hmmm .... sa szanse.
Kiedys Avensis 1.8 na trasie Warszawa – Ruciane przez Zegrze jadac spokojnie w kolumnie mialem licznikowo 4.8. A 6,5 l/100 osiagalem regularnie.

Ciekaw jestem spalania tej 6-i przy normalnej eksploatacji, na autostradzie przy 140 km/h.
No i – nie krzyczcie – czy ten silnik mozna zagazowac.

Pozdrawiam
Witek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2011, 18:03
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 2.2 MZR-CD

Postprzez Cantore » 12 mar 2013, 12:32

Myślę, że szanse są 100%. Kiedyś, musiałem jechać spokojnie pokonując trasę 400 km (z jednego końca Polski na drugi) i spaliłem 6.5l. A przecież to jest relatywne stary silnik (M6 z 2004 r. 2l).
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez polak900 » 12 mar 2013, 15:13

Cantore napisał(a):Myślę, że szanse są 100%. Kiedyś, musiałem jechać spokojnie pokonując trasę 400 km (z jednego końca Polski na drugi) i spaliłem 6.5l. A przecież to jest relatywne stary silnik (M6 z 2004 r. 2l).


Kolega napisał średnia prędkość 70 km/h, to ja się pytam to tak z kompa czy tyle jechał sobie
Bo mnie gh też spali poniżej 6l jak jadę sobie 70 km/h, tylko kto tak jeździ

Nowa gj spala w tych samych warunkach ok 1 l mniej od starej gh, tak się dzisiaj dowiedziałem od użytkownika silnika 2.0 165
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez OLP » 16 mar 2013, 16:45

polak900 napisał(a):
OLP napisał(a):Witam,
Dzisiaj zrobiłem trasę na której mazda pokazała mi spalanie 5.8 l/100 przy sredniej prędkości 71km/h..


Jakoś coś małe te spalanie , średnia prędkość chodzi o tą z komputera?
Tyle to mam w moim dieselu

Według mnie nie ma szans na takie spalanie tej benzyny.


Takie spalanie pokazał mi komputer na trasie:
1) Katowice-Ozarów
2) Potem przez kilka dni jezdziłem po 30 km między Ostrowcem i Ozarowem (tak 6 razy)
3) powrót Ozarów – Katowice
Razem ok 700 km . Zdjęcia nie zrobiłęm.
Na stronie:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/560268.html
rejestruje zuzycie moich samochodów – wyszło mi spalanie 6,46 w oparciu o tankowanie do pełna.

Oprócz powyższej trasy zrobiłem jeszcze trochę krótkich jazd ( w sumie 95 km) lokalnych po Katowicach i okolicach. Poznając samochód trochę eksperymentowałem itp.
Po ostatnim zatankowaniu , dojeżdzając do pracy ok 16 km mam spalanie na kompie 8,5.
Przy takiej odległości I-stop przez połowę trasy nie chce sie załączać
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 19:02
Posty: 63
Auto: Mazda 6 GJ SkyPassion 2,0 '12 kombi

Postprzez polak900 » 16 mar 2013, 16:53

To ja się zapytam jak to była prędkość licznikowa, nie z komputera? <faja>
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez OLP » 16 mar 2013, 21:35

polak900 napisał(a):To ja się zapytam jak to była prędkość licznikowa, nie z komputera? <faja>

Różnica między GPSem a wskazaniem licznika wynosi około 3 km.
Jeśli komputer przekłamuje tyle co Licznik , a pewnie tak jest bo licznik pokazuje to co ustawione na tempomacie, a jesto ten sam komputer To zamiast pokazywnych 71km/h miałem 68 rzeczywistych
Na trasie starałem się nie łamać zbytno przepisów więc nie przekraczłem ustawowych + 10.
Jak była możliwosc to te 110..130 jechałem ale w zabudownym zwalniałem tak że srednia wyszła jak wyzej
Przy okazji szukam opini o lakierni:
viewtopic.php?f=101&t=150765
Ostatnio edytowano 16 mar 2013, 22:41 przez OLP, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 19:02
Posty: 63
Auto: Mazda 6 GJ SkyPassion 2,0 '12 kombi

Postprzez matthies » 16 mar 2013, 21:49

ooo stary, taka nowa furmanka i już obcierka? Czy to jakiś "uprzejmy" sąsiad?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez OLP » 16 mar 2013, 22:45

matthies napisał(a):ooo stary, taka nowa furmanka i już obcierka? Czy to jakiś "uprzejmy" sąsiad?

Szwagier postawił płotek w granicy. Civic i Vectra jakoś przechodziła a Mazda nie dała rady – jakoś tak tył bardziej po wewnetrznej zachodzi....
Poza tym bylo jeszcze ciemno.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 19:02
Posty: 63
Auto: Mazda 6 GJ SkyPassion 2,0 '12 kombi

Postprzez piotrekkk1985 » 18 mar 2013, 08:31

Pawel a gdzie mozna ten test klubowy znalezc ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez Paweł » 18 mar 2013, 14:11

Jeszcze nie jest zamontowany do kupy, czekam na trochę wolnego czasu. Mam nadzieję, że uda się go opublikować przed końcem miesiąca.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez tgrz » 22 kwi 2013, 12:19

Serdecznie witam !

Pomiar przyspieszenia dla 0-100 km/h (0-60mph/h)
Filmiki znalezione w sieci dla:
benzyna 2,5 AT
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=k_r05bKcopU#t=331s
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=E69DcXQYPJc#t=165s
<płacze>

Filmiki chyba odnoszą się do
wersji 2,5 amerykanskiej z 184KM
(a nie 192KM jak w europie)

Rad byłbym gdyby ktoś podesłał ripostę, że 2,5 192KM daje radę w katalogowe 7,8 s <jupi> !!

Przepraszam, ze odgrzewam temat – ale chciałbym się dowiedzieć jak to jest naprawdę z tymi
specyfikacjami producenta na papierze a rzeczywistością?
Szczególnie, że na stronach: japońskiej i usa NIE MA tego parametru :| .
Czyżby na potrzeby europy został on wydumany z nosa ?? <co?>

Pozdrawiam papa
tgrz
 

Postprzez filipwro » 22 kwi 2013, 12:49

Niezłe wyczucie czasu !!! Właśnie wczoraj z kolegami męczyliśmy mój nowy nabytek G-Techem. Niestety katalogowych 7,8 sekundy nigdy nie udało nam się osiągnąć, najbliżej było do 8,9 sekundy. Ale ... autko ma dopiero 5tys przelotu, a więc liczę na to, że po dotarciu będzie lepiej. Ten drugi filmik jest niewiarygodny, bo te czasy są z licznika, a jakbym brał wartości z licznik to też pewnie miałbym z 8,4 sekundy, ale jednak G-Tech jest nieubłagany :) Moim zdaniem dodatkowo te fabryczne opony są kiepskie (słabo trzymają do podłoża, bardzo łatwo tracą przyczepność), poza tym ten automat pozostawia wiele do życzenia. Jakby to było DSG to pewnie te czasy 7,8 sekundy byłyby bardziej realne. No ale zobaczymy, na razie autko super, tylko ten automat to delikatna porażka.

Co ciekawe kolega był nowym Passatem z 12tys. przebiegu i tam prawie za każdym razem udawało się uzyskiwać katologowe czasy, a więc nie wiem jak Mazda to mierzy ...
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2013, 12:39
Posty: 17
Auto: Mazda 6 GJ 2.5AT 192KM

Postprzez abracadabra » 22 kwi 2013, 13:06

filipwro napisał(a):Moim zdaniem dodatkowo te fabryczne opony są kiepskie (słabo trzymają do podłoża, bardzo łatwo tracą przyczepność)

A masz Bridgestone czy TOYO ?? Ja na jeździe próbnej miałem Bridgestone i faktycznie porażka, ale moje auto jest z początku 2013 i ma już zamontowane TOYO T1S, które trzymają o niebo lepiej :D
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2013, 19:27
Posty: 68
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 6 GJ PE MT SkyENERGY Sport Kombi Jet Black 2013

Postprzez polak900 » 22 kwi 2013, 22:38

filipwro napisał(a):Niezłe wyczucie czasu !!! Właśnie wczoraj z kolegami męczyliśmy mój nowy nabytek G-Techem. Niestety katalogowych 7,8 sekundy nigdy nie udało nam się osiągnąć, najbliżej było do 8,9 sekundy. Ale ... autko ma dopiero 5tys przelotu, a więc liczę na to, że po dotarciu będzie lepiej. Ten drugi filmik jest niewiarygodny, bo te czasy są z licznika, a jakbym brał wartości z licznik to też pewnie miałbym z 8,4 sekundy, ale jednak G-Tech jest nieubłagany :) Moim zdaniem dodatkowo te fabryczne opony są kiepskie (słabo trzymają do podłoża, bardzo łatwo tracą przyczepność), poza tym ten automat pozostawia wiele do życzenia. Jakby to było DSG to pewnie te czasy 7,8 sekundy byłyby bardziej realne. No ale zobaczymy, na razie autko super, tylko ten automat to delikatna porażka.

Co ciekawe kolega był nowym Passatem z 12tys. przebiegu i tam prawie za każdym razem udawało się uzyskiwać katologowe czasy, a więc nie wiem jak Mazda to mierzy ...


Najpierw dotrzyj auto dobrze, bijesz rekordy na nie dotartym silniku
Nie chcę cię martwić, ale może się okazać, że przy takim traktowaniu nowego auta możesz nawet tych 9 s nie uzyskać.
Spokojnie pojeździj te 5k km i wtedy zobacz co i jak
Dobrze że to nie DSG, bo te skrzynie się potrafią popsuć w najmniej spodziewanym momencie
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez filipwro » 24 kwi 2013, 00:44

Bez przesady, auta nie zażynam :)

Po pierwsze mam już 5 tysięcy i w serwisie powiedzieli mi, że mogę już męczyć auto, a więc tak też robię :)

Po drugie to było tylko kilkanaście startów 0-100, samochód nie wydawał się mocno obrażony.

Po trzecie to już moje czwarte nowe auto, każde męczyłem tak mniej więcej po 5 tysiącach i przy sprzedaży nigdy nic im nie dolegało :)

To co mnie martwi to, że dzisiaj zostałem wyprzedzony na światłach przez leciwą już Skodę Octavię, jednak te czasy to póki co naprawdę tylko na papierze, trochę wkurzające. Albo może nawet nie kwestia silnika, ale tego automatu.
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2013, 12:39
Posty: 17
Auto: Mazda 6 GJ 2.5AT 192KM

Postprzez Cantore » 24 kwi 2013, 10:48

@filipwro: wcale się nie dziwię, że jesteś rozczarowany. Nowoczesny silnik 2.5l, auto odchudzone do granic możliwości a tu 8.9s. Słuszne pytanie: jak oni to mierzą? Może po japońsku: jako-tako na-oko hahaha
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez Mirecsk38 » 24 kwi 2013, 14:48

filipwro ma duze spalanie, 0-100 za 9s, ma jakisz problem ten samochod, cosz jest nie tak.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez Gajdzin » 25 kwi 2013, 20:13

filipwro napisał(a):Właśnie wczoraj z kolegami męczyliśmy mój nowy nabytek G-Techem. Niestety katalogowych 7,8 sekundy nigdy nie udało nam się osiągnąć, najbliżej było do 8,9 sekundy.

Odejmij od tego różnicę wagi między Tobą a filigranowym Japończykiem na siedzeniu kierowcy i dwie łyżki stołowe paliwa w baku (bo każdy producent dba o to, żeby zmaksymalizować osiągi) i z 8,9 zrobi Ci się 8,6. Jak testy były w zimie na Hokkaido (nie zdziwiłbym się – tam jest w Japonii najwięcej płaskich przestrzeni, a zimą temperatura schodzi mocno poniżej zera), to z 8,6 zejdziemy do 8,3, bo w zimne powietrze = więcej tlenu na cm3.

A reszta to może być inteligentny automat, dopasowujący się do stylu jazdy kierowcy. Mój dealer opowiadał, jak Mazda demonstrowała im ten system na Bemowie. Sprzedawcy z salonów i dziennikarze wsiadali do Mazd prowadzonych przez różne osoby, z różnymi nawykami. Reakcja samochodu na gaz była odczuwalnie inna. Jeśli na co dzień jeździsz spokojnie, to komputer załapuje, że lubisz jazdę spokojną. Może np. zmieniać biegi ciut wcześniej = niższa moc na kołach.

Niestety, M6 bardzo brakuje przełącznika programów (Economy, Standard, Sport). I przycisku kasowania pamięci tego "uczącego się" komputera, np. po tym, jak samochód używała żona...
Ostatnio edytowano 25 kwi 2013, 21:34 przez Gajdzin, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 22:17
Posty: 175 (22/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez chmooreck » 25 kwi 2013, 21:11

A przynajmniej rozpoznawania twarzy oraz automatycznego ustawiania, oprócz skrzyni, również foteli i lusterek ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1123 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez MMM » 27 kwi 2013, 23:45

Po dzisiejszej jeździe na niemieckich autostradach muszę przyznać, że pomimo pełnego załadunku bagażnika po dach i 4 osobach moje 2,0 AT jeździło naprawdę przyzwoicie. Automat wydobywa (tzn. ja) więcej z tego silnika niż w manualu i bynajmniej zawalidrogą nie byłem. W manualu nigdy podczas wyprzedzania nie redukowałem o 2 biegi i nie kręciłem do 5 tys. obrotów. Tutaj czasem tak się dzieje – jak trzeba to gaz w podłogę i jedzie. Oczywiście wiem, że mocniejsze silniki jeżdżą lepiej, ale jak ktoś nie jest maniakiem prędkości i wgniatania w fotel i waha się co do zakupu, a dodatkowe 25 tys. chce przeznaczyć na co innego niż dopłata do wersji 2,5 to M6 2,0 AT jest wystarczające, polecam.
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2005, 08:21
Posty: 61
Skąd: Piła
Auto: M6 SkyEnergy 2,0 AT kombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto